Menu 021

Novosađani ogorčeni: Čemu red vožnje, kad se autobusi GSP-a ne pojavljuju?

Pojedini autobusi javnog prevoznika i dalje se ne pojavljuju na stanicama u zakazano vreme, a Novosađani javljaju da su svedoci nepoštovanja ne samo reda vožnje, nego i trasa.
Novi Sad 15.08.2017. | 09:16 > 10:19
Novosađani ogorčeni: Čemu red vožnje, kad se autobusi GSP-a ne pojavljuju?
Foto: 021.rs
Naime, u vreme kada je pola Novog Sada, usled radova, raskopano i trase gotovo svih autobuskih linija su izmenjene privremeno (pojedine čak za stalno), Novosađani tvrde da autobusi GSP i dalje idu ka starim trasama iz neobjašnjivih razloga. Novosađanka Bojana K. zbog ovih pojava kasni na posao, s obzirom na to da se linija 53, koja saobraćaja za i od Futoga, određenim danima ne pojavljuje na stanici.
 
"27. jula su istakli na sajtu obaveštenje da će od 1. avgusta prigradska linija broj 53 saobraćati novom trasom za stalno. Takođe, bila sam u prilici da prisustvujem 'svečanom činu' asfaltiranja nove stanice na novoj liniji. Od 1. avgusta čekam ujutru bus na toj stanici jer idem na posao. Jedan dan je bus došao, pa onda jedan dan nije, pa onda jedan dan opet jeste i tako u krug. Sve u svemu za 10 dana sam zbog njihove neprofesionalnosti tri puta zakasnila na posao, a mojim komšijama i meni je ostalo, kad stanemo na stanicu ujutru, samo da se nadamo da će taj bus i doći", priča Bojana. Kako dodaje, zvala je GSP da se raspita o ovim nepovoljnostima, ali je naišla na nekoliko "ne znam" i "nisam upućen".
 
"Čovek mi je potpuno otvoreno rekao da izgleda nisu svi vozači obavešteni da treba da idu novom trasom! Šokirana ovim odgovorom, upitala sam da li je moguće da ja, koja uredno plaćam mesečnu kartu za taj gradski prevoz, sada još treba da radim njihov posao i zovem njihovog šefa da ga obavestim da autobusi ne idu dobrom trasom", ogorčena je naša sagovornica.
 
I nije jedina - Novosađanin Nikola S. juče nije stigao na posao jer linija 7A u 6:15 nije došla na stajalište. U poslednje dve sedmice se dva puta nije pojavila linija 8, a kada je zvao gradskog prevoznika za objašnjenje, bio je iznenađen. Iako postoji red vožnje, on kao da se ne poštuje.
 
"Od mene su saznali za promenu trase. Kako je to moguće? Nekada smo u gradu imali najbolje organizovan javni prevoz, studenti saobraćajnih fakulteta širom Evrope dolazili su u Novi Sad da uče kako se organizuje prevoz. Bili smo primer, a sada smo katastrofa", navodi ovaj građanin.
 
Kako je 021 ranije saznao u sindikatu GSP, busevi se ne pojavljuju zbog manjka vozača. Naime, u sindikatu tvrde da preduzeće pokušava da ih angažuje i kada su im slobodni dani, što je nemoguće istrpeti i stvara se manjak u polascima. Da postoji manjak zaposlenih ne negiraju u GSP za 021, ali poručuju da se ne radi o neobaveštenim dispečerima i drugim zaposlenim licima.
 
Naime, u GSP kažu da se dnevno ne realizuje oko 15 od ukupno 3.200 planiranih polazaka i to zbog razloga na koje se može uticati - poput kvara na vozilu, kao i zbog "neplaniranog poremećaja planiranog angažovanja vozača". Razlozi na koje prevoznik ne može da utiče su udesi na putu, iznenadna prepreka na trasi, povreda ili iznenadno pogoršanje zdravstvenog stanja putnika, čekanje na policiju, hitnu pomoć...
 
"Sa svakom izmenom trasa upoznati su vozači i operativno osoblje koje prati realizaciju prevoza. Dok traje izmena, autobusi isključivo saobraćaju na izmenjenim trasama linija. Zbog velikog obima radova u Novom Sadu u ovom trenutku na različitim delovima trasa aktuelne su izmene na većini linija javnog gradskog prevoza putnika", navode u GSP i dodaju da je odlazak vozača na rad u inostranstvo zbog većih zarada "višegodišnji problem svih prevozničkih firmi u regionu". 
 
"JGSP 'Novi Sad' stalnim konkursima i obukama uspeva da nadomesti odlazak zaposlenih i očuva broj vozača koji je neophodan za nesmetano funkcionisanje preduzeća", poručuju u preduzeću za portal 021, kao što je rečeno i ranije.
 
Kako to sve češće nepojavljivanje autobusa na stanicama predstavlja nesmetano funkcionisanje preduzeća, nemaju pojašnjenje u GSP. 
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Može i ovako
    18.08.2017 21:53
    Da li je nekom palo na pamet da traži fiskalni račun u gradskom prevozu. Jer kao što naš zakon nalaže, bez fiskalnog računa ne mora ni da se plati usluga. A komotno može da se cima i inspekcija. Kome te pare idu u džep?
  • Sir Nose
    18.08.2017 15:45
    JGSP ima vise radnika u administraciji nego za volanom.Znamo da ljudi beze tamo gde im je veca plata(kod privatnika ili u inostranstvo) pa je isti slucaj i sa vozacima.Pogledajte zdravstvo,na specijalisticki pregled treba da se ceka najmanje pola godine!!razlog je sto doktori specijalisti za radno vreme u drzavnoj ustanovi odlaze da rade privatno,bio neki dan a med.sestra kaze 'sacekajte da se vrati doktor,doci ce oko 18h' mada mu je radno vreme od 14-20h .. medjutim oni odu kad imaju zakazan termin privatno da odrade!
  • Jan
    18.08.2017 13:53
    @Nikola
    Da, zanimljivo.
    M.A.S.-Futog 120 din za 13 km
    M.A.S.-Begeč 150 din za 19 km
    i onda
    M.A.S..Gložan 300 din za 25 km?
    Lepo je to primetio antibot sistem.
  • malo bolje upućen
    18.08.2017 09:16
    Tuga, cemer i jad 18.08.2017
    Malo si iskarikirao, ali ipak nisi promašio suštinu.
    Nakon dva kruga testiranja (papir i konzola), vrši se obuka 10-12 dana (garaža, i poslednji dan na ulicama). Dva dana se ide sa mentorom (stariji vozač) na redovne linije. Novajlije rade po sistemu 6:1. Uglavnom su na zamenama, neki potpisuju ugovore kao mehaničari ili perači.
    S druge strane, bedevije i starlete, potpisuju ugovore na neodređeno kao vozači. Pritom, nemaju D kategoriju. Na insistiranje starih vozača da se nešto uradi po pitanju odlaska ljudi u inostranstvo, i njihovog zadržavanja u preduzeću (veća plata, više slobodnih dana), gubernator kaže: "Neka idu, i ja bi iš'o za dve 'iljade evra".

    Evo zanimljive teme za 021. Tražite od JGSP NS informaciju koliko njih se raščeša po kancelarijama a da pri tom imaju ugovor o radu kao Vozač (zglobnog) autobusa? Verovatno će morati preko Poverenika za informacije od javnog značaja, jer ne vole oni to da daju tek tako. Jer znaju da muljaju.

    A ovome smo dali doprinos svi mi koji smo dali svoj JMBG i potpis da "pomognemo" komšiji, rođaku, zemljaku ...

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest