Položen prvi kilometar vojvođanske pruge na kojoj će vozovi ići 200 km/h

Na deonici Stara Pazova - Inđija položen je prvi kilometar buduće brze pruge u Srbiji na kojoj će vozovi saobraćati 200 kilometara na sat, saopštila je danas kompanija ruskih železnica "RŽD Internešnl".
Položen prvi kilometar vojvođanske pruge na kojoj će vozovi ići 200 km/h
Foto: 021.rs
Ova kompanija počela je da polaže gornji stroj koloseka na deonici dugoj sedam kilometara između Stare Pazove i Inđije.
 
Ta deonica je deo pravca Stara Pazova - Novi Sad, gde "RŽD Internešnl" izvodi radove u okviru Aneksa br. 3.2. za rekonstrukciju postojeće i izgradnju dvokolosečne železničke pruge. Ukupna dužina deonice je nešto više od 40 kilometara.
 
Taj aneks predviđa izgradnju dvokolosečne železničke pruge, dva vijadukta, dve galerije, 19 mostova i nadvožnjaka odnosno podvožnjaka, kao i 36 malih mostova.
 
Pored toga, biće izgrađena i nova stanica Beška sa pothodnicima, biće rekonstruisane stanice Inđija, Sremski Karlovci i Petrovoradin sa pothodnicima, kao i stajalište Karlovački Vinogradi.
 
Radovi na deonici Stara Pazova - Inđija su počeli u martu 2018. godine.
 
Već je izvedeno čišćenje terena, izgrađeni su prilazni putevi za građevinsku mehanizaciju, demontirani su stari koloseci i elementi kontaktne mreže, kao i spoljašnji uređaji.
 
Izvode se radovi na izradi planuma, drenažnih kanala i propusta za odvod vode, drenaža i perona.
 
Trenutno je na objektu angažovano više od 170 ljudi i 111 jedinica građevinske i železničke mehanizacije.
 
Rezultat realizacije projekta biće povećanje brzine na deonici Stara Pazova - Novi Sad do 200 kilometara na čas, povećanje kapaciteta pruge i nivoa bezbednosti saobraćaja.
 
Vrednost tog ugovora, koji je potpisan u novembru 2017. godine, iznosi oko 248 miliona američkih dolara. Završetak radova je planiran za 2021. godinu.
 
Pored toga, u okviru realizacije Aneksa br. 3.1. uz osnovni Ugovor "RŽD Internešnl" nastavlja da izvodi aktivne radove na izgradnji dva velika objekta, kakvih nema u Srbiji - tunela Čortanovci i vijadukta od tri kilometra u plavnom delu Dunava.
  • Molim

    01.08.2018 12:04
    Ceo kilometar, svaka čast.
  • Agronom

    31.07.2018 20:29
    Kradljivci pragova
    Samo da podsetim da mnoge deonice u Srbiji danas ne bi postojale da nakon prisajedinjenja nisu počupali neke vojvođanske trase i preneli ih južno od Save i Dunava. Nažalost, taj trend se nastavio i nakon oslobođenja 1945. godine. Inače, Vojvodina je do 1918. imala najgušću mrežu pruga u svetu. Doduše, velika kilometraža spadala je u takozvane industrijske pruge uskog koloseka, ali tada je bilo industrije... Ni železnički prag nije preživeo Srbiju...
  • Milo

    31.07.2018 17:07
    I
    Bice bice 90 na sat i reci ce kultnu recenicu jurimo cak 90 kmh!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina