Autor: Tanjug

Info
22.08.2018.
17:33 > 17:50
Utva avioindustrija iz Pančeva je posle više od 30 godina samostalno napravila novi avion "Sova", koji će će sutra imati probni let, rečeno je u tom preduzeću.
  • Gagarin

    23.08.2018 18:41
    @Milan NS
    Milane NS, nije tacno.

    ELAN je baziran u Begunju, na severu Slovenije, Pipistrel u Ajdovscini, na jugu. Pipistrel je 'startup' nastao 1989, poceli su da saradjuju sa Elanom 2007 (osamnaest godina kasnije), poslednja najavljena kooperacija izmedju dve kompanije (maj 2018) je eVTOL za UBER.

    UTVA bez podrske drzave!? Jugoimport SDPR je DRZAVNA firma, sa sedistem u Beogradu. Pare od izvoza kalasnjikova i od poreza idu na razvoj Sove i drugih pterodaktila.

    Treba se ponositi firmama u Srbiji koje nisu na jaslama drzave, i koje se bave vrhunskom tehnologijom - Novi Sad ih ima nekoliko, ima ih i u drugim delovima Srbije. Problem je sto drzava neracionalno odrzava sto se odrzati ne moze, na racun zdravih, privatnih kompanija koje su se same izborile za svoje mesto u svetu.
  • mjaukalo

    23.08.2018 13:49
    sastavila
    Nije napravila nego sastavila novi avion posle 30 godina, posto su sve komponente uvezene, sem eventualno limarije, njihovo je samo da sastave. Ali OK, bolje i nesto da raduckaju nego da ne rade nista.
  • Milan NS

    23.08.2018 11:51
    ELAN - PIPISTREL !?
    Dragi Gagarin, nadam se da zlaš da je Pipistrel nastao od fabrike JEDRILICA Elan, što se po dizajnu može lako zaključiti. To što su oni "NAPREDOVALI" svaka čast ali nisu ni 100 deo problema UTVE osetili. Nisu bili pod sankcijama, bombardovani, privatizovani, opljačkani….
    NAŠA UTVA - SVAKA joj čast , radila je u nemogućim uslovima bez podrške države I sa mnogo onih koji su kao hijene čekali da za male pare PRISVOJE nešto što ima budućnost. MI svi treba da hvalimo naše a ne da se divimo "našim" komšijama I onima koji samo čekaju da pruzmu tržište I da nam prodaju NJIHOVE evropske vrednosti.
  • Gagarin

    23.08.2018 01:12
    Pipistrel
    @mrva: svaka na mestu!

    Koga interesuje, nek' pogleda odakle/dokle je stigao privatni, slovenacki Pipistrel od 1989. godine kada su formirani... deset modela koje trenutno prodaju, na benzin, hibride i cisto elektricne varijante.

    https://www.pipistrel.si
  • Boki

    23.08.2018 00:30
    YU
    Kada ćete više skloniti to prokleto YU...? Mičite više to sr#$% iz oznaka...!!!
  • PetarPP

    22.08.2018 22:06
    AV-ov Tanjug kao i obično piše povraćku a čovek na snimku lepo kaže da je modifikacije Utve 75 u pitanju.
    @mrva
    Ovaj avion su bar projektovali stručnjaci sedamdesetih godina te mislim da je koliko toliko bezbedno leteti što već ne bi bio slučaj da ga je projektovao današnji kadar koji ne ume ni potporni zid da napravi, za sve ostalo se slažem.
  • deda

    22.08.2018 21:58
    za pocetak i sova je nesto, nadajmo se novim avionima iz utve, boljim i savremenijim od sove i oporavku avio industrije
  • mrva

    22.08.2018 21:16
    tužno je šta je domet naše današnje avioindustrije! Ne, ne mislim da treba da pravimo bombardere velikog dometa, nadzvucne lovce i slično. Laka avijacija jeste nešto u čemu bismo mogli imati konkurentni proizvod. Ali, ova Sova to na žalost nije. Razlika u odnosu na originalnu Utvu je neznatna, a Utva je bila prevaziđena pre nego što je napravljena. Kada ceo svet avijacije, pogotovu u ovoj kategoriji, prelazi na kompozitne materijale oni rade i dalje jedinu tehnologiju koji znaju - duraluminujumsku limariju! Hej motorska obloga i terminezoni od kompozita! Kozmetika ništa više, a ono gde kompoziti dolaze do izražaja, struktura i ostalo, ništa. Googlajte "Utva 75" da se uverite koliko je ovaj avion "odmakao" od svog prethodnika. Nisu oni ništa projektovali oni su precrtali i obojili. Masa praznog aviona od 750 kg, baš kao i kod stare utve, katastrofalno velika za avion tih dimenzija i kategorije. Brzina 230 kmh mnogo manja nego što bi mogla biti sa motorom od preko 200 ks, da se vodilo računa o aerodinamici. Odabir tipa motora (IO-390) loš, prevaziđen. Pa zašto imamo vazduhopl. smer na Mašinskom fakultetu u BG šta rade ti ljudi kada ovi precrtavaju prevaziđena aerodinamička rešenja od pre 30 i više godina. Tužno. Svakom ko je upućen u tematiku jasno je da je ovaj "novi" avion pomak koliko i novi jugo. Danas imućniji pojedinci sa tehničkim znanjem sastave turboprop zver u svojoj garaži a ovi se u 2018. hvale prevaziđenom konstrukcijom iz 70-tih!
  • bravo!

    22.08.2018 19:04
    odlicna vest! svaka cast!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna