Oko 15.000 naučnika potpisalo upozorenje za čovečanstvo

Oko 15.000 naučnika iz celog sveta objavilo je "upozorenje za čovečanstvo" o opasnostima koja nam prete, objavio je "Independent".
U pitanju je ažurirana verzija prvog upozorenja sa 1.700 potpisa, koje je pre 25 godina uputio "Savez zabrinutih naučnika". Stručnjaci upozoravaju da su se skoro svi problemi koji su tada bili identifikovani samo pogoršali.

"Čovečanstvo se i dalje suočava sa egzistencijalnom pretnjom od potrošnje ograničenih resursa od populacije koja se neprestano povećava, a naučnici, mediji i lenji stanovnici se ne bore protiv toga. Ako se nešto uskoro ne preduzme, doći će do katastrofalnog gubitka bioraznolikosti i neograničenih količina ljudske bede", navodi se u novom pismu objavljenom u časopisi "Biosajens".

Od prvog pisma jedino se poboljšalo stanje rupe u ozonskom omotaču, dok se sve drugo pogoršalo i nema još mnogo vremena da se utiče na stvari. Ima nade, ali čovečanstvo ne radi ni blizu onoliko koliko je potrebno, zbog čega uskoro nećemo moći da utičemo na svoju sudbinu, dodaju naučnici.

Osim ukidanja hemikalija koje uništavaju ozon, povećano je korišćenje energije iz obnovljivih izvora. To je daleko nadmašeno ponašanjima koja štete planeti.

Naučnici upozoravaju da nas očekuju katastrofalne klimatske promene, masovno izumiranje vrsta, uništenje šuma, nedostatak pijaće vode.

"Ne uspevajući da na adekvatan način ograničimo rast stanovništva, preispitamo ulogu ekonomija ukorenjenih u rastu, smanjimo efekat staklene bašte, podstaknemo obnovljivu energiju, zaštitimo staništa, obnovimo ekosisteme, sprečimo zagađenje, zaustavimo gubitak životinjskih vrsta i ograničimo invazivne vrste, zapravo ne uspevamo da preduzmemo neophodne korake za očuvanje ugrožene biosfere", dodaje se u pismu.

Otvoreno pismo je potpisalo 15.364 naučnika iz 184 zemlje.
  • Vava

17.11.2017 08:54
    @avav
    Ovaj komentar su dislikeovali jedan posetilac kafica i jedan setac pasa
  • AVAV

16.11.2017 23:04
    Ova tema je duboko uznemirila posetioce ovdasnjih kafica i setaca pasa .