Išarani srpski vozovi na prugama okolnih zemalja

Vagoni išarani grafitima ne špartaju samo našim prugama.

Sa oznakom srpskih železnica upravo takve - iscrtane i obojene kompozicije - ulaze na koloseke evropskih metropola, pišu "Novosti".

Glavni problem je, naravno, nedostatak novca, jer doterivanje svakog vagona košta oko 5.000 evra. Pritom, to je često i uzaludan posao, jer se sav trud uložen u farbanje baci niz vodu posle samo nekoliko dana. Majstori sa sprejevima kao da jedva čekaju da se pojavi nova sveža podloga za njihove "umetničke majstorije".

Međunarodni vozovi saobraćaju za Budimpeštu, Vilah, Ljubljanu, Solun, Sofiju, Beč i Bar. U "Srbija vozu" kažu da je najveći deo putničkih kola već duže vreme ispisan grafitima koje nije moguće skinuti, već je potrebno farbanje kola.

"Da bi se sva vozna sredstva dovela u željeno stanje, potrebno je da protekne period od nekoliko godina. Sa spoljašnje strane, većina kola ima ispisane grafite, ali se s tim problemom bore i strane železničke uprave. Sam rad na skidanju grafita sa vozila zahteva isključenje kola iz saobraćaja na jedan dan, kao i dodatno angažovanju zaposlenih, a sve to stvara dodatne troškove", navode za "Novosti" u "Srbija vozu".

"Srbija voz" je prošle godine u decembru potpisao ugovor sa firmom "Inter SIB" za čuvanje voznih sredstava i objekata za održavanje.

"Na novim vozovima serije 413 i 711 je boja fabrički izvedena sa antigrafitnom zaštitom, a na voznim sredstvima koja se remontuju i modernizuju u okviru tehničkih zahteva u tenderskoj dokumentaciji tražimo isporuku vozila sa antigrafitnim premazom koji omogućava lako skidanje grafita Nije, međutim, moguće neograničeno puta skidati grafite, jer ti slojevi imaju svoj rok i broj skidanja, koji zavise od sredstava koja se koriste za ispisivanje grafita", objašnjavaju u ovom preduzeću.  

Ministarstvo saobraćaja i četiri železničke kompanije uputili su nedavno zajednički apel putnicima i svih građanima da čuvaju vozove.

Inače, od 25 vagona, čija je modernizacija bila planirana u pogonima "Goše" u Smederevskoj Palanci, završeni su radovi na samo četvora kola i ona su uključena u saobraćaj. Remont i modernizacija ostalih kušet kola, kola za sedenje, kola za prevoz automobila, koje je "Srbija voz" planirao za letnju sezonu, nije završen. Remont vagona je stopiran zbog štrajka zaposlenih, koji već pet meseci na ovaj način pokušavaju da dođu do zarađenih plata.

  • Vojvodjan

    13.08.2017 20:51
    Nadam se da ce okolne drzave zabraniti prelazak granice tom ruglu jer ne samo da su ruzni vec mogu doneti i razne bolestine u civilizovani svet. Narod koji se ne vakcinise i ne vodi racuna o higijeni je opasnost za uredjene drzave. Treba uvesti karantin kao za vreme dobre stare AU.
  • BLOK

    13.08.2017 18:16
    Smešno
    Te vozove nismo mi išarali. Ne bi bilo pristojno, kreatorima uskratiti pogled na sopstvena "umetnička" dela.
  • Zivan

    13.08.2017 18:11
    Kada srpsko društvo bude poštovalo železnicu i putnici će poštovati imovinu, te prestati švrljati po vagonima...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija