Autor: B92

Info
12.08.2020.
19:23
Na nedavno održanoj sednici Skupštine grada Bora odlučeno je da borski aerodrom pređe u vlasništvo države i da posluje u sistemu Aerodroma Srbije.
  • ,.,.,.

    15.08.2020 01:53
    Gde ti ovde vidis raspravu (konstruktivnu razmenu misljenja)?
    Nicim izazvan nepristojno imputiras sagovorniku da ''izigrava strucnjaka'', nekulturno ignorises sta pise pokusavajuci da diskreditujes sve osim strucne analize koju ni sam ne mozes da nadjes, ali zato sebi dajes za pravo da se zalazes za izgradnju aerodroma (cije nepostojanje je ''ponizavajuce'').
    Kao sto rekoh, nikome ne pada na pamet da finansira tvoj nacionalizam.
  • @,.,.,.,.

    14.08.2020 19:19
    Dalju raspravu na ovu temu uopšte ne želim jer nema smisla kad neko govori kao laik, a neko izigrava stručnjaka frljajući se sirovim brojkama koje ne znače ništa (nisu studija isplativosti), ali se samo moram osvrnuti na 1 vašu rečenicu:

    Napisali ste: "ne pada mi na pamet da finansiram tvoj nacionalizam kroz poreze".

    Mene i sve nas ostale niko nikad nije pitao da li mi želimo da finansiramo srbijanski nacionalizam kroz poreze, izgubljenu dobit, kroz uništen dobar deo života... pa smo ipak primorani da od Jogurt revolucije izdržavano i finansiramo najgori i najprimitivniji srbijanski nacionalizam i fašizam hteli-ne hteli.
  • ,.,.,.,.

    14.08.2020 10:02
    Naravno, zasto bi polemika isla tokom koji zeli jedna strana koja uopste ni ne cita konkretne podatke koji joj se predstavljaju.
    Da si citao pazljivije, video bi da se slazemo oko toga da NS treba da ima omanji aerodromcic sa po kojim letom za dijasporu, Sutomore i zalutalog turistu. Naglasak mojih komentara je bio njegov potencijal, tj. poredjenje sa gradovima iz regiona koji ga imaju, a u istoj su poziciji,.
    Za nesto vise oni koji to zagovaraju treba da izadju sa strucnim analizama i nacinom pokrivanja gubitaka ukoliko ih bude (ne pada mi na pamet da finansiram tvoj nacionalizam kroz poreze).
    Dakle, ovo je trebalo da bude obicna polemika dvoje odraslih i zrelih osoba, a ne moje ''strucno izlaganje'' ili ''uzivanje u prepucavanju'', pa jos ''uobicajeno'' (?!).
  • @,

    14.08.2020 06:16
    Vi očigledno namerno terate jedno te isto.

    Šta mi sa ovim vašim copy-paste brojkama da radimo?
    Koliko je to u novcima? Koliki su to dobici/gubici?

    Prekinite se frljati brojevima i dajte konkretnu, ozbiljnu sprovedenu Studiju Isplativosti eventualnog aerodroma negde u Vojvodini.

    Studija, analiza, zaključak, novčani iznosi... ne gole brojke!

    Ovo nije rasprava, ovo je vaš uobičajeni pokušaj da produžite prepucavanje u kojem uživate, a u tome ne vredi učestvovati zarad vašeg uživanja.

    Studija ili prekinite!
  • ,

    13.08.2020 21:59
    crno na belo
    Segedin je slicne velicine kao Novi Sad, stariji je nekoliko vekova, ima univerzitet stariji vek i po od ''prestiznog novosadskog'' i za razliku od Novog Sada lici na grad, a ne na palanku.

    Szeged Airport:
    2002: 11 404
    2003: 8 532 (−25,18%)
    2004: 9 757 (+14,35%)
    2005: 4 400 (−54,90%)
    2006: 11 393 (+158,93%)
    2007: 16 358 (+43,58%)
    2008: 22 344 (+36,59%)
    2009: 24 942 (+11,62%)
    2010: 29 222 (+17,16%)
    2011: 22 107 (-24,35%)
    2012: 24 572 (+11,15%)
    2013: 22 643 (-7,85%)
    2014: 19 891 (-12,15%)

    Banja Luka International Airport:
    2010: 4,798
    2011: 8,367 (+74.4%)
    2012: 6,424 (-23.2%)
    2013: 8,837 (+37.6%)
    2014: 27,636 (+212.7%)
    2015: 22,800 (-17.5%)
    2016: 21,694 (-4.9%)
    2017: 20,867 (-3.8%)
    2018: 36,180 (+73.3%)
    2019: 149,693 (+313.74%)
    2020: (pola godine) 32,849 (-37.58%)

    Aerodrom Morava (kom gravitira cela srednja Srbija: Novi Pazar, Kragujevac, Cacak, Gornji Milanovac, Jagodina, Krusevac, Vrnjacka banja, Kopaonik, itd.) je prosle godine imao 20.000 putnika, a ove god su planirali preko 100.000. Inace to je i vojni aerodrom.
    Niski aerodrom kom gravitira cela istocna, juzna i jugoistocna Srbija je 20 i vise godina kuburio sa 20-ak hiljada putnika godisnje, da bi tek u poslednjih par god taj broj se odrzao na nekih 350.000. Podsecanja radi, beogradski je imao 6.200.000 prosle godine i svake godine je ostvarivao rast od 8-9%.
    Novi Sad po broju putnika moze da se uglavi izmedju tih par gradova i to je to. To mu niko i ne spori.
  • @,

    13.08.2020 20:56
    Ne "neke cifre" - dajte konkretnu Naučnu Studiju Isplativosti!
    Studiju koju su sačinili stručnjaci, a ne traktate 1 "komentatora" koji mrzi Vojvodinu i NS.

    Nemam šta dalje s vama da polemišem, niti čitam vaše traktate.
    Ja ne izigravam stručnjaka, ali vi ste zato "stručnjak" za sve nas ovde.

    Dajte konkretnu Studiju!
    Ili prestanite pisati više.
  • ,

    13.08.2020 20:14
    Naveo sam ''neke cifre'' gradova iz regiona koji su puno razvijeniji i sa mnogo vise stanovnistva koje im gravitira, a na cijim se aerodromima broj putnika krece izmedju 20-40.000, sto je mizerno.
    Naveo sam izricito primer Banja Luke koja je u slicnoj situaciji i koja bi takodje zelela tuzlanske putnike, ali ne moze. I sta cemo sad? Na kraju krajeva, sto ranije nije izgradjen ''pravi'' aerodrom na Ceneju?
    Ne obezbedjuje se toliki novac samo da bi ego nekog ostrascenog autonomasa bio zadovoljen, i to na nesto sto uopste nije provereno. Izvoli, zalozi kucu i imovinu. Mani me teoretisanja i vojvodjarenja iz nekog novosadskog JP, budi licno deo vizionarskog projekta koji nikome do sada nije pao na pamet.

    ''Tito je napravio vodovod gradu koji je u onako "divnoj" Kraljevini Jugoslaviji bio glavni grad jedne banovine, ali bez vodovoda.''

    Novi Sad je tada bio obicna palanka poput danasnje Rume ili Vrbasa, a i danas je u glavama ogranicenih ljudi koji ga nastanjuju.
  • ,

    13.08.2020 19:37
    Naveo sam ''neke cifre'' gradova iz regiona koji su puno razvijeniji i sa mnogo vise stanovnistva koje im gravitira, a na cijim se aerodromima broj putnika krece izmedju 20-40.000, sto je mizerno.
    Naveo sam izricito primer Banja Luke koja je u slicnoj situaciji i koja bi takodje zelela tuzlanske putnike, ali ne moze. I sta cemo sad? Na kraju krajeva, sto ranije nije izgradjen ''pravi'' aerodrom na Ceneju?
    Ne obezbedjuje se toliki novac samo da bi ego nekog ostrascenog autonomasa bio zadovoljen, i to na nesto sto uopste nije provereno. Izvoli, zalozi kucu i imovinu. Mani me teoretisanja i vojvodjarenja iz nekog novosadskog JP, budi licno deo vizionarskog projekta koji nikome do sada nije pao na pamet.
  • @,

    13.08.2020 17:15
    I dalje ne vidim da ste naveli/sproveli Naučnu Studiju o Isplativosti.
    Samo se frljate nekakvim ciframa. Konkretan dokaz! Konkretna studija!

    Niko nije ni tražio JFK u NS, nego mali aerodrom sa low cost letovima do letovališta i nekoliko zapadnoevropskih destinacija, kako se ne bi išlo u okolne zemlje na aerodrom.

    To što vi autošovinistički mrzite NS i Vojvodinu i mislite da je to patriotizam... vaša stvar, ali nemojte imati nastup velikog stručnjaka kad to niste.
    Samo ste "komentator" i to je to.

    I od ranije je poznata ovde vaša "tvrdnja" o vodovodu 60-ih, doduše onda ste je pisali pod drugim nadimkom. Znači taj tako zli Tito je napravio vodovod gradu koji je u onako "divnoj" Kraljevini Jugoslaviji bio glavni grad jedne banovine, ali bez vodovoda.
  • ,

    13.08.2020 16:56
    Upravo sam naveo primer regionalnog centra Banja Luke koja ima aerodrom i kojoj gravitira slican broj ljudi, ali ne i letove (koji se odvijaju preko Tuzle). Poredjenja radi, kroz beogradski aerodrom godisnje prodje preko 6.000.000 putnika (gotovo 6.200.000 prosle godine) i svake godine sve vise (godisnji rast je izmedju 8-9%), a kroz osjecki oko 30-40.000 (dakle, cela Slavonija plus juzni deo Madjarske+Sombor, Apatin, Subotica...). Novi Sad bi eventualno mogao da ima tako neki omanji aerodromcic tipa onaj iz Osijeka, Kraljeva i ostalih varosica. Ne postoji jednostavno objektivan razlog za pravljenje veceg, niti je postojao raniie tokom ''zlatnog doba'' pa nije ni pravljen, osim da se grad zaduzi i stvore ogromni gubici. Nije to igra, izvoli pokreni peticiju i opravdaj svoj entuzijazam tako sto ces zaloziti kucu i imovinu.
    Cenejski malo preurediti za po koji lowcost eventualno i da se uhvatimo za usi i igramo. Novi Sad nikada nije bio pravi grad, ima veciti kompleks Subotice, Segedina i Temisvara. Jedino ga vade univerzitet i bivse pokrajinske institucije. To je grad na silu (misice) kojinje vodovod dobio 60-ih i gradom ga smatraju samo oni koji ne znaju za bolje.
  • Bor Boranin

    13.08.2020 16:03
    POKLONU SE U ZUBE NE GLEDA
    Аеродром у Бору постоји више година, а као да не постоји. Сада је дат у власништву државе. Она ће моћи да транспортује бакар, сребро и злато, уколико им омогуће кинези. Прелазак аеродрома у Бору у власништву државе могуће је да превезу Спасковског, који је гробар РТБ Бор и власник многих криминалних радњи на терет радника и грађана Бора и државе Србије до неке јавне установе затвореног типа. Ово се не дешава до сада, јер га чувају ментори из власти, а тиме чувају и раде за себе. Ваљда ће једном пучи и тај чаробни спој?
  • Aleks

    13.08.2020 15:07
    Stručnjaci
    Molio bih nazovi stručnjake koji ovde spominju ekonomsko pitanje aerodroma da mi objasne koji je to dobitak koji može da ostvari 48615 stanovnika Bora, svih starosnih struktura. Ako uračunamo i okolna mesta, možda dobaci i do celih 100.000. Baš bih voleo da vidim tu matematiku!
    Novi Sad ima više stanovnika nego cela istočna Srbija koja bi gravitirala ka tom aerodromu.
    Stoga, ekonomski stručnjaci, vratite se matematici bićete iznenađeni kakve sve odgovore može da vam da!
  • @,

    13.08.2020 14:55
    Vi očigledno raspolažete nekim preciznim finansijskim analizama isplativosti aerodroma u Vojvodini, samo ih ljubomorno čuvate za sebe...?

    Dajte konkretnu računicu, tačno u euro cent, uzevši sve pokazatelje i prognoze u obzir, pa onda pričajte šta je isplativo, a šta nije.

    Zaista ne vidim čemu takav nastup, a nije potkrepljen bilo kakvim ozbiljnim podacima i dokazima.
    Dajte dokaz neisplativosti ili ne zloupotrebljavajte slobodu govora na 021.
  • ,

    13.08.2020 12:49
    Neznalice tj. sveznalice misle da samo treba napraviti aerodrom i sve ce biti super, a isplativost ko sisa (ostala losa navika od socijalizma). Ne shvataju da ekonomija ne prepoznaje necije zelje i pozdrave i da ce aerodromi funkcionisati samo tamo gde je profit, a ne gde neko misli da bi bilo lepo geografski.
    Nema ni Banja Luka aerodrom sa vise od tri polaska mesecno, a veoma je blizu broju stanovnika Novog Sada i regionalni je centar, pa pola BiH zajedno sa Banja Lukom ipak koristi tuzlanski aerodrom.
    Pitanje aerodroma mora biti ekonomsko, a ne politicko, da bi imalo smisla i bilo odrzivo.
  • @,

    13.08.2020 11:47
    Nema šta da se u komentaru odričemo Surčina kao Vojvodine.
    Surčin nije Vojvodina.
    Surčinci ne glasaju na izborima za Skupštinu Vojvodine.

    Baranja, deo Bačke u Mađarskoj (a i u Hrvatskoj), deo Srema u Užoj Srbiji i u Hrvatskoj i deo Banata u Rumuniji i Užoj Srbiji nisu u Vojvodini i tu nema nikakvih problema.
    Vojvodina ne mora, kao neki, da bude do Tokija, Vojvodina zna ko je i šta je i gde je.

    @autošovinisti: Jeste li baš 100% sigurni da gubici tj. devizni odlivi od korišćenja aerodroma u Pešti, Temišvaru i Osijeku nisu možda ipak veći?
    Ili napravite tu računicu i podelite je s nama ili nemojte imati nastup kao da ste finansijski gurui.
  • ,

    13.08.2020 11:23
    ''Nemanje aerodroma za Vojvodinu je ne samo ponižavajuće''

    Odrekli ste se Surcina kao Vojvodine??
    Upravo ste potvrdili da aerodrom (kao uostalom i univerzitet) posmatrate kroz prizmu politike, a ne kao nesto ekonomski isplativo (jer Ns aerodrom to nije i ne isplati se praviti ga zbog Subotice i Apatina - mosmisliti). Tako svoj svet zamislja maloumni Perica.
  • Петровград

    13.08.2020 10:45
    Паланачки дух
    За све аеродромаше, да ли сте спремни да сносите последице ако тај новосадски аеродром, који би био удаљен 60 и кусур километара од сурчинског, почео да акумулира озбиљне дугове и минус? Што неко рече, дужи је временски пут из неког београдског кварта до Сурчина него из Новог Сада. Али хајде ти то објасни паланчару.
  • @Nikola

    13.08.2020 10:36
    Novi Sad nije = Vojvodina, ali Vojvodina jeste = bez aerodroma.

    Vi možda brže dođete do Surčina jer ste motorizovani, mnogi nisu motorizovani i mnogi žive severnije u Vojvodini od vas pa samim tim neko sa Karaburme, Banjice i Vidikovca ipak stiže brže do Surčina od njih, uprkos BG gužvama.

    Nemanje aerodroma za Vojvodinu je ne samo ponižavajuće, nego u normalnim okolnostima znači i velik odliv deviza jer se koriste aerodromi u Pešti, Temišvaru pa i Osijeku.

  • Aleks

    13.08.2020 08:21
    Kome to uopšte treba
    Ja pretpostavljam da zbog komplikovane konfiguracije terena nikad nije napravljen aerodrom u okolini Novog Sada. Stariji će se prisetiti da je nekada davno doneta odluka o njegovoj izgradnji ali je iznenada promenuta lokacija i aerodrom je napravljen u Osijeku. Mislim da će aerodrom u Boru sigurno rasteretiti aerodrom u Surčinu i da če sada veliki broj turista iz istočne Srbije moći lakše i brže da putuje bilo sa Niškog bilo sa Borskog aerodroma. Nisam siguran koliko ima stanovnika u tom delu Srbije ali sigurno više nego na Čeneju ili Bačkom Jarku, tako da je njegovo premeštanje i aktiviranje po meni sasvim u redu. Jedna dobronamerna preporuka, prilikom prodaje karata nemojte ih prodavati u jednom pravcu, bolje bi bilo da poklanjate povratne.
  • Nikola

    12.08.2020 23:12
    Vaš problem je što mislite da je Novi Sad = Vojvodina, kao što neki misle da je Beograd = Srbija. A to što ja iz Novog Sada brže stignem nego neko sa Banjice, Vidikovca ili Karaburme je druga priča.

    Za Vojvodinu postoje mnogo važnije pitanja od aerodroma. Negde kažu da je Novi Sad bio odmah iza Ljubljane i Zagreba u bivšoj državi. A ni tada nismo imali aerodrom. Do Surčina je moglo samo da se putuju duže. Zato pišite o nekim važnijim temama.
  • Gold

    12.08.2020 22:52
    Treba aerodrom u Boru, da zlato i ostalo lakše ode iz zemlje.
  • Zox

    12.08.2020 22:22
    Za neupucene
    Ima aerodrom tj letilište u bačkom jarku, 15ak km od novog sada. Veoma moderan objekat. Pogledajte na google maps. U privatnom je vlasništvu, ali trenutno nije u upotrebi. Ogroman neiskorišćeni potencijal za novi sad i vojvodinu. Pista na čeneju je smešna u poređenju sa bačkim jarkom.
  • autošovinisti

    12.08.2020 20:55
    Ko stavi minus na komentare u kojima se kaže da samo Vojvodina nema nijedan aerodrom je Autošovinista (inače etiketa koju upravo oni vole da zalepe svima koji vole i brane Vojvodinu).
  • svi samo ne

    12.08.2020 19:55
    Vojvodina
    Znači i Bor ima aerodrom...
    Samo u Vojvodini nijedan.

    Verovatno jedina regija od 2 miliona na svetu i jedina u bivšoj SFRJ bez aerodroma.
  • Moreeee!

    12.08.2020 19:32
    Zasto ne naprave jedan i u Zitoradju, a moze i Bajcetini, Srbija ih ima tako malo, a Vojvodina puna aerodroma!
    Salu na stranu, znaci svako selo u Srbiji je vaznije od Novog Sada, koji je drugi po turizmu stranih drzavljana u drzavi i drugi grad po velicini!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna