Autor: Blic

Info
01.01.2020.
15:22
"Nigde toliko zabluda u pogledu saobraćajnih propisa, kao kod kružnih tokova", objavio je nedavno na svom Tviter nalogu Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
  • djordje

    02.07.2021 00:37
    prosto
    ispred kruznog dve trake,na desnoj strelica za desno i pravo a na levoj pravo i levo (i polukruzno).na vreme se prestrojim u levu i idem pravo na drugi izlaz,unutrasnjom trakom,iskljucujem se isto u levu a onaj pored mene isao desnom i iskljucuje se u desnu.....ljudi,obicno kao i na svakoj raskrsnici ispred kruznog ima prestrojavanja,u kruznom je dozvoljeno 30km na sat max,s obzirom na gabarite nasih kruznih koji su izgradjeni na mestima gde su bili semafori mesta je jako malo,kruzni tok je malog precnika pa brzo i ne moze da se ide,znaci samo slep covek moze da napravi udes.polako i pazljivo,svako ukljucenje migavca podrazumeva pogled u retrovizor i preko ramena za mrtav ugao....da nekog ne iseces.i sve ok,uz osmeh.i bre mena potrebe da se vredjate ovde.opusteno i srecno.
  • Radovan

    04.01.2020 15:49
    Ukoliko je na ulasku u kruzni tok obrnuti trougao(nailazak na put sa prvenstvom prava prolaza),nebitan je broj traka,a vazi pravilo desne strane,u Srbiji.Kraj.
    U drugim zemljama je reseno na vise nacina......koji pre ukljucenja upucuju na pravilo koje vazi.
  • PetarPP

    04.01.2020 13:18
    @Rusofil_IQ0
    Hajte vi Željko sa IQ0, ili kako god vas već zovu kod kuće, da obratite pažnju na naslov pošto je vama upućen. Kad shvatite šta u naslovu piše onda se uhvatite ZOBS-a i dela koji se tiče opšteg ponašanja u saobraćaju, a ako i kada to posle izvesnog dužeg vremena uđe u glavu onda možda ali možda da sednete za volan.
    O drugim temama sa vama ne bih jer nisam siguran ni da za ovo imate kapacitet.
  • Rusofil_IQ0

    04.01.2020 06:44
    Ovi kruzni tokovi u NS su malo specificno, ja nikad ne kruzim desnom ali se desi da nekad udjem desnom ako je slobodna i idem pravo ali nikako ne secem putanju ako neko ide srednjom i zeli da izadje, tako da realno za sto brzi protok barem za ove male kruzne tokove u NS sa dva ulaza i izlaza samo treba staviti glupe strelice na putu a negde ih i ima:
    - desni ulaz desno i pravo, levi ulaz pravi i levo/kruzenje i nema problema

    A one idiote i zivotinje koji kruze spoljnom pod hitnom postupku prilikom iskljucenja snimiti i dabelo kazniti pa nek opet pametuju!!!!!!!

    PS: zakon u saobracaju je svuda ISTI ne moze SRBISTAN imati specijalna pravila ma koliko narod koji tu zivi bio zatucam, blesav, lud i retardiran!
  • Svieže položeno

    03.01.2020 18:48
    Ajte molim vas
    Ispred kružnog toka je obrnuti trougao znači da se nalazite na sporednom putu I priključujete se na glavni put (u ovom slučaju kružni tok) I ponašate kao na raskrsnicama sa istim znakom. U kružnom toku samim tim što se smara glavnim putem u odnosu nak priključni put imate prednost po predpísanom pravilu o saobraćaju.U kružnom toku jedino u Srbiji nemorate da se prestrojavate iz desne u levu traku da bi ste napravili mesta drugim vozačima kako bi se priključili u saobraćaj,što je opet u svetu pravilo da morate da se prestrojite.Samim tím akoby se poštuju znakovi saobraćaja I koriste žmigavci na vreme istljučivanje iz isto nebi trebalo da predstavlja problem.
  • O Bože

    03.01.2020 11:37
    @Lotre To što je vama "srpska originalnost" je pravilo svuda u Evropi. Zašto ste ovoliko glupi?
  • Lotre

    03.01.2020 11:21
    Prosto da ne moz biti prostije:
    Desna traka samo za izlaz desno, unutrasnja traka za pravo, levo i poluktuzno.
    I niko NIKAD nema bilo kome da presece put, zato je i izmisljeno tako.
    A posto srbi, jel', moraju da budu originalni, oni dodali spoljnu traku i za pravo i naravno sve zajebali.
  • Franja

    03.01.2020 10:53
    Ovde u Sloveniji imaju male ivičnjake po trakama koji usmeravaju vozila pri kretanju kružnim tokom..
  • Za izučavanje

    03.01.2020 10:50
    @b&b
    Tako je, "nema nikakve zbrke niti preplitanja" osim zbrke i preplitanja svih vozila iz svih pravaca koja ne skreću odmah desno a koja sada pokušavaju da se uguraju u tu jednu unutrašnju traku, koja je još i kraća od spoljašnje. Ja sam najpre zainteresovan kako je moguće da je takav scenario ispravan "koliko vi znate", obzirom da takvo pravilo ne da ne važi u Srbiji, već ni nigde u Evropi. Da li je vas ovako neko naučio ili ste sami izmislili ovakvo nepostojeće pravilo?
    Slažem se da je to odlična procedura za stvaranje saobraćajne gužve i kolapsa, a naročito u situacijama gde neposredno skretanje u desno nije frekventno, mislim da bi bilo veoma lepo i korisno imati praznu desnu traku i red u levoj do sledeće raskrsnice.
  • PetarPP

    03.01.2020 10:24
    U ovom problemu se kriju svi problemi ove države i naroda koji žive na ovom i prostorima Balkana.
    Jednostavno većina nije kadra shvatiti ni propisan zakon odnosno kako smeju da se ponašaju na ulici a ne nešto kompleksnije. Svako ima neko svoje viđenje i tumačenje i misli da je najpametniji na svetu i spreman je do krvi da brani svoju budalaštinu "jer mu je tako logično". Galaksija dalje je da će shvatiti da time potencijalno i životno ugrožava sve ostale učesnike u saobraćaju, u životu.
  • b&b

    02.01.2020 23:34
    krug
    Koliko ja znam, kreces se spoljnom trakom ako se iskljcujes na prvi izlaz od mesta ulaska u kruzni tok.... svi ostali ulaze u unutrasnju traku. Ovako nema nikakve zbrke niti preplitanja
  • Novi Sloba 2020

    02.01.2020 18:31
    Mozda ne znamo pravila u kruznom toku, ali bar znamo da se bijemo.
  • DetošKomša

    02.01.2020 18:06
    @duleNS
    Prestanite da dajete primere stranih saobraćanica obeleženih drugačije od naših. To je budalaština.

    @Mirko
    Ako niste u stanju da shvatite opšta pravila ponašanja u saobraćaju, a očigledno niste, inteligencija vam nije jača strana te bih molio da se klonite volana.

    @w/e, @neko, @Dejan, @Rotkvarija i ostali bujne mašte
    Molio bih da prestanete sa lupetanjem i ostavite se volana dok ne proučite ZOBS.
  • Bon A Parta

    02.01.2020 17:51
    Migavac resava stvar
    Ljudi, evo vozim vec 2 dana u krug kako je, gosn Direktor rekao, u NSu-kruzni tok kod Lidla...kako da se iskljucim, zavrtelo mi se u glavi hahaHA!, pa ovaj prica kao da je kruzni tok precnika od 5km pa da imam vremena da se prestrojavam. U kruznom je najbitniji migavac I nista vise, a mnogi su lenji da kliknu prstom I najave svoje iskljucenje I skretanje...I jurcaju bez preke potrebe.
  • Mirko

    02.01.2020 14:58
    ...hmm...
    Da, slažem se da leva traka ispada bespotrebna, ali sam primetio i da postoje saobraćajni znakovi sa DVE strelice, gde je jasnije za šta je leva traka.

    A sudeći po toje da i za ulaz i za izlaz postoje dve trake, mislim da se mislilo (od strane naše policije) da se možeš uključiti iz leve u levu, i izključiti iz leve u levu? Čemu 2 ulaza i 2 izlaza ako nije to bio smisao? :)

    Sa druge strane, delim mišljenje da nema dovoljno mesta i vremena da se prestrojavaš u levu traku pa uvek "putujem" desnom, i držim se one da je kriv onaj ko je menjao traku, ako me neko udari.
  • Jogi Letač

    02.01.2020 13:15
    @100% Таксиста
    Drugar moj, ako si ti taksista, čudo jedno da dopsad nisi slupao auto (možda i jesi). Prvo se gleda saobraćajna signalizacija (semafori, znakovi, eventualno saobraćajac), pa ako toga nema važi pravilo desne ruke. Svuda, osim u Velikoj Britaniji, gde se vozi levom stranom i kružni tok ide u suprotnom smeru u odnosu na nas, kontinentalce.
  • duleNS

    02.01.2020 11:45
    Video objašnjenje
    Pogledajte!
    https://youtu.be/f-Z3CB1N1X8
  • DetošKomša

    02.01.2020 11:27
    katastrofa
    Onaj ko se ne slaže sa tekstom i pritom izmišlja neka svoja pravila kružnog toka jer mu je "tako logično" je najobičnija budala, a ako pritom i vozi onda je budala na kub.
  • Li

    02.01.2020 11:19
    U pravu si ali
    Ako gledamo male kruzne tokove u N.Sadu onda po tvojoj teoriji leva traka uopste nije potrebna. Nema dovoljno vremena da se ukljucis, pa prestrojis iz leve u desnu. Leva traka nepotrebna po tom pravilu.
  • PetarPP

    02.01.2020 11:09
    @Đura
    Nije to nikakvo "Okanovićevo pravilo" nego je po Zakonu o bezbednosti u saobraćaju ili skraćeno ZOBS. A to da za OSNOVNA pravila ponašanja u sabraćaju malo njih zna si u pravu, nažalost.
  • hm

    02.01.2020 10:25
    Iznenadjena sam brojem kvalitetnih razumnih komentara i lakova na ovoj vesti, gde se cini da vecina shvata da je kljucna stvar za dobar protok i odsustvo cepova, zabuna i udesa koriscenje desne trake samo za prvi izlaz. Ipak, situacija na terenu je drasticno drugacija. Ipak je ovaj sajt poslednja oaza inteligencije u ovom gradu, na zalost, u manjini smo.
  • Đura

    02.01.2020 10:24
    Glupost
    Ako se samo iz spoljnjeg prstena može isključiti sa kružnog toka onda kružni tokovi u Novom Sadu nisu dobro projektovani odnosno, malog su prečnika. Ko to može da se prestroji iz unutrašnjeg prstena u spoljni na tako malom prostoru? Ako je ovako kako stručnjak Okanović kaže onda je najbolje a i jedino moguće držati se spoljnjeg prstena bez obzira na koji izlaz se isključujemo. Samo što za to Okanovićevo pravilo slabo ko zna.
  • PetarPP

    02.01.2020 09:45
    @100% Таксиста
    Tebi bih za primer oduzeo dozvolu i zabranio da ikada više voziš. Takvo lupetanje pa još od taksiste.
    Muka me uhvati kad shvatim sa kakvim budalama delim ulice.
    Ljudi pročitajte to što je Okanović napisao i shvatite da je to tako i da on to nije izmislio niti pisao pravila nego tumačio, a ako vam to što je napisano u tekstu nije jasno ili i dalje mislite da STE VI U PRAVU onda se okanite malo saobraćaja, ZOBS u ruke pa liniju po liniju i to više puta dok ne steknete "sliku".
  • 100% Таксиста

    02.01.2020 05:14
    Жал
    Најгора ствар што овај стручњак ИЗМИШЉА ЗАКОН. Односно он мисли да је паметнији од остатка света. Код њега, ето, не важе правила да у кружном току, како сам ја некад учио: У КРУЖНОМ ТОКУ ПРЕДНОСТ ИМА ЛЕВИ И САМО ЛЕВИ. Због његовог закона возачи излазе у кружни ток крајњом траком и излазе, односно скрећу лево и врше полукружно окретање крајњом траком. Благо странцима који дођу у Србију и користе МЕЂУНАРОДНЕ ЗАКОНЕ. Бит ће толико удеса, И ИМА ИХ, управо што су на одговорним местима, НЕСТРУЧНИ ЉУДИ, а мисле да су ту баш зато ШТО СУ НАЈПОЗНАТИЈИ.
  • Giani Buric

    02.01.2020 04:55
    Viska ulica 43
    Niste znali sta je kruzni tok kad je postojao u Puli na ulazu u grad od doba Austrougarske.
    U N.Sadu divljaci paralelno u kruznom i paralelno izlaze i stalno me seku u vanjskoj sam traci. Niste razumijeli da iz Kornelija Stankovica imaju 2 trake kojima se ulazi u kruzni tok? Da 2. Ali to ne znaci, da mozes po levoj da paralelno i izlazis na prvom drugom trecem izlazu i bilo koga seces. Nemoze. Zakon je itekako jasan kad su 2 trake na ulazu i po 2 na izlazima. Znaci moras da se prestrojis u vanjsku traku u kruznom da bi izasao - ali tu dolaze nasi strasni strucnjaci koji sus e doselili iz Krajine Bosne pa nam napravili kruzne gdje nemogu 2 Fica da se prestroje duzina kruznog od jednog do drugog izlaza po svim zakonima bi morala da bude najmanje 3 duzine prosecnog auta dragi moji ali nam ovi novi prometni strucnjaci koji su zavrsili sve nase strasne fakultete sole pamet. I arogantni su bili na razgovorima u obstini kod plana i razvoja. Upitao sam ih dali znaju koliki mora biti premer kruznog ako imamo 2 trake? Niko nije znao. Pa ko ti dao diplomu sam rekao? Duzina automobila, imamo duzinu normalnog kamiona i duzinu specialnog kamiona koji prevozi specialne terete mora da udje ravno bez da skrece duzinom da moze uopste da prodje 18 metara dugacak teret na bilo kojem kruznom - pogledajte zadnji specialni teret sta je uradio sve prekopao jer je naravno tockovima usao po sredini i svo ono cvece pregazio a vanjsku unistio. Morali su da skidaju bandere da bi prosao. Sprdacina
  • Jox

    02.01.2020 02:36
    Logika
    Mnogi su u pravu kad kazu da se desnom trakom ulazi u spoljni prsten i izlazi na prvi izlaz. To je po logici ispravno i u normalnim drzavama tako funkcionise. Ali kod nas je drugacije pravilo na snazi koje cak ni zakonom/pravilnikom nije definisano. Na linku je detaljno opisano i to vazi:

    https://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/6569/kruzni-tok-pravila-voznje
  • Wildspeaker

    02.01.2020 02:19
    Ovo za levi zmigavac nema smisla. Zasto ga uopste paliti. Koju nameru ukazuje? Da sam u kruznom toku? Pa valjda ako sam u kruznom toku ne mogu nista raditi no se iskljuciti ili menjati trake, na sta levi zmigavac ne ukazuje ako stalno gori, a dacu desni kada se iskljucujem. Iskreno glupost od saveta.
  • DetošKomša

    02.01.2020 00:46
    Pravila kružnog toka ne postoje u ZOBS-u te se primenjuju opšta pravila bezbednosti u saobraćaju a gdin Okanović je potpuno u pravu te bih ponovio da su moji sugrađani vrlo niskog koeficijenta inteligencije što pokazuju i komentarima gde njih preko 95% lupeta. Trebalo bi im oduzeti vozačke dozvole ako je kojim slučajem poseduju a i pravo glasa na izborima.
    Mogu samo da kažem da ste zaslužili i Miloševiće i Vučiće i Đilase i bombarovanje i inflacije i sve to još puta bar 2, i na kraju nestajanje sa lica zemlje.
  • dule

    02.01.2020 00:24
    Vojvosadjan01.01.2020 • 19:48
    @Ja
    Gde si ti Raikonenu polagao, u Vareši na poligonu? Malo podrobnije rastumači pravila kružnog toka jer je i više nego očigledno da nemaš pojma ili je prvi kružni tok u koji si ušao u životu onaj na Telepu.



    Šta je čovek pogrešno napisao? Po našem zakonu možeš da uđeš u spoljašnji prsten i da izađeš kad hoćeš, uopšte ne moraš na prvom izlazu.
  • Seka Persa

    01.01.2020 23:34
    Mati mila...

    Zar je tako teško? Pri tom Okanović je već u prvom odgovoru počeo da izaziva dvoumljenje oko toga ko ima a ko nema prednost, ali ipak ima...

    Mozda kad bi nam neko nacrtao nesto ‘vako?

    https://www.highwaycodeuk.co.uk/roundabouts.html
  • Kruzni rok

    01.01.2020 23:33
    koncert
    Ljudi nisu normalni. Najvise rizicnih situacija bude bas u kruznom toku. Procitao sam sve sto je trebalo o pravilima kretanja kroz isti, i previse ljudi ne zna kada imaju prednost, a kada moraju da propuste drugog vozaca.
  • Marko

    01.01.2020 23:23
    Jednostavno
    1)Resenje bez nedoumica i udesa: kruzni sa jednom trakom ili postavljanje fizickih barijera za obavezan izlazak iz desne trake.
    2)Nelogicno resenje sa nedoumicama i udesima (punjenje budzeta): prvenstvo ima desna traka, vozi u krug koliko hoces.
    -Naravno ovo drugo vise odgovara lopovskoj drzavi.
  • 33 g. vozačkog staža

    01.01.2020 22:27
    bez kazne i udesa
    Hahahahaha...koliko portal stručnjaka a kad sednu za volan ne znaju ni migavac da uključe jer , bože moj, što bi ga uopšte koristili kad oni znaju gde treba da skrenu....pogotovo u kružnom toku. Svi pametni a u saobraćaju se ponašaju kao dva ovna na brvnu preko reke.

    Da je normalna država svi koji imaju vozačku išli bi (na svakih 5 godina) na OBAVEZNU PROVERU ZNANJA pa ko okine, privremeno mu oduzeti vozačku e onda pametuj koliko hoćeš. Naravno posle toga ako hoće vozačku ide ponovo na polaganje vozačkog ispita.
  • Sve "stručnjaci"

    01.01.2020 22:22
    Vidim po običaju, "stručni" komentatori ponovo imaju nameru da u kružnom toku sa dve trake i po dve trake na svakom izlazu, nateraju kompletan saobraćaj koji ne izlazi na prvom izlazu da se kreće jednom jedinom, unutrašnjom trakom i izazovu saobraćajni kolaps. Sasvim je moguće da je ovo bezumno uverenje došlo jer su ovi "stručnjaci" umislili da kružni tok služi za eliminaciju "ukrštanja" saobraćaja što se vidi u nekim komentarima, umesto svoje prave namene - povećanog protoka vozila kroz raskrsnicu.
    Sa ovime u vezi dolazi i ta pogrešna interpretacija da je dozvoljeno isključenje samo iz spoljašnje trake iako isključenja imaju više traka što bi samo po sebi bilo besmisleno, a koje je najverovatnije proizašlo iz još jednog pogrešnog uverenja da horizontalna saobraćajna signalizacija nema nikakvu važnosti niti ulogu.
  • Dejan

    01.01.2020 21:42
    Cccc
    Citam svi pisu i brljaju o pravilima saobracaja u kruznom toku, sve to je manje bitno od prethodne ,,pripreme,, ulaska u kruzni tok,tu nastaju problemi, secenje traka,kocenje u kuznom toku i ostalo ! No ponavlja, samo ce vreme izleciti ovu problematiku u srba
  • Vladimir

    01.01.2020 21:11
    Ne pametujte ljudi ako ne znat
    U našem zakonu o bezb.saob. ne postoje pravila o kretanju vozila u kružnom toku. Prav put sa 2 trake je isto što i kružni tok, nema isecanja vozila tj. prestrojavanja iz unutrašnje u spoljnu ako ugrožavate drugo vozilo. Spoljnom trakom može u krug a unutrašnjom se možete isključiti ako je bezbedno
  • Zoran

    01.01.2020 20:34
    Pravila u kruznom toku sa 2 trake bi trebalo da su jednostavna. Desna (spoljna) traka moze samo prvi (desno) i drugi (pravo) izlaz. Bilo bi dobro samo na prvi, onda ne bi bilo nikako ukrstanja. Iz leve (unutrasnje) trake moze na drugi (pravo), treci(levo) i cetvrti (polukruzno) izlaz. Nikako ne moze da kruzi koliko hoce spoljnom trakom jer je to katastrofa i svi ce zato izbegavati unutrasnju traku. Samo izgleda kod nas to zakonom nije regulisano pa ljudi kruze spoljnom ko mutavi koliko god im treba.
    E sad, sa 3 i vise, pojma nemam kako treba da funkcionisu :) Zato izbegavam BG, Slaviju i ostalo.
  • Деда

    01.01.2020 20:28
    Nažalost, Okanović je u pravu
    ... jer je to tako regulisano našim Zakonom. E sad, što je taj zakon delo "vrlih i umnih" stručnjaka to je druga stvar. Inače kružni tokovi sa dve trake su osmišljeni i imaju smisla samo ako se u desnu traku uključuju vozila koja na prvom sledećem isključenju napuštaju kružni tok. To su već vrlo lepo objasnili neki od komentatora i nema potrebe dalje pojašnjavati.
  • Vojvosadjan

    01.01.2020 19:48
    @Ja
    Gde si ti Raikonenu polagao, u Vareši na poligonu? Malo podrobnije rastumači pravila kružnog toka jer je i više nego očigledno da nemaš pojma ili je prvi kružni tok u koji si ušao u životu onaj na Telepu.
  • Ja

    01.01.2020 19:27
    GospodeBoze
    Ne verujem koliko ljudi ovde pise gluposti i uopste ne zna kako da koristi kruzni tok. Odkud vam ideja da se iz spoljnjeg prstena izlazi samo na prvi izlaz? Da li ste vi isli u auto skolu ili ste svi kupili dozvole? Pogledajte neki STRANI klip kako funkcionise kruzni tok. To sto vi pisete nije ni smesno jer ugrozavate onaj mali procenatat ljudi koji kapiraju kružni tok.
  • duleNS

    01.01.2020 19:06
    Video objašnjenje
    Dakle kao sto se može pročitati u skoro svim komentarima Okanović i ovog puta zbunjuje vozače, a veoma je jednostavna logika.
    Pogledajte video animaciju u linku.
    Pogrešno je i opasno menjati traku u križnom toku, u većini EU zemalja zabranjeno zaprekama.
    Isključujete se iz unutrašnje trake u unutrašnju, ali za to vozači iz spoljašnje trake moraju da se pridržavaju KRUCIJALNOG PRAVILA:
    Zabranjeno je iz spoljašnje trake ići dalje od drugog izlaza!
    To znači kada se 2 vozača iz spoljašnje i unutrašnje trake istovremeno uključe u križni tok, vozač iz unutrašnje trake koji se isključuje na drugom izlazu, ne mora da vodi računa da će vozač desno od njega produžiti na treći izlaz!!!
    Ovo je najčešći uzrok udesa, a Okanović upravo savetuje "vozi spoljašnjom".
    Pogledajte!
    https://youtu.be/f-Z3CB1N1X8
  • Imenjak

    01.01.2020 18:26
    Naslovni
    Mene cudi kako nama druge zemlje uopste priznaju vozacku dozvolu kad imamo ovakve strucnjake i takve zakone..
    De neka se neko ukljuci u Parizu u kruzni tok sa ovim znanjem :D
  • Deks

    01.01.2020 18:15
    Apsolutno je netačno da vozilo koje se uključuje u kružni tok može imati prvenstvo nad vozilom koje je već u kružnom toku. Pa u osnovi logike kružnog toga je da kada se uključujete morate propustiti vozila koja prolaze kružnim tokom (sa vaše leve strane). U suprotnom izazvali biste sudar ili onemogućili ta vozila da izađu sa kružnog toka. Iskustva sa vožnjom u kružnom toku imam u zapadnoj Evropi ali sam siguran da kod nas to mora biti regulisano na isti način jer drugog bezbednog načina nema.
  • NS_BOB

    01.01.2020 18:05
    Stručnjak?
    Ja ne razumem zašto novinari uporno forsiraju ovog "experta" Okanovića? Čovek niti je saobraćajni inženjer, stručnjak ili šta već nego pravnik koji se dosetio da osnuje *udruženje* pod nazivom "Srpski komitet za bezbednost saobraćaja" registrovano za "Delatnost ostalih organizacija na bazi učlanjenja" (APR) u kojem je izgleda jedini zaposleni (?).
    Web strana im izgleda kao da ju je pravio mali perica iz šetog osnovne (vidi kbs.rs) - uz naravno facebook profil.

    Pre oko godinu dana je bio jedan interesantan prilog na b92 u kojem Damir Okanović pokazuje kako se pravilno prolazi Slavija - pri čemu je uživo napravio par ozbiljnih grešaka (npr. stajanje u kružnom toku).

    Inače "llll" i "w/e " su sve objasnili.
  • DonJuan

    01.01.2020 17:55
    Kruzni tokovi su najgluplje resenje saobracaja ikad, cak ni 10-ak komentatora ovde ne mogu da se usaglase kako se u njima vozi, a tek na putevima uvek haos, od guzve, opasnosti, krsenja svih mogucih pravila i naravno udesa! Ali voli preglupi srba kruzne tokove, rodjen s neobjasnjivom ljubavlju prema njima. Sve mu diraj samo kruzne tokove ne. I sad ce mene da napadnu krembili kako to pisem jer ne znam pravila kruznog toka, a vec veceras ce i sami da prekrse sva moguca pravila jer ih ne znaju.
  • Dejan

    01.01.2020 17:48
    Srb-i
    Treba samo sagraditi vise kruznih tokova i srbi ce tokom vremena nauciti da voze u kruznom toku ! Koliko godina nam je trebalo da koristimo pojas,palimo svetla u toku voznje i koristimo zimske gume ! Jos treba da se oducimo da ne trubimo u gradu i parkiramo gde god mislimo da treba
  • Miša

    01.01.2020 17:34
    Većina se pita šta će unutrašnje trake u kružnom toku ako iz njega može da se izađe samo iz spoljne trake. Objašnjenje je vrlo jednostavno: zato što se često u kružni tok ulivaju bulevari sa više od jedne trake. Kakav bi haos nastao kada bi svi morali da uđu u jednu jedinu postojeću traku u kružnom toku! Što se tiše "nepisanih" pravila, niko neće biti kažnjen na osnovu njih. Da li ste nekada videli udes u kružnom toku? Uvek je bio kriv onaj koji je iz unutrašnje trake ometao vozilo iz spoljne. Nepisano pravilo mu nije pomoglo.
  • Rotkvarija

    01.01.2020 17:25
    Molim 021
    Da više ne objavljuje izjave ovog "stručnjaka". On pojma nema, niti je ikad imao. Učestvovao je u donošenju takvih zakona i takvih kojekakvih taksi, da to bog ne može ispraviti.
    Taj komitet "stručnjaka" nas košta 9 miliona € godišnje, razmislite malo.
  • ns

    01.01.2020 17:16
    Čemu služi leva traka kod isključenja, ako ne sme da se isključuje iz unutrašnjeg prstena? Najbezednije bi bilo da se ulazi u kružni tok iz desne trake samo ako se isključuje na prvom izlazu, a za sve ostale izlaze da se uključuje u iz leve trake u unutrašnji prsten i iz njega isključuje u levu traku. Tako nikada ne bi bilo ukrštanja.
  • Limanac

    01.01.2020 17:12
    Ako 'obrnutog trougla' nema, onaj ko je u kružnom toku nema prednost", objašnjava Okanović.
    Pa ovo nema veze sa elementarnom logikom!!!
    Već u drugoj tački gospodin stručnjak tvrdi da su trake u kružnom toku isto što i trake na autoputu. Pa kako onda onaj koji se uključuje u kružni tok ima prednost nad onim što je već u kružnom toku i koji se drži svoje trake?
  • Rade

    01.01.2020 17:09
    Koji genije je ovaj lik zbog ovako glupavih objasnjenja kruznog toka se i desavaju nezgode u zemlji gde je saobracajna kultura kao i sve ostalo na dnu .Ako zelis da se iskljucis na prvom izlazu onda ostajes u spolnjoj traci i ne ometas nikoga a svi ostali treba da idu u unutrasnji krug i da se prestrojavaju pre izlaza u spoljni prsten u nekim krstenim zemljama su cak i postavili male granicnike izmedu prstenova sa izlazima iz prstena samo na odrdjenoj poziciji naspram izlaza .A ovaj genije lupa gluposti po obicaju zasto prosto kad moze komplikovano da bi opravdao svoje postojanje .
  • Vojvosadjan

    01.01.2020 17:03
    Krajnja desna traka je za isključenje na prvom sledećem isključenju, unutrašnje za sve ostale uz naravno određenu signalizaciju gde se isključujete. Komplikovano?
  • ĆoMi

    01.01.2020 17:03
    stručnjaci
    Koji je smisao postojanja unutrašnjih prstenova, ako oni u spoljnom imaju prvenstvo ?
    ZOBS ne tretira kružne tokove sa više prstenova, važi glupost da je to kao "razmontirana" obična raskrsnica. Izađite malo iz Srbije, videćete da se vertikalnom i horizontalnom signalizacijom mora prestrojiti tačno za izlaz na koji želiš, preprekama brane menjanje traka. Koja je svrha kružnog toka sa više prstenova, ako je jedino sigurno voziti spoljnim prstenom ? Kakva država, takvi stručnjaci i saobraćaj...
  • High ISO

    01.01.2020 16:51
    IIII, je sve obhasnio. Dodao bih kretena koji je na ktuznom toku prema Rumenci sa Novog Naselja krenuo odmah levo (golf). Ostajem pri misljenju da je ovo zemlja kretena.
  • Višedecenijski vozač

    01.01.2020 16:37
    Ne zbunjujte dodatno
    Citiram: "već je potrebno da se blagovremeno prestrojite u spoljni krug ukoliko već ne vozite njime, pre nego što se isključite udesno"
    Ovaj je baš stručnjak :)
    Čemu služi onda druga traka na krakovima kružnog toka ako se izlazi samo iz spoljnog prstena u desnu traku?
    Nepisano je pravilo da spoljni prsten koristiš samo kad odmah na prvi izlaz izlaziš iz kružnog toka kako ne bi ometao druga vozila.
  • Dejan

    01.01.2020 16:29
    Ja ne verujem koja je ovo debilana oko "propisa" koji fakticki NE POSTOJE. AKo ima prednost onaj koji ide spoljnom trakom CEMU ONDA SLUZI UNUTRASNJA I CEMU SLUZI KRUZNI TOK u serbistanu????
    Koristis tebra samo spoljnu i po DAMIRU i ostalima imas prednost u odnosu na boga!
    Kod nas je potpuno legalno da KRETEN ide CEO KRUG spoljnom trakom sto nema veze s mozgom jel on onda ima "prednost" u odnosu na "budale" koji pravilno udju u unutrasnju traku i moraju da propuste kruzace jel im dolaze s desna a uopste to ne bi trebali da rade da postoji normalan propis.
    Jedini smisao kad se spoljnom(desnom) udje je da tom spoljnom izadje na PRVI IZLAZ i cak i tamo gde je to definisano ponegde postoje fizicke barijere koje sprecavaju budale da nastave dalje od prvog izlaza! Kod nas naravno kruzni tok i ne postoji nego je to obican put sa dve trake sto je tek posebna glupost narocito ako se uzme u obzir smisao(brzi protok) a ovde imamo "prednost" kruzaca koji voze spoljnom NE na prvi(jedini normalan i logican izlaz),nego na drugi,treci,n-ti i dalje. Zasto bi neko na SLAVIJI ikad ulazio u unutrasnji prsten ili bilo gde drugde?? Pa vrteo bi se ceo dan u kruznom jel ga naravno niko od KRUZACA ne bi pustio jel oni eto IMAJU PREDNOST pa damiru i co! Kaze zakon da se saceka prostor za iskljucenje,cemu sluze onda kruzni tokovi u serbistanu? Osnovna funkcija im se negira ovde kretenskim propisima!
    Totalno nemanje mozga je osnova ove teritorije pa i kod saobracaj
  • Bobe

    01.01.2020 16:24
    Pitanje za gospodina Okanovića - čemu služi druga traka na isključenju iz kružnog toka, ako je isto već dozvoljeno samo iz spoljne?!
  • Neko

    01.01.2020 16:09
    Nije zvaka za seljaka
    Kao prvo, nisu trebali postaviti kruzne tokove sa vise traka. Kao drugo, iz spoljne (desne) ulazne trake ne bi trebali ici dalje od prvog izlaza - udjes i izadjes, ne ometas nikoga. Iz leve ulazis kada ne ide vozilo u unutrasnjoj traci, izlazis u levi traku i me ometas nikoga.
    Ovi nasi kruze desnom trakom i usporavaju celo funkcionisanje kruznog toka. Kao sto sam rekao, treba postaviti kruzne tokove u skladu sa mentalitetom korisnika, tj. najjednostavnije.
  • w/e

    01.01.2020 16:02
    Prstenje
    Kruzni tok sa 2 prstena je zamisljen vrlo jednostavno, da se spoljni prsten koristi samo za skretanje desno, a unutrasnji za sve ostalo. Na taj nacin je moguce da se uvek bezbedno iskljuci iz unutrasnjeg prstena, a cekanje na ukljucenje u unutrasnji prsten ne ometa saobracaj u spoljnjem. Ukoliko sam dobro razumeo neke koji su trenutno idu u auto-skole, sada se uci da unutrasnji prsten sluzi samo za polukruzno skretanje, posto je jako logicno napraviti traku namenjenu za voznju koju ce koristiti manje od 1% vozila.
    Prica sa iskljucenjem koju pominje Damir je nekonzistentna (izlazak samo nakon prestrojavanja u spoljni prsten) sa onime sto vidimo na putevima, jer onda ne vidim smisao vise traka pri iskljucenju na isti put.

    Ono sto je definitivno najbezbedniji nacin na nasim putevima je da se uvek koristi desna traka i nikada necete pogresiti. Ne morate da cekate ili rizikujete opasnu situaciju pri iskljucivanju iz unutrasnjeg prstena. Ukoliko dodje do bilo kakvog sudara, uglavnom ste u privilegovanoj situaciji, jer ako neko izleti ispred vas, on je kriv (svuda su trouglovi na ukljucenju bar kod nas), ukoliko vas neko udari pri izlasku iz spoljnog prstena, opet je tudja krivica.
  • Prdimetar

    01.01.2020 16:00
    Nedavno vozio u susednoj drzavi, oni imaju poseban znak-uputstvo pred svaki ulaz u kruzni tok tako da je i meni strancu sve bilo vrlo jasno. Cuo sam i da znaju da postave pandura kod kruznog, pa ko nije naucio plati lekciju na licu mesta.
  • Jox

    01.01.2020 15:59
    Pravilo bez pravila
    Ovo vazi samo u Srbiji. Kad odete u Madjarsku i dalje, tamo su pravila drugacija...
  • Dejan

    01.01.2020 15:53
    Ovako
    Dokle god vozaci budu mislili da sa ulaskom u desnu traku mogu da skrecu levo ili cak da odrade polukruzno,vidite do tad ce biti katastrofa i nesporazuma.na kruznom je pravilo kao.i na raskrsnicama.dena trala.je za pravo desno.leva traka je za pravo,levo i polukruzno(nazad).prosto ko pasulj...ali znam da je kod nas nekako drugacije to reseno zakonom
  • llll

    01.01.2020 15:42
    da rezimiramo, svi "strucnjaci" koji tvrde da se sme iskljuciti iz spolnog prstena na DRUGOM izlazu, bolje da se vrate u osnovnu skolu i skontaju sta je logika! ako ti NASTAVIS kretanje spoljnim prstenom, nakon ukljucenja, ti OMETAS nekog ko zeli da se iskljuci iz unutrasnjeg. kraj price! smes izaci SAMO na prvom izlazu, kraj!
  • Kako da ne

    01.01.2020 15:39
    Na osnovu ovog objašnjenja, ispada da je najsigurnija varijanta da uvek pri ulasku u kružni tok zauzmete krajnju desnu traku pa se vozite kako vam odgovara, makar izlazili na petom izlazu... Ne znam koji bi smisao ostalih traka bio. A priču o prestrojavanju u kružnim tokovima prečnika par metara neću ni da komentarišem jer je presmešna.
  • Student

    01.01.2020 15:39
    U NS jako mali broj vozača zna pravila kretanja u kružnom toku !

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna