Analitičari: Migovi možda neće leteti ni do sredine sledeće godine

Najava iz vrha vojnog vazduhoplovstva i Ministarstva odbrane da na Migovima 29 pristiglim iz Rusije tek treba da se obavljaju tehnički radovi predstavlja iznenađenje za stručnu javnost jer je potvrđeno da bi ti avioni mogli da budu u letnom stanju tek sredinom iduće godine, iako je prvobitno stvorena atmosfera da su oni već sposobni za letenje.
Pre manje od mesec dana na sednici skupštinskog odbora ministar odbrane Aleksandar Vulin izjavio da će avioni stići remontovani, uređeni i prebojeni. Nakon što su avioni stigli, međutim, komandant Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane general-major Ranko Živak izjavio je da će migovi "biti sastavljeni" do 20. oktobra i proslave Dana oslobođenja Beograda, ali da neće leteti.
 
On je dodao da tek onda predstoji predizvozna priprema, koja podrazumeva skidanje delova opreme koji se ne mogu izvesti iz Rusije, a onda i unifikacija sa Migovima 29 koji već lete u srpskoj avijaciji, a koji su prilikom remonta modifikovani i dobili su novi višenamenski pokazivač u kabini i novi sistem za navigaciju i komunikaciju usklađen sa međunarodnim zahtevima iz te oblasti.
 
U izjavi agenciji Beta, vojni analitičar Aleksandar Radić rekao je da je deo javnog mnjenja iznenađen zato što je od početka ceo posao sa ruskom donacijom lovačkih aviona bio usmeren pre svega na "medijsku promociju vlasti i eksploataciju rusofilske emocije naroda u Srbiji", a ne na struku.
 
"Ovde je pitanje kako nešto predstaviti u medijima a ne da li se nešto stvarno uradilo. Čitava zbrka je nastala zbog izborne kampanje koja je konstantna u Srbiji", rekao je Radić.
 
On je, međutim, podsetio da je još nakon postizanja dogovora o donaciji Migova u Moskvi, tadašnji premijer Aleksandar Vučić najavio da ugovor predviđa da se avioni usklade sa Migovima iz Srbije u roku od devet do 11 meseci od datuma početka radova.
 
"To je Vučićeva izjava, za koju verujem da je potpuno tačna, jer je verovatno zasnovana na informaciji ruske strane prilikom pregovora. I površnom analizom jasno je da informacija dolazi iz stručnih krugova i da nije politička manipulacija već stav ljudi iz struke koliko je vremena potrebno za te radove. S obzirom da je tek posle 20. oktobra, odnosno javnog predstavljanja aviona, dolazi taj 'nulti dan', ako se držimo Vučićeve izjave možemo da zaključimo da će avioni biti u letnom stanju u leto i početkom jeseni sledeće godine. Tu pričamo samo o pet aviona, jer je jedan već vraćen u Rusiju na remont", rekao je Radić.
 
Novinar specijalizovanog vazduhoplovnog portala Tango siks (www.tangosix.rs) Živojin Banković rekao je da su izjave generala Živaka o početku radova tek nakon 20. oktobra u koliziji sa onim što su političari do sada govorili i podsetio da su stizale čak i najave da će avioni stići remontovani i modernizovani i da će u oktobru već biti u letnom stanju.
 
"Ove nove informacije su razočaravajuće jer su avioni stigli potpuno nespremni za letenje. Za devet meseci, od kako je najavljeno da je postignut dogovor, sigurno je moglo sve da se završi. I da se obavi predizvozna priprema i da se povadi sve rusko što nije za izvoz (sistem prepoznavanja svoj-tuđ, navigacijska i komunikacijska oprema sa kripto zaštitom)", rekao je Banković.
 
On je podsetio da su pregovori počeli još 2016. godine i da je od objavljivanja da je dogovor postignut prošlo više od devet meseci.
 
"Političari su prvobitno rekli da će avioni doći u martu. Pa i do tada je to moglo da se završi. Remont naših četiri Miga 29 pre devet godina trajao je devet do 12 meseci i to sa modifikacijama. Ali tu je bilo reči o kompletnoj opštoj opravci a ne samo predizvoznoj pripremi i unifikaciji sa našim avionima, kao što je to sada slučaj", rekao je on.
 
Govoreći o činjenici da je među šest aviona koji su stigli iz Rusije i tri aviona u nešto modernijoj verziji 9-13, koju Rusija nije izvozila i koju srpski piloti nisu koristili, Banković je rekao da su mišljenja podeljena oko toga da li će za njihovu upotrebu biti potrebna dodatna obuka.
 
"Neki piloti tvrde da nema nekih velikih razlika izmedju verzija 9-12 i 9-13, što se tiče letačke strane, a neki opet misle da ima. Ako pogledamo ruska iskustva, mnoge njihove jedinice su imale u svom sastavu i jednu i drugu verziju. Dakle, oni tu razliku ne poznaju", rekao je Banković.
 
Oznaka aviona u ruskoj avijaciji je identična za obe podvarijante, odnosno oni su za ruske avijatičare MiG-29 bez sufiksa.
  • Daca

    10.10.2017 15:52
    Smederevo
    Neće oni leteti nikad. Ponestalo sirovine kinezima u železari Smederevo.
  • Mig na mig

    10.10.2017 15:06
    Mnogo sam se potresla što migovi možda neće leteti do ......
    Da je sreće da nikad ne polete.
  • Carls Tejlor

    10.10.2017 14:17
    Pitanje je samo vremena kada ce pasti. Setimo se samo niza nesreca koje je ratno vazduhoplovstvo imalo. Sramota. Treba komplet rasformirati Vojsku Srbije cisto da se vise nikad ne bi sramotili.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Počinje popis belih roda u Srbiji

Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije saopštilo je danas da će od 22. aprila do 31. maja raditi prvi krug popisa belih roda u Srbiji, a u drugom krugu popisivaće rode od 17. juna do 15. jula.