Naučnici: Veza između čoveka i psa moguća terapija protiv šizofrenije

Veza između psa i čoveka mogla bi da posluži kao terapija u lečenju teških poremećaja poput šizofrenije i autizma, naveli su švedski naučnici u studiji objavljenoj u Horizonu, naučnom časopisu Evropske unije.
Naučnici: Veza između čoveka i psa moguća terapija protiv šizofrenije
Naučnici su se usredsredili na proučavanje oksitocina, hemikalije poznate kao "hormon ljubavi" koji luče i psi i ljudi, i poznat je za jačanje "društvenih" veza među ljudima i životinjama.

"Oksitocin je izuteno jak posrednik u vezi između psa i čoveka. Ljudi koji imaju fizički kontakt sa svojim psom, imaju povećani stepen oksitocina koji se zadržava tokom cele komunikacije između životinje i čoveka", naveo je švedski profesor Per Jensen, i dodao da je taj hormon važan u borbi protiv stresa.

Istraživači su napravili eksperiment tokom kojeg su psima na njušku prskali oksitocin, a drugima običnu vodu, i dali im da rešavaju neke zadatke. Psi sa oksitocinom su brže tražili pomoć vlasnika od onih kojima su njuške isprskane običnom vodom.

Naučnici smatraju da bi davanje oksitocina ljudima sa psihološkim poremećajima imalo terapeutski efekat. Karakteristika autizma i šizofrenije jeste ta da obolela osoba ne traži pomoć od drugih, dok bi uzimanje tog hormona pomoglo u uspostavljanju bolje komunikacije i pomoći.

Ostalo iz kategorije Život - Svet životinja

Pavlov ne bi bio iznenađen: Psi nas razumeju

Nova studija o moždanim talasima, objavljena u časopisu "Current Biology", ukazuje na to da slušanje imena njihovih omiljenih igračaka kod pasa aktivira memoriju za objekte sa kojima su povezani.