Info
19.03.2021.
10:07 > 08:03
Poučena iskustvom pandemije, Evropa odustaje od strategije uvoza baterija, pa se na Starom kontinentu trenutno planira ili počinje graditi čak 15 fabrika za proizvodnju najvažnijeg elementa u električnim automobilima.
  • Bananamen

    21.03.2021 19:49
    Ljudi, nije sve u CO2.. pitajte rio tinto sta jos tu ima od hemije koja zavrsi u prirodi
  • Za ombrea

    19.03.2021 18:51
    @ombre-generalno govoreci posle 50.000 predjenih kilometara voznja na baterije postaje "zelenija* od voznje SUS posto toliko treba da predje SUS da se "izjednaci" sa potrosnjom CO2 koji se emituje prosecnom proizvodnjom baterija.
    Sa druge strane, VW proizvodnja baterija je "zelena" to jest onoliko koliko CO2 fabrika emituje produkcijom baterija (od rudnika do izlaska baterije iz fabrike) toliko fabrika "otkupi" CO2 na trzistu (od vetroelektrana na primer) pa je neutralna. Tako da je na primer ID3 ili ID4 mnogo zeleniji od pocetka voznje.

    A za kolegu koji zeli da nas "ogranici" na 200 km i na preskupa vozila.
    Druze, jesi malo pratio cene novih auta? Q5 90.000 evra, Mecke preko 50.000, ma cene luduju
    Onda uzmes Konu, elektro, kod nas nova sa carinom i PDV-om 42.009 evra. Oduzmes subvenciju od 5000, prodas stari auto oko 7000 evra i izadje te na 30.000. cist elektro. Domet? Autoput 400 km, grad 600 km!!!
    Znas li ti koliko je 600 km??? Pa to je Futog-NS centar mesec dana tamo nazad :)))
    Tako da te price da je baterija mala, da je domet los, pa nije ovo 2012 kad je Nissan izbacio Leaf sa 100 km dometom :) ovo je 2021, dometi preko 400km su bogom dani
  • Kimi Alcatraz

    19.03.2021 13:21
    Dokaz koliko je svet poludeo. Sve ce to na kraju izaci na skuplje po nas vozace i nista ne ide u prilog nama. Ne pitate se koliko ce oslabiti baterije, koliko zrace, itd? Mi smo stvarno...ograniceni na 200km.
  • Za anonimusa

    19.03.2021 12:05
    Druze anonimus 2008 nijedan proizvodjac auta NIJE planirao proizvodnju i prodaju EV u ovom obimu. Teslu su ismejavali, govorili da od toga nema nista, da "to nikada nece poleteti", a danas se otimaju o fabrike baterija i grade kao besni.
    Trziste se promenilo veoma brzo, svi imaju EV i plug-in u ponudi, Smart, Mini i Volvo prestaju i zvanicno sa proizvodnjom SUS auta (Smart je potpuno prestao pre dve godine, a Mini i Volvo prestaju 2030), VW svaku fabriku koja dolazi redovno na remont remontuje i prebacuje na iskljucivo EV produkciju, Fiat je vratio proizvodnju 500 u Italiju i prave samo EV
    Ogromna promena za samo desetak godina, mozda i najveca revolucija u nekoj velikoj industriji ikada.

    I da, za autora, nije Renault ZoZ vec Renault Zoe :)
  • ombre

    19.03.2021 11:03
    ombre_ns@yahoo.com
    Питам се колико СО2 настане током целокупног процеса производње батерија за електричне аутомобиле?
  • Anonimus

    19.03.2021 10:22
    Odličan prilog kuda ide industrija automobila. Sada se vidi da je Srbija krupno pogrešila kada 2008. godine nije dolazak stranog investitora u Kagujevac vezala za početak proizvodja e- autombila. Ovako proizvodimo " skupu starudiju", pa i nije iznenađenje što projekat vraćanja " Fijata" u Šumadiju završava krahom.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna