Menu 021

Planovi za novi izgled Salajke: Probijanje Koste Šokice, nove staze, garaže i niži objekti

Probijanje Ulice Koste Šokice i njeno povezivanje sa Bulevarom Jaše Tomića samo je jedan od planova koji urbanisti predviđaju za Salajku narednih godina.
Novi Sad 23.08.2018. | 09:26 > 09:38
Nacrtom plana detaljne regulacije ovog dela grada predviđa se povećanje gustine naseljenosti, uz izgradnju zgrada manje spratnosti, ali i mogućnost postavljanja većih spratnih garaža zbog manjka parking prostora. Plan obuhvata 30 hektara u neposrednoj blizini tradicionalnog centra grada, između magistralne železničke pruge, Dositejeve i Karađorđeve, Kisačke i Temerinske ulice. 
 
Ovaj prostor je nasleđeno urbano tkivo heterogene strukture, u procesu već poodmakle transformacije iz porodičnog stanovanja u opštestambenu zonu sa linijskim centrima duž primarnih saobraćajnica. Kao i u prethodnim planovima gradskih urbanista, naglašava se povezivanje magistralne saobraćajnice produžavanjem Ulice Koste Šokice i njeno spajanje sa pomenutim bulevarom, ali postoje dve velike prepreke u ostvarivanju planova urbanista - nedostatak novca i imovinsko-pravni odnosi. Naime, kako se navodi u nacrtu ovog plana, koji je na javnom uvidu, potrebno je ukloniti oko 30 porodičnih kuća iz ove ulice.
 
"U sadašnjim tržišnim uslovima ovaj vid izgradnje najčešće nije konkurentan izgradnji velike gustine stanovanja, što pokazuje dinamika realizacije, ali se očekuje da će vremenom dobiti na značaju", smatraju urbanisti i dodaju da će najveća dozvoljena spratnost u ovom delu Novog Sada biti P+5+Pk.
 
U narednim godinama, Salajka bi trebalo da ostane zona namenjena porodičnom stanovanju, sa novim kompleksom predškolskih ustanova, zdravstvenom stanicom na mestu sadašnje ambulante, novim trgom, zelenim površinama s igralištima i uređenim zelenilom uz prugu. Značajan udeo imaju saobraćajne površine jer se na ovom prostoru nalaze čak tri primarne gradske saobraćajnice velikog kapaciteta.
 
 
Imajući u vidu blizinu centru grada, uske ulice i gustinu naseljenosti, predviđa se izgradnja spratnih garaža, novog vrtića u bloku ulica Jovana Cvijića, Dositejeve, Karađorđeve i Temerinske (sa pristupom iz Karađorđeve), a ne planira se izgradnja novih škola, pijaca ili socijalnih ustanova jer je potreba za ovim službama već zadovoljena blizinom drugih delova grada, smatraju urbanisti.
 
Zaštićena porodična kuća građena u stilu secesije u Dositejevoj 10 ostaje s ovim statusom zaštite.
 
Inače, najznačajnijom intervencijom - probijanjem Koste Šokice, saobraćajni pravac od Žeželjevog mosta, preko Temerinske do Kisačke ulice trebalo bi da se poveže sa Bulevarom Jaše Tomića. 
 
"Realizacijom ovog putnog pravca u potpunosti će biti isključen tranzitni, teretni i autobuski (daljinski) saobraćaj iz Ulice Jovana Cvijića, čime će se značajno poboljšati uslovi života i rada stanovnika ove ulice. Dositejeva ulica će postati primarna saobraćajnica povezana sa Bulevarom Kralja Petra I na zapadu i Almaškom ulicom na istoku, i omogućiće odvijanje javnog gradskog autobuskog saobraćaja i njegovo izmeštanje iz Ulice Jovana Cvijića. Skromni zahtevi motorizovanog saobraćaja unutar prostora obuhvaćenog planom ne zahtevaju izmene u sistemu ulične mreže, promene u trasama i njihovo proširenje, izuzev manjih korekcija u nekim delovima i otvaranja novih deonica radi funkcionalnijeg odvijanja saobraćaja. Planirano saobraćajno rešenje se u najvećem delu oslanja na postojeću mrežu saobraćajnica", navodi se u nacrtu plana detaljne regulacije ovog dela Salajke.
 
Pojedini delovi ulica biće rekonstruisani, a očekuje se i zamena zastarelih vodovodnih i kanalizacionih cevi, kao i zbog lošeg nivelacionog položaja i orijentacije u odnosu na kolektor u Dositejevoj. Napraviće se mesta za biciklističke staze u Kisačkoj, Jovana Cvijića, Dositejevoj, Temerinskoj i Koste Šokice, a ponovo se ponavlja priča o izgradnji pešačke pasarele preko Radoja Domanovića, kod pruge.
 
Inače, urbanisti preporučuju da se najbolje ideje za razvoj Salajke, na osnovu ovih "vodilja", nađu putem arhitektonskog-urbanističkog konkursa, uz obavezan uslov da se ima u vidu velika saobraćajna uloga ove zone.
 
Nacrt se nalazi na javnom uvidu do 19. septembra u prostorijama Urbanizma, Mesnoj zajednici "Salajka" u Šajkaškoj ulici i Mesnoj zajednici "Podbara" u Kosovskoj.
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Nada
    23.04.2019 15:43
    Makar sta
    Nisi normalan da kupis na Podbari ili Detelinari stan....u centru naopako u Starom gradu jos boz pomozi
    Bulevari Evrope naopako itd.
    Kac Budisava Sajkas Vilovo biraj
  • Lola
    25.03.2019 22:17
    Urbanistički haos
    Dok se ne sruši zadnja kuća u NS investitori neće stati. Povezanost sa političarima je čudo.
    Ovo se može sprečiti ne prodavanjem kuća.
    Ne dajte Salajčani svoje kuće i dvorišta tkz.investitorima!
  • preduzetništvo
    25.03.2019 08:51
    Pametan svet gleda kako da pobegne iz NS i uglavnom ih ne interesuju planovi o tome kako će se loš život u gradu pretvoriti u još gori. U Novom Sadu je životni prostor odavno uzurpiran i oduzet od gradjana. Grad sa nepodnošljivom gužvom, katastrofalnim javnim prevozom, nedovoljnom infrastrukturom sa gomilom kriminalaca i polusveta po ulicama. Buka i zagadjenje vazduha često prelaze granične vrednosti o čemu se javnost ni ne obaveštava. Pojedini delovi grada izgledaju kao horor filmovi kada sa sve ostacima gradjevinskog otpada zarastu u korov a o zaprežnim kolima, psima lutalicama i konjskom izmetu po ulicama da ni ne govorimo. Od sakupljača sekundarnih sirovina više ne može da se pridje kantama za smeće a od njihovih improvizovanih vozila je otežano kretanje ulicama. Grad bez svoje opšte bolnice u kojem je skoro nemoguće zakazati lekarski pregled ako nemate debelu vezu. Barem polovina grada nema pešačke staze a još manji deo je pokriven biciklističkim stazama. Verovatno jedini veći grad na Balkanu koji nema normalnu javnu garažu i javni WC. Novi Sad danas ozbiljno zaposlenim i porodičnim ljudima ne nudi ništa što bi ih zadržalo u njemu. Ostaje ko mora i ko ne zna za bolje.
  • Marko
    26.08.2018 13:47
    Sve se ovo radi samo zbog podizanja spratnosti.

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest