Putevi loši, a vozila sve više

Podatak da kroz Srbiju danas prolazi znatno više automobila nego što je to bio slučaj pre šest godina, posledica je toga što je izgradnja Koridora 10 pri samom kraju, te se sada vozači iz inostranstva češće odlučuju da putuju kroz Srbiju, smatra stručna javnost.
Putevi loši, a vozila sve više
Foto: 021.rs
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, Ljubodrag Savić kaže za Danas da je potpuno tačno da je izgradnja Koridora 10 pospešila broj prolazaka vozila kroz Srbiju, ali da to nikako ne znači da je situacija kada je reč o putnoj mreži u našoj zemlji dobra i zadovoljavajuća.
 
"Statistika jasno ukazuje na to da se broj vozila koji na godišnjem nivou pređe teritoriju Srbije povećao. Međutim, to nije samo zbog izgradnje Koridora 10 već i zbog toga što je u nekim zemljama okruženja koje bi mogle da konkurišu Srbiji na tom planu situacija sa putnom mrežom lošija nego kod nas. Kada to kažem, prvenstveno mislim na Bugarsku i Rumuniju. Naročito loše stanje je u Rumuniji koja ima svega oko 600 kilometara auto-puta, što je svrstava na poslednje mesto u Evropskoj uniji u tom segmentu. Dakle, treba biti pošten i konstatovati da Srbija ima sreće jer da u Rumuniji i Bugarskoj stvari drugačije stoje broj automobila koji prolazi kroz našu zemlju bi se sigurno prepolovio", ističe sagovornik Danasa.
 
On dodaje da to što je situacija kada je reč o putnoj mreži kod nas bolja nego kod Bugara i Rumuna ne znači da su putevi u Srbiji kvalitetni i pogodni za vožnju. "Postoje novi delovi auto-puta na Koridoru 10 koji su zaista dobro urađeni, ali postoje takođe i neki stari delovi gde imate osećaj kao da se vozite po kaldrmi. Dakle ni stanje puteva ni opremljenost propratnim sadržajima pokraj puta nije na onom nivou kakav postoji u razvijenim zemljama Evrope", ističe Savić.
 
Zorana Mihajlović, ministarka saobraćaja, nedavno je izjavila da se očekuje da Koridorom 10 do kraja godine prođe 54 miliona vozila, što je za 20 miliona više nego 2012. godine. Statistika pokazuje da je taj podatak tačan s obzirom da je 2012. godine prošlo skoro 34,5 miliona vozača.
 
Taj broj je se povećava u svakoj narednoj godini, u početku skromnije, a kasnije sve više i više. Tako je u 2013. godini ta cifra iznosila oko 36 miliona vozila, godinu dana kasnije 37 miliona da bi 2015. godine skočila na 39,3 miliona vozila. Naredne godine je rast bio još značajniji, pa je tako dostigao 43 miliona vozila, a 2017. 49 miliona vozila na godišnjem nivou.
 
Inače, broj automobila koji prolaze kroz Srbiju je konstantno rastao još od 2009. godine, ali na znatno nižem nivou nego što je to slučaj u poslednje tri godine.
  • Ns 49

    24.06.2018 08:20
    Ovom pitanju se posvećuje pažnja u naštoj državi ali ipak nedovoljna. Ne samo što imamo sve više automobila već su oni sve brži i startniji što je sigurno jedan od uzroka velikog broja nesreća.
    Gradnja puteva se finansira iz budžeta ili stranih kredita dok kod nas uopšte nema kocesija a na primer za naš nesretni Fruškogorski koridor iako ima više stranih interesenata navodno će tek sledeće godine pročeti gradnja. Nedavno su se javili i Mađari koji sigurno imaju najviše interesa ali mi stalno nešto teglimo, skiciramo, projektujemo i ovaj koridor gradimo već 150 godina a da li će početi sledeće godine čisto sumnjam.
    Dakle novca u svetu ima a ima i želje da ga ulože u naše puteve a zašto mi to ne koristimo voleo bih da mi neko kaže.
  • AV

    23.06.2018 23:42
    Meni lično je najbitnije da ćemo uskoro imati puteve bolje od nemačkih ...
  • Xyz

    23.06.2018 22:23
    Zemljo..
    Nedavno sam na jednom kanalu gledala emisiju u kojoj je saopsteno da je Nemacka 1932 gradila godisnje 600 km autoputa sa 2 trake u svakom smeru i zelenim delom izmedju traka.Za kiliko vremena bi oni sada izgradili korudor 10

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija