Smanjuje se broj automobila u gradovima

Stručnjaci već dugo predvidjaju kraj vlasništva nad automobilom i budućnost u kojoj većina stanovnika gradova koristi javni prevoz, bicikle ili iznajmljivanje zajedničkih automobila, verovatno onih bez vozača i električnih, preko "pametnog telefona", piše u članku na sajtu Svetskog ekonomskog foruma.
U nekim gradovima razvijenog sveta, broj automobil već opada. Podaci agencije "Euromonitor internešnel" sadrže odeljak o gradovima u kojima je najviše opao broj automobila između 2010. i 2015. godine.
 
Po tom izveštaju, u Bostonu je najveće smanjenje - oko devet odsto manje automobila tokom tog petogodišnjeg perioda. Osaka je sledeća sa oko sedam odsto, a potom Rim sa oko šest procenata automobila manje.
 
Izveštaj "Euromonitor" kaže da je do smanjenja korišćenja automobila u tim gradovima delom došlo zbog toga što ljudi odlučuju da žive u gradskim centrima umesto u predgrađima, da bi skoro svuda mogli pešice. Takođe, primetna je rastuća popularnost alternative posedovanju automobila, kao što su zajedničko korišćenje kola i usluge "prevoza na poziv" "Ubera" i "Lifta".
 
U nizu zemalja medju kojima su SAD, Velika Britanija i Australija, opada broj ljudi koji imaju vozačke dozvole.
 
Na promene utiče i politika gradskih vlasti. Tradicionalni gradski transportni sistemi se modernizuju korišćenjem rešenja integrisanih s "pametnim telefonom", kao što su aplikacije koje obaveštavaju kada će stići sledeći autobus do najbliže autobuske stanice. Mnogi gradovi takodje su shvatili socijalne, zdravstvene, ekonomske i ekološke prednosti bicikla i uložili u infrastrukturu kako bi ga podržali.
 
Kopenhagen, grad koji najviše odgovara na potrebe biciklista, 2015. godine je izvestio da je po prvi put broj bicikala koji ulaze u gradski centar dnevno prevazišao broj automobila. Tokom te godine dnevno je u centar glavnog grada Danske dolazilo prosečno 252.600 automobila, a bicikala  265.700.
 
Uprkos ovom trendu, neki razvijeni gradovi su i dalje zagušeni saobraćajnom gužvom i zagađenjem vazduha. Rim je, i pored toga što je broj putničkih automobila od 2010. do 2015. godine opao za šest odsto, proglašen u izveštaju vodeće francuske firme za upravljanje saobraćajem "TomTom" za peti grad s najvećom gužvom u Evropi 2015. godine.
  • NN

    18.07.2017 21:48
    @milence
    rentiras kola prijatelju pa na put. Sta mislis?
  • миленце

    18.07.2017 17:34
    Све је то супер, ал ја кола не користим за по граду, већ за путовања. А да ме неко други воза у нашим крш бусевима и да зависим од другога где ћу да станем и где да идем, нека хвала. За градове се слажем да треба да се смањи број аутомобила. Али за путовања и слободу коју пружа ауто, нема праве замене.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin