Grupa stručnjaka želi da Pluton ponovo bude planeta

Prošlo je 12 godina otkako je mala planeta Pluton to zvanično prestala da bude.
Grupa stručnjaka želi da Pluton ponovo bude planeta
Prema saznanjima Hine, sada grupa stručnjaka tvrdi da razlog zbog koga je Pluton degradiran nije valjan i traže da mu se status planete vrati, piše Science Alert.

Pluton je službeno prestao biti planeta odlukom Međunarodne astronomske unije (IAU) u avgustu 2016. godine, nakon što je ta globalna grupa astronomskih stručnjaka dodala i treći kriterijum za definiciju planete.

Prema njemu, planeta je nebesko telo, koje se okreće oko Sunca, ima dovoljnu masu kako bi njegova sila teža savladala kohezionu silu čvrstog tela i zadržala ga u hidrostatskoj ravnoteži u gotovo sferičnom obliku i koje je ‘očistilo’ svoju orbitu. Ovo treće znači da objekat mora biti dominantno telo na svom orbitalnom putu s dovoljno snage da ili privuče ili ‘istera’ bilo kakvo svemirsko stenje u svojoj blizini.

Pluton zadovoljava prva dva kriterijuma, ali treći ne, jer svoju orbitu deli s gomilom nebeskih tela Kupierova pojasa. Grupa naučnika sada tvrdi da treći kriterijum nema potporu u naučnoj literaturi. Čitajući publikacije objavljene u poslednjih 200 godina, pronašli su samo jednu, iz 1802. godine, koja se korisiti čišćenjem orbite kao kriterijumom za klasifikaciju planeta.