"Formula" prema kojoj nastaju letnji hitovi

Leto je čarobno doba godine - dani su duži, rastežu se, a plodovi sazrevaju pod vedrim nebom bez oblaka. Sjaj toplog vremena stvara i jedinstveni kulturni fenomen: Letnju pesmu.
Euforična, penušava i zabavna - često je kao i sama sezona, pada u zaborav čim listovi padnu na drveća.
 
Kandidat za ovogodišnju titulu "hit leta" je pesma "Despacito" Luisa Fonsija - lagani, tečni zvuk regetona ("despacito" znači "polako", a odnosi se na brzinu njegove tehnike zavođenja). Ovaj hit postao je popularan u Velikoj Britaniji i SAD nakon što je Džastin Biber uradio remiks, pevajući dodatni stih mešavinom engleskog i fonetički naučenog španskog jezika.
 
Pa šta je to što čini letnji hit? Evo mogućih šest ključnih sastojaka:
 
1. Mora biti jednostavan
 
Napolju je sunčano, škola je gotova i pesme koje pokazuju bilo koji stepen emotivne složenosti su "out". Neki bi rekli da uopšteno, svi postajemo "idioti" po vrućini.
 
2. Kada je slušaš, da se osećaš kao da si na odmoru
 
Letnje pesme moraju da budu "egzotične", sa latino ili karipskim ritmom, kako bi pružile doživljaj odmora. Primer takvih pesama su hitovi Los del Rio "Makarena", hita iz 1996. godine, "Living la vida loca" Rikija Martina iz 1999, Šakirin hit iz 2006. "Hips dont't lie" i naravno "Despacito".
 
3. Mora da bude originalna i da donese nešto novo
 
Najbolja pop muzika je ogledalo društva. A najbolja letnja pesma odražava vreme u godini kada uzimamo "kolektivni godišnji odmor" od bilo kakvog naprezanja. Kako drugačije objasniti popularnost stihova "Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini", izuzetno iritirajuću pesmu i u originalu iz 1960. godine i u remiksu iz 1990.
 
Ali novina ume da bude i dobra stvar. Pesme s jedinstvenim tekstovima ili aranžmanima često uzimaju bezbrižan duh leta. Kejti Peri je, na primer, poslala snažnu poruku pesmom "I Kissed a Girl" u avgustu 2008, dok je žvizduk u pesmi "Moves Like Jagger" vaskrsao karijeru benda "Maroon 5" u leto 2011. godine.
 
4. "Radio-friendly" pesme su veći hitovi
 
Ako želite da se vaš hit raširi po zemlji i svetu, morate imati radio stanice na svojoj strani. To podrazumeva dva uslova: "zaraznu udicu" i pesmu bez psovki. Pesma takođe mora da se odnosi na širu publiku, poput pesme Brajana Adamsa "Everything I do (I do it for You)" ili "Love is all around" grupe Wet Wet Wet.
 
5. Mora da bude objavljena pre početka leta
 
Iako je moguće da postane popularna ako se zavrti tokom leta, letnji hitovi obično moraju da budu "u etru" pre nego što je primeti šira publika. Recimo, Drejkova pesma "One dance", koja je prošlog leta 15 nedelja bila na prvom mestu topl listi, objavljena je u aprilu.
 
6. Trebalo bi da ima reč "leto" u imenu
 
Ovo je "providna" taktika, ali deluje. Od hita "In the summertime" grupe Mungo Jerry iz 1970-tih do hita Demi Lovato "Cool for the summer" iz 2015.
  • humanista

    09.07.2017 19:02
    https://www.youtube.com/watch?v=q5yp4Bbe9i4

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Muzika