Gosti prepunih kafica u Zmaj Jovinoj , dzogeri na keju , setaci pasa , klinke na rolerima , gledaoci Parova , ljubitelji janjetinje ispod saca , jedaci bureka , biciklisti , motociklisti , poslanici u gradskoj skupstini , ... svi oni istinski zale i saosecaju sa putarima .
Problem je što su sve te putarske firme uglavnom privatne. Preko veze dobijaju poslove. Dobiju posao na jednoj lokaliciji, krenu da rade i posle par dana na tenderu dobiju još jednu lokaciju a da bi mogli da rade i tu drugu lokaciju sa prve povuku deo radnika i mašina. Onda na tenderu dobiju neku treću lokaciju pa sa one druge povuku deo radnika i mašina na tu treću lokaciju. I tako se radovi otegnu u nedogled. Na tri lokacije jedna firma radi tako što radi pomalo svuda. Još ako na tenderu dobiju i lokaciju koja je u nekom drugom gradu onda deo radnika i mašina ide i po 20, 30, 50 kilometara dalje tako da ovde ne stignu ništa ni da pipnu a kamoli nešto da urade. Eno, pre neku nedelju su počeli radovi na rekonstrukciji Miletićeve ulice i to samo jednog dela, ne cele ulice, a rok za završetak rekonstrukcije je ŠEST meseci. Ulicu širine oko 8 metara, dužine nešto oko 100 metara oni će raditi ŠEST meseci. Za šest meseci u nekim državama naprave čitav most, teretni preko okeanski brod, 50 kilometara auto puta, . . . Čoveče, pa ovde nisu u stanju ni da ti za šest meseci izrade zdravstvenu karticu.
Ne znam da li stvarno rade 10 sati dnevno ili ne, ali to sto ne rade na raskrsnici X svo vreme, ne znaci da u tom momentu ne rade i na nekoj drugoj raskrsnici, ili ko zna gde. Moguce da ih nema dovoljno, pa ih svaki drugi dan salju na neko drugo mesto, da tamo rade tih 10 sati, pa zato treba dva meseca da se uradi jedna raskrsnica.
ako ste pravi sindikat SVE je na vama. ako ne može drugačije, onda štrajk, blokade. organizujte radnike. mi smo svi složni i ne mogu nam zato ništa. ponekad me je sramota koliko nam je dobro :) što bi reko vaš novi precednik. malo pre nego što sam ja došao bio je slučaj kad su hteli da smanje fondove - ceo univerzitet se digao: nije bilo podele po nacionalnosti i političkim sklonostima. nije bilo poltrona koji su se prodali za sendvič ili funkciju. što reče onaj kreten: svaki narod ima vlast kakvu zaslužuje
i onako su tamo sve stranacki botovi koji su se zaposlili na osnovu zaokruzenog broja.
Sto se takodje vidi rezultat njihovog desetocasovnog dnevnog rada...Nema rezultata! Rezultat je kao da rade 3 sata dnevno..
Evo oko kampusa su sve razrovali, rok za završetak ulice Dr Zorana Đinđića ističe za tri dana, a oni poslednje dve nedelje ništa ne rade, bliže se upisi na Fakultete pa me baš interesuje ko će biti odgovoran što nema parkinga (ljudi iz NS mogu doći i peške naravno, ali šta je sa onima koji dolaze iz daleka). mogu raditi i 48 sati dnevno kada se nigde ne vidi napredak.
Stvarno ne znam u kojim to putarskim firmama radnici rade po 10 sati? Pre 3 godine, kada su renovirali raskrsnice na bulevaru Oslobodjenja, trebalo im je po mesec dana rada za jednu raskrsnicu. Saobraćaj - u kolapsu. I onda prodješ pored gradilišta, a maksimalno 2 čoveka nešto prčkaju. Isti slučaj i na autoputu. Po dva meseca blokiraju deonicu od 5 kilometara. Naprave takođe haos. dovuku 20 mašina, da se vidi da se nešto radi. A kad god prođeš pored, radnici na samo jednoj mašini, ostali statiraju u kukuruzu, ili najčešće i nema nikog.
Riba uvek smrdi od glave. Problem je, kao i uvek u državi i ne kontrolisanju dinamike radova, sa jedne strane i prava radnika sa druge strane.
Za putarsko rukovodstvo sve najgore zelim, kad nesto pocnu to rade od 9-12 a onda do sutra ako se pojave. Radovi se uglavnom rastegnu na mesece i godine jer se radi samo u jednoj smeni sa nedovljno radnika i masina, pa se neko lomi dok debelofoteljasi slave otvaranja uz prasetine u klimatizovanim rostiljnicama. U isto vreme sljakatori gore na suncu. A kako bi opravdali napumpane cifre ako ne rastegnutim radnim danima, pa stvari koje se daju obaviti za 3 dana oni rastezu na 3 meseca a rade dnevno od 9 do 13h, Kada bi prava privatna firma radila u 3 smene isti posao bi bio zavrsen za 5 dana.
Na žalost nismo ni svesni u kakvim uslovima rade. U protekla 4 meseca nisu primili platu, a da bi ih smirili pustili su ima putne troškove u iznosu od 3.500 dinara. O penzionom i socijalnom da ne pričamo. Nemaju dovoljno mašina, materijala i radnika kako bi bilo koji posao rešili na vreme (između ostalog i Zrenjaninski most).
Raditi u uslovima gde tokom dana nemate da kupite ni flašicu vode je jako strašno i nepodnošljivo za ovo vreme. Rade po potrebi do 20h uveče, a i vikendima... ovisi o materijalu koji im pošalju. Kompletna ova situacija bi bila lakša za podneti da znaju šta će biti sledećeg meseca.
Sve u svemu, zaista je sramota da ne mogu da se pobrinu da ljudi bar primaju minimalac, i što je još gore, ne ulivaju nikakvu nadu da će biti bolje.
Što se tiče uslova rada i neuplaćivanja doprinosa, potpuno su u pravu, i tu država treba da im pomogne. A može.
Ali nisu ni oni zlatni. Uglavnom rade loše i sporo. Postoji nešto što se zove građevinska sezona, traje oko 8-9 meseci i normalno je da se dani odmora i slično koriste mimo nje. Normalno je takođe da se tih 8-9 meseci radi punom parom, uključujući i prekovremeni rad, jer kad krenu mrazevi - ne može uopšte. Na njihovu nesreću, sezona je u isto vreme kada bi se trebalo letovati, voditi brigu o svojoj baštici... u njihovoj struci, to nije moguće.
Rupe na sve strane njih ni od korova,otvore gradiliste i tuku sate,onda kukaju kako su radili nedeljom i praznikom.Sve su to zaposleni po politickoj liniji,zeznu ih da potpisu naloge i dnevnice a posle kad vide da su ih izradili kukaju nama.Uzmite lopate i resite problem.
Nisi pametan sta da mislis, onaj most ka Zrenjaninu ma lickaju ga vec 2+ godine, mlataraju lopatama neki uvek ali posao stoji ko da arde u prazno.......
Evo *sracu se. Dodjite u privatan sektor pa da vidite koliko se radi. Sv sreca pa imam kauc u frmi. Neretko se desava i da prespavam. ;). Godisnji? Sta je to? Vikendi, praznici?...
prvo i najvažnije podrška sindikatu i radnicima
drugo, malo preterujete, 10 sati dnevno radite, gde? hoću da dođem da vidim. za prvi sledeći državni praznik dolazim da pomognem, bez nadoknade, ali pod uslovom da je sva mehanizacija aktivna i da svi zaista rade, čuvara i čistača ne računam!!!
treće, dro(b)njak, ne seri...
Neka traže da ih prebace na "Koridor 10" ili "Koridor 11"... Mada je najbolja varijanta da traže da odu da grade čuveni Y-krak kod Subotice. Tamo se ništa ne radi već godinama.
Možda negde i rade po 10 sati dnevno i bez dana odmora, ali po stanju saobraćajnica koje gledam svaki dan, rekao bih da to definitivno nije u ovom nazovi gradu...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Putari na asfaltu bez dana odmora, rade i po 10 sati dnevno
Autor: Novosti
Info
•14.06.2017.
•22:56 > 22:58
Komentari 27
vosha
Skidam kapu za komentar .
@jova
jova
A u koju grupu Vi spadate? Verovatno citac knjiga u Gradskoj biblioteci.
Zvezde Granda
evgenije
Zoolok
Pajica
iou
ex chapman
ogavna
Bracika
Sto se takodje vidi rezultat njihovog desetocasovnog dnevnog rada...Nema rezultata! Rezultat je kao da rade 3 sata dnevno..
Ubiše se od posla
/
da nema tog ne bi nista radili
Limanac
Riba uvek smrdi od glave. Problem je, kao i uvek u državi i ne kontrolisanju dinamike radova, sa jedne strane i prava radnika sa druge strane.
Noname
NezavisniVojvodjanin
Fido-dido05
Raditi u uslovima gde tokom dana nemate da kupite ni flašicu vode je jako strašno i nepodnošljivo za ovo vreme. Rade po potrebi do 20h uveče, a i vikendima... ovisi o materijalu koji im pošalju. Kompletna ova situacija bi bila lakša za podneti da znaju šta će biti sledećeg meseca.
Sve u svemu, zaista je sramota da ne mogu da se pobrinu da ljudi bar primaju minimalac, i što je još gore, ne ulivaju nikakvu nadu da će biti bolje.
Sedam
Ali nisu ni oni zlatni. Uglavnom rade loše i sporo. Postoji nešto što se zove građevinska sezona, traje oko 8-9 meseci i normalno je da se dani odmora i slično koriste mimo nje. Normalno je takođe da se tih 8-9 meseci radi punom parom, uključujući i prekovremeni rad, jer kad krenu mrazevi - ne može uopšte. Na njihovu nesreću, sezona je u isto vreme kada bi se trebalo letovati, voditi brigu o svojoj baštici... u njihovoj struci, to nije moguće.
Marko
Mile
Rusofil_IQ0
Izem ti ja zemlju i takve firme a i radnika!
Bojan
aero casper
drugo, malo preterujete, 10 sati dnevno radite, gde? hoću da dođem da vidim. za prvi sledeći državni praznik dolazim da pomognem, bez nadoknade, ali pod uslovom da je sva mehanizacija aktivna i da svi zaista rade, čuvara i čistača ne računam!!!
treće, dro(b)njak, ne seri...
???
Nervirach
Knight
...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H