Iz "svemirske sperme" rođeni zdravi miševi

Posle devet meseci provedenih u svemiru, mišja sperma oplodila je jajne ćelije i rođeni su zdravi miševi.

Japanski naučnici su na Međunarodnoj svemirskoj stanici devet meseci čuvali zamrznutu mišju spermu, kako bi proverili da li će zračenje uticati na njen kvalitet. Nakon što je vraćena na Zemlju, uspela je da in vitro oplodnjom stvori zdrave potomke.

Istraživači kažu da je ovo uliva nadu da će na dugoročnim misijama u svemiru ljudi moći da ostvare zdravo potomstvo.

Istraživanje je objavljeno u časopisu "Proceedings of the National Academy of Sciences".

Ranije razvojne studije u svemiru obuhvatile su, između ostalog, ribe i vodozemce. Sisari su teži za održavanje u svemiru, pa su mogućnosti istraživanja ograničene.

Pojedini futurolozi u ovom otkriću vide priliku da se ljudska sperma, za slučaj katastrofe, čuva negde u bližem Zemljinom okruženju, recimo na Mesecu.