Info
10.06.2019.
10:00 > 11:24
Već tokom izgradnje vidi se da će brza pruga Novi Sad - Beograd biti "san snova". Međutim, javnosti još nije predočen ni finansijski, ni poslovni plan korišćenja pruge.
  • /

    11.06.2019 02:43
    @ Vule
    ićí će regionalno, što će reći da će voziti regionalni operateri: po Bačkoj, mađarski, od kroz Banat, rumunski, oko Niša gde ispadaju sa koloseka sa sve opasnim materijama bugarski, oko Šida autrijski koji voze po Hrvatskoj, a "državni" će, zahvaljujući dobrim političkim odnosima dve države, imati privilegiju pretrasiranja vozova sa susednih nacionalnih koridora na sopstvene regionalne i magistralne pruge, da imaju od čega da prežive. Tako je za sada od 2015.; neki će privatnici da prevoze Fijatove automobile, dok je Fijat još u Srbiji, neki će da potpomognu Štrabagu da preveze što više kamenog agregata, da se što više puteva izgradi u Srbiji... a Kina, ona će kad završi brzu deonicu NS-Su, da vozi sve od Pireja do Mađarske gde su joj najvažniji pogoni, pa malo oko železare u Sm, pa malo do rudnika, DB Arriva se neće zadovoljiti samo autobuskim prevozom gde je nekada vozila železnica. Tako da šta će da ispadne, ima tek da se vidi.
  • Ja

    10.06.2019 23:08
    @Džoni The Billy Kid
    Ko kaze da je bilo ko protiv zeleznice pitanje je samo ko je tu zeleznicu (javno preduzece) ocerupao i zasto je ona od 90ih pa do danasnjeg dana u minusu? Da li je bilo koji direktor odgovarao krivicno ili prekrsajno zato sto je zeleznica u minusu? Iza svakog takvog kapitalnog posla se krije pljacka za koju retko ko odgovara! Nama trebaju prvo mnogo novih zatvora a ne pruge!
  • Lala NS

    10.06.2019 22:46
    Sačuvaću ovaj članak.
    Razložno i sa dužnom pažnjom sam pročitao članak. Da mnogo toga u svemu prilikom izgradnje je za divljenje a verovatno ima i previdapa i grešaka / kao ona da su Sremski Karlovci ANPUTIRANI U PRISTUPU DUNAVU/.
    Mnogo će sve to i koštati a ima u toj gradnji pomalo i javašluka. Da nebudemo zluradi veruj mo da će to biti na dobrobit svih nas. A neće biti i neočekivano da nas PUNO KOŠTA.
    Ajde da sačekamo i vidimo !
  • Penzioner

    10.06.2019 22:08
    Karta će koštati kao da se vozite avionom. Pored toga što voz neće stajati na usputnim stanicama, pa će stanovnici tih mesta i dalje biti odsečeni od sveta (Beška, Čortanovci, Karlovački vinogradi), novom prugom neće ići teetni saobraćaj, već zaobilazno što će strahovito poskupeti i oterati teretne vozove s naših pruga u Rumuniju i Bugarsku. Što bi se naški reklo, pojeo ćat vajdu! Ali kad stigne račun, ovi će biti daleko a mi ćemo se hvatati za glavu.
  • Slobodan

    10.06.2019 21:02
    Nostalgija
    Vratite Vi nama šinobuse ( ili nešto modernije ) i one garniture kompozicija Bačka Expresa i mi Vojvođani ćemo biti više nego zadovoljni. Da potsetim Bačka - Exp. je bila kompozicija sa klimom, restoranom, muzikom i stjuardesom. Čistoća besprekorna . Tih 80- tih bila je milina putovati.
  • Nata

    10.06.2019 20:43
    Potpisujem
    @bananarama potpisujem svako slovo napisano. Svašta imam želju još da napišem, ali nemam više snage. Muka mi je od svih tih menadžera, frontmenova, tendera, stranih investitora i ostalog cirkusa iz svake belosvetske čuke. Propali smo skroz...
  • kimi

    10.06.2019 20:10
    @bananarama

    Au brate kakav komentar! Najjaci! naklon sa moje strane.
  • Podbarac1

    10.06.2019 19:32
    Dunav kao predlog
    Dunav neiskoriscen, napraviti atrakciju, brze brodice ekonomski naj isplativije, povezati kanale reke velika usteda.
  • Miki

    10.06.2019 18:36
    Karte
    A zašto bi karte bile drastično skuplje? Poredite evropske brze pruge i ovu "našu"? Pa tamo brza pruga podrazumeva brzinu od 300-500 km/h. Ovi naši vozovi koje već imamo, takozvani švajcarci mogu da idu do 200 km/h. Tako da....
  • Joca

    10.06.2019 17:51
    Brzina
    Nije moguce da se maksimalna brzina uzima kao reper za vreme za koje mozemo stici od BG do NS. Za posla sata bi mogli da stignemo, ali ako hocemo da imamo super brzi voz koji nas prevozi i do Batajnice, Indjije ili nekog od mesta koje poslovno buja u novije vreme, onda svaki proracun sa maksimalnim brzinama pada u vodu. Isti taj super brzi voz bi morao da pocne da koci cim postigne maksimalnu brzinu, plus cekanja u stanici i mozda van nje. Tako izgleda da bi mogli imati vezu samo izmedju velikih gradova, sto opet znaci sve po starom.
    Ali bitno je da postoji mogucnost brzog putovanja koji bi zamenio avion ili putovanje licnim automobilom. O autobusima da i ne govorim.

  • Laki

    10.06.2019 17:48
    Tito i mi
    Napravljene su u Jugoslaviji pruge brze a nisu tako i radile! 60 godina su nas zeleznice zamajavale i lagale a sve je to puno kostalo novaca i truda akcijasa. Sada opet placamo i ponovo nas lazu da ce biti brzo,uredno i efikasno voziti se novim pravcem. Jedino sto niko nije analizu potrebe uradio valjano i predstavio naciji.
  • Džoni The Billy Kid

    10.06.2019 17:35
    Šta još hoćete, šta
    Za nebaveštene, i one koji ne prate toliko 021 odnosno komentare ispod vesti: postoji udružena ekipa hejtera ovde, koji ostavljaju negavitne komentare i na ovakve vesti o investicijama u srpsku železnicu, podjednako kao i na vesti da srpski vozovi još idu 30km/h na nekim delovima pruge.
    Dakle, iste rečenice, iste fraze i argumenti, sa istih ili slično odabranih nick-nameova.
    Dobro gospodo, šta onda treba da se radi, ako ne valja ni 30km/h ni 200km/h, da ukinemo železnicu skroz?
  • Gnjurac

    10.06.2019 17:00
    Ovaj tekst je...
    ... vredjanje inteligencije. Predstavljati gradnju 60tak km pruge kroz ravnicu, po kojoj ce vozovi moci da idu 100km/h, kao ne znam kakav inzerenjski poduhvat je nista drugo nego smejanje u lice. I pri tome sve to traje tri godine. Kinezi za to vreme naprave isto toliko kilometara mosta, lamans prokopan u proslom veku, Beograd-Bar....
  • Bns

    10.06.2019 16:54
    Taljige
    Ma, najbolje bi bilo na taljigama da se prevozimo.
    Halo, XXI vek je i železnica itekako treba da se revitalizuje.
  • bananarama

    10.06.2019 16:31
    Prica se da su pre 100 godina, Backa i Banat, odmah posle Engleske, imale najguscu zeleznicku mrezu u Evropi. A i ja se secam da je osamdesetih godina bukvalno svaka selendra sinobusom bila povezana sa Novim Sadom. Bilo je to vreme kada su šinobusima u Novi Sad svakodnevno dolazile hiljade ljudi da rade u Naftagasu, Limproduktu, 27. martu, ATP Vojvodina, Novkabelu, Jugoalatu, Nivi, Hinsu, Pobedi, Elektrovojvodini, Toplani, Jugodentu, TMD-u, Kulpinu, Elektroporcelanu, Autokaroseriji, Varadinu, Neoplanti,... Danas šinobusi vise ne saobracaju, mnogo pruga je zatvoreno, šine povadjene a na posao se dolazi u Admiral, Maxbet, Matijević, Promenadu, Big, Maxi, Ideu, menjacnjice, apoteke, trafike,... Propali smo skroz.
  • Gradjanin

    10.06.2019 15:07
    Ns
    Ovi bar nesto rade za razliku od zutih
  • .

    10.06.2019 14:52
    /
    Meni su bili jako isplativi jer su mi pruzili jeftin vid prevoza uz koliko-toliko pristojne uslove (idu na vreme, imaju AC). Tacno 50% isplativiji od autobusa. Jedino sto ovi koji idu na diesel nisu bas ekoloski najsjajniji, bolje bi bilo da se elektrifikuje jos koja pruga...
  • kimi

    10.06.2019 14:23
    Nije da sam expert, ali reci cu ovoliko ...na stranu ko je kriv, sto se mene tice zna se ko je kriv..
    Ali .. nekada je trebalo manje od 5 sati da se stigne do Peste, sada treba 7 .. od NS do SU trenutno treba vise od 2 sata .. to je sramota!! U ravnici vise od 2 sata za 100km?.. pa sam a rec kaze 100km za sat .. dakle da voz ide 100 stigo bi za sat ..
    Mozda bi mogli da bace akcenat na teretni saobracaj, pa da od dobitka tih para subvencionisu putnkcki saobracaj da karte ne budu skupe.
    Kako god, bolje da se ista radi nego nista, iako znamo da ce neko metnuti dobru lovu sebi u dzep od ovog al neka .. neka mu detetu za lekove trebalo...
    Inace secam se poslovnog voza ,isao je bas brzo oko 100 , secam se kada je Z stanica bila puna putnika, secam se kada je radio restoran ,ali kada mora sve da bude vezano za BG, pa kako oni kazu tako bude ..
    Sve bi ovo moglo da se sredi da bude extra, da ponovo radi restoran, da stranci leti dolaze na EXIT vozom , kada bude brzi voz, tada ce i taj prevoz biti po standardu onih koji bi dosli ovde kao turisti, pa ce tada i koristiti te vozove a ne da truckaju 45kmh u 21. veku...
    Mogli bi da obnove i Z stanicu , da se uvede tramvaj u NS pa da se ispod Z stanice napravi podzemni terminalni cvor ,.. sve bi se moglo, samo da se ne krade, i nije da nema para ..ima... mnogo vise nego sto se prezentuje ,ali posto se krade onda mora da se prave da nema love.
  • 666

    10.06.2019 14:19
    Izlomili ste bagrenje
    A sta pa ovde rade za sirotinju, sve sto rade rade za bogatase, sirotinja ce u Evropu da pojacaju zemlje Evrope znanjem, radom, trudom zalaganjem, idejama to se ceni gde pamet vlada
  • Zoki021

    10.06.2019 14:15
    pitanje
    Ostaje pitanje zašto je ukinut drugi železnički saobraćaj u korist brze pruge? Zašto nije ostao ovaj koji već postoji ,a pored njega da se gradi pruga za brzi saobraćaj? I nadalje znači neće biti ni teretnog ni putničkog!!E,baš vam hvala!!
  • ex chapman

    10.06.2019 14:07
    poenta
    poenta i nije šta se gradi, da li će funkcionisati i da li će biti isplativo. poenta je da "pajtaši" uzmu PARE. evo ovako: DRŽAVA se zaduži kod Rusa i Kineza. onda te pare - opet preko Rusa i Kineza idu u džepove "podobnih". a onda dug vraća država. tako država POKLANJA pare "zemarama" i "stranim partnerima" i to pare koje su pozamljene, a koje će posle da vraćaju građani kroz poreze i dodatne namete (ako zatreba). i tako je sa svim državnim projektima - nije bitno ni šta se gradi ni da li radi; nije bitno ni kol'ko košta (zapravo što više to bolje, ali dobro je i kolko daš - kad je džabe - poklonu se u zube ne gleda) ni da li je investicija isplativa, ekonomski ili društveno opravdana. nije bitno ni da li ti radovi ozbiljno remete život "sirotinje raje"! a pare se onda iznose "na sigurno"! to je tipičan model postkolonijalnih diktatura, gde se tanak sloj bogati na grbači naroda i to uništavajući sopstvenu zemlju, služeći strane gospodare. svoje bogatsvo gomilaju u inostranstvu. jer nikad se ne zna kad će narodu prekipeti!
    eto to je Srbija - država koja se hvali da je popunila rupe u budžetu tako što je samovoljno ukinula deo penzija! zamisli da šta god treba da pazariš imaš mogućnost da cenu samovoljno smanjiš za 10%?! "znate ja imam manjak u kućnom budžetu, tako da ću vam narednih nekoliko godina plaćati sve 10% jeftinije nego što košta"! posle pošalješ trgovcu zahvalnicu!
  • Vule

    10.06.2019 12:35
    Pruga?
    Brzom prugom kojom vozovi idu 200 km/h, ne obavlja se i ne moze se obavljati teretni saobracaj. Takvi vozovi ne staju u Pazovi, Indjiji ili Karlovcima....pa svi putnici iz tih mesta na autobus do Ns ili BG...za Srbiju je ovo resenje, u ovoj ekon. situaciji idiotizam.
    ...a teretni saobracaj, ko zna kuda ce ici...
  • Ге

    10.06.2019 12:28
    za odgovornost
    rekvizit sa početka protesta jedan od 5 miliona
  • Anonimus

    10.06.2019 12:22
    Zanimljiv i analitičan prilog, pohvale redakciji 021.rs i autoru.
  • Igor

    10.06.2019 12:07
    Isplativo je
    Nisam pobornik vlasti, naprotiv... Ali osnova za bilo kakvu privredu, industriju i razvoj je jaka saobraćajna infrastruktura. Bez toga ništa. Previše smo zaostali, nije ulagano u bitne stvari. Hrvati su to davno rešili. Do primorja za samo par sati. Kod nas od Novog Sada do CG primorja 12 sati!!! Pod uslovom da ne sletiš u kanjon. Sramota...
  • xxx

    10.06.2019 12:05
    ?
    Odlično napisan članak.
  • DD

    10.06.2019 11:57
    Ne grade se brze pruge ... svi kritikuju Zeleznice Srbije. Krenu da se grade brze pruge ... svi kritikuju kako to nama zapravo ne treba i nije isplativo.

    Odlucite se sta zelite.
  • bum bam

    10.06.2019 11:46
    "...da će brza pruga Novi Sad - Beograd biti "san snova". ..."

    Tacno .
    Sve ce ostati na snovima .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna