Direktor SMATSA, Predrag Jovanović, ističe da će novi toranj, visok 75 metara, obezbediti mnogo bolje uslove za rad kontrolorima letenja i tehnici. Biće to, kaže Jovanović, savršenstvo u arhitektonskom i funkcionalnom smislu, a budući da će biti "pametna" zgrada doneće i znatnu uštedu energije.
"To će biti impozantan objekat i mislim da će postati novo obeležje ne samo Aerdoroma "Nikola Tesla", nego i Beograda uopšte", kaže Jovanović za Tanjug.
Dodaje da se, pored toga, grade i alternativni centar kontrole letenja i kontrolni toranj u Nišu.
SMATSA je ove godine krenula u vrlo zahtevnu, sveobuhvatnu modernizaciju, u koju će biti uloženo 126 miliona evra, te će u naredne četiri godine biti zanovljeni praktično svi bitni sistemi, kako oprema, tako i softver.
"U tu svrhu potpisana su dva kredita sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj i sa Evropskom investicionom bankom, pod izuzetno povoljnim uslovima. Kredit Evropske investicione banke se smatra za najbolji ikada koji je u Srbiji dobijen. Radi se ukupno o 126 miliona ulaganja u narednih nekoliko godina", precizirao je Jovanović.
U potpunosti će, kaže, biti zamenjena gotovo sva zemaljska radio-navigaciona sredstva, kako u Srbiji, tako i u Crnoj Gori.
Poboljsaće se, dodaje, radarsko pokrivanje u jugoistočnom delu Srbije i u jugozapadnom delu prostora u nadležnosti SMATSA, a to je prostor Crne Gore, izgradnjom dve nove radarske stanice i treće u zoni beogradskog aerodroma.
Postojeći toranj na beogradskom aerodromu izgrađen je pre više od pola veka, kada je godišnje saobraćalo 300 aviona, koliko se danas zabeleži za samo jedan sat.
Komentari 1
Uros Slak
a kontrolni toranj ako budete ovako radili bice belaja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar