Sve manje pešaka u Novom Sadu, saobraćaj se kroji po meri putničkih automobila

Položaj pešaka u Novom Sadu godinama je sve gori zahvaljujući saobraćajnim planovima, koji se kroje tako da idu u korist vozačima.
Sve manje pešaka u Novom Sadu, saobraćaj se kroji po meri putničkih automobila
Foto: 021.rs
Zbog toga i analiza rađena 2017. godine potvrđuje da je udeo pešaka u saobraćaju opao sa 48 na 40 odsto.
 
U odnosu na dužine pešačkih faza, vozači automobila imaju znatno veću prednost u kretanju i to na bitnim i intenzivnim saobraćajnicama, što dodatno demotiviše pešake da nastave s ovim vidom kretanja u saobraćaju, koji je najzdraviji, uz vožnju bicikla.
 
Ovo su shvatili i u Gradskoj upravi za saobraćaj, koja traži autore za studiju o radu pešačkih semafora u Novom Sadu.
 
"Primetno je da je na nekim signalisanim raskrsnicama U Novom Sadu, sa veoma velikim intenzitetom pešačkih tokova, dužina pešačkih faza kratka u odnosu na dužinu trajanja ciklusa i vozačkih faza. Iz tog razloga, veoma često su vremenski gubici pešačkih tokova nesrazmerno veliki u poređenju sa vremenskim gubicima vozila, pogotovo na nekim koridorima sa veoma intenzivnim pešačkim tokovima (Bulevar oslobođenja, Futoška ulica...) vreme putovanja pešačenjem se značajno povećava", navode u Upravi.
 
Do sada se saobraćaj projektovao tako da budu ispunjena očekivanja vozila, a pešačke faze, pogotovo na velikim raskrsnicama, projektuju se tek pošto se uradi sve da se izađe u susret automobilima. "Projektovanjem zaštićenih faza za vozila, što je veoma rasprostranjeno u poslednje vreme, raspoloživo vreme za pešačke tokove se dodatno ograničava, što dodatno utiče na povećanje vremena čekanja pešaka i pad nivoa usluge. Subjektivni osećaj o izgubljenom vremenu kod pešaka je dodatno pojačan u situacijama kada su izloženi nepovoljnim vremenskim prilikama (kiša, hladnoća, velika temperatura...)", napominju u dokumentaciji koju je, za potrebe nabavke, pripremila Uprava za saobraćaj.
 
Davanje apsolutne prednosti putničkim automobilima u odnosu na pešačke tokove nije u skladu sa principima održive mobilnosti, koja podrazumeva davanje prioriteta, ili bar ravnopravni tretman pešačkog saobraćaja i pešačenja na svim delovima ulične mreže sa saobraćajem vozila, pa i na pešačkim prelazima.
 
"Osnovni cilj projekta je da se na signalisanim raskrsnicama sa intenzivnim pešačkim saobraćajem analizira nivo usluge pešačkih tokova u vršnim časovima uz pomoć aplikativnih softvera i inženjerskih alata i daju predlozi rešenja koja će pozitivno uticati na poboljšanje nivoa usluge pešačkih tokova", poručuju u Upravi.
 
Analiziraće se stanje na bitnim raskrsnicama - duž Bulevara oslobođenja, Futoške ulice, Bulevara Mihajla Pupina, Narodnog fronta, Bulevara Cara Lazara, Bulevara Cara Dušana, Bulevara kralja Petra I, Rumenačke, Hajduk Veljkove i Cara Dušana. Gde izabrana firma za ovu studiju utvrdi da su uslovi za saobraćaj nepovoljni po pešake, trebalo bi da predloži rešenje u vidu izmena aktuelnih signalnih planova, kao i druge mere koje bi dovele do boljih uslova za pešački saobraćaj. 
 
Podsetimo, analiza u okviru Smart plana Novog Sada pokazala je da svi učesnici u saobraćaju u Novom Sadu žive u gorim uslovima - javni prevoz sve je manje udoban, pešaci i biciklisti zagušeni su automobilskim saobraćajem, dok vozači nemaju dovoljno parking mesta, naročito u centru grada. Detalje čitajte OVDE.
  • Plavić

    27.10.2018 14:06
    Armagedon
    Naravno da je broj pešaka "... na signalisanim raskrsnicama ..." manji - oni kolovoze prelaze gde se kome prohte ...!
  • Brus Vilis

    25.10.2018 15:37
    Naravno da se saobraćaj se kroji po meri putničkih automobila, kome bi naplaćivali parking kada bi svi seli na bicikl? A i jeste li čuli ikad da je pauk odneo bajs?
  • Logi

    25.10.2018 00:23
    trip i fluks
    Razularena masa koja tripuje stres modernog vremena i seda u kola da bi otišla na kafu, posao, s kafe, s posla, do frizera, na manikir... Umesto da navike ljudi makar i prisilno menja za opšte dobro, Organ asfaltira svaku travku za opšte zlo. Taj Organ treba da menja ćud, a ljudi da shvate da ne žive u Tokiju i da ne moraju da putuju satima do posla. PItao bih te koji u odnosu na prevoz busom, idući kolima uštede pet minuta - kako iskoriste tih 5 minuta. Verovatno tih 5 minuta provedu u kontemplaciji na teme koje život znače, možda traže arhe svega ili proniču u tajne svemira i daljinskog prenosa električne energije. Da je nešto manje od toga, ne bih razumeo tu žurbu i neracionalnost. Za Organ isto imam pitanje - kako misli da smanji fluks saobraćaja ako mu proširi mogućnosti kretanja. U stvari je ovo vrlo mistična tema, samo naizgled jednostavna.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti