Autor: Blic

Info
04.03.2021.
07:02 > 08:25
Predlog Nacrta zakona o istopolnim zajednicama, koji je obelodanjen pre mesec dana, "prošao" je Vladin Odbor za pravni sistem i državne organe, a danas će tim povodom početi i javna rasprava, saznaje "Blic".
  • Aleksandar

    10.03.2021 21:06
    Amaterski - sa namerom?
    Zakon svakako treba doneti i urediti odnose u istopolnih zajednici. Međutim, tekst zakona je napisan amaterski, možda ili verovatno sa namerom, kako bi se brak i istopolnih zajednica izjednačili.
    Nadležna ministarka, neprestano ponavlja kako se zakonom ne reguliše brak između istopolnih partnera, a u zakonu se na više mesta, ponavlja odrednica da se na partnere u istopolnih zajednici primenjuju zakonske odredbe kao i za supružnike?!!!
    U članu 2. Istopolnih zajednica se naziva porodicom, prema definiciji porodice, istopolnih zajednica to nije, može biti zajednica života koja se mora do detalja urediti ovim zakonom, a ne pozivanjem na zakone koji uređuju porodične odnose ( neke odredbe svakako moraju biti iste, ali navedene u ovom zakonu).
    Predviđeno je da se istopolna zajednica registruje pred matičarem - još jedno izjednačavanje sa brakom; nadležna ministarka tvrdi kako se nastoji da se ovim zakonom pre svega regulišu imovinski odnosi i prava i obaveze koja se tiču socijalne i zdravstvene zaštite, u tom slučaju, pravilno je zajednicu registrovati pred sudom ili notarima.
    Vrlo nejasno regulisane odredbe koje se tiču dece iz prethodnog braka - nigde se ne pominje drugi biološki roditelji?!!! I tako redom...
  • Mastodont

    05.03.2021 14:48
    @NS

    Daj ne loži se klošaru. Iste su ti šanse da nekom drugom zabraniš brak koliko i sebi da nađeš partnera na dve noge.
  • NS

    04.03.2021 21:29
    @Ovako...
    Ma koji brak? Brak je rezervian za normalne, sto vi niste sigurno
  • NS

    04.03.2021 21:22
    @Vlada
    Tvoje laprdanje nas tek ne zanima
  • Hahahohohuhu

    04.03.2021 13:02
    ///
    Brate jesi li ti autističan? Dete ne može niko da "nasledi", mnogo dece ima živu rodbinu, majku, pa ih daju na usvajanje zbog nebrige ili drugih razloga. Nikakve veze s tobom nema ništa od ovoga niti te bilo kako ugrožava. I kakvo bre pravoslavlje, ovo je sekularna država i ti se tu ništa ne pitaš. Ovamo vernik, a uskraćivao bi ljudima osnovna ljudska prava.
    Nasledstvo se odnosi na ono što je ostalo od pokojnika. Kao što bi tvoja žena nasledila nešto od tebe ako ti umreš. Nekretninu, penziju. Takođe prava se odnose na posete u bolnici i mnoge druge stvari, kad je to npr dozvoljeno samo članovima najuze porodice dakle bračnom partneru. Sva ta prava imaš i ti a drugima bi ih uskratio. A to ko šta radi u krevetu nije tvoja briga. Ljudi se i vole i žele da ozakone svoju vezu. Brak je samo zakonski okvir koji olakšava papirologiju. Mene odgajila samohrana majka pa eto živim sasvim normalno, nekog tetka a nekog baba. Nekog neki usvojiteljski par. Kakve veze ima da li ga odgaja i istopolni par, pa ne upražnjavaju seks pred decom pobogu. Dete treba da odrasta u ljubavi a sve ostalo je nebitno. Evo i tebi tako glupavom i zatucanom zakon je omogućio da imaš i odgajaš dete pa što ne bi i nekom finom gej paru. Doviđons srednjevekovni bičari. Natrag u pećine pa tamo uređujte prvobitnu zajednicu. Gej parovima sve najbolje od strejt para, samo napred!
  • NS

    04.03.2021 12:50
    @Mastodont
    Itekako me se tice nametanje tudjih bizarnih ponasanja pod normalno uokvireno zakonom. Sta je sledece, brak, usvajanje dece? I to normalno? Nema sanse
  • Ovako...

    04.03.2021 12:42
    Kroz ovo su razvijena, civilizovana društva već prošla... Srbija naravno kasni.
    Ovo će biti usvojeno i kraj.

    Ovim se donekle ispravlja neustavno stanje - deo građana nije ravnopravan iako Ustav garantuje ravnopravnost. A delimično je jer se ne zove "brak" - i dalje nije 100% jednakost.
    Ovo je civilizacijska tekovina.

    Referendum?
    Nemoguće - referendumi se ne sprovode da bi se nekoj manjini ograničila prava i tačka.

    Pojedini mogu samo da kmeče.
    Ovo će biti usvojeno, par dana će pojedini kmečati, siktati i širiti mržnju, a onda će im nešto drugo zaokupiti pažnju. Oni malo inteligentniji od njih možda ukapiraju da ovim ništa od svojih prava ne gube, nego mnogi obespravljeni dobijaju prava (a među njima su sigurno i njima drage osobe koje žive u tajnosti zbog ovakvih stavova).

    Pričajte šta hoćete, biće usvojeno i nema referenduma!
  • Vlada

    04.03.2021 12:26
    @///

    Šou su mi ti vaši brecavi tripovi da se za bilo šta pitate, a još bolje da nas zanima šta vi u svojoj pravoslavnoj sekti radite. Ovo laprdanje po internetu vam je domet i to je to.
  • ///

    04.03.2021 11:48
    @dragana
    Sve što donese nelegalna Skupština mi narod ćemo oboriti. U pravoslavlju imaju svi prava, niko nije skrajnut.
    Ako vam je do nasledjivanja imovine, sklopite ugovore. Ako vam je do nasledjivanja dece, tu jesmo Srbende. Pored rodjenih tetaka, ujaka, stričeva, baba, deda i daljih rodjaka da nasledi dete neka nepoznata osoba? Hehe, pa to nije ni logično ni moralno.
    Sve se vrti oko dece, nasledite dete? Kada vam dojadi možete da ga prodate, ostavite, a možete da vam padne na pamet i da ga silujete, jer ste ga nasledili.
    Caka je u deci.
    Neka smo Srbende i treba da smo, ali smo moralni i ni pod jednom tačkom ne pristajemo na to da vama poklanjamo decu.
    A, da poštujemi svačija prava to stoji, radite izmedju vaša četiri zida šta vam volja.
    Decu nam ne dirajte, onda više nemate prava.
  • Vlada

    04.03.2021 11:36
    @Јое

    Svi se slažemo da su razlozi likova poput tebe medicinske prirode.
  • @Joe

    04.03.2021 11:33
    Pročitaj Ustav ponovo
    Сврха уставних јемстава
    Члан 19.
    Јемства неотуђивих људских и мањинских права у Уставу служе очувању људског достојанства и остварењу пуне слободе и једнакости сваког појединца у праведном, отвореном и демократском друштву, заснованом на начелу владавине права.
  • /

    04.03.2021 11:25
    /
    @bulevar
    eno dacic je vec pozvan da peva u takvim svatovima
  • Vladimir

    04.03.2021 11:09
    Zasto mora da se menja definicija braka, zbog seksualne manjine. Zna se koja je difinicija braka, zasto se to oduzima velikoj vecini da bi se izaslo u susret seksualnoj manjini. Sutra ce velikoj vecini, a opet zbog ravnopravnosti ukinuti seksualne poslove, da se neka seksualna manjina ne bi uvredila., pa kao sto vidimo po zapadu zabrani ete nam da budemo mame i tate, da se opet neko ne bi uvredio, pa cemo biti roditelji. Pa ce nam se zabraniti da decu mi definisemo kao batu ili seku, vec da im se ovracamo kao rodno neutralni, da bi se oni definisali kako hoce kad porastu. Itd.... Ja iz svega navedenog vidim teror jedne manjine nad jednom vecinom, nisam siguran dokle ce to moci tako, al videcemo
  • Bojan

    04.03.2021 11:04
    @Shimmy

    Što da ne, aktiviraj se pa proguraj i poligamiju.
  • Svetlana NS

    04.03.2021 10:51
    Kome danas treba brak?
    Ne razumem frku, mnogi parovi žive zajedno, imaju decu ali se ne venčavaju. Čega se oni time odriču? Ničeg, sem papira koji ih obavezuje na sudski proces ukoliko žele da se razvedu. Da li je vanbračnim zajednicama nešto uskraćeno? Mislim da nije, čak sad mogu da nasleđuju penziju preminulog vanbračnog partnera.
  • SuperDisko

    04.03.2021 10:44
    Usvajanje dece
    Zakon je uvod za formiranje istoplne porodice i usvajanje dece.
    Nacrt zakona već predviđa da dete jednog od partnera može da živi u takvoj zajednici.
    Pitanje nasleđivanja, poseta u bolnicama i ostalih gluposti koje će "rešiti" ovaj zakon mogu da se reše postojećim zakonima.
  • Јое

    04.03.2021 10:40
    Референдум
    Ја сам против доношења оваквог закона. Мој разлог је биолошке, медицинске и моралне природе и мислим да је сувишно објашњавати било који од ових разлога, јер их сви знају, сви су их свесни, али се сви праве невешти.

    Чак и ако овај насилни режим реши да донесе овакав закон, мислим да је за њега потребан референдум. Нашим Уставом брак је одређен као заједница мушкарца и жене, а Устав се може мењати само на референдуму. Надам се да ова власт неће изгласати још један противуставан закон.
  • Trt

    04.03.2021 10:17
    Na osnovu komentara je jasno da postoje ljudi koji ne žele da stupe u istopolnu zajednicu, ali ne mogu da odole svojim ličnim nagonima. Normalno je da su sad besni jer su se uzdali u državu da im to neće dozvoliti, a ona ih je izneverila.
  • Shimmy

    04.03.2021 10:17
    Samo pitam
    Ako moze ovo, zasto ne moze poligamija?
  • Dragana

    04.03.2021 10:12
    Dragi homofobi, imate pravo da svoje mišljenje zadržite u četiri zida. Po običaju, Srbenda bi referendum da zabrani drugom da dobije pravo koje Srbenda već ima, a kad su izbori na kojima se odlučuje o njegovom životu, ne glasa jer je padala kiša. Bavite se vašim hetero brakovima, da pola energije koje trošite na ovo ulažete da očuvate i unapredite svoj brak, gde bi nam kraj bio.
  • el amor

    04.03.2021 10:04
    referendum?hahah
    Pa hahaha ljudi zaista misle da je referendum nešto čime mogu i treba da kroje moj i život ostalih ljudi. Alo, referendumaši, ovim zakonom treba da postanemo jednakiji u pravima i obavezama! Znaš kako me briga da li se to tebi sviđa.

    A ove gluposti kako ne treba da se usvajaju deca, pa aloooo je l' vidite vi gde i kako mnoga deca odrastaju? Očevi 90% varaju svoje žene, provode tačno 0% svog vremena sa decom, majke grcaju u suzama od trčanja da postignu sve.

    Decu svakako ne mogu da usvoje neki loši, nesposobni, nestabilni ljudi jer je procedura usvajanja izuzetno komplikovana, teška, dugotrajna. Samo neko ko to jako želi i ko prođe milion nekih prepreka može da bude usvojitelj. Ko koga voli i sa kim leži u krevetu, nema nikakve veze sa tim kako bi odgajali decu. Neko će biti sjajan, neko neće, kao i hetero ljudi.

    Isto bi ih odgajali i odgajaće ih! Zapravo, već ih odgajaju jer nećete verovati- ljudi ne čekaju zakone i čuda da bi živeli život kakav žele. Zakon nikad neće sprečiti nekog da ima decu ako želi, samo može da pomogne da to sve bude jednostavnije i lakše.

    Živeli ljudi, hrabri momci i devojke, bake i deke, žene i muškarci koji žive svoj život kako žele!

  • BulevarEvrope

    04.03.2021 10:00
    Pored istopolnih brkakova takodje neophodno je uvesti i istopolne svatove.
    Prilikom organizovanja istopolnih svadbi nadlezni bi trebali da donesu regulative da prilikom organizovanja ovih svecanosti sklapaocima isopolnog braka ovoguce raznorazne beneficije jer svi znamo da svadbe bas i nisu svima pristupacne s obzirom na danasnju ekonomsku situaciju kojom je vecina zahvacena bilo da je isopolne ili dvopolne orijentacije i ideologije.
  • Plavić

    04.03.2021 09:53
    Preveslani? Preveslani!
    Usvojiće se ovakav, "da se Vlasi ne dosete" zakon ... A onda, kroz godinu-dve, pred narodnim poslanicima će osvanuti kao 1756 tačka dnevnog reda, petkom popodne, "Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o istopolnim zajednicama". Imaće samo par redova: "U nazivu Zakona reči 'istopolnim zajednicama' zamenjuju se rečima 'istopolnim brakovima'! Ovaj Zakon stupa na snagu ... Narodni poslanici, željni ručka, kuće ... jednom nogom već razgaćeni ... glasaće "za" ... A "Vlasi" će po ko zna koji put biti preveslani!
  • Vlada

    04.03.2021 09:48
    @Dalibor S

    Referendum nije neophodan za donošenje zakona, a kad je u pitanju zakon koji se bavi pravima manjinske grupe, sasvim je suvišan. I kojih to tačno 7 miliona se ovaj zakon tiče? Čak i da u Srbiji ima toliko stanovništva. ovaj zakon se apsolutno ne tiče svih njih, nego samo onih na koje se odnosi.
  • KB

    04.03.2021 09:45
    Da li ste svesni da sa "e, pa ne moze" vi zapravo govorite da je neciji zivot manje vredan od zivota drugih ljudi ili vaseg? Ako samo malo premotamo film unazad dolazimo vrlo brzo toga da je to osnova na cemu se fasizam zasniva. A, to dalje govori o tome u sebi nosite nesto jezivo sto ako ne kontrolisete zdravim razumom bolje da odete sto dalje od civilizacije jer je svet dovoljno puta u istoriji video grozote koje su nastale od tog "bezazlenog" ubedjenja. Razmislite malo o tome.
  • Mile

    04.03.2021 09:34
    Ne vidim smisao
    Inace, ovo se i dosad moglo resiti i ugovorom o ortakluku, dozivotnom izdrzavanju....

    Osim nasledjivanja penzije, al to nema smisla ni komentarisati. Sa kojim pravom se tako odlucuje o s novcu iz budzeta ?
  • Лиманац

    04.03.2021 09:32
    Бојите се референдума?
    Прво референдум, господо. Доста сте нам наметали ствари мимо наше воље, ево, питајте оне који вас гласају да ли су гласали за ово? Увек се извлачите на оно „народ је гласао за...”, ево, реците ми када се ово помињало у вашој кампањи.
    Неће >1% становника уређивати државу супротно вољи апсолутне и неспорне већине.
  • Pravila Ljubavi

    04.03.2021 09:30
    Za Dragana
    Za Dragana, koji misli da se istopolna veza svodi na sex, ocigledno niste upoznali nikoga ko je deo LGBT zajednice (ili se samo plase uopste da vam kazu da su deo jer bi fino to odbrusili istim tim zatvorenim umom koji je napisao ovde komentar).
    Ne postoji formula o tome kako i zasto istopolne veze postoje i nema svako isti razlog za to. Isto kao i heterosexualna veza, neko je tu zbog sexa, neko zbog ljubavi, neko zbog para, neko zbog dosade. Sve u svemu, nije bitno sta ima ili nema izmedju nogu. Ne postoje pravila Ljubavi. Zasto zaustaviti ljude da se vole, zive, imaju sex, rastu...svakako to se tice samo njih a ne javne publike. Da vama zabrani neko da volite jel bi to bilo fer?
  • Novosađanka

    04.03.2021 09:25
    Ta nemojte kasti
    Konačno nešto normalno da se desi ovde. Ovo je trebalo odavno regulisati.
  • Cirkus

    04.03.2021 09:15
    Kakva drzava, takvi i brakovi.
  • Dalibor S

    04.03.2021 09:14
    Samo Referendum
    Ko sto neko kaze Referendum nema referenduma nema Zakona.Ne mogu 10 ro ljudi da odlucuju o zivotu 7 miliona.NAkon Referenduma neka prica ko sta hoce.BRitanija je izasla iz EU nakon Referenduma nije donet Zakon.Zakon je donet NAKON REFERENDUMA.

    Ako svako ima telefon za internet zar nije problem napraviti softver i sajt za referendum svakog gradjanina prvo O RAZMATRANJU OVOG ZAKONA ne donosenju?Ako narod ne zeli da se uopste i razmatra predlog zasto bi se uopste Zakon i donosio?
  • Pan5er

    04.03.2021 09:12
    Svi bi trebalo da imaju ista prava, bez obzira na pol i rasu,te njihovo versko i seksualno predeljenje.
  • Svetlana

    04.03.2021 09:12
    @Marko
    Slažem se sa promišljanjima koja izlažete, ali nije moglo. Te 2005. godine kada je donet Porodični zakon, to je u Srbiji bio prvi dokument koji je usklađen sa Konvencijom o pravima deteta. A Konvenciju smo potpisali još 1992. godine i do 2005. ništa nismo uradili u domaćem zakonodavstvu.
    Dalje, ako obratite pažnju, Porodični zakon je jedini zakon koji u 1. članu nema definiciju materije na koju se odnosi. Zakonopisci su bili za uvođenje istopolnih brakova, ali atmosfera u društvu nije. Zato u nekom 196. članu (nemojte me držati za reč o tačnom broju člana) su navedeni članovi porodice. I tu se mogu naslutiti istopolni članovi porodice. To nam ipak nije bilo dovoljno. Nažalost, mi smo homofobno društvo.
    Pozdravljam donošenje ovog zakona. Nema tu nikakve razlike u odnosu na bilo koju drugu zajednicu ali mora biti zakonski regulisano. Ako se nekome ne dopada postojanje takvih ljudi neka okrene glavu na drugu stranu a pusti ljude da se vole. Nikoga ne ugrožavaju. Ako mu i dalje smeta, problem je u njemu. Definitivno.
  • maki

    04.03.2021 09:11
    Pitanje
    Imam pitanje za sve vas kojima smeta ovaj zakon. Šta se vas tiče da li će Pera i Đoka da sklope brak, da li će imati pravo da nasleđuju imovinu jedan drugog, da li imati druga prava koja proizilaze iz bračne zajednice? To je njihov život, ne vaš i ni na koji način ne utiče na vas. Jedino sa čime se lično ne slažem, a što ovaj zakon za sada i ne predviđa, je usvajanje dece. Nije mi baš normalno da dete odrasta uz dve majke ili dva oca, kako god se oni međusobno nazivali. To je nešto što direktno može uticati na formiranje i razvoj maloletnog bića i to ne bih dozvolila. Mada, kada vidim kako prolaze mnoga deca koja odrastaju u hraniteljskim porodicama, možda bi im i pored istopolnih roditelja bilo bolje. Sva ostala prava eto im, ako će biti srećni. Ja sigurno neću biti nesrećna zbog toga.
  • Viktorija

    04.03.2021 09:08
    Bravo
    Tako se rodimo, ne možemo da postanemo LGBTIQ+, nije to titula nego "krvna slika"... Čista biologija, nije bitno koje hromozome nosiš već kakav si kao čovek. Trudna sam, drugi put dečaka nosim. I da mi oba deteta budu gej biću srećna kao majka. NEK SU MI ŽIVI I ZDRAVI I VOLJENI. Nema potrebe za lažnim moralom, Srbija je zemlja gejeva, lezbejki i transrodnih odavno samo se o tome krilo. Danas npr. ministri, frizeri, poljoprivrednici, sportisti, obični ljudi...Pogledajte malo bolje oko sebe.
    Aman 21.vek je, pa u antičkoj Grčkoj je gej bilo okej, ne znam zašto ne bi bilo ni u Srbiji koja je mnogo liberalnija bila nego mnoge evropske zemlje.Npr. Prava glasa ženama smo posle "2.svetskog rata imali 30 godine ranije od jedne fensi Švajcarske... U 19.veku su Obrenovići doneli ukaz o zabrani ropstva i da su svi robovi (iz bilo koje zemlje) slobodni da uđu u Srbiju, dok im je u većini tadašnje Evrope bio zabranjen ulaz.
    Tako da BRAVO SRBIJO. Konačno ljudska prava na dnevnom redu.
  • Mastodont

    04.03.2021 08:59
    @NS

    Tako je, nema šta da se raspravlja, tebe koji nećeš u istopolnu zajednicu se to ne tiče.
  • Mile

    04.03.2021 08:53
    Gde?
    Gde ce da bude javna rasprava? Kada ce te u javnosti da raspravljate i debatujete o ovom ? Nigde, eto gde! Kad bi ste dve recenice prozborili afirmativno na televiziji i kad bi ste 2 dana bez prekida afirmativno pricali necete promeniti misljenje naroda. Necete jednostavno. Jesmo sludjeni, al osnove biologije musko i zensko postojanje razumemo. Zato ce te ispod zita ovo da provucete i da kao i sve druge lose zakone na brzinu da donesete. Lazne demokrate! Eto to ste vi!
  • Milorad

    04.03.2021 08:42
    Realno
    Ček, zašto bi ovo ikome smetalo?
    Imam osećaj da smo barem malo evoluiralo kao društvo za ovih 20ak godina...
  • D

    04.03.2021 08:32
    Morace referendum hitno
    Nacionalni Referendum gospodo na nivou svakog grada naselja,zgrade,kuce.Dobili ste Mandat od 15% naroda ostalih 85% kad Vam izadje na ulici zazalicete dan kada ste odlucili da se bavite politikom.Vrlo verovatno da ce narod sam izglasati referendum bez Vase organizacije uporedo i Vasa ostavka nakon zavrsetka referenduma.Mislite ovo je godina 2001 a ili 2005 a?
  • Stanoje

    04.03.2021 08:31
    Treba da naučimo da poštujemo svakog čovjeka onakav kakav jest. Pogledajte Skandinavce i Benelux.
  • Kb

    04.03.2021 08:05
    Konačno malo civilizacije i zdravog razuma u ovoj banana državi.
  • Marko

    04.03.2021 08:04
    2021
    Meni je neverovatno da se ovo uvodi tek sad ali ajde bolje ikad nego nikad... kako vidim sve je isto kao i brak ne kontam sto mora da se zove drugacije kad su mogli samo da promene dve recenice u definiciji braka
  • Br

    04.03.2021 07:53
    Dobar zakon uvek uređuje i organizuje stvarnost i time život čini lakšim. Ovo je dobar zakon. On prepoznaje jedan deo realnosti i uređuje je. Samo oni koji uporno zatvaraju oči pred činjenicama mogu biti protiv ovakvog zakona.
  • Dragan

    04.03.2021 07:48
    Ah
    Kod nas nema za to interesovanje. Istpolne veze se svode na sex nema tu tkzv ljubavi,zajedničkog života itd.Zakon je donet zbog premijerke.
  • NS

    04.03.2021 07:45
    O čemu ti ima da se raspravlja? Ne može ništa osim bračne zajednice muža i žene. Kakve istopolne zjednice, kakvi trikovi. Guraju nam te nakazne propise. E ne može
  • Detelinarac

    04.03.2021 07:39
    Bruka i sramota da se o ovome uopste i raspravlja! Ne!
  • Kruti

    04.03.2021 07:17
    Dok je ovo bilo uredjivano zakonom o zdrastvu sve je bilo bolje,dobiju sifru i " mirna Backa".

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna