Gen neandertalca kriv za bezvoljnost čoveka

Na neke osobine ljudi koje se dovode u vezu s dnevnom svetlošću, među kojima su raspoloženje i redovno spavanje, možda su uticali neandertalski preci, navode naučnici.
Gen neandertalca kriv za bezvoljnost čoveka
Istraživanje genoma 100.000 Brirtanaca koji su nasledili DNK od neandertalaca, pokazalo je da je među njima češća bezvoljnost, usamljenost, kasno odlaze u krevet, a i konzumiraju cigarete.

Naučnici Instituta Maks Plank u nemačkom gradu Lajpcigu utvrdili su da je ukrštanje neandertalaca s ljudskom rasom uticalo na boju kože i kose ljudi, ali ne u nekom odredjenom smeru.

Koautor studije Mihael Daneman rekao je da ta otkrića nagoveštavaju da su neandertalci već bili dobro prilagodjeni na malo dnevne svetlosti u Evropi kada je savremeni čovek prvi put došao na "stari kontinent" iz Afrike, pre oko 50.000 godina.

Rezultati istraživanja objavljeni su u Američkom časopisu za ljudsku genetiku (American Journal of Human Genetics).