Po meni, pravilo od 20 sekundi može da se tumači i tako da kada pređeš u levu "brzu" traku onda pretičeš i posle 20-30 sekundi se vraćaš u desnu traku. Po nemačkom pravilu, neko može da se "zakuca" u levoj traci sa brzinom od 130km/h i onda svi iza njega moraju da voze maksimalno 130km/h. što je bezveze.
Ja sam jedan od onih koji stalno vozi u levoj traci. Razlog je sto je desna oranje u vecini slucajeva. I pazim kada neko ide iza i sklanjam se. Putarine su preskupe pogotovo da se vozim oranicom. Da li ste shvatili da drzava uzme na putarinama koliko na akcizi za gorivo. Npr NS - Subotica putarina u oba pravca oko 1000 din. Meni treba u oba pravca 13 litara, sto je oko 2300 din, pola od toga je na akcizi za gorivo, sto je oko 1150 din .
Prosli tjedan se vozim iz Rijeke prema Zagrebu kad kombi natovaren biciklima i raznoraznom robom zavezanom turisti Poljaci vozi on po levoj traci i ne pusta ostale brze nego 130 na sat i svi ga preticu sa desne naravno i skoro nesreca. E uzeo sam si vremena dao dragoj da nazove Policiju da ga saceka na izlazu kod Zagreba. Zvali smo sve zive od AMSH do Policije dok neko nije reagirao. Zaustavljen je cak ranije i mi smo stali i pokazali sa nase auto kamere sta je radio bogami dosta dugo jedno 20 minuta. Policajac je rekao: hvala svakako vazi snimak. Dobice kaznu. Sve takve bahate treba zapisati tablice, snimiti na memorijsku i predati Saobracajnoj Policiji koja salje na prekrsajni sud. Kad na sudu pocnu: nisam ja vozio mama je: sutkinja okrene ekran i pokaze snimak- to je tvoja mama? Vise puta smo predali Saobracajnoj samo jednom motoristu koji je divljao po Futoskoj nisu kaznili: kao pa nije udario pesaka koji je prelazio na zeleno a on na crveno proletio pored njega. Toliko o logici nije ga udario...mogao je ali falilo je par cm...
@Samo pitam
Ne. Bahatost na svim poljima nije došla sa ovim režimom, što uključuje i tu potrebu i želju da se neko drugi optuži za tvoju sopstvenu bahatost.
Kao prvo...kao da nikad niste vozili autoputom. Razlika je da Nemačka ima neograničenu brzinu i logično da je leva traka samo za preticanje. Da vas podsetim...kod nas je brzina max 130 na autoputu i ako neko vozi max brzinom kako neko može da pretiče. Kazne očigledno izostaju i kao obično prepušta se da narod uzme zakon u svoje ruke e onda smo svi u pravu jer onaj ko vozi nedozvoljenih 180 misli da je u pravu kao i onaj koji vozi propisanih 130 u levoj travi koja nije preticajna kod nas nego je za max vožnju. I eto niko ne poštuje zakon jer nemo ko da ga sprovodi a narod ko narod ...zakon jačeg, bržeg, bahatijeg i eto pravila Srbijo. Samo napred...
Прво треба описменити све оне који мисле да су Богом дани за вожњу " брзом" а не претицајном траком и који сматрају да се сви морају пред њима склањати и поред тога што се ови испред крећу макс. дозвољеном брзином у тој намери их чак и Закон подржава!
Fasciniran sam brojem ljudi kojima je potpuno normalno da voze stalno levom trakom 130 u da im nije jasno zašto se neko buni i onih koji obilaze kamion 5km na sat većim brzinom ali predhodno im ne pada na pamet da pogledaju u retrovizor da li je neko već počeo njih da obilazi???
Kod nas je veći problem nasilnička vožnja, nego što ljudi ostaju da voze levom trakom. Znači, nenormalno ablendovanje, lepljenje uz branik dok obilazim kolonu vozeći 130-135km/h. E da, a čak i ako se sklonim i blicnem njima, onda kreće tzv. test kočnica ili "šta ti meni".
I dok sam vozio manje atraktivna, manja kola vrlo često mi se dešavalo da recimo počnem da obilazim golf ili neki drugi VW, da bi isti ubrzao taman toliko da moram da se vratim u desnu, a onda kada ga opet sustignem, odem u levu samo da bi on opet ubrzao...
Кад би се код нас подједнако примењивали закони и правила као у Немачкој и ми бисмо били писмени и паметни као они. Јер у истој тој Немачкој је гомила људи са Балкана па све супер функционише. Само овде не иде.
Problem je što je desna traka u kolotrazima(uzdužnim ulegnućima) pukotinama i sl., a sve usled "dobro" odrađenog posla .
Vožnja desnom trakom je više opasna nego bezbedna, pogotvo kada se gore pomenuti kolotrazi napune vodom, pa dobijemo i žešći akvaplaning koji se dešava već preko 80km/h.
Prvo sredite puteve kvalitetno i kako dolikuje novcima koje vam ostavljamo za putarine(koji nije mali), pa onda izmišljajte nove zakone.
Ako je brzina ograničena na 130km/h onda mogu da vozim i levom trakom.
Onja ko hoće da divlja ima NAVAK, pa nek divlja.....
Bolje pričajte o gužvama u gradu, gde 90% vozača kucka poruke, a mnogi i stoje u desnoj traci sa četiri, a da ne pričamo da prilikom prestrojavanja gotovo niko ne uključi žmigavac.... Prekoračenje brzine u gradu i vožnja pod dejstvom alkohola i psiho aktivnih supstanci je posebna priča...
Prvo skočite pa recite HOP.
Uvesti drakonske kazne, a za prekoračenje brzine, pored kazne, a opet u zavisnosti od toga koliko je prekoračena brzina, uvesti i zabranu kretanja od trenutka zaustavljanja i to minimum pola sata.
Sve bi se dovelo u red za dve nedelje.
Devedeset posto ljudi kod nas koji voze levom trakom, ustvari ne poznaje propise, vidi se i po reakciji kad ih svi na kraju obilaze sa desne strane a oni se kao čude sto smo besni.
Iako vecina jednostavno nema obzira prena drugima, moram napomenti da je za neke ogranicavajuci faktor voznja u desnoj straci zapravo stanje asfalta u toj traci. Desna je ocajna, puna rupa, ulegnuca, asfaltnih naprsnuca.
Vozim levom dok god mogu, ali aktivno pratim saobracaj iza sebe da se pomerim u desnu i ne smetam brzima o sebe, bez obzira da li vozim po ogranicenju, brze ili sporije.
U Srbiji nema ko da ih sankcioniše. Saobraćajna je na putu isključivo kada je sezona pa da uhvate malo para. Pre neki dan na putu za Bg. Kombi 90km/h, levom trakom i tako bar 5 km. Obilaze ga sa desne strane. Kod nas pravilo ko ima veću pišu ili kompleks
U Srbijici je desna traka oplemenjena kolotrazima i rupama koje na vrhunskom kolovozu ostavljaju kamioni i šleperi do mere da se istom uopšte ne može voziti. Ne znam kako ih nije sramota da na autoputu Beograd - Novi Sad naplaćuju putarinu.
Kod nas je koliko sam primetio na snazi pravilo jedne sekunde. Ako ja idem u levoj traci, a ti si ispred mene, krećem da trubim, ti moraš da se skloniš u roku od jedne sekunde - ako npr. pretičemo kamion, ti moraš pod kamion. Pravilo se posebno striktno primenjuje ako vozim BMW.
Da li se slažete da je ovakav režim koji podržava, afirmiše i nagrađuje siledžijstvo i nepoštovanje zakona osnovni uzrok bahaćenju na svim poljima pa uključujući i autoput?
Ajd sad vi to objasnite prosecnom, novodošlom biću u beogradu, kome je zivotna zelja da mu tablica počne sa bg i da uz to, svojim stilom vožnje demonstrira iz koje zabiti se dogegao do beograda?
To bi trebalo uvesti i kod nas. Ali i da se postave znaci:
Leva traka za preticanje (max. 20 sec.), srednja traka za vožnju.
Jer barem polovina vozača kod nas to ne zna...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Šta je "Pravilo 20 sekundi" koje se primenjuje na nemačkim auto-putevima za vožnju u levoj traci?
Autor: Kamatica
Život
•07.10.2025.
•07:00 > 07:00
Komentari 30
CrniBranislav
Стојан
Gogi
Perkovic Ivan
Samo odgovaram
Ne. Bahatost na svim poljima nije došla sa ovim režimom, što uključuje i tu potrebu i želju da se neko drugi optuži za tvoju sopstvenu bahatost.
Goci
Х
igor_t
Mile
Vozim se autobusom
I dok sam vozio manje atraktivna, manja kola vrlo često mi se dešavalo da recimo počnem da obilazim golf ili neki drugi VW, da bi isti ubrzao taman toliko da moram da se vratim u desnu, a onda kada ga opet sustignem, odem u levu samo da bi on opet ubrzao...
Паја
Vlajko
Saša
Vožnja desnom trakom je više opasna nego bezbedna, pogotvo kada se gore pomenuti kolotrazi napune vodom, pa dobijemo i žešći akvaplaning koji se dešava već preko 80km/h.
Prvo sredite puteve kvalitetno i kako dolikuje novcima koje vam ostavljamo za putarine(koji nije mali), pa onda izmišljajte nove zakone.
Ako je brzina ograničena na 130km/h onda mogu da vozim i levom trakom.
Onja ko hoće da divlja ima NAVAK, pa nek divlja.....
Bolje pričajte o gužvama u gradu, gde 90% vozača kucka poruke, a mnogi i stoje u desnoj traci sa četiri, a da ne pričamo da prilikom prestrojavanja gotovo niko ne uključi žmigavac.... Prekoračenje brzine u gradu i vožnja pod dejstvom alkohola i psiho aktivnih supstanci je posebna priča...
Prvo skočite pa recite HOP.
Uvesti drakonske kazne, a za prekoračenje brzine, pored kazne, a opet u zavisnosti od toga koliko je prekoračena brzina, uvesti i zabranu kretanja od trenutka zaustavljanja i to minimum pola sata.
Sve bi se dovelo u red za dve nedelje.
Slucajni Prolaznik
Marko NS
Horus
Nišlija 1
Gojko
NSadjanin
Vozim levom dok god mogu, ali aktivno pratim saobracaj iza sebe da se pomerim u desnu i ne smetam brzima o sebe, bez obzira da li vozim po ogranicenju, brze ili sporije.
Zoran
Najmogućnije
Mita
Skeptik
Samo pitam
Miloš
A
Steva
Max
Leva traka za preticanje (max. 20 sec.), srednja traka za vožnju.
Jer barem polovina vozača kod nas to ne zna...
Xxx
Za razliku od Nemačke, naša desna traka je uništena kamionima.
Mnogo je sigurnije, i udobnije, voziti se levom stranom.
Slucaj
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H