Pet brodova koji su nestali bez traga

Svake godine mora širom sveta "progutaju" nekoliko brodova, ali većina olupina i žrtava ipak budu pronađene zahvaljujući modernoj opremi.
Ipak, ovih je pet brodova nestalo tvoreći pravu misteriju. 
 
1. USS WASP 
 
Postojalo je nekoliko brodova koji su nosili ovo ime, ali najčudniji među njima je Wasp (Osa) koji je nestao 1814. Izgrađen godinu dana ranije u toku rata s Velikom Britanijom, Wasp je smatran snažnim oružjem kao brod koji se brzo kreće, s četvrtastim jedrom, 22 puške i posadom od 170 mornara. Bio je na glasu zbog svoje lepote, ali i funkcionalnosti. Brodom je upravljao mornarički veteran Džonston Blejkli, koji je s njim prošao 13 uspešnih plovidbi i borbi. Međutim, 22. septembra 1814. brod je zarobio britansko putničko plovilo Atlanta. Obično bi posada Waspa zapalila neprijateljski brod, ali su smatrali kako je Atlanta previše vredna da bi je uništili. Umesto toga, odlučili su da je isprate u prijateljsku luku i preuzmu - što su i učinili. Nakon toga švedski trgovački brod navodno je uočio Wasp kako se kreće prema toplim vodama Kariba, a nakon toga više nikada nije viđen. Prepostavlja se kako je potonuo u oluju - no bez ikakvog traga sudbine posade i samog broda, za kojim se i danas traga. 
 
2. Sumporna kraljica 
 
Brod poznat pod imenom SS Marine Sulphur Queen bio je dug 160 metara i izvorno napravljen kao tanker za transport nafte tokom Drugog svetskog rata. Kasnije je bio prenamenjen da prenosi sumpor, a zbog tog zadatka su rezervoari morali da budu na izrazito visokoj temperaturi što je često izazivalo male požare oko rezervoara. Oni su bili toliko česti da je posada ubrzo počela da ih ignoriše. Sam brod je bio u prilično lošem stanju, ali i dalje je nastavio da prevozi sumpor do 1863. U februaru te godine, dva dana nakon što su krenuli iz Teksasa nakrcani sumporom, poslali su rutinsku radio poruku koja nije ukazivala ni na kakve probleme. Nakon toga, niko nije uspeo da uspostavi komunikaciju s brodom, a Sumporna kraljica je jednostavno iščezla s radara. Postoje brojne teorije o njenoj sudbini, ali najveći broj njih tvrdi kako je brod eksplodirao. Drugi za nestanak krive "magiju" Bermudskog trougla, dok hladnije glave nagađaju da se brod prevrnuo i naprosto raspao zbog lošeg stanja. Tela posade od 39 članova nikad nisu pronađena, iako je pronađeno nekoliko prsluka za spasavanje. 
 
3. Nestanak broda "Andrea Gejl" 
 
Ribarski brod Andrea Gejl izgrađena je na Floridi 1978. i kupila ju je kompanija iz Masačusetsa. S posadom od šest ljudi dobila je dozvolu za plovidbu 13 godina pre nego što je nestala na svom putu do Njufaundlenda. Obalska straža je započela opsežnu potragu, ali naišli su samo na signale za pomoć i krhotine broda. Nakon nedelju dana potrage, Andrea Gejl i njena posada proglašeni su izgubljenima. Veruje se da je brod osuđen kad je sistem visokog pritiska vazduha udario u onaj niskog, koji se tada spojio s ostacima uragana Grejs. Ova retka kombinacija tri odvojena vremenska sistema na kraju je postala poznata kao "Savršena oluja". Zapravo se unutar oluje oformio neimenovani uragan pa se veruje kako su na Andreu Gejl krenuli talasi visoki 30 metara. U poslednjem radio prenosu kapetan je rekao "Stiže momci, i stiže jako". Priča o tom brodu kasnije je pretvorena u knjigu i film. 
 
4. Witchcraft
 
U decembru 1967. vlasnik hotela u Majamiju Den Burak odlučio je da gleda božićna gradska svetla iz kabine svog luksuznog plovila nazvanog "Witchcraft". U pratnji Patrika Hogana, isplovili su milju prema moru, a brod je bio u dobrom plovnom stanju. Oko 21 čas uveče Burak je radijom tražio vuču natrag do luke, prijavivši kako je njegov brod pogodio nepoznati objekat. Uprkos tom incidentu, nije zvučao zabrinuto, a on je sam učestvovao u izgradnji broda pa je znao kako brod ima poseban trup koji ga čuva od potonuća. On je potvrdio svoj položaj obalskoj straži i rekao im je kako će upaliti signalnu raketu da bude uočljiviji. Obalskoj straži trebalo je samo 20 minuta da dođu do te lokacije, ali kad su stigli - "Witchcraft" je jednostavno nestao. Na kraju su pretražili oko 1.300 kilometara okeana, ali dvojica muškaraca i brod nikad nisu pronađeni. 
 
5. SS Baychimo 
 
Neki bi ga nazvali brodom duhom, ali bio je stvaran, a možda i danas negde postoji. Sagrađen 1911. bio je ogromni parobrod u vlasništvu kompanije "Hudson Bay". Uglavnom je služio za transport krzna iz severne Kanade, a prvih devet putovanja broda prošli su bez zanimljivosti. Međutim, na poslednjem putovanju 1931. zima je došla ranije. Potpuno nepripremljeni za oštro vreme, brod i posada su se našli zarobljeni u ledu. Većina posade je spasena avionima, ali kapetan i nekoliko članova posade odlučili su da ostanu na brodu i izdrže, tako da su izgradili kamp nedaleko od broda. Jednog dana razvila se žestoka mećava, a kad je oluja popustila, Baychimo je nestao. Jedan lovac je naposletku uočio parobrod i uzbunio preostalu posadu. Nakon što su spasili sve što su mogli s broda, ostavili su brod da pluta verujući kako neće izdržati zimu. Ipak, ispostavilo se kako je Baychimo bio žilaviji nego što su mislili. Tokom sledećih nekoliko decenija više puta je viđen na Arktiku, plutajući besciljno po moru. Poslednji put je viđen 1969, punih 37 godina nakon što je brod napušten. Nakon toga bile su brojne potrage za njim, ali bezuspešno.
 

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin