Autor: RTS, B92

Info
11.09.2018.
09:08 > 09:16
Milena Antić iz Ministarstva rada gostujući na RTS izjavila je da su poslodavcima žene potrebne da rade, a ne da sutradan odu na porodiljsko odsustvo.

Komentari 115

  • Limanac

    14.09.2018 14:58
    @Програмер
    Programer, slazem se ali evo ovo je moj odgovor na sve koji sam dao u proslo postu.

    "taj sistem moze i funkcionise u velikim stabilnim kompanijama pogotovo u programesrskim, a ako neko trazi taj tretman u butiku, malim trgoviskim i zanatskim radnjama i sl.Tesko. Takvi to ne mogu da ispostuju i takav kad trazi radnika trazi da radi a ne da mu radnik sedi kuci. "

    Bilo bi lepo da je drzava normalna da nema takvih nameta, da ona preuzme brigu o tim zenama, pa nek i posle dan odstane u drugom stanjum i ode na bolovanje...
    Ali je za sada takva situacija da tvoja i moja kompanija u kojima radimo moze da izgura svaku trudnicu i bolovanje i sve jer kao prvo zaradjuje milone u dve cifre od projkata koje finansiraju stranci plate su na vreme od 1000 do 3000 eura, ima puno zaposlenih, ima ko da ih menja i ako odu an bolovanje...i to je ok privatnik...ali ne mozemo da stavljamo u isti kos njih i ova mala jadna sitna preduzeca i zanatlije sa njima...ovi ljudi jedva zarade sebi za plate...kada ostanu bez radnika nema kmo da ih menja, ako neko proda nesto damu se valuta 3 meseca oni probuju na 6 meseci a drzava sa dryge strane trazi da placas porez i doprinose i sve ostalo na vreme.
    I to je na zalost realnost malo njih moze da ima pricu koju imas ti, ja i ostale IT kompanije i jake tajkunske firme ciju deo vlasnistva su strani investitori.
    I naravno drzavne firme, Vlada Vojvodine itd...tamo ionak niko nista ne radi, setaju po centru i idu po buticima i vise na laznim bolovanjima.
  • /

    14.09.2018 13:34
    /
    I radio u zivotu sve i svasta bio i obican sljaker fizikalac i vlasnik preduzeca, i direktor kod poslodavca, i sef i obican jadni mrav koji radi za minimalac, sve faze sam prosao...i imam dovoljno staza i iskustva da ne moze bas svako da mi prosipa svakakve price...pogotovo ne neko ko u zivotu zna za jedan fakultet koji su mu finansirali roditelji i jedan posao u kancelariji sa platom od 1000 i vise eura.
    On zna za taj jedan sistem i taj sistem moze i funkcionise u velikim stabilnim kompanijama pogotovo u programesrskim, a ako neko trazi taj tretman u butiku, malim trgoviskim i zanatskim radnjama i sl.Tesko. Takvi to ne mogu da ispostuju i takav kad trazi radnika trazi da radi a ne da mu radnik sedi kuci.
  • Програмер

    14.09.2018 13:32
    Ја сам радио дуго година у школи, па кад сам постао незадовољан послом сам се преквалификовао и сад сам задовољан.
    Значи ти тврдиш да се не отварају фиктивна радна места да би послодавци обезбедили своје породиље? У нормалним компанијама пробни рад је углавнм око шест месеци (сви знамо да многе неће добити своја права ни после 18). Шта ће после да ради радник, његова ствар.
    Да пробам да ти одговорим да схватиш: Да сам у могућности, ја бих твоју жену запослио и не бих је ни питао да ли ће да се породи. Било би ми драго да се сутра породи, а да ја то могу да финансирам. Ниједној жени која хоће да се породи, не бих рекао да је издржава муж, да сам се ја преквалификовао и служио војску, а нико ми није платио и сл. Говоре се много горе ствари. Да имам своју компанију, био би ми циљ да радници буду задовољни, а посебно породиље јер је то добро за компанију и профит. Ниједна жена не треба да ради 5 година да би стекла право да роди. Треба да роди одмах, ако хоће, и није праведно да буде онемогућена да ради јер хоће да буде мајка. У једном друштву то је тешко постићи, али мора да буде циљ.
    Навешћу само један пример: Другарица у познатој банци трпела најгори мобинг и дискриминацију-млада, можда затрудни. Кад је стекла своја права, претили отказом иако више и не могу да је отпусте. Што је фирма мања и ствари су горе. Да не причам о сиротици која ради у киоску.
    Углавном, заменили смо вредности и осуђени смо на првомајско пиво зидарско и каранфиле за 8 март. Боље нам и не треба.
  • /

    14.09.2018 13:14
    /
    Prosao sam i sito i reseto bio sam sve u zivotu imao sam dve porodicne zanatske radnje, majka i sestra jednu, otac i ja drugu, bio kafedzija, zatvorio naravno jer nisam od nameta mogao da diesem a ne da zivim, a zeleo sam da radim posteno...bilo je momenata kad sebi nismo mogli da kupimo hleb da bi roditelji mogli nasim radnicima da daju plate na vreme. Kada smo pozatvarali sve nije me bilo sramota da radim kod privatnika kod kojih sam krv propisao zbog puno rada, tlacenja, kasnjenja ili ne davanja plate na vreme, rada prekovremeno i naravno sve za minimalac a ostatak u koverti pa kolko dobijes. I tako 15 godina. Posle toga sam uzeo pare na zajam od zelenasa da bi otvorio svoju radnjicu dva sa dva samo da ne zavisim od nikoga i ne molim za svoju platu, imao jednu zaposlenu RADNICU placao doprinose i sve za oboje...da bi na kraju batalio i to jer sam vise od pola zarade davao drzavi i zaposlio se kod pravog dobrog poslodavca u kompaniju sa 1000 zaposlenih gde postoji sistem.
    Tako da vrlo dobro znam o cemu pricam.
  • /

    14.09.2018 11:10
    /
    @Limanac
    a jesil ti u preduzetnistvu
    ili radis za drugoga
  • Limanac

    14.09.2018 09:06
    Programer,

    sta ti trabunjas?!
    O cemu ti pricas, ti koji ti je prvi i jedini posao posle fakulteta bio posao u jednoj od programerskih velikih kompanija u gradu. Nemas ti pojma sa zivotom ni sa realnoscu.
    A kao drugo moj prijatelj o kom sam pricao nije otvorio firmu da bi zeni placao porodiljsko, ko je to rekao i gde si to procitao da je iko napisao. Covek ima svoju porodicnu firmu i radi sa svojim ocem vec 20 godina, svoju zenu je zaposlio u istu da radi knjigovodstvo, tek posle 5 godina rada u njihovoj firmi je ostala u drugom stanju. Nije niko rekao da je otvori firmu da bi njoj placao porodiljsko. Nije debil.
    Porodica se planira, zivot se planira kada si u tim nekim godinama...znaci znas da li ces za meces dana da odes na trudnicko ili ne , ako znas znaci da svesno zelis da prevaris poslodavca i zelis da se zaposlis samo da bi uspela da ostaviris pravo na porodiljsko i da imas godinu dana od koga da dobijas pomoc i da ti ide staz. Nemoj mi reci da je to normalno?! Jel bi ti zaposlio sutra u tvojoj kompaniji nekoga ko ce ti sutra dati otkaz i otici na bolovanje? Kada kazem sutra mislim za mesec ili dva.
    Ako bi, znaci da si socijalna ustanova, daj onda oglas trazim zenu za rad, ne treba da radi, zaposljavam samo da pomognem nekoj da izgura trunocu, mozda dobijes i od drzave neku nagradu sto cnis dobro delo. Evo moja sestra isto planira da radja ali nema posao, jel mozes da je zaposlis? Nece ona dugo smetati, cim zatrudni ide na bolovanje.
  • street

    14.09.2018 08:15
    Jedan jedini pravi lek je ULICA i MOTKA .
    Ako mogu Rumuni sto ne bi i mi .
  • Aleksandra

    14.09.2018 06:52
    A pred izbore...
    Sad će da diskriminiraju trudnice, porodilje, ŽENE, a pred izbore će priča o jačanju populacione politike! Važno je da znamo put kojim idemo!? I da je on u pravcu duvanja vetra....
  • Logika

    13.09.2018 19:47
    @ Programer
    Žena od svog rada izdržava decu dok efekrivno RADI .
    Ako želi da se posveti samo odgajanju dece i da ne radi kod poslodavca, mora je neko drugi izdržavati, najlogičnije je da to bude detetov otac .
    Ako želi da radi kod poslodavca, a ima decu, dok je na poslu može nekog drugog platiti da decu čuva ili iskoristiti baka servis ili upisati decu u vrtič državni ili privatni
    Ne može i jare i pare o trošku poslodavca.
  • Alisa u zemlji čuda

    13.09.2018 19:13
    Naravno da poslodavac zapošljava radnike da bi RADILI.
    Šta je tu čudno?
    Da poslodavcu ne treba radnik da radi, ne bi ga ni zaposlio.
    Molim da mi neko objasni, u koje druge svrhe osim obavljanja posla, poslodavac uopšte angažuje radnika ili radnicu?
  • Програмер

    13.09.2018 18:54
    @majka-poslodavac
    Драга предузетнице, сада можемо да причамо. Када се представите својим занимањем. Нико није овде тражио сузе него ви.
    Ви, као послодавац не схватате ни основне ствари. Да ли ће нека породиља прво да се породи, па после да одради своје трудничко или ће прво да ради, па да оде на трудничко није поента. Она ће свакако да издржава себе и дете ПО ОСНОВУ СВОГ РАДА. Ако је ви не запослите, него она отхрани децу, па је онда запослите, као она да издрђава децу СВОЈИМ РАДОМ? Поента је да су младе жене дискриминисане и нису исте као остали који дођу код послодавца да се запосли. Она која хоће да се покаже (и неће сутра отићи), неће ни имати шансу.
    Да ми дође млада особа, која ће радити поштено цео свој век пре пре бих је запослио него нерадницу (па и да ми оде на трудничко, одрадиће СВОЈИМ РАДОМ кад се врати), него нерадницу која је отхранила децу. Нико не спори да ви не треба да плаћате нераднике.
    Колио видим јавио се један послодавац који је плаћао породиљско и то својој жени. Мени ту нема логике да отвориш фирму да би ти држава жени плаћала породиљско. Што се тиче већих компанија, оне нису постале велике преко ноћи и свакако не тако што су посодавци запошљавали своје жене и гледали ко ће да роди, а ко неће, него ко зна посао и од кога ће компанија сутра имати користи.
    Српски послодавци још много треба да уче о пословању. А ово за рађање-погрешно је родити дете да би добио паре да не радиш, али много је још разлога који су исправни.
  • Pogrešna adresa

    13.09.2018 14:03
    U problemu su i "vezistkinje" iz javnog sektora koje su radile par meseci i otišle na trudničko i porodiljsko odsustvo, ne samo žene iz privatnog sektora.
    Preduzetnice ne računam.One se preko dvadeset godina unazad poradjaju o svom trošku i to niko ne pominje! Liju se krokodilske suze nad ženama koje nisu sastavile ni 18meseci neprekinutog rada kod poslodavca bilo privanika,bilo kod države.
    Drage dame, bolovanje za trudničko i porodiljsko odsustvo dobijate po osnovu SOPSTVENOG RADA.
    Socijalu i populacionu politiku finasira država, preko naknade koje isplaćuje za poradjanje prvog, drugog ,trećeg itd deteta.
    Socijalno ugroženim porodicama socijalu isplaćuje CSR, obratite se njima.
    Poslodavac kod koga ste radile par meseci je pogrešna adresa
    Decu radjate prvenstveno iz ljubavi sebi i mužu da bi o vama brinula u starosti.
    Svi ostali razlozi za radjanje dece su pogrešni. Vaše dete,vaše zadovoljstvo,vaša ljubav i vaša obaveza.
  • Limanac

    13.09.2018 08:51
    Moj prijatelj je privatnik, zena mu radi u njihovoj firmi, uplacuje joj doprinose za porodiljsko od jula PROSLE godine. Uplatio je preko 1000 evra, jos dinara jednog nije dobio refundaciju od drzave,
    Tako da nije istina da kasni mesec dana, nije istina da privatnici ne znaju da ce dobiti refundaciju, nego nece da kreditiraju drzavu koja ih vec ionako muze i uzima pare na razne gluposti.
    Vi ovde pljujete male privatnike, ljude koji su bas zbog toga sto nisu mogli da nadju zaposlenje otvorili svoje neke radnjice, firmice sa njih 5 zaposlenih uzeli na zajam da krenu da rade...
    Normalno da takav nema radnu snagu i uigranu ekipi, ima ali kad ostane bez jedne karike problem je, i onda i za nju kad placa sve po PS. a drzava mu ne refundira godinu dana ni dinara jos veci problem, a usput mu uzme i ono malo sto je zaradio.
    To sto vi svi pricate ovde moze da funkcionise u velikim privatnim firmama, programerskim narocito gde ima preko 50 zaposlenih, gde godinama postoji sistem, naravno u velikim tajkunskim privatnim firmama ciji su vlasnici bas ti o kojima pricate koji letuju 2-3 puta godisnje idu na zimovanja 2-3 puta godisnje i imaju svoje robove, ili u drzavnim firmama gde su svi zaposleni po politickoj liniji i onako nista ne rade i kraduckaju drzavu odnosno vas obicne gradjane.
    Nije lepo da pricate i poredite nekog postenog malog privatnika koji jedva prezivljava sa takvima.I normalno da takav nebi voleo da zaposli i prijavi nekoga ko ce mu za meces dana otici na bolovanje.
  • djoni

    13.09.2018 08:37
    Milena Antić iz Ministarstva rada treba voditi racuna o poslodavcima koji nece da isplacuju plate na vreme a ne da ode na teren dobije koju Samsonite torbicu i resena stvar.STYLOS group firma koja ne isplacuje plate ali gazde u dzipovima i okeanima...Srbijo jadna si sa ovakvim!!!!!
  • Limanka

    12.09.2018 23:08
    Šta sve pročitah...
    @Kika Bibić
    U državnim firmama je obično tako - kada jedna radnica ode na porodiljsko odsustvo (da, odsustvo, jer trudnoća nije bolest da bi bila na bolovanja, to jako para uši), odmah uskače neka druga. I obično kada se ova prva vrati, ostane i druga.
    Ali kod privatnika, izuzetno retko, da neko primi zamensku radnicu. Zašto? Zato što su radnici kod privatnika obično "multipraktik" osobe, pa moraju da znaju priličan broj poslova da rade (iako su za jedan plaćeni). Tako da, svakog privatnika trudnice koštaju - 0 dinara! Drugo, većina trudnica zaposlenih kod privatnika, radi i u trudnoći. Zato što čuvaju to radno mesto koje će hlebom hraniti njihovo dete sutra. Treće, žene koje se vrate na posao kod privatnika nakon završetka porodiljskog odsustva, teško da svako malo idu na bolovanje, obično se snalaze da im neko pričuva dete ako je bolesno i sl. Zašto? Opet zbog toga da bi zadržale posao!
    @Da, i?
    Kakav ste vi to poslodavac kada nemate uigranu, stalnu ekipu ljudi koja radi za vas? Ah, da, onaj koji stalno ima otvoren oglas za upražnjeno radno mesto, onaj koji ne plaća probni rad, onaj koji bi roba 24/7 za tričavih 250 evra, dok se kurči i letuje 16 puta u toku godine. Na kraju onaj koji nema pojma da nema nikakav trošak kada radnica ode na porodiljsko odsustvo. Mislim i da je ovo čista laž da zapošljavate starije radnice...Štaviše, jako mi miriše na to da ste me baš vi onomad, ne pogledavši moje kvalifikacije i radno iskustvo, isterali sa: "Pa šta vi hoćete sa 48 godina?!"
  • .

    12.09.2018 23:00
    Gospođa Sramota
    Ova je poslala poruku mladim i budućim mamama: "Niste poželjne!" I mlade mame će sreću potražiti u Nemačkoj i sl.
  • Mica

    12.09.2018 21:25
    Samo probaj reci istinu. Besnih pasa koliko hoces, spremnih da te rastrgnu.
  • Nebojša

    12.09.2018 17:44
    Rešenje
    Resenje je prosto. Izgraditi jaslice i vrtice pod 1. Pod 2 porodiljsko kao nekada u SFRJ a kao sada u vecini zemalja eU kojoj tezite u trajanju 3 MESECA.
    Ali u NS ova vlast nije izgradila ni jedan vrtic i jaslice.
    Pod 3 ovu spodobu iz ministarstva otpustiti ODMAH.
  • Tanja 3

    12.09.2018 17:18
    Sada i da hoces da se ostvaris kao majka,cim se zaposlis,ne mozes. Zato sto te dve godine drze pod ugovorima na odredjeno vreme,pa te zatim prijavljuju na neodredjeno. A danas je privatnicima i preduzetnicima sve omoguceno l
    Pa cak i da te na dalje drze bez ugovora,tebi ruke vezane a mora da se radi. Izbacili su svu pomoc porodiljama i majkama sa dvoje i vise dece,i dok drugi vrte nase pare,dok se pomaze svima samo ne nasem narodu mi zelimo da budemo majke. Mozes misliti!
    Samo sam za drugo dete iskoristila porodiljsko odsustvo. Sa trecim sam bila nezaposlena,a posle niko nije hteo da me primi-imam decu i odmah cu na bolovanje-tako oni gledaju.
    Pa posle nasa drzava se jadna ubi da pospesi natalitet. Eee!
  • programer

    12.09.2018 16:52
    @majka-poslodavac
    Pre svega nema potrebe da se predstavljate kao majka. Ono o cemu ja pricam i sto sam video u Srbiji je najgora diskriminacija mladih zena. Diskriminacija je najgore vrste i ne postoji ni u jednoj normalnoj drzavi. Diskriminacija znaci da su te zene obelezene i nisu iste kao ostali koji traze posao.

    Ni u jednoj normalnoj drzavi nema da joj vicu neka joj radi muz, neka planira sama, i ja sam planirala (to nema nikakve veze, sigurno znate da je danas zivot drugaciji.) U normalnom svetu niko ne sme da kaze ne dam ti posao jer si nesto. Probni period rada je u sredjenim drzavam jasno vemenski definisani, ali BEZ OBZIRA STA SI. Ako je zena dobar radnik i vama je bolje da vam radi kad se vrati bolovanja, nego da vam radi los radnik. U naprednim drzavama porodiljsko skoro da ne postoji. Zna se sta moze da radi trudna zena i do kad, a ako se zakomplikuje trudnoca - sta da se radi, nego bolovanje. Problem je sto lekari pisu i daju bolovanja jer u Srbiji postoji korupcija. Moja zena je radila skoro dok se nije porodila, a poslodavac nego sta nego je hteo da je zadrzi jer je dobar radnik (stvarno mi je degutantno da pominjem porodicu.)

    Svi znamo da zivimo u Srbiji i svako misli da pravde nema. Vi preduzetnici hocete da placemo nad vasom sudbinom. Predstavljate se kao majke i siromasi. Ja znam kako se preduzetnici ophode prema mladim zenama i skrecem paznju na to. Ako na to zmurimo, otisli smo u...
  • Neko

    12.09.2018 16:07
    @gde ja zivim
    Evo ja sam dao taj predlog!
    Zene kuci i da radjaju i budu domacice, socijalna pomoc 80000 din mesecno dok deca ne napune 18 god.
    E onda se mogu posvetiti sebi i karijeri kad preleze decije bolesti, vrtice, skole...
    Ovako su vise na bolovanju zbog poradjanja i dece nego sto rade.
    Pri tome kad pocne skola decu nema ko da isprati i doceka iz skole, nema da ih doceka rucak, nema ko da ih kontrolise, nema ko da uci sa njima...
  • propadamo

    12.09.2018 14:25
    GDE JA ZIVIM
    Hvala nasoj vlasti koja vredno radi i sto je konacno stala na put trudnicama prevarantkinjama koje unistavaju poslodavce i ne sistem u kojem zivimo, uzimaju sakom i kapom i to za svoje dete ma uzas, sramota....Sto se tice persona poput @Liman i @NS najbolje da osnujete zajedno neku fasisticku stranku koja zenama i nece dati da rade, mozda je to najbolje resenje, vidim imacete dosta pristalica.
  • Jedna mama

    12.09.2018 14:08
    Zakon jeste loš, nepravedan prema mnogim kategorijama žena - preduzetnicama, majkama bez dovoljno staža, majkama koje zarađuju više od tri prosečne plate... Ali postoji jedna stvar - žene koje su po rešenju dobile 900-2000 din porodiljske naknade ostale su trudne odmah po zaposlenju. U svetu postoji nešto što se zove planiranje porodice. Zaposliš se, dokazuješ se godinu-dve, stekneš iskustvo, izgradiš kakvu-takvu reputaciju kod poslodavca pa ćeš lakše zadržati posao. Kad sam dobila stalan posao nije mi na pamet padalo da rađam bar godinu dana iz napred navedenih razloga. Naravno da se poslodavac oseća prevareno ako radnica otvori bolovanje čim dobije posao. Mislim da bi bilo pravednije da država isplaćuje neku garantovanu naknadu u ovakvim slučajevima, bar 20.000 dinara jer je porodiljsko bolovanje od 900 din stvarno ponižavajuće i sam zakon uopšte ne ide na ruku povećanju nataliteta o kojem se toliko govori.
  • Programer

    12.09.2018 13:31
    Hocu. I radim, ali za pravog poslodavca, pametnog kojem prifit ne zavisi od nezaposljavanja mladih zena. Kod kog su radnici zadovoljni i zato produktivni. Koji se ne trese da ce ga mlade trudnice raskuciti. I koji je normalan - nisu mu sitni novci poremetili osecaj za ljudskost i emptaiju prema mladim zenama i trudnicama.

  • NS

    12.09.2018 12:59
    @Programer
    Programer...
    radi malo, budi produktivan...puno pricas...

    @Sale

    Jako si kulturan...
  • Novi Sad moj grad

    12.09.2018 12:41
    Aman ljudi!
    Manite se vredjanja, tupljenja, prepucavanja i hvatanja za gluposti na gramaticke i pravopisne greske da li i koji je poslodavac pravi ili nije..i za sto drugih stvari za koje se hvatate.
    Menjajte VLAST!
    Oni su krivi za sve!
    I sto menjaju glupe zakone za jos gluplje i sto su u ovoj zemlji svi osteceni i ali svi i svaki deo ovog drustva...kao sto vidite u svakoj prici na bilo koju temu se svadjate...idu logikom "Zavadi pa vladaj"
    Niko drugi za celu situaciju u drzavi nije kriv..samo DRZAVNI VRH, umesto sto se raspravljate i svadjate skidajte njih sa vlasti.
  • /

    12.09.2018 12:35
    ah da privatnici se ne radjaju
    oni ... ispadaju iz donjeg dela ledja i obicno su braon dok su mladji
  • Programer

    12.09.2018 12:17
    Ako mi, kao društvo osećamo veću empatiju prema novcu, nego prema mladim ženama, trudnicama otišli smo u onu stvar...

    Sudeći po izjavi predstavnice Vlade i komentarima poslodavaca, jesmo...
  • programer

    12.09.2018 12:05
    @NS
    A, da... Nepismen si. Imas jos gresaka al' ajd ovo sto treba da ti je struka.

    Pricao sam i sa pametnim poslodavcima, a i sa trudnicama, mladim zenama. To je strasno sta im rade budale. I jos pisu ovde.
  • Programer

    12.09.2018 11:58
    @NS
    Da ti onda objasnim tvoju struku jer treba da ti bude jasno sta ova zena prica.

    Ova zena prica da zena mora da radis 18 meseci da bi imala naknadu za porodiljsko. Nije problem trudnicko, jer tu troskove snosi drzava. Isplata drzave kasni mesec, ali i tu vi poslodavci kukate i propada vam posao jer kasni mesec. Nemojte isplatiti, pa neka kasni zaposlenoj mesec i sta tu ima da kukate.

    Ako ranije ode na porodiljsko bolovanje, onda joj se dotadasnja zarada deli sa 18 meseci i to joj je mesecna zarada - dakle ako radi mesec, to je mesecna plata podeljena na 18. To nije politika drzave koja vodi populacionu politiku.

    Porodiljsko se zloupotrebljava, ali onda treba reci da je to problem. Drzava ostavlja poslodavcu da proceni (neka donese uverenje da nije trudna - postenije). Kao sto vidimo, rezultat je teska diskriminacija svih mladih zena jer kad dodje kod tebe da se zaposli, ti je neces zaposliti ako nema 40 godina i, po tvom licnom nahodjenju, nece radjati vise. Ja razumem tvoj interes, o kom jedino i razmisljas.

    Kao sto i pisu genijalni poslodavci, oni nece zenu koja je mlada i mozda moze da zatrudni. Koji ograniceni mozak moze to da smisli i napise. Najcesce u ugostiteljstvu one i rade nekoliko meseci, a onda ih sutnu kad poslodavac treba da preuzme odgovornost za zaposlenog.

    To je nepopulaciona politika drzave. A ti da si poslodavac shvatio bi da bez populacione politike drzave ne moze ti ici ni posao. Pored pismenosti, ja sam pricao i sa pismenim poslodavcima, pa znam.
  • Sale

    12.09.2018 11:53
    @Liman
    Imbecilu glupi, nije jedva čekala da izmuze gazdu nego da ima sigurnost da može na miru da planira život i da ne brine da li će sutra dete imati da jede. Neće ona na trudničko da ode a da ne dobije bebu, jesi razuman ti, šta nije u redu?

    @NS
    Da da da veliki privatniče, da li ti svojim radnicima isplaćuješ fer platu, tako da ne moraju da misle sutra kako će da se presele u Nemačku ili Austriju? Da li imaju topli obrok i putne troškove koji su ZAISTA topli obrok i putni troškovi, a ne samo na papiru? Da li mogu da uzmu bolovanje ako imaju grip ili se cimaju da li će zbog toga sutra da dobiju otkaz?

    Ili vaši konobari imaju sramotnu dnevnicu od 1000-1500 i prodaje im se priča da će im da se nadokndati manjak para kroz bakšiš? Da li su prijavljeni uopšte, ili imate dva prijavljena čoveka u restoranu a ostali rade na crno? Da li su vaši konobari konobari a kuvari kuvari, ili su konobari i čistačice i računovođe i izbacivači?

    Pokrijte se ušima, znamo svi kako restorani i kafići u Srbiji rade. I onda vam još i trudnice smetaju. Bruka i sramota, bukvalno treba da se zavučete u neku rupu i zahvaljujete bogu svaki dan što ne dođe neko da vam olupa i lokal i glavu jer jebavate ljude i pritom mislite da ste bogom dani.
  • NS

    12.09.2018 10:27
    @Programer
    Da sam napisao zajedno verovatno bi se javio neko pametan i pismen kao ti pa bi rekao da se reci negacije pisu odvojeno.
    Sem toga obzirom da si programer trebalo bi da znas se nekada u kucanju poruka pogotovo u kucanju na telefonu jako cesto gresi od tih razmaka do greske u kucanju pogresnog slova..i te stvari su oprostive.Verovatno ces mi reci da sam nepismen jer sam Programer napisao na latinici a ne cirilica.Sta da radim nemam cirilicnu tastaturu na telefonu.
    Tema nije pismenost...a koliko vidim razumeo si sta sam napisao.
  • Zena

    12.09.2018 10:18
    ????????
    Milena Antic,sramota me sto ste zenskog roda a sa sivim celijama mandrila.

    Ma divno nam je,i zenama i svima!

    Svakoga dana u svakom pogledu sve vise naprdujemo!
  • Програмер

    12.09.2018 09:45
    @NS
    Небитно се пише заједно. И шта ти можеш знати и схватити кад си неписмен. Да би пословао мораш бити прво писмен.

  • NS

    12.09.2018 09:11
    Ne razumem sta je ona rekla pogresno?!
    Sta vam nije jasno?
    Da ste privatnik, i date oglas da trazite radnika, dodje vam zena, devojka ne bitno...i nju ste jedva nasli jer niko nece da radi, a svi kukaju kako nema posla ( u pitanju je restoran ), i ona posle nedelju dana kaze ja sam trudna idem na bolovanje.
    Jel bi vam bilo svejedno?
    Ne bi se nimalo osecali prevareno?
    Ne zaposljavam nekoga da bi mi posle nedelju dana rekao ja idem na bolovanje, trazio sam radnika jer mi treba neko da radi ne da sedi kuci inace ne bi ni trazio.
    To je ono sto je ova zena rekla!
    I u pravu je, nista lose rekla nije!
    Nije pricala na temu zena koje rade godinu, dve tri ili par meseci.
    Pitanje je bilo Sta ako nekoga danas zaposlite a ona SUTRA ostane trudna?
    Pa naravno da svako ko trazi radnika trazi zato sto mu treba neko da radi, zasto bi inace imao potrebu za njim?!
    O cemu vi pricate ovde?
  • Nensi

    12.09.2018 00:01
    Sramota
    Za ovu sramotnu personu mi placamo platu sram je bilo i one koji su je zapislili i pustili na tv.sramota.
  • Bič

    11.09.2018 23:30
    Robovlasništvo
    Odlličan kadar za "Ministarstvo za rad i robovlasništvo".
  • Ccc

    11.09.2018 23:06
    Namerno omasena tema
    Privatnici su najvece zlo od ljudi sto postoji!!!!Radio sam kod privatnika,kad bi mogli dusu bi ti uzeli.Stiti ih zakon,a obicnog radnika ne stiti niko,prima tu bednu platu od 15000,radi 4 posla istovremeno i strahuje kad neko od glavonja (nazovi direktora)dodje u kontrolu.A da li su se te iste glavonje nekad pitale,kako je ziveti sa 15000 i dvoje odrasle dece??Bitno je da se voze najnoviji dzipovi i ide svaki drugi mesec na odmor.A i ja bi tako slatko voleo da vidim to more,al jbg.Nekom je zivot majka nekom maceha!!!!
  • Grunf

    11.09.2018 22:13
    Koja je ovo aspida ?
  • Сремац

    11.09.2018 21:10
    ВАН ПАМЕТИ
    Јако ми је што ова жена прима и мој динар из буџета кроз своју незарађену зараду.Стидим се што финансирам овакве ладолеже по неким министарствима и агенцијама.
  • NS

    11.09.2018 21:09
    Prvo dete - devet meseci i godinu dana, drugo dete - devet meseci i godinu dana, treće dete - devet meseci i dve godine. Posle ovog vremena ne mora više ni da se vraća na posao, vreme ih pregazi...
  • Програмер

    11.09.2018 21:08
    Сваки сељак (извињавам се правим, поштеним сељацима) постао је послодавац. Немојте исплатити примања трудницама док не стигне, па нека им касни месец дана, а да неко не запосли младу жену која треба да роди и да пише овакве изјаве може само мајмун који је сишао са гране и мисли да је велики послодавац.

    Са друге стране, здравство је корумпирано и породиљско се злоупотребљава. То, онда, тако треба рећи, а не пљувати по породиљама.

    На жалост, наши послодавци не виде даље од носа и ништа не схвате док им се не разбије о главу. Стварно не схватам мозак који може да напише да запошљава само старије од 40. Треба да запослиш најбољег, па ће ти и посао ићи боље. И за послодавца треба имати неке способности, а не само новце у глави, вероватно наслеђене.
  • Ivan

    11.09.2018 21:06
    Alex , voleo bih da te upoznam
    Ne verujem sta si napisao !!!
  • Nada

    11.09.2018 20:56
    Bljutavo
    Istina je sledeća : održavanje trudnoće, porodiljsko i nega deteta traju u proseku 16 meseci . Prvi mesec plaća poslodavac , a ostalo država po principu refundiranja. I tačka . Za to vreme radno mesto porodilje mora biti popunjeno radnikom koji radi na određeno vreme - do povratka porodilje. U malim firmama je praksa da se taj posao rasporedi na kolege koji rade. To je zloupotreba od strane poslodavca . Žene u državnim firmama jedino taj problem nemaju.Ne treba generalisati, i ne treba pisati o temi za koju nas kandiduje jedino to što znamo kako izgleda trudnica . Pravi gubitnici u ovom zakonskom rešenju su preduzetnice . Same nose finansijski teret rađanja . Većina se posle zatvaranje radnje zbog porodiljskog jako teško oporavi i često nastavljaju da rade na crno. To je tema.
  • gagi

    11.09.2018 20:52
    Neka država na taj način što će plaćati porodiljsko stimuliše natalitet. A poslodavcu sa biroa obezbedi zamenu za porodilju. Jer u malim preduzećima sa desetak zaposlenih ako dve žene odu na porodiljsko poslodavac je u velikom problemu.
  • Kika Bibić

    11.09.2018 20:34
    Што се тиче обучности и поузданости радника, у истој ситуацији су и државне и приватне фирме - морају да траже замену. Тако је било и за време Југославије, па ником ништа није фалило. Тако је у целом свету. Трудноћа није болест, зна се колико све траје, деца порасту, а фирма која негује лојалност својих запослених неће имати много проблема због тога. Још да питам мушкаричине, да ли мисле да би сада могли да лупају минусе да нека жена није изгурала 9 месеци трудноће и годину дана с дететом после. Има и једна лепа дечја песма о томе...
  • majka

    11.09.2018 19:43
    svima ovima koji u komentarima na neki nacin opravdavaju ili podrzavaju ovo sto je ova ulizica balkanizma izrekla savetujem da to kazu svojim majkama u lice. Naravno i da vaspitaju svoje cerke u istom maniru, mozda i da ih posle osnovne skole odmah udaju za nekoh podobnog gospodina, pa da kad se izradja i dalje bude dovoljno mlada i neiskusna da bilo ko hoce da je zaposli
  • Alex

    11.09.2018 19:24
    Pa u pravu je
    Zar zene koje se zaposle i odmah odu na trudnicko po vama treba da imaju istu naknadu kao zene koje placaju poreze i doprinose 18 i vise meseci? Ovo novo zakonsko resenje je pravedno a i sprecice zlouptrebe kojih je bilo jako puno. "Zene, majke, kraljice" su same krive jer da nisu u tolikoj meri varale drzavu, ona ne bi ni donela takav zakon.
  • Jelena Perisic

    11.09.2018 19:15
    Mlade zene se plase da radjaju jer nemaju od cega da izdrzavaju porodicu, zato poneke pribegavaju tom fazonu: daj da me prime za stalno, pa da zatrudnim, jer sa privremenim ugovorom nemaju nikakvu garanciju redovnih primanja. Ako poslodavac zeli i ima interes da mu neka zena radi u firmi zbog svog znanja i kvaliteta, red je i da plati dadzbine za porodiljsko i to je jedino ispravno. Komentari tipa nek radjaju muzevima su, po meni, ne samo neprikladni, nego i nesavesni i predstavljaju razmisljanje samo na kratke staze i za licnu korist.
  • deda

    11.09.2018 19:05
    ova je na/u vlasti jos od 2001, kao dinkicev 'expert' pa je onda prelazila sa kolena na koleno ko epske pesme, boli nju zesce za natalitet, porodilje, decu, porodicu, od kada je u vlasti i brine o nama desetkovani smo gore neg pod sankcijama i bombardovanjem, drzavni aparat je prepun uhljebljenih mladjinih i ostalih dosovskih 'experata' sa kolekcijama partijskih knjizica
  • Ah

    11.09.2018 19:01
    rad ''oslobadja''
    Kako rekose ''divni'' nacional-socijalisti, Arbeit macht frei?
  • Pera

    11.09.2018 18:58
    Nekad...
    Nekad je bilo: zaposliš (čiaj udomiš) nekoga bez mozga, a onda ga sakriješ da niko ne vidi. Danas ih pošalju na nacionalni TV servis da lupetaju gluposti. Svim ovim nazovi poslodavcima koji se javljaju ovde: nema šanse da u Srbiji zaposlite više od jedne potencijalne trudnice na 100 potencijalnih radnika. Ako ste nekakve gazde za kakve se izdajete mesec dana plaćanja doprinosa i plate za jednog radnika (dok RFZO ne preuzme finansiranje odsustva sa posla) ne bi trebao da.je problem. Ako to niste u stanju da finansirate onda kljuc u bravu, niste vi za poslodavce. I ja sam privatnik i znam o čemu pričam.
  • Dragana

    11.09.2018 18:57
    Trudnoca
    Pa za ime Boga zar tom poslodavcu nije svejedno da li si ti otisla na trudnicko posle 3 godine rade ili posle 33?Iste ce pare isplatiti sad ili tad.....Pa nece zene valjda cekati do 55.e pa radjati decu????Cuj molim te prevarila poslodavca....Jel to neka sala?!
  • /

    11.09.2018 18:23
    /
    ko li radja privatnike kada nisu zene?

    preduzetnici, ovakvu ste drzavu napravili
  • State

    11.09.2018 18:23
    Ima leka
    Da sam država ja bih ovim "privatnicima" što imaju vremena da seruckaju ovde zatvorio firme pa da vidimo čija ovca crnu vunu prede
  • Posteni nalazac

    11.09.2018 18:04
    Nista novo
    Glasali ste, dobili ste !!!
  • SadButTrue

    11.09.2018 17:59
    Sok se slazem da treba obezbediti vise para za trudnicko moram da skrenem temu na zene koje zaredjaju troje/cetvoro dece uzastopno. (Ovo nema veze sa naknadama za trudnicko koliko ima veze sa zdravim razmisljanjem. )Samo da bi uzeli pare od drzave jer boze moj trebaju pare za cigare i oztalo a onda posle par godina mole pare od drzave jer je boze moj ona majka cetvoro dece. I sad vi zamislite buducnost takve dece...
  • Sandra

    11.09.2018 17:55
    Lazni radnici
    Ni jedan poslodavac ne bezi od placanja doprinosa trudnicama, ako ona radi kod mene 2 godine i ako nisam zaradila da ne mogu taj jedan prvi mesec da snosim troskove onda trebam firmu da zakljucam.Problem je sto uzme bolovanje cim ostane trudna bez obzira sto moze da radi do 7 meseca, problem je sto ne uvede novu osobu u posao, problem je sto to bolovanje gleda da prosuzi sto duze moze, a posao ne stoji, posle 2 godine odsustva, svakog meseca 15 dana je na bolovanju zbog izmisljenje bolesti deteta.Kod nas ljudi nisu savesni ali za sve je uvek kriv posodavac. U Americi porodjiljsko bolovanje traje 6 nedelja. U Srbiji postoji dezurni broj telefona na koji svaki radnik moze 24h da prijavi poslodavca.Da li postoji bilo koji broj gde poslodavac moze da priijavi radnika?
  • Nebojša

    11.09.2018 17:47
    Otkaz u sekundi
    Ako ovo nije razlog za OTKAZ zbog nedostojnosti i teške povrede ugleda poslodavca pokazacemo da smo banana zemlja i da se imenuju likovi koji nas za.ebavaju za sve pare pa kada nema para dignu kredit da nastave za izivljavanjem nad narodom.
    Evo prilike da se pokaže VLADA SRBIJE.
    Ako ne dobije otkaz znaci da im ugled nije povređen tom izjavom a da je ona i dalje dostojna za obavljanje funkcije.
    Ovo je više nego sramno i pljuvanje je u lice i šefu drzave koji je pokrenuo akciju za dizanje nataliteta.
    Da li podrzava politiku Vucica ili ovo sto je doticna ispred vlade rekla bice jasno na osnovu toga da li je dobila otkaz ili ostaje na državnim jaslama da je mi od poreza placamo da nas ismejava i vređa.
  • nan

    11.09.2018 17:30
    Novi svetski poredak
    Kada će te, svi ovde, shvatiti da svetu više nisu potrebni građani već robovi.
    Ova naša vlast ne radi ništa novo. Ko može sebi da priušti decu, imaće ih, ostali će živeti kao u Indiji gde je bitno imati dete makar živelo na ulici.

    Da li želite da vaša deca tako žive?! Ja ne, zato smo svesno odabrali da nemamo dece.
    Ako budemo sebi mogli da priuštimo jedno, a da pri tome ne ovisimo ni o kome ,imaćemo ga.
    Ako ne, nećemo. Ne bih mogla da podnesem da sutra moje dete pati jer je izgubilo svako dostojanstvo vredno čoveka za koje su se izborile generacije pre nas a mi tako lako puštamo niz vodu.

    Ovoje surovo ali na žalost istina.
  • Posmatrač

    11.09.2018 17:30
    Evo rešenja!
    Oni koji su se u jednoj od prethodnih tema borili da im se isplati cela (bruto) plata neka zadrže trudne žene kod kuće i neka ih finansiraju od tog "bruto", a ne da ih poture poslodavcu na teret, jer im je sigurno pošteno platio taj bruto. A?
  • Neko

    11.09.2018 17:27
    Mozda bi najbolje bilo da drzava ukine rad zenama i da im daje 80000 mesecno a one da sede kuci, radjaju i podizu decu.
    Onda bi drzava verovatno bila idealna...
    Mi smo balkanci, neradnici najbolje bi bilo da niko nista ne radi a da nam pare padaju sa neba.
    Cuj da zaposlim nekog ko ce mi reci znate ja planiram bebu za koji mesec.
    Super devojko!
    Zato zaposljavam ZENE koje su se naradjale prelezale sve decije bolesti i koje rade da bi izdrzavale velku decu i prehranile porodicu.Klinke koje ce mi sutra dati otkaz zbog trudnoce ili zato sto ce otici da zivi u inostranstvo ili neko ko ce vise biti na bolovanju zbog bolesti dece mi ne trebaju.
  • Liman

    11.09.2018 17:03
    Da ne bude zabune na prethodni post...
    Podrzavam vase ne zadovoljstvo ako se radi o trudnici koja je ostala u drugom stanju nakom par godina radnog staza u toj firmi...pre toga se zalagala i doprinela razvoju firme...
    ALI!!!
    Radim u velikoj privatnoj perspektivnoj programerskoj kompaniji da ne govorim koja je zbog reklame...imam par koleginica koje su jedva cekale da nakon probnog rada potpisu ugovor za stalno...E od danas radimo na bebi!
    Znaci ciljano si cekala da zej** bes poslodavca da ga iskoristis da te primi za stalno i odma da pobegnes na trudnicko.Taj neko ti bije dao sansu i dao ugovor za stalno da bi ti sto pre otisla na trudnicko nego da bi mu doprinosila i radila. Ne kazem ako se desi desi...ali to..e sad mogu i da radim na bebi i odma ostanem trudna nije uredu.
  • Privatnik

    11.09.2018 16:59
    Ja plaćam poreze i doprinose za sve svoje radnice kada rade i od mene dosta.
    Mere populacione politike neka finansira država iz budžetskih sredstava.
    Poradjajte se o svom trošku i o trošku svog muža ili države,a ne o mom.
    Platu i doprinose sam uplatio u roku za period koji ste radile..Dosta od mene.
  • Poslodavac

    11.09.2018 16:57
    Šta je tu netačno ?
    Sa aspekta svakog poslodavca potreban je radnik koji će da radi, a ne da izostaje sa posla. Ali, neka država nađe modalitete, da zaštiti trudnice i porodilje. Za to služi država, a ne da ministar kažnjava svoju saradnicu koja je rekla notornu činjenicu.
  • Novosadjan

    11.09.2018 16:28
    Podrzavam izjavu apsolutno dosta mi je ovih licemera da su deca prioritet. Ta deca i jedu i skoluju se a drzava samo na recima podstice
  • Ccc

    11.09.2018 16:25
    Tako nam i treba
    Ova gospodja verovatno pored i
    Ove funkcije ima i privatnu firmu ili njen suprug ili deca i naravno da ce da se bori za svoje. Ona nikada nece biti u poziciji teudnih radnica a nece bogami ni njena cerka ako je ima. I sta se onda svi ovde iscudjavate. Niko na vlasti ma kojoj da je bio nije ni posle vladavine ostao siromah i morao da radi tako da oni sebi kroje zakone a ne za narod
  • @ss

    11.09.2018 16:21
    Mozda ne znas kako se ostaje trudna, ali evo, iznenadi se: to nije kao kad ti padne saksija na glavu na ulici, to MOZE I DA SE PLANIRA.
  • Tuzna istina

    11.09.2018 16:20
    Za poslednjih 30 godina u Srbiji je umrlo 1.000.000 ljudi više nego što se rodilo, tj. sada Srbija ima MILION STANOVNIKA MANJE.

    Srbija ima negativan prirodni priraštaj (broj rođenih minus broj umrlih) od 35.000-40.000 ljudi. Svi pričaju o Beloj kugi u Srbiji.

    Da li je ovo briga države Srbije za trudnice, porodilje i decu?

    Penzioneri glasaju. Zaposleni glasaju. Deca ne glasaju.

    Da li i deci dati pravo glasa, možda će onda postati bitni politicarima i drzavi?

    Ili je, mozda, bolje da svi mladi odu iz ove zemlje kojoj ne trebaju?
  • Liman

    11.09.2018 16:08
    Pa noramlno, podrzavam sto je rekla.
    Ko je budala da zaposli nekoga ko ce mu sutra otici na trudnicko?!
    Onda on placa za nju to porodiljsko a drzava kad mu plati...mozda za godinu a mozda i dve, a ozda i nikada...moj drug uplacuje svojoj zeni vec vise od godinu dana, dao je preko 1000 evra drzava mu jos dinara nije dala! A na sve to taj poslodavac mora da opet trazi novu radnicu koja ce menjati tu trudnicu, da njoj daje platu...zasto bi sebi pravio dupli trosak???
    To sto vi trazite i smatrate normalni moze ali u drzavnoj firmi, kod privatnika koga drzava vec mimo ovoga ubi sa porezima i doprinosima i svim ostalim ne moze...niko nije budala.
  • Bane

    11.09.2018 16:07
    1. Svi ovi preduzetnici sto ovde pisu 100,000 eura na gomili u kesu nisu videli a kamoli ih drzali u rukama kao svoju licnu svojinu koju su zaradili kroz tu firmu. Mozda ako su prodali mamin i tatin stan ili ako su u kreditu ali iz svoje firme te pare nisu videli nikako pa jos da su samo njihove licne a ne firmine. Zato tako i pricaju i izigravaju velike privatnike gazde iako su mozda samo zaposleni na menadzerskim pozicijama u nekoj firmi.

    2. Ako ne mozete da nadjete radnike da vam zamene trudnice to znaci da ne nudite dobre uslove pa samim tim ste naleteli na trudnicu koja planski hoce da vas izmuze. Klasicna prica ili nudis platu od 30,000 ili nudis platu od 60,000 ali da radnik radi za tri coveka i neogranicen broj sati. To se posebno odnosi na ove sto pricaju o nekakvim radnim trakama i glupostima u fabrikama bogu iza nogu jer su jeftino kupili zemlju. Vec vidjeno milion puta.

    3. Drzava je ovde najvise kriva jer laze poslodavce da ce placati troskove za trudnice. Ko kaze da trudnice ne mogu da rade? Mogu u zavisnosti od posla i oblika trudnoce. Ovde izostaje svaki oblik sistematizacije zaposlenih trudnica, ne postoji procena rizicnih i nerizicnih poslova po trudnocu gde se tacno kaze do kog meseca trudnoce ta zena moze da radi na tom poslu. Ili ako je trudnoca jako teska onda se ona oslobodja svakog rada. Takodje ako trudnice mogu da rade zasto im se ne belezi beneficirani staz za taj period? Drzava je najvece zlo ovde.
  • vladaNS

    11.09.2018 15:41
    ?
    Održavanje trudnoće refundira socijalno, osim prvog meseca, do datuma otvaranja porodiljskog. Porodiljsko se uredno vraća na račun poslodavca svakog meseca negde oko dvadesetog! U čemu je problem da žena ode na porodiljsko posle dva tri ili deset meseci kada posodavac nema obavezu da finasira izostanak sa rada (osim prvog meseca). Obaveza mu je da na vreme poreda liste kako bi se obračun uradio u roku. RFZO je najveći kočničar jer se na isplatu čeka oko 45 dana. Stoji da poslodavac ima diskretno pravo da zaposli koga hoće i na koliko dugo vremena hoće ali ne može mlada žena pred kojom je život da bude razlog bilo kakve diskriminacije. Meni lično je drago zbog izjave nazovi gospođe sa slike. Samo je pokazala koliko su ovi na vlasti bezočni, bezdušni i bezobzirni u svim sferama društva. Pozdrav iz Vojvodine
  • Rade

    11.09.2018 14:58
    Cemu drama zena je lepo rekla da niko nije bas srecan ako zaposli zenu i ona mu ode na porodiljsko posle par meseci posle bolovanja i onda nakon dve godine ppet na porodiljsko dog drzava to refundira mora da plati iz svig dzepa i to je razlog zasto je to rekla osim toga zasto te sve sadasnje i buduce majke ne izadju na ulicu i traze bolje uslove niko ih nece slusati ako kukaju po netu .
  • Crna guja

    11.09.2018 14:43
    Vic
    @pera
    Da se pare od trudnica preusmere neradnicima u Visokoj poslovnoj školi strukovnih studija u Novom Sadu?
  • daca

    11.09.2018 14:24
    Jos jedna kap u casi
  • xyz

    11.09.2018 14:18
    ZEMLJO
    Mislim da je jmanji problem što se sadašnjim zakonom finansijski degradira majka.Veći problem je dugoročna diskriminacija.NPR, žena završi fakultet oko 23-24 godina, najmanje 1 godinu čeka
    posao ili volontira pa onda treba da radi min 18 meseci i to je 27-28 godina života.Dok završi bolovanje, ukoliko želi još jedno dete a Država kaže da treba rađati bar 3 deteta, treba da napravipauzu, odnosno radi još 18 meseci pa opet porodiljsko i tako opet.Da li ova država smatra da treba rađati sa 35 godina?Onda odradite svoj radni staž pa vas Država ponovo kazni sa prosekom jer se npr meseci bolovanja u kalendarskoj godini stavljaju u odnos 12 meseci (još jedno umanjenje) ako ste porodiljsko započeli npr u junu mesecu.Ukoliko iz zdravstvenih razliga treba da održavate trudnoću, cela matematuka u godinama i finansijama je još gora.Toliko o želji države da poveća natalitet.Zašto se ne uvede da npr pola porodiljskog mora da "odradi" i otac?Žene koje su privatnice su još više oštećene.Užas od države
  • Jbg

    11.09.2018 14:03
    Baba
    A drzavnicima narod treba da ga šalje u rat, a u doba mira (kad izgube ratove) da ga iznajmljuje okupatorskim silama kao jeftinu radnu snagu.
  • pera

    11.09.2018 13:59
    ..
    Podrska Visokoj poslovnoj skoli. Bilo bi ok da ove pare od trudnica, kad vec one ne dobijaju, preusmere na Visoku poslovnu za povisice ljudima.
  • pera

    11.09.2018 13:49
    ..
    Dobro je i rekla. Sta je tu sporno? Svi vi koji se zgrazavate izvolite skupite pare, platite im trudnicko, pa cekajte da vam drzava refundira. Vi niste govna kao poslodavci, pa izvolite organizujte se i platite.
  • Србин Бачван(ИН)

    11.09.2018 13:39
    ево оваквим законима Србија брани родитељство...сигурно ће закон бити промењен кад се припадницима ЛГБТ популације дозволи усвајање деце јер би онда и председница владе Србије била задовољна...овако даме и господа из поменуте популације нису узети у обзир јер у њиховом случају нема породиљског одсуства...
  • Sve se placa

    11.09.2018 12:39
    sve se vraca
    Dace Bog,sudbina,karma...u sta god da verujete,da se svima kojima padaju na pamet te zakonske izmene,sve gore i gore po narod,jednog dana obiju o glavu jer imace i vase dete decu,vasa unucad... Mozda je vase proslo,ali ne zavrsava se sve sa vama! Pravnica sam i gadi mi se to sto gledam i slusam i da zivim 1000 godina te gadosti mi nikad ne bi pale na pamet! Pitam se ko to smislja svaki dan kako jos ojaditi i sta zakinuti ovom jadnom i napacenom narodu!? Fuj!
  • mrk

    11.09.2018 12:38
    @Sofija

    poslodavac nema trosak? ako ja tebe uposlim na liniji i ti mi za 2 meseca odes na porodiljsko, ja da cekam 12 meseci da se ti vratis i posle odradis tih milon delova koji su se nakupili? ili moram opet da trazim nekog ko ce da zauzme tvoje mesto? kakav je to nacin da ti dodjes u novu firmu i posle 2 meseca, paf, opet nemam radnika. ja razumem da vi zelite da radjate, da je ovo drzava uradila jer jer bilo mahinacija, ali razumite brate i onog ko vas placa i obezbedjuje vam posao mnogo duze od porodiljskog.
  • mrk

    11.09.2018 12:31
    @predzetnik

    dobili ste, i dobicete jos gomilu minusa a u pravu ste. kome se ne svidja, neka sam otvori firmu, preuzme rizik, nadje sirovine, nadje kupce, zaposli 10 trudnica, muci se, placa poreze doprnose i knjigovodju. ALI... niko nece.
  • Prle

    11.09.2018 12:26
    Ahaha
    Jeste trazili Liberalni kapitaluzam,jeste ga dobili 5 oktobra da se ja pitam sve bi dignuo cene i sve 400 % ,niste valjda mislili da cete svi biti gazde i kapitalisti hahahahahahahaha!!!!!!
  • Bili Piton

    11.09.2018 12:14
    Zene protiv zena
    Robovlasniku je robinja potrebna da radi, a ne da ide na bolovanje ili da, daleko bilo, radja i decu o kojoj treba da se stara i na taj nacin remeti proces robovanja...
    To je rekla osoba iz Ministarstva za rad koje bi trebalo da stiti prava svih gradjana, a narocito ugrozenih grupa, kao sto su zene, deca i stari, jer nju placaju svi gradjani iz poreza, a ne samo poslodavci na cijoj je strani. To je rekla zena. Nadam se da ona nema decu, ili ako ima, da su na oca im.
    Zaista, muskarci mogu da fizicki povrede zenu, ali ovako nesto grozno i ponizavajuce se retko cuje iz njihovih usta...
  • Jelena S.

    11.09.2018 12:04
    Platee
    Na Visokoj poslovnoj školi strukovnih studija u Novom Sadu dobijaju platu 80000 dinara, ane dolaze na posao.
  • ss

    11.09.2018 11:57
    @Cica Devet godina radnog staza bez prekida. Ostanem bez posla. Trebalo mi je godinu dana da nadjem novi posao, i sada ako ostanem trudna primacu mizeriju od naknade. Da li mislite da je to fer?
  • Preduzetnik

    11.09.2018 11:46
    Radim sam
    Kome se ne sviđa, može uz osnovački kapital od 100 dinta da osnuje firmu i radi kad i koliko hoće.
  • Shimmy

    11.09.2018 11:45
    Surova realnost
    Lupali vi minuse ili pluseve, realnost je da ne mozete naterati privatnika da zaposli koga vi hocete, vec je izbor na njemu.

    Dakle, privatnik pri svakom zaposljavanju kada trazi radnika od prijavljenih 50, bira onoliko i one za koje smatra da ce mu najvise doprineti firmi. A sa ovakvim zakonima jos jako dugo to nazalost nece biti mlade zene.

    Zasto bilo sta sa trudnickim ima veze sa poslodavcem?? Zamislite da se vrati vojni rok, istu vrstu "diskriminacije" bi trpeli mladi muskarci koji jos uvek nisu odsluzili isto.

    Otvorite firme pa probajte drugacije, tj onako kako smatrate da je ispravno, VODITE SVET PRIMEROM A NE VASIM MISLJENJIMA!
  • Hm

    11.09.2018 11:39
    Bilo lepo ili ne, privatnik ima prava da zaposli koga želi ili ne. Ne mora ni da obrazloži zašto, može da kaže potencijalnom zaposlenom potpuno drugi razlog i tako završi šta je naumio i tu je kraj priče. To što neka doktorka sa državnih jasli koja taj problem nema drži slovo radnicama kod privatnika, to je već licemerno i zlonamerno i umesto da se bori da se stvori sistem koji bi štitio i poslodavca i radnice, ona se bori da ženama drži lekcije iz poslovanja.
  • IvicabezMarice

    11.09.2018 11:33
    Eto vam vas kapitalizam, monarhizam, desnicarstvo, I sve ostale idiotije koje nam vrednuju zemlju. Serite se kada budete glasali svega ovoga, serite se I pocepajte listic, jer za drugo I nije...
  • Komifo

    11.09.2018 11:29
    @Gladius et anus

    Jo[ sdu drevni arapski filozofi utvrdili da je filozofiranju primitivnih džibera poput tebe mesto u kafani, ali eto internet nas je za**bao puštajući vas među ljude.
  • vslv

    11.09.2018 11:27
    @paaa
    A šta sa ženama koje nemaju muževe a imaju posao i dete na putu?
    Uostalom, da ste se malo raspitali umesto da komentarišete samo ono što vam odgovara, videli biste koliko su ovim zakonom i preduzetnice oštećene...
  • Shimmy

    11.09.2018 11:20
    licimuri
    Komunista dok se ne obogati,
    feministkinja dok ne dodje vreme za udaju,
    ateista dok avion ne pocne da pada.

    Moze li iko na ovim mrtvim prostorima zadrzati bar malo principijalnosti.

    Svi nesto osudjuju privatnike, ali istinski bi voleo nekog da vidim da otvori firmu krene nesto svoje. Feministkinje kad otvore firmu, nesto se ne pretrgnu od zaposljavanja mladih zena.

    Da li mislite da svi ti privatnici istinski mrze zene? Jednostavno za njihovu firmu nije svejedno dal ce zaposliti mladog muskarca ili zenu.

    dokle god ne bude svejedno i poslodavac bude imao negativnih posledica, do tada ce biti "diskriminacije".

  • cica

    11.09.2018 11:18
    Previse je bilo zloupotrebe drzavne naknade, situacije gde se zene zaposle (ili preko veze ih prijave gde god nadju) samo da bi tokom trudnickog i porodiljskog odstustva bile u prilici da dobijaju platu, bez dana radnog iskustva.

    Zasto je nekim zenama problem ostvariti 18 meseci staza? Smatram da svaka trudnoca ili osnivanje porodice mora biti planski, a ne tipa "eto, iznenadilo nas". Kako ces da odgajis to dete, ako nisi u stanju da spojis 18 meseci rada? Svi smo duzni da obezbedimo sebi za zivot, a ne da cekamo da nam drzava tutne pare. Razumem da neke rade i na crno jer moraju, ali takodje smatram ako se dovoljno potrudis mozes naci posao gde ces i biti prijavljen i placen redovno, sa placenim doprinosima. Trudnoca, planiranje porodice je licna stvar, licni plan pojedinca i ne treba drzava da se ceka za bilo kakvu asistenciju.

    Vidjam cesto zene koje sa 30+ godina nisu bile u stanju spoje 18 meseci staza, a izgurale vec dvoje-troje dece. Kako ces decu da prehranis sledecih 18 godina, kada tokom dvadesetih nisi uspela godinu i po da radis?
    Svako zivi od svog rada. Ja da se pitam, ja bih dete u maramu oko grudi i nosala na posao. Mozda je samo do mene, jer volim svoj posao.
  • Vladimir

    11.09.2018 11:02
    realno gledano
    Nazalost nista novo nije rekla i nista sto vec godinama unazad nije praksa.
  • paaa

    11.09.2018 11:00
    Niko vas ne tera da se zaposlite kod privatnika, izvolite u drzavne firme ili jos bolje neka vam muzevi osnuju privatnu firmu pa neka vas oni zaposle, a mozete i same da osnujete firmu.
  • Gladius et anus

    11.09.2018 10:55
    Maximus
    Још су древни арапски филозофи мудро закључили да је жена створена за љубав а не за посао... Много векова касније жене је з...бала Клара Цеткин, а интересантно је да је и данас многе припаднице лепшег пола обожавају...
  • Radnik i roditelj

    11.09.2018 10:54
    Ko je nju pitao?
    Kao prvo, ne bih dozvolio, a to bih ubacio u propise, da osobama koje nisu imale decu budu u Ministarstvima i donose odluke koje se tiču dece, roditeljskih i radnih prava.
    Sve u svemu - da se bave socijalnom tematikom.
    Da rade nešto o čemu nemaju ličnog životnog iskustva.
    Može li voziti vozilo neko ko nema vozačku dozvolu? Tu se društvo brani.
    To vam je kao kad bi ministar rada bio neko ko nikada u životu nigde nije radio.
    Niti bio vlasnik firme.
    To sasvim nije u redu i protivi se logici.
    Kako kuvar može biti direktor rudnika?
    Ako mi to ne sprečimo nekim zakonom, sutra će bilo koja partija zapošljavati bilo koga da radi bilo šta.
    Pa će ministar vojni biti recimo neki kuvar.

    A nadalje...
    Davno sam pisao da je budućnost, prvo nas, sitnih zemalja bez suvereniteta a u raznim banana - kivi - mandarina režimima, biti ta da budemo nakrcani ljudima sa Bliskog i nešto daljeg nam Istoka, koji naravno neće imati nikakvo državljanstvo ni glasačka prava,
    ali eto nama sreće država neće dati ni dinara za njihovo podizanje, školovanje a verovatno ni lečenje.

    Jednaka sudbina čeka naše ljude tamo negde ispod duge na zapadu.

    Čitav svet će biti spušten na nivo ljudskog kokošinjca, uprkos očekivanjima svih eurofanatika i pacifista da nas čeka blistava, demokratska, razvije, naučno tehnološka i lezlebovska budućnost u kojoj će skupe mašine raditi da bi jeftini ljudi dobijali fiksne plate od države - za opstanak.
  • Bns

    11.09.2018 10:44
    Zastita
    Ovde neko menja teze. Naime, zar predstavnici Ministarstva za rad ne bi trebali da štite radnike i zaposlene , a ne poslodavce?
    Šta ovu zabole da li će i kada će žena rađati, ili ne, kad je to pravo svake žene i ne tiče se poslodavca ni "ič". U to nema pravo niko zadirati- ni ova iz ministarstva, ni poslodavac na razgovoru za posao.
    Ali eto - ovakvi kadrovi na državnim jaslama su posledica naših glasova, neglasanja i prodaje glasova za dve crvene ili higijenski paket.
  • Sosa

    11.09.2018 10:43
    Refundacija
    Ukoliko se doprinosi redovno placaju refundacija NE KASNI! Mi smo placali doprinose za dve zaposlene i nikad nije bilo problema. Nisam bot, nisam napredna i svakako nisam Vodjin cak ni simpatizer ali nisam ni necovek da kazem nesto sto nije. Tako da ukoliko je poslodavac takav da je korektan, da sve uredno placa ostecen nece biti, ali porodilja koja radi krace od 18 meseci na zalost hoce, i to je ono sto je problem!
    I licimerno je sto se u ovakvim uslovima propagira potreba za porastom nataliteta.
  • Komšija Živan

    11.09.2018 10:42
    Ej poslodavci, jel ste toliko principijelno obligatorni i kad je vaša žena ili sestra u pitanju, ili je njihovo porodiljsko ipak OK, jel ne ide iz vašeg džepa?
  • Čovek ali Komunista

    11.09.2018 10:11
    A naši kapitalisti, pardon - robovlasnici, ako rađanja ne bude, kanda ne misle ko će im sutra biti rob, kada robova više ne bude..hoće li ih "uvoziti" iz "trećeg sveta" ?

    E zato - smrt kapitalizmu i domaćim kapitalistima i buržujima, sloboda narodu !
  • Da i?

    11.09.2018 10:02
    @Sofija
    "Vidi se da ste privatnik koji ne poznaje zakon, što je najveća pošast ovog društva.
    Poslodavac nema nikakav trošak u toj situaciji. Porodilju isplaćuje država do poslednjeg dinara."

    Vidi se da vi niste poslodavac jer ne znate da nije problem novac vec pouzdanost radnika, vreme potrebno da se uvede u posao i da se stekne poverenje da bi se radniku mogle poveriti odgovornosti koje uticu na ugled firme kao i na kvalitet posla.
    Ne pada mi na pamet da tek tako nekome prepustim sve to u ruke, pa da posle malo vremena trazim zamenu na odredjeno vreme, kojoj po logici stvari takodje ne bih odmah verovao na lepe oci. Shvatate li sta znaci organizacija posla, kolektiv, medjusobno poverenje, uigranost?
    Zato zaposljavam zene starije od 40 godina, one koje vec imaju decu i naravno muskarce. Potencijalne trudnice i porodilje neka zaposljava drzava u drzavne firme. Ove druge neka finansiraju muzevi i drzava.
  • Komšija Živan

    11.09.2018 09:58
    Gospoja, jel imate vi dece, i ako imate, jel ste se okoristili o porodiljsko, koliko puta, u kom trajanju i za koliko para? Vi ste sebe namirili, ostalima više sreće u sledećem izvlačenju.

    Da, da, samo vi privatnici podržavajte režimske trolove, neće imati ko da vam radi niti za koga da radite, a kad vam Batini dobroćudni skupljači učešća zakucaju na vrata, tražićete zajedništvo i saosećanje od ostatka društva. Lako je preko tuđeg života gledati domete profita, kad su vaši životi u pitanju, sigurno niste toliki stoici...

  • Taki

    11.09.2018 09:54
    Neka se poslodavci razmnože prostom deobom, i ovako nisu bolji od ameba. Nama je dobro, taman kako smo zaslužili!
  • Krle

    11.09.2018 09:47
    Kako
    ... li je gospoja došla na svet. Umesto da doprinosi uređenju sistema koji će stimulisati natalitet, ona po potencijalnim majkama. Uvek se pitam kako ove političare nije sramota od porodice i rodbine.
  • Plenty O Toole

    11.09.2018 09:44
    Možete da pričate šta hoćete, ali ovo je istina. Da ste poslodavci i vi bi ovako razmišljali. Firme nisu socijalne ustanove. Neka država preuzme brigu o trudnicama i porodiljama. Stavite se u ulogu poslodavca koji zaposli ženu i ona posle mesec dana ode na održavanje trudnoće, a vrati se godinu i po kasnije. Laž je da država sve refundira, to znaju oni koji su bili u prilici da čekaju uplate od države.
  • Sofija

    11.09.2018 09:43
    Aaaaa
    @Da i?

    Vidi se da ste privatnik koji ne poznaje zakon, što je najveća pošast ovog društva.

    Poslodavac nema nikakav trošak u toj situaciji. Porodilju isplaćuje država do poslednjeg dinara. Bar je do sada bilo tako i tako bi trebalo da bude. Drugo je sad što je u ovoj zemlji cilj politike da nestanemo. Sa takvim poslodavcima se to odlično sprovodi.
  • Nada

    11.09.2018 09:33
    e, tako je
    Dobro je što je predstavnica vlasti objasnila trudnicama i potecijalnim trudnicama , zbog čega su njihove odluke da rađaju sa stanovišta poslodavca nedopustive.
  • Tg

    11.09.2018 09:31
    Crveni karton za gospodjicu neznalicu. Jad i tuga da se stvari koje su u drugim delovima ne tako dalekog sveta stvar civilizacijskog napretka u srbiji na nivou 19og veka. Kaskamo za svetom, ali sta vredi kad se uvek nadju osobe poput ove na polozajima na kakvima je ona na kojima im ni u kakvom obliku nije mesto.
  • Da i?

    11.09.2018 09:29
    Dobro, i šta je ovde sporno?
    Ako neko traži radnika i daje mu posao, onda to znači da mu treba radnik, a ne neko ko ga će čim se zaposli u problem da mu isplaćuje platu i da mora da traži zamenu na određeno vreme!
    Da li bi ste da je firma vaša želeli takav problem i trošak?
    Nisu poslodavci dobrotvorne ustanove pa da finansiraju nečiju privatnu odluku da se posveti rađanju dece umesto poslu koji je dobio.



  • Mick

    11.09.2018 09:29
    @
    Ovo je apsolutno ok.
  • Majka

    11.09.2018 09:28
    Ima ih toliko
    Supruga promenila poslodavca u februaru, i kada je potpisivala ugovor kaze da planira trudnocu. Oni odusevljeno prihvate, dobice i povecanje zbog proseka to drzava placa, sta nas briga..
    U decembru ode na odrzavanje, zvali je 1000 puta da dodje da radi, pretili otkazima , smanjenjem plate kada se vrati i slicno. Realno, nece se vratiti, ali da su ljudi izmet to stoji!
  • Ana

    11.09.2018 09:27
    no comment
    toliko je bljutavo, da niko nije ostavio komentar

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna