FOTO: Vozač u GSP povređen posle pucanja sedišta, drugi vozio s kišobranom tokom vožnje

Vozač u JGSP "Novi Sad" Branislav Radaković povređen je u nedelju kad mu je tokom vožnje puklo sedište na kojem je sedeo.
FOTO: Vozač u GSP povređen posle pucanja sedišta, drugi vozio  s kišobranom tokom vožnje
Foto: 021.rs
Incident se dogodio u nedelju, 22. jula, na liniji broj 13, dok je autobus još uvek bio u pokretu. Kako kaže, oslonac je izgubio u trenutku vožnje, nakon čega je pao, ali je autobus ipak uspeo da zauzda i vožnju odveze do kraja. Da su upoznati sa nezgodom potvrdili su i u GSP-u za 021.rs.
 
Radaković priča da je imao sreće što je držao pravac i što nije skretao na raskrsnici na kojoj ima dosta pešaka i biciklista. 
 
"Stolica je pukla, a u isto vreme i sedište koje se podiže i spušta, pao sam odbačen nazad. Pao sam kao što deca padnu sa stolice u školi, samo što ja nisam ni dete, a nisam ni očekivao da ću pasti. Udario sam potiljkom u metalni poklopac iza mene, taj šok i iznenađenje ne znam kako da objasnim. Ustao sam na brzinu, bukvalno sam stojao, sva sreća što se nisam onesvestio. Koliko sam zaluđen poslom, zvao sam otpravnika da pošalje novo vozilo, stalno razmišljaš kako da odradiš tu turu, malo se razmišlja o sebi, jer da je tako, izbegavali bismo svaki drugi autobus", navodi Radaković za 021.rs.
 
Ne želeći da stvara kolaps u saobraćaju, povređeni vozač zaustavio se tek na okretnici na Detelinari, nakon što je odradio vožnju. Tu je, kako kaže, izašao iz autobusa čekajući da dođe drugo vozilo kojim je trebalo da nastavi smenu. Međutim, od bolova i mučnine tvrdi da nije mogao više da radi pa je pozvao Hitnu pomoć. Primljen je u Urgentni centar gde je, kako navodi, utvrđeno da je imao potres mozga, kao i da su mu naprsla dva pršljena.
 
U GSP potvrđuju za 021.rs da je došlo do povrede vozača na radnom mestu zbog napuknuća sedišta, koje je, kako kažu, zamenjeno pre godinu dana.
 
"Od 13. aprila ove godine kupljeno je 40 novih sedišta na javnoj nabavci i menjaju se u starijim vozilima. Slučaj povrede ovakvog tipa nismo imali prethodnih godina. Istovremeno, radimo na obnavljanju starog voznog parka. Svakom radniku bude pružena pomoć, što je regulisano i aktima preduzeća", kratko odgovaraju u GSP na upite 021.rs.
 
Radaković ukazuje na to da ovo nije prvi put da je neki vozač povređen na radnom mestu, ali da je možda jedan od ozbiljnijih incidenata u poslednje vreme. Sedište je, kaže naš sagovornik, prava mašinerija, odnosno nije reč o običnoj stolici i mora da bude prilagodljivo vozaču, jer je jedno od osnovnih sredstava za rad.
 
Međutim, u kombinaciji sa nezakrpljenim rupama na putu, loša sedišta i višesatno sedenje mogu da budu ubitačni za kičmu. Na potrebu za poboljšanjem uslova rada ukazivao je ranije, ali primedbe, po svemu sudeći, nije imao ko da čuje.
 
"To su zdrave primedbe koje mi ne upućujemo ni protiv koje ličnosti, one možda ne idu naruku tehničkom sektoru i onima koji prave propuste, ali to nije ništa lično, nego je u interesu funkcionisanja našeg kolektiva. Kada sa 10 tona cupnete gore-dole, pa tako nekoliko puta, putnik to možda ne oseti, jer on izađe na nekoj stanici, ali mi sa šest i po sati bez prekida u autobusu to dobro osetimo. Jednostavno, mi smo na radnom mestu rudara, a pritom prevozimo druge ljude, radimo najodgovorniji posao u toj firmi i neko bi morao nešto da preduzme. Moja kičma je pukla, ali kičma firme puca sistematski i možda je niko neće sastaviti ako se nešto ne preduzme", smatra Radaković.
 
On dodaje da su mu kolege savetovale da od preduzeća traži obeštećenje zbog povrede na radu, te da razmišlja o narednim koracima. Kako kaže, žao mu je što je na bolovanju, ali je istovremeno ljut i kivan zbog svega, dodajući da je njegovo stanje rezultat nečijeg nemara. 
 
Vozio s kišobranom
 
O uslovima rada u GSP "Novi Sad" ponešto bi mogao da kaže i vozač na liniji 55, koji je pre nekoliko nedelja uslikan kako autobus vozi sa kišobranom u ruci, jer je krov vozila prokišnjavao. Vozač je jednom rukom pridržavao volan i upravljao autobusom.
 
 
Fotografija je izazvala veliku pažnju korisnika društvenih mreža, koji su sa žaljenjem konstatovali da je stanje u kojem se nalazi određeni broj autobusa gradskog prevoznika katastrofalno. U GSP za 021.rs potrđuju da je reč o njihovom vozaču na liniji 55 i dodaju da je problem na krovu autobusa rešen već narednog jutra.
 
Ova fotografija iz autobusa na prigradskoj liniji za Futog bila je povod nedavnog saopštenja novosadskog odbora DSS-a, koji je stava da se u javnosti stvara slika o nerešivoj situaciji u GSP-u, sa konačnim ciljem da preduzeće "sklizne" u ruke privatnika.
 
"Nekada za ponos i pohvalu, danas JGSP Novi Sad prolazi kroz teške dane. Pojavljuju se razni oblici urušavanja kvaliteta usluge, od tehnički neispravnih vozila, priučenih vozača koji zalutaju na linijama, pa sve do ugroženosti bezbednosti putnika i drugih učesnika u saobraćaju. Jedan od primera, koji svakako nije za pohvalu, jeste slučaj od pre par dana, kada je vozač sa kišobranom u ruci upravljao autobusom na liniji broj 55, a u komentaru na internet grupi stoji: 'svi putnici oko mene pokisli i zgrčeni, a vozač je najgore prošao, mokar po leđima do gole kože, a iznad glave mu se sliva potok…'".
  • Luka

    18.10.2020 20:51
    Užas
    A jao!
  • Branislava

    26.07.2018 15:18
    Beštin
    11-tica redovno prokišnjava. Sedišta do prozora su mokra, a kada je pljusak i u autobus pada kiša kroz ventilacioni otvor na krovu autobusa. Dakle sa kabanicom u 11, ako je dočekate. Linija koja pravi ceo krug kroz grad nema dovoljno vozila, pa tako u periodu 7h i 8.30h ili dodjite na stajalište 15 min ranije ili ni ne dolazite. Zovite taxi ili idite drugom linijom na posao. Red vožnje je potpuno izmenjen u tom periodu. Tačno fali bar još jedan autobus. Ista stvar je i izmedju 14h i 17h. Nedostatak klime i elementarne higijene u busevima uglavnom na svim linijama možda bolje da obidjemo ovaj put.
  • m

    26.07.2018 14:29
    Sediste koje propada i autobus koji prokisnjava nije nikakav dugogodisnji problem i “dokle su nas doveli” situacija. Autobusi se kvare i ovde i u Svajcarskoj i svuda. To je posledica nesposobnosti rukovodilaca tehnickog sektora i nemara tog dana kada je takav autobus izasao na ulicu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti