Kako piše
"Blic", tako vožnja "brzom" trakom na autoputu može da "izbije" 5.000 dinara iz džepa, a da vozači ne znaju zašto.
Direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović savetuje vozače da, pogotovo tokom sezone odmora kada se upuštaju u duže relacije, održavaju bezbedno rastojanje, ne prekoračuju brzinu, vezuju pojas, budu strpljivi i odmorni. On ukazuje na to da vozači, u želji da što pre stignu do mora ili konačne destinacije, voze brzo. Ipak, većina nije svesna da levu traku ne smeju da koriste za brzu vožnju, već samo za preticanje, a kazna za takvo ponašanje iznosi 5.000 dinara.
Po njegovim rečima, vozači se često vode sledećim modelom: "Nalazim se u najbržoj traci i vozim maksimalnom dozvoljenom brzinom; ovaj koji hoće da me obiđe, morao bi da vozi brže od mene, a to nije dozvoljeno. Dakle, neću da se sklonim".
"To nije ispravno. Tokom obilaženja, vozilo, sa uključenim migavcem, prelazi iz srednje u levu traku, ali je nakon izvršenog preticanja dužno i da se vrati u srednju traku. Time omogućava i drugim vozilima da pretiču", kaže Okanović.
On primećuje i da postoji alarmantan broj vozača koji se, blago rečeno, ne snalaze u kružnom toku.
"Kružni tok je najslabija tačka srpskih vozača i imaju problem sa svim segmentima: kretanjem unutar toka, njegovim napuštanjem, a postoji dilema i ko ima prednost pri ulasku", dodaje.
Što se tiče kretanja unutar kruga, iscrtane saobraćajne trake ne smeju se "seći" i mora se koristiti migavac. To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena.
Da su i saobraćajni znaci podložni zaboravu, pokazao je i jedan post na Fejsbuku. Naime, Srbin koji je nedavno posetio Grčku, u želji da pomogne drugima koji će i sami uskoro stići tamo na letovanje, podelio je svoje saznanje sa njima.
"Ova dva znaka, mislim da se ne primenjuju u Srbiji, ali nisam siguran. Prvi znak je zabrana parkiranja neparnim mesecima sa strane ulice na kojoj je znak, a drugi zabrana parkiranja parnim mesecima. Možda nekom bude od koristi", napisao je on na Fejsbuku.
Na ovu objavu reagovalo je mnogo vozača, koji su iznosili svoja mišljenja o ovim znakovima i drugim saobraćajnim situacijama.
"Naravno da i mi imamo ove znake, jer u Evropi postoji konvencija o saobraćajnim pravilima. Ovi znaci se odnose na parne i neparne dane, a ne mesece i verujem da se nalaze u testovima. Ipak, na našim ulicama nema potrebe za njima pa se retko mogu videti", zaključio je Okanović.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 77
Prsten
комша
25.08.2018 • 20:54
@komsa
"Видим да има побољшања у граду, али и даље има оних који не капирају да овај у десној траци има предност у односу на овог у левој, да кад хоћеш на трећи излаз или полукружно тј четврти излаз да идеш у унутрашњу траку"
Vidim da ti imas dilemu, i ne znas.spoljna (desna)samo na prvu bi trebao (morao)da izadje a ovaj u levoj (unutrasnjoj)ima prednost u odnosu na (spoljnu) desnu i taj u spoljnjoj bi trebao biti kaznjen i da propusti da se ovaj iz leve iskljuci na drugom,trecem,cetvrtom izlazu.
----
Надам се да ниси возач. НИКАД овај лево у кружном нема предност у односу на овог у десној траци. УВЕК мора да пропусти овог у десној који задржава правац па тек онда да се искључи из кружног. И није тачно да се десна трака користи само за први излаз, већ за први и други. За остале је ту унутрашња. То је иначе неписано правило јер ни инструктори вожње (питао другара) немају нигде написано да је то правило по закону већ само добро тумачење вожње у кружном.
zoran
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar