Biciklisti ukazali na manjak biciklana i previše ivičnjaka u Novom Sadu

Biciklisti koji voze pod uticajem alkohola, izazovi dečje vožnje bicikla i problemi ivičnjaka na biciklističkim stazama, neke su od tema o kojima je bilo reči na tribini "Biciklisti pitaju grad", koja je juče organizovana u Kulturnom centru Novog Sada u sklopu obeležavanja Svetskog dana bez automobila.
Pitanja prisutnih odnosila su se na stanje staza u gradu, ivičnjake, čišćenje staza od snega zimi, završetak deonice ka Rumenci, biciklane u zgradama, edukaciju i uzrast u kome deca mogu da voze bicikl, kako uticati na navike starijih biciklista i prodaju bicikala bez kompletne opreme.
 
Dejan Stojković iz Uprave za građevinsko zemljište i investicije naveo je da rezultati istraživanja svedoče o rastu broja novosadskih biciklista za gotovo 300 odsto. 
 
"U Novom Sadu se trenutno nalazi sedam brojača na različitim lokacijama, a na najfrekventnijem mestu na Bulevaru cara Lazara prođe više hiljada biciklista dnevno. U planu je završetak staze ka Begeču, rekonstrukcija staza na Futoškoj, pristupne saobraćajnice na novom mostu, kao i promena Sentandrejskog puta koji će dobiti biciklističke staze", naveo je Stojković i dodao da će pešačka zona u centru Novog Sada biti proširena ka Ulici Ilije Ognjanovića
 
Biciklisti su više puta isticali problem previsokih ivičnjaka, koji otežavaju kretanje dvotočkašima ali i drugim učesnicima u saobraćaju. Stojković je naveo da se određene mere preduzimaju, ali da projektanti još uvek prilikom projektovanja imaju diskreciono pravo da odluče da li će ivičnjake staviti ili ne, pa je pitanje da li projektant "vozi bicikl ili ne"
 
Prema analizi 25 saobraćajnih nezgoda koje su se ove godine desile na teritoriji grada, u kojim su učestvovali biciklisti, a koje su rezultovale teškim telesnim povredama, svega jedna se dogodila van grada i većina se desila u toku dana. Prema rečima Radeta Vukelića iz saobraćajne policije, najveći problem su raskrsnice i neustupanje prvenstva, dok je delom uzrok i korišćenje neodgovarajuće površine. 
 
"Uprkos tome, procena je da je u 60 odsto nezgoda uzrok na strani vozača motornih vozila. U noćnim nezgodama svakid rugi biciklista je bio neosvetljen, a oko 16 odsto biciklista koji su učestvovali u nezgodama bili su u alkoholisanom stanju. U nekoliko nezgoda vozači su napustili lice mesta", naveo je Vukelić i kao kuriozitet naveo jedan slučaj u kome je to učinio i biciklista. On je još naveo da je u Novom Sadu 2016. godine troje biciklista poginulo u udesima, u 2017. godini jedan, a ove godine nijedan.
 
Predsednik Novosadske biciklističke inicijative Marko Trifković ocenio je da u Novom Sadu ima pozitivnih pomaka i ulaganja, ali na strateški važnim deonicama za biciklistički saobraćaj problemi se rešavaju sporo. 
 
"Izgradnja staza na Mostu slobode, rekonstrukcija staza na Futoškoj i neuspeli tender za staze na Bulevaru Mihajla Pupina su samo neki od izazova za biciklističku zajednicu", naveo je Trifković.
 
Kada su u pitanju ivičnjaci, Trifković je naveo da je Inicijativa pokušala da već u fazi javne nabavke traži da izvođač ne projektuje ivičnjake na spoj biciklističke staze i kolovoza, kao što se to traži za pešačke deonice, ali da sugestija nije prihvaćena
 
Predsednik NSBI je sugerisao da treba insistirati na obaveznim biciklanama u zgradama. Kao još jedno pitanje koje je istakao je to da bi Grad trebalo da pokrene inicijativu ka republičkim vlastima da se ukine zabrana samostalne vožnje bicikla za decu ispod 12 godina na javnim putevima, kako bi roditelji i deca mogli slobodno da koriste biciklističke staze. 
 
Tribinu je organizovao Centar za unapređenje bezbednosti saobraćaja uz podršku gradske Uprave za saobraćaj i puteve.
  • Djura

    24.09.2018 18:46
    @Djura 23.09.2018 • 20:43
    Ipak ne. Vozaci ipak itekako vode racuna, dogadjaji i nesrece koje se dese su mnogo redji nego prekrsaji biciklista procentualno, kad automobil napravi nesto, posledice su velike. Posledice nsu tako velike kad bicikl napravi i ne stignu u novine nikad. Prosetajte se jednom koncentrisano gradom i brojte greske jednima i drugima i iznenadicete se koliko su biciklisti ispred svih po bahatosti i nepostovanju bilo cega. Naravno, da bi to mogli proceniti, morate biti vrsni poznalvalac saobracaja i sami.



    Ipak se ne bih slozio sa vama. Ja sam licno i pesak i biciklista i vozac. Iz mog, ne tako malog iskustva, mogu vam reci da vozaci prednjace u pravljenju prekrsaja. Meni su se desile neke situacije koje mogu ladno da okarakterisem kao pokusaj ubistva, gde sam se spasio iskljucivo zahvaljujuci svojim refleksima. Dakle svesno nepostovanje prvenstva prolaza sa kalkulacijom da cu ga pustiti jer cu u suprotnom poginuti. Ili preticanje na putu i kada neko ide iz suprotnog pravca, u fazonu provuci cu se. Ne zelim da se raspravljam i natezem ovde, ali znam da nisam od strane drugog bicikliste nikada bio zivotno ugrozen niti sam doziveo nesto slicno. Cinjenica je da ima dosta biciklista koji ne postuju propise, uglavnom klinaca koji ih mozda ni ne znaju najbolje, a to treba resavati u skoli. Svako dobro.
  • /

    24.09.2018 16:56
    /
    nadjite hvalospeve visokim ivicnjacima.
    radovali ste im se da bi imali manje nepropisno parkiranih vozila a vise mesta za voznju bicika po trotoaru
  • Piško

    24.09.2018 10:07
    ...
    Benzinska mafija uzvraća udarac na komentarima a bolje neka se zagleda u svoj novčanik.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Da li će Novosađani slušati Beograd?

Po prvi put od 2016. godine deluje da je opozicija u Novom Sadu koliko-toliko na nogama. Nije sjajno, ali je rezultat koji bi prodrmao aktuelnu vlast bio na vidiku.