Sve galaksije se rotiraju istom brzinom

Astronomi su, na sopstveno iznenađenje, otkrili da sve galaksije u svemiru, bez obzira na veličinu, rotiraju istom brzinom i da jednu rotaciju naprave za milijardu godina.
Sve galaksije se rotiraju istom brzinom
Na Zemlji, dužina dana meri se rotacijom planete oko svoje ose, a dužina godine kretanjem oko Sunca.

Vođa istraživanja Gerhard Meurer rekao je da je otkriće o ujednačenom rotiranju galaksija "prilično čudno".

"Male i velike galaksije - sve naprave rotaciju za isto vreme", rekao je profesor Meurer iz Međunarodnog centra za radijska astronomska istraživanja.

Istraživači su pronašli i dokaze o tome da se starije zvezde nalaze bliže ivicama galaksija, iako se očekivalo da se tu nađu novoformirane zvezde i gas.

Prema dosadašnjim teorijama, galaksije se razvijaju u dužem vremenskom periodu i postepeno se šire, pri čemu starije zvezde zauzimaju mesto bliže centru diska.

Meurer je rekao da će ovo otkriće pomoći astronomima da shvate gde se galaksije završavaju i da više ne gube vreme i procesorsku moć kompjutera na oblasti van njihovih ivica.

Rezultati istraživanja objavljeni su u žurnalu "Mesečni zapisi Kraljevskog astronomskog društva".
  • ?

14.03.2018 13:31
    A u čemu se to šire?
    Sve manje je u nečemu većem.
    Dakle, u čemu je svemir?
    U čemu je to u čemu je svemir?
    U prevodu, sve je naša iluzija o tome da je oko nas sve materijalno, a to nije ni teorijski moguće.