Gradski prevoz u Novom Sadu: Planirano poskupljenje karata, bez plana za nove autobuse
Javno gradsko saobraćajno preduzeće "Novi Sad" ni u 2026. godini ne planira nabavku novih autobusa, ali planira se povećanje cene karata.
Foto: 021.rs
Kako se može videti u Planu investicionih aktivnosti ovog preduzeća za narednu godinu, koji je usvojen na Skupštini grada 17. decembra, za investicije je izdvojeno nešto više od 97,8 miliona dinara, a ova sredstva preneta su iz budžeta grada za 2023. godinu.
Tako će najskuplja investicija, prema planu, biti ugradnja sistema za zaštitu od požara u autobusima i izdvaja se 18 miliona dinara.
Za komoru za farbanje izdvaja se 10 miliona dinara, dok će po sedam miliona biti izdvojeno za radne stanice, sistem za sipanje fluida, kao i sistem za optimizaciju u magacinu.
Osim toga, planira se i izrada poda u limarskom odeljenju, sistemi za "praćenje stila vožnje vozača", sistema za planiranje tehničkog pregleda, softver za organizaciju javnog prevoza, dostavno vozila za potrebe Službe komercijalnih poslova, nabavka sistema za "nadzor video nadzora" u vozilima i drugo.
Kada je reč o celom budžetu JGSP "Novi Sad" za narednu godinu, planiraju se ukupni prihodi od 6,2 milijarde dinara, od čega je planirano da se preduzeću iz budžeta grada na ime subvencija prebaci dve milijarde.
"Definisana je cenovna politika za 2026. godinu, kojom se planira povećanje cena usluga prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju", piše u obrazloženju programa poslovanja.
Kako se navodi, u 2026. se planira da maksimalno dnevno u saobraćaju bude 198 vozila, od kojih bi bilo maksimalno 151 solo i 47 zglobnih vozila.
Ukupno, JGSP "Novi Sad" raspolaže sa 293 autobusa i to: 197 solo, 88 zglobnih i osam autobusa manjeg kapaciteta. U 2026. godini se planira rashod 20 autobusa starosti 14,9 godina, piše u planu. Dodaje se i da je prosečna starost voznog parka, uprkos nabavci novih autobusa 2020. i 2021. godine, skoro deset godina starosti.
Ističe se i da su uslovi na tržištu prevoza putnika "izuzetno teški".
"Uprkos činjenici da se još uvek u dobroj meri osećaju prolongirani negativni efekti rata u Ukrajini, što je uticalo na rast cena na tržištu energenata, preduzeće uspeva da ispoštuje registrovani red vožnje i nastoji da pruži visok nivo usluge svim putnicima", navodi se u tekstu.
Poseban problem, dodaje se, predstavlja "siva ekonomija" u oblasti prevoza putnika, pa tako navode da se veliki broj taksi prevoznika zaustavlja na stajalištima autobusa, te tako ometaju normalan i bezbedan rad u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika. Dodatno, ovakav vid prevoza uzima i značajan prihod usled neadekvatnog nadzora.
Dodaje se i da se u vozilima ovog preduzeća tokom ove godine vozilo četiri odsto manje putnika nego što je to bilo planirano. Uprkos tome, subvencije preduzeću od strane grada bile su velike i iznosile čak 3,4 milijarde dinara.
"S obzirom na to da su cene usluge prevoza JGSP 'Novi Sad' ispod tržišnih, kao i zbog karata sa velikim povlasticama, prihodi preduzeća se ne ostvaruju na zadovoljavajućem nivou. Sa cenama prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju koje su u primeni od 2024. godine nije moguće ostvariti prihode kojim bi se pokrili troškovi poslovanja bez pomoći osnivača u vidu tekućih i kapitalnih subvencija. Preduzeće planira u 2026. godini povećanje cena uz saglasnost osnivača", navodi se u obrazloženju programa poslovanja.
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin je pred sednicu Skupštine grada 17. decembra najavio moguće javno-privatno partnerstvo, a rekao je da, "ukoliko to ne uspe", grad će nastaviti da finansira ovo javno preduzeće.
"Što se tiče promene menadžmenta, mislim da je to sada nepotrebno. Milan Balać je čovek koji je već vodio JGSP, ali treba mu mnogo više podrške od ove koju sad ima. Trenutno teku pregovori sa potencijalnim firmama koje bi mogle da realizuju javno-privatno partnerstvo. Mogu da prihvatim da košta malo više i da imamo novi vozni park i nove autobuse. Ukoliko to ne uspe, tada ćemo ići iz gradskog budžeta, a ukoliko bude dovoljno sredstava, to će uključivati i modernizaciju voznog parka, ali to ne mogu da obećam”, kaže Mićin.
Ovo nije prvi put da gradonačelnik spominje javno-privatno partnerstvo kao opciju za rešavanje problema ovog gradskog prevoznika, a prvi put je pomenuo tokom Skupštine grada 31. jula.
Nakon toga je, ipak, izdao saopštenje u kom je naveo da se ne razmišlja o privatizaciji JGSP-a, već da se traži najbolji model kupovine novih autobusa.
Prelazak u javno-privatno partnerstvo praktično znači da bi deo linija u gradskom saobraćaju na sebe preuzeo privatni partner. JGSP "Novi Sad", inače, jedini je prevoznik na teritoriji gradskih i prigradskih naselja.
Bivši gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić je u oktobru 2024. godine izjavio da se ne razmišlja o javno-privatnom partnerstvu. Po svemu sudeći, okolnosti su se u samo godinu dana znatno promenile.
Ovakav slučaj sve viđeniji je u mestima širom Srbije, pa se može pronaći na primer i u Beogradu i u Subotici.
Inače, JGSP "Novi Sad" je jedino gradsko preduzeće koje iz budžeta grada ove godine dobija subvencije koje prelaze tri milijarde dinara.
Prošlu godinu je ovo gradsko preduzeće završilo u minusu od skoro 813 miliona dinara.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Nestašica đačkih knjižica u Novom Sadu: Problem pred kraj polugodišta
19.12.2025.•
4
Raspust u Novom Sadu i Vojvodini počinje od sledećeg utorka, a neki đaci još uvek nemaju knjižice, i trenutno ne mogu da ih pronađu.
Novosadska policija: Svesni da se alkohol konzumira tokom slava, apelujemo na sve učesnike u saobraćaju
19.12.2025.•
2
Policijska uprava u Novom Sadu apelovala je na sve učesnike u saobraćaju uoči slava i prazničnih proslava.
UNICEF uplatnice uz račune Informatike: Novosađani mogu da doniraju novac
19.12.2025.•
2
Novosađani će tokom decembra imati priliku da podrže unapređenje mentalnog zdravlja i blagostanja dece i mladih u Srbiji putem novčanih donacija.
Vazduh u Novom Sadu zagađen
19.12.2025.•
21
Vazduh u Novom Sadu ovog jutra je zagađen, pokazuju podaci Agencije za zaštitu životne sredine.
Tri dana gejming festivala na Novosadskom sajmu
19.12.2025.•
1
Festival posvećen gejmingu i popularnog kulturi Games.con, održaće se na Novosadskom sajmu od 19. do 21. decembra.
Lepe vesti: Rođeno 16 beba u Betaniji
19.12.2025.•
0
U prethodna 24 sata u novosadskom porodilištu Betanija rođeno je 16 beba.
Novosađanin pet meseci u pritvoru zbog napada na ekipu Informera: Skup podrške ispred suda
19.12.2025.•
2
Novosađanin Goran Kajfeš već pet meseci nalazi se u pritvoru zbog sumnje da je napao ekipu prorežimskog tabloida Informer, na protestu 15. avgusta u Novom Sadu.
Skup ispred suda ujutru: Podrška Novosađaninu uhapšenom zbog navodnog napada na ekipu Informera
18.12.2025.•
4
Zborovi građana Novog Sada i studenti u blokadi pozvali na skup podrške u petak, 19. decembra, ispred suda u Sutjeskoj.
Novosađani, dolazi kraj radne nedelje: Evo šta vas očekuje ovog decembarskog petka
18.12.2025.•
0
Ovog petka očekujte oblačno vreme, a za vikend vas očekuje dodatno zahlađenje.
Roditelji Jovinih đaka: Direktor oduzeo deo godišnjeg profesorima, šta još treba da se desi da bude smenjen?
18.12.2025.•
13
Roditelji đaka Jovine gimnazije saopštili su da je direktor ove škole Radivoje P. Stojković oduzeo deo godišnjeg odmora zaposlenim profesorima.
Drama SNP počela rad na novoj predstavi: "Posle milijon godina" premijerno krajem februara
18.12.2025.•
0
Drama Srpskog narodnog pozorišta otpočela je sa radom na novoj predstavi, a u pitanju je komad Dragutina Ilića "Posle milijon godina", u režiji Nikole Zavišića.
Biciklisti iz Novog Sada krenuli na veliki protest u Novom Pazaru: Današnji cilj Beograd
18.12.2025.•
4
Šestoro biciklista krenulo je danas iz Novog Sada na protest "Ili oni ili mi", koji se održava u Novom Pazaru 21. decembra.
Sutra još malo toplije u Novom Sadu, a onda zahlađenje i tmurniji dani
18.12.2025.•
0
U Novom Sadu će u petak biti umereno oblačno.
Radivoje Jovović pušten iz kućnog pritvora
18.12.2025.•
7
Pokrajinski poslanik Pokreta slobodnih građana Radivoje Jovović pušten je iz kućnog pritvora da se brani sa slobode.
Planira se rekonstrukcija stadiona kod Dunavskog parka za 37 miliona dinara
18.12.2025.•
19
Rukometni stadion u Ulici Ive Lole Ribara 3, kod Dunavskog parka, trebalo bi da bude rekonstruisan tokom prve polovine naredne godine, a procenjena vrednost radova je 37 miliona dinara sa porezom.
Gradska vlast pretvara dug Spensa od 258 miliona u trajni ulog, izdvaja milione za druga dugovanja
18.12.2025.•
11
Gradska vlast će 285 miliona dinara duga JP "Sportski i poslovni centar Vojvodina", tj. Spensa, pretvoriti u trajni ulog u kapital preduzeća. Ali to nije jedina pomoć grada ovom preduzeću.
Mićin: Expo 2027 je razvojna šansa za Novi Sad
18.12.2025.•
29
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin prisustvovao je danas prezentaciji i koordinacionom sastanku u okviru priprema za Specijalizovanu izložbu Expo 2027, koji je održan u Expo 2027 Playground, u Hali 5 Beogradskog sajma.
Krivična prijava protiv policajca-svedoka jer je naoružan došao na saslušanje u slučaju Radivoja Jovovića
18.12.2025.•
3
Advokat Vladimir Horovic podneo je krivičnu prijavu u ime oštećenih pokrajinskog poslanika Radivoja Jovovića i njegovog branioca, advokata Željka Kočića, a protiv policijskog službenika zbog ugrožavanja sigurnosti.
Koliko će biti zaposlenih u gradskoj administraciji u sledećoj godini
18.12.2025.•
4
U 2026. godini planira se neznatno smanjenje broja zaposlenih na neodređeno u gradskoj administraciji, ali će porasti broj angažovanih na određeno.
Počinje "Ledena šuma" u Dunavskom parku: Klizanje, Dečija Nova godina, bazar, humanitarni kutak...
18.12.2025.•
0
Deseta jubilarna manifestacija "Ledena šuma" održaće se od 18. decembra do 18. januara u Dunavskom parku.
Komentari 17
1250
Mile
Bot
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar