Vozovi preko Žeželja do aprila, sledi puštanje i drumskog saobraćaja

Na gradilištu novog mosta preko Dunava u Novom Sadu u toku je postavljanje železničke infrastrukture, a ukoliko se radovi budu odvijali predviđenom dinamikom, vozovi bi preko drumsko-železničkog mosta trebalo da krenu krajem marta ili početkom aprila.
Vozovi preko Žeželja do aprila, sledi puštanje i drumskog saobraćaja
Foto: 021.rs
Tu informaciju potvrdio je za Dnevnik i državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Imre Kern, navodeći da radnici nastavljaju izgradnju železničke infrastrukture i šinskog prilaza novom mostu, uprkos nepovoljnim vremenskim uslovima.
 
"Zahvaljujući novim tehnologijama, uspeli smo da završimo i one radove koje do pre nekoliko godina ne bismo mogli raditi zimi", naglasio je Kern.
 
Dodaje da je završena hidroizolacija, za koju su upotrebljeni novi materijali.
 
"Upravo zahvaljujući tome, mnogo posla je završeno pre roka, pa će železnički, a zatim i drumski saobraćaj, krenuti uskoro. Čim se završi izgradnja pruge preko mosta i krene železnički saobraćaj, počinjemo izgradnju pristupnih saobraćajnica, da bi u maju i drumski saobraćaj bio preusmeren na novi most. Posle toga, sledi još samo demontaža starog mosta", naveo je Kern.
 
Da bi se aktuelni železnički saobraćaj preusmerio na novi most, bilo je neophodno montirati skretnicu na pruzi koja vodi preko montažno-demonažnog drumsko-železničkog mosta, preko kojeg se i odvija železnički saobraćaj poslednjih 18 godina, nakon rušenja Žeželjevog mosta.
 
S izgradnjom skretnice, stiču se uslovi za postavljanje šina do novog mosta. Državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva ističe i da je urađeno i mnogo više nasipa nego što je bilo predviđeno projektom, kao deo projekta buduće dvokolosečne brze pruge Beograd–Budimpešta, kao i da će na novom lučnom mostu biti izgrađena prva završena deonica pruge na kojoj će vozovi ići brzinom od 120 do 130 kilometara na čas.
 
Očekivanja da bi železnički saobraćaj preko novog mosta mogao krenuti do kraja marta izneo je i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, pozivajući se na informacije koje je dobio od izvođača radova.
 
"Nakon puštanja železničkog saobraćaja, očekuje nas završetak pristupnih saobraćajnica, na kojima su radovi trenutno u toku, i mislim da će polovinom iduće godine Žeželjev most biti kompletno završen", rekao je gradonačelnik Novog Sada 2017. godine.
 
Nakon puštanja u rad novog mosta, biće uklonjen stari montažno-demontažni drumsko-železnički most, koji je u funkciji od 2000. godine i železničkom prugom spaja dve obale Dunava kod Novog Sada.
 
Pokrajinska vlada je ove godine opredelila oko 790 miliona dinara za finalne radove na novom mostu, kao i za uklanjanje starog. Taj novac realizovaće se posredstvom Uprave za kapitalna ulaganja Vojvodine, koja je i prošle godine za gradnju novog mosta isplatila oko 800 miliona dinara.
 
I Imre Kern napominje da je Ministarstvu stalo da se predviđeni rokovi ispoštuju jer svako produžavanje rokova povećava i troškove gradnje. On nije hteo da govori o tome koliko će koštati novi drumsko-železnički most preko Dunava u Novom Sadu, dodajući da će cena sigurno biti mnogo niža od one o kojoj se govorilo na početku gradnje.
 
Dunav je u Novom Sadu 22. oktobra prošle godine premošćen sa dva nova luka novog drumsko-železničkog mosta. Preko spojene mostovske konstrukcije sa bačke na sremsku stranu prvi su peške prešli predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i šef Misije Evropske unije u Srbiji ambasador Sem Fabrici. Tada je završeno spajanja dva mostovska luka na centralnom rečnom stubu koje je trajalo gotovo dva meseca.
 
Žeželjev most je deo projekta modernizacije pruge Beograd – Budimpešta kojom će vozovi ići prosečnom brzinom od 200 kilometara na čas. Novi most projektovao je Aleksandar Bojović, a nalazi se nedaleko od mesta na kojem je bio Žeželjev most, srušen tokom NATO bombardovanja 1999. godine.
 
I dok radovi traju, traje i svojevrsna neformalna javna debata o budućem nazivu novog mosta, koji je otvorio upravo njegov projektant Bojović, u koju se uključio veliki broj ljudi i izneo veliki broj predloga, pa je pitanje da li će do svečanog otvaranja mosta neki od tih predloga biti i zaveden u zvaničnu dokumentaciju o mostu.
 
Prvobitni rok za izgradnju mosta koji je dao špansko-italijanski konzorcijum "Azvi–Tadei" bio je oktobar 2013. godine.
  • Liman3

    26.02.2018 17:52
    Pa receno je...
    ...da ce most biti gotov u februaru, samo nisu naveli godinu i sad prolongiraju za april!
  • /

    25.02.2018 20:32
    /
    Мунгос
    pa strucnost u njegovim rusenju su pokazale domace snage

    a to dokazujete i u mirnodopskim uslovima
  • /

    25.02.2018 10:16
    /
    do aprila znaci za skoro mesec dana

    ili aprilili

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti