Pola milijarde evra otišlo na kupovinu i registraciju "krševa" iz Evrope

Stanovnici Srbije su protekle godine potrošili pola milijarde evra na kupovinu i registraciju "krntija" iz Evrope i još isto toliko na nove automobile.
Pola milijarde evra otišlo na kupovinu i registraciju "krševa" iz Evrope
Foto: Pixabay
Kako piše "Politika", kada bi se poređali svi polovni automobili koji su uvezeni 2017. godine, jedan iza drugog, branik uz branik, to bi bila kolona duga oko 700 kilometara. Ili slikovitije, neprekinuto bi se protezala od Horgoša do Preševa i od Šida do Beograda. Primenjeno isto čudo na novokupljene automobile, "voz" bi bio dug više od 100 kilometara.
 
U novcu sabrano, stanovnici Srbije su protekle godine potrošili pola milijarde evra na kupovinu i registraciju "krntija" iz Evrope i još isto toliko na nova vozila. Dakle, računica je takva, milijardu evro je utrošeno na popunu i osveženje nacionalnog voznog parka.
 
Predsednik srpske Asocijacije uvoznika novih vozila i delova Miloš Petrović za "Politiku" iznosi tačne cifre.
 
"Prodaja novih vozila u 2017. godini od 26.879 jedicina beleži rast pd 15,54 odsto u odnosu na 2016. godinu, što je već nekoliko godina zaredom u blagoj ekspanziji kada govorimo o novim vozilima. Tržište se polako oporavlja, ali je daleko od rezultata iz 2008. godine, kada se prodavalo i oko 60.000 novih vozila. Ono što je zabrinjavajuće jeste da je rast uvoza polovnih vozila znatno veći i da su samo 2017. godine uvezeno 158.462 plovna vozila od čega približno 100.000 vozila s emisijom evro 3. Napominjem da je evro 3 počeo da se proizvodi 2000. godine što znači da ima među uvezenim i "punoletnih automobila"", navodi Petrović.
 
Sagovornik "Politike" kaže da je u 2016. godini uvezeno 117.413 polovnih automobila. Jednostavnom računicom, u Srbiji na drumovima imamo u prethodnih pet godina 100.000 novih vozila, dok je za isti period ušlo preko 500.000 polovnih vozila, od čega je deo ozbiljna pretnja po životnu sredinu i potencijalna opasnost u saobraćaju. U ogromnom broju preovlađuju dizelaši, koji su poznati zagađivači.
 
"Svakako treba omogućiti građanima da kupe šta žele shodno mogućnostima. Ipak, neophodno je uvesti red na tržištu prodaje motornih vozila kako ne bi sav otpad i zagađivači iz Evrope završili na ulicama gradova u Srbiji", navodi Petrović.
 
Kako dalje ističe, novo vozilo mora da ima emisiju gasova evro 6 sa garantnim rokom i do 10 godina, doki polovnjaci mogu proći sa evro 3 standardom, bez provere tehničke ispravnosti, što je neprihvatljiva razlika. Petrović ističe da mu je žao što su se kriterijumi za kupovinu vozila sveli gotovo na jedno, a to je cena.
 
Detalje o tome koji su automobili mahom uvezeni prošle godine možete pročitati OVDE.
  • Ajte

    22.01.2018 09:18
    molim...
    ... da mi genije koji ove automobile naziva krsevima pojasni sta vozi, kojim se poslom bavi i od cega je nesto bolje kupio. Potpitanje je, da li kad ujutro ustanemo i on i ja i jos po koji gradjanin ove napacene parcele, uskoro zemlje zombija, kroz prozor gledamo u istu stvarnost.
    Ja sam moj krs od S..nica II 2005. 1.9DCi kupio 2010-te godine sa nekom, recimo vrlo proverljivom kilometrazom, od vrlo verodostojnog vlasnika, presao do danas od 160, jos 180 k kilometara, odrzavam ga onako kako treba, u proverenom servisu sa proverenim delovima. Gume takodje onako kako treba, nije se stedelo, zbog posla sam NS-BG-NS minimum jednom nedeljno, prosecno 4 puta nedeljno. Gorivo na proverenim pumpama, da ne bi bilo vode i kojecega. Nikakav problem za ovih 8 godina, menja se ono sto treba i kad treba.
    Vozicu ga sa uzivanjem, kako sada stvari stoje jos koju godinu. E da, obozavam sto vozim krsa, kad pored mene na semaforu stane ona nakaza od "domaceg" fijata, koja je u garantnom roku bila 5 puta u servisu, zbog necega.

    Pitanjce za ljubitelje: Koliko ulja trosi ispravan R..oov motor? Pa ne trosi :)

    Ponosni vlasnik krsa.
  • Natalija

    22.01.2018 08:57
    Hmm...Politika?
    Mogu da zamislim kako je nastao ovaj text.
    Zna se ko su privilegovani uvoznici novih vozila i delova, a priča ide ovako:
    Big Boss: "Neće biti reklama ni finansiranja vašeg lista, ako nas ne "podržite" u ovom..."
    I tada potvrčko, uz čašicu i meze, sastavi ovako nešto, i svi "zadovoljni"!!!
    A da uz put priupitam: Kako teče tužba onog nemačkog glumca kojeg su objavili kao "autora" izmišljene vesti??? Jesu li se nagodili sa njim???
    Evo i Google se bori protiv takvih "medija".
  • Paor

    22.01.2018 07:45
    Joj...
    Ne kupuju ljudi krševe zato što to vole, već zato što nemaju novca za bolje automobile, jer su ovde građani već decenijama jako jako siromašni.
    Uzgred, svi ti automobili su mnogo bolji od onih koje su ti građani do tada vozili, pa se pitam kome smeta da se vozi blji automobil od do tada prisutnih na ovim našim prostorima, odnosno drumovima?

    Kada budu plate 1.000 ili 2.000 evra i kada budu manje kamate na kredite, tada će se i ovde uvoziti i kupovati većinom novi automobili.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Preminuo novinar Bojan Tončić

U Beogradu je u 57. godini, nakon duge bolesti, preminuo novinar Bojan Tončić, saopštilo je danas Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Uhapšen zbog pokušaja ubistva u Mirijevu

Policija u Beogradu je, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom, uhapsila M. P. (41) zbog sumnje na pokušaj ubistva, saopštili su danas iz Ministarstva unutrašnjih poslova.