Autor: Euronews Srbija

Info
19.06.2021.
11:55 > 11:56
U Srbiji ima oko 100.000 vozača koji se komercijalno bave prevozom robe ili putnika, od kojih je oko 85.000 za volanom kamiona, dok oko 15.000 vozi autobuse.
  • Imre

    23.06.2021 09:07
    @ Salas: Potpuno si u pravu,do 1990 god šećerna repa iz daljih sela,vozena je u šećerane vozom i slepovima kanolom,sto je bilo daleko jeftinije nego prevoz kamionima.
  • Салаш

    22.06.2021 00:07
    Возач
    Возача има и више него што треба, чак има и вишка и то доста. Теретни али и цео друмски саобраћај потпуно неуређена област. Нпр. у шећерани у Врбасу сваки дан виси 40 камиона и то је 40 возача само у једној фабрици за утовар шећера, меласе, резанца....Шећерана има индустријски колосек као и многе фабрике који се готово и не користе. Једна локомотива повуче воз колико свих 40 камиона а да не говоримо о загађењу-40 камиона 40 СУС дизел мотора који непотребно загађују околину и + гомилу лоших возача који се на друмовима понашају као каубоји. Да терет иде возом од Врбаса до НС и Бг или Ниша камионом би обављали локални превоз, не би требало толико возача, услови и селекција кандидата би била ригорознија а плата далеко већа. Овако циркус и расуло
  • Kole

    21.06.2021 11:19
    Vozači
    Polaganje za C i E kategorije plus ADR, lekarski pregled, vozačke dozvole bez i jednog ponavljanja koštaju 105000, pa onda licenca oko 150000 plus taksa za agenciju 16000, još 6500 za lokaln AMSS kao i 2000 za dozvolu i oko 70000 za taho karticu. Saberite gospodo koliko je sve to zajedno a da bi sve završio treba ti od 6-10 meseci jer ne mogu da skupe grupu od bar 10 učenika da bi im se isplatilo, ljudi koji ne rade ne mogu to da plate, a kad završe čeka ih posao u Merkatoru Maksiju i manjim firmama gde više fizikališu nego što voze sve za 50000 i nema radnog vremena od 8 h, zbog svega toga nemamo vozače niti ćemo ih imati
  • Kole

    21.06.2021 11:18
    Vozači
    Polaganje za C i E kategorije plus ADR, lekarski pregled, vozačke dozvole bez i jednog ponavljanja koštaju 105000, pa onda licenca oko 150000 plus taksa za agenciju 16000, još 6500 za lokaln AMSS kao i 2000 za dozvolu i oko 70000 za taho karticu. Saberite gospodo koliko je sve to zajedno a da bi sve završio treba ti od 6-10 meseci jer ne mogu da skupe grupu od bar 10 učenika da bi im se isplatilo, ljudi koji ne rade ne mogu to da plate, a kad završe čeka ih posao u Merkatoru Maksiju i manjim firmama gde više fizikališu nego što voze sve za 50000 i nema radnog vremena od 8 h, zbog svega toga nemamo vozače niti ćemo ih imati
  • Medo

    21.06.2021 06:11
    Tajkuni
    Platite biće vozača.
  • Gari

    20.06.2021 23:41
    E pa vidi gari, ne može u kamion sa 18 godina rekao Okanović mora do 21 da vozi plavo slovo P!
  • N

    20.06.2021 11:42
    N
    Poceo je tigar da lipsava! Svaki mesec nesto poskupi od hrane,cigara....do lekova! I sada neko da radi za 40,50hiljada dinara,nema sanse vise! Mladi su upravu sto nejce da rade kao belo roblje i sto beze iz ove smrdije! Koliko sam informisan,cene hrane su i skuplje kod nas nego u EU. A plate juzno africke,dok se to nepromeni nema nama spasa! Omladino bezite odavde prvom prilikom jer zivot je samo jedan! Ostanete li ovde procicete gore nego mi matori!
  • Darvin

    20.06.2021 11:13
    A granica...
    Ti strucnjaci samo pominju starosne granice,a ne pominju granice gde se çeka 2 dana za prelaz i policiju koja je najgora u evropi.Mali prekrsaj i nemozes doci sebi od visokih kazni.
  • V

    20.06.2021 10:14
    V
    Ko normalan radi za 300,400,500eura...? 1000era je minimalan prosek za sve...a sve ostalo je puko prezivljavanje koje je narod sam prihvatio!
  • Mane

    20.06.2021 09:06
    Mane
    Nejcu da radim ispod hiljadu evra i kraj! Rentiram dva stana po dvesta pedest eura i nebolime glava za nista! Da radim nekom ispod hiljadarke nema sanse a cene hrane i dazbina ko u nemackoj. Ma daj budimo realni.
  • Nikola

    20.06.2021 05:19
    @Srećan put
    Kome treba vozač, platiće ga i 200.000, kada ih više ne bude bilo u Srbiji. Ko želi da ga operiše dobar hirurg, prekosutra, platiće 5000 evra privatnoj zdravstvenoj ustanovi. Posvećenost i kvalitetno učenje naše dece, plaćamo kroz privatne časove. Plate vozača i radnika ostalih deficitarnih zanimanja određuje tržište. Teško je naći kvalitetnog zidara za manju platu od 1500 evra mesečno. Zbog migracija, cene rada rastu, i približavaju se cenama rada u EU. Za kvalitetan rad, naravno. Završen fakultet i stečeni nivo formalnog obrazovanja ne garantuje visinu mesečnih primanja. Lekare, profesore, i fakultetski obrazovane "ćate", niko ne primorava da rade za zagrantovane, ali niske plate u sistemu državnih ustanova. Država ima novca za ovaj nivo plata, i takav će biti i kvalitet rada i usluge u državnim ustanovama. Svršeni studenti medicine će sticati praksu, za malu platu, u državnom zdravstvu, pa kada NAUČE DA RADE, preći će u privatni sektor i adekvatno naplaćivati svoje usluge. Već postoje dve grupe stručnjaka. Stručnjaci za sirotinju,rade za državnu platu u državnim ustanovama i stručnjaci za imućne, koji prodaju svoje znanje i iskustvo po mnogo višoj ceni.
  • Švedska

    19.06.2021 19:53
    @mrk

    U svakom slučaju kad je platio sve dadžnine ostalo mu je barem 2000 eura, a što je najvažnije živi dostojanstveno u Švedskoj. Ja moje mrtve nosim u srcu i svaki dan mislim na njih, a otiću na groblje kad mognem. Uživaj u sendviču
  • Комша

    19.06.2021 19:44
    Мало нам је лудака на путевима, само нам фале још и балавци у камионима од 20 тона. Уместо да подигнете плате возачима, ви хоћете да израбљујете неискусне возаче који ће чим стекну искуство побећи. Дивна стратегија.
  • mrk

    19.06.2021 19:13
    @Sverige
    od tih 3400 evra, ne eura, koliko si platio stan, osiguranje, dazbine? kad si poslednji put bio na grobu svojih bliznjih?
  • Djins

    19.06.2021 18:44
    Sve je dzaba
    Pa nije ta granica i uslov dzaba postojala!
  • Giga Moravac

    19.06.2021 18:43
    Sada da bi počeo da voziš kamion sa prikolicom u Srbiji treba ti skoro 3000e za Ce kategoriju i za CPC Sertifikat vozača. Zato svi odlaze u Sloveniju i ne vraćaju se više kada polože kod95.

    Ja sam jedan od njih.


    Prijavljen si minimalac. Poslodavci te tretiraju ko stoku a ne čoveka.U ovoj zemlji se vrednuje ništa.
  • Đura

    19.06.2021 18:07
    Srbiji ne nedostaju radnici bilo kog profila već joj nedostaju veće plate u privatnom sektoru, veća radnička prava, poštovanje zakona o radu i ljudski odnos prema zaposlenima. Zašto bi neko vozio kamion ceo dan, imao dvadeset istovarnih mesta, utovarao istovarao robu, vodio računa o tačnosti isporuke, brinuo o kamionu, pazio da ne napravi saobraćajni prekršaj ili ne daj bože udes, radio šest dana u nedelji i sve to za 400 eura? Zar mu nije bolje da se učlani u SNS i da ga ubace u neku državnu i javnu firmu i da tamo skoro ništa ne radi, da su mu poštovana radnička prava i to za 600 ili 700 eura?
  • Temza

    19.06.2021 17:57
    Vozac
    A kod privatnika svi prijavljeni na minimalc ! I niko da reaguje , ko vozi za 30 000 , niko svi imaju od 70 pa navise , Drzavo reaguj !
  • Sverige

    19.06.2021 17:47
    Svedski ucite deco
    Da da radice neko za 45-50 hiljada-400 eura 12 sati dnevno 26 dana u nedelji sa C ili D kategorijom bez placenog obroka i bez prekovremenog rada.

    Kiosk u Beogradu Vam je 50 hiljada dinara ne mogu da nadju radnike vise od sest meseci radnike i za 50 hiljada RSD za kioske u Beogradu,vlasnici transportnih preduzeca u Srbiji bi vozace za 50 hiljada i to jos da im donesu uverenje iz MUP ili od Suda da nisu osudjivani za tu platu i da rade neplaceni probni rad od 15 dana pre toga "pa ako su dobri onda ce da ih uposle za platu od 50 hiljada RSD".

    Pozdrav iz Svedske za sve preostale vozace u Vojvodini.Proslog meseca sam uzeo 33 hiljada kruna sto je nekih 3400 eura po kursu u eurima.140 radnih sati.Isti kamion koji sam vozio u okolini Novoga Sada do 2018 e godine za platu od 41 hiljadu dinara 185 efektivnih sati kod srpskog gazde.I to mi je ostao duzan 22 hiljada dinara kad sam mu rekao da necu vise da radim hocu platu to sto sam do tada radio.
  • zoki

    19.06.2021 17:13
    Ma gde to primaju xaxa,daj ne sprdajte se xaxa
  • ex/

    19.06.2021 16:54
    /
    e sada se vratite na one price o domacim i stranim gazdama/sa izuzetkom rusa i kineza, oni se ponasaju kao srpske gazde/
  • Z313

    19.06.2021 16:47
    Blago nama
    Važno je da se prave pruge za nisko leteće vozove, gondole, fontane, stadioni, jarboli itd. Ovo drugo može da čeka. I ekonomski tigar ima ograničenja.
  • Sve

    19.06.2021 16:42
    Sve
    Sve je jednostavno! Ispod 1000eura minimalno niko nejce da radi,narod je zeljan svega a ne da prezivljava u grcu! Podignite plate i sve je reseno! Niko profesionalno nesme da vozi ako nema cetiri godine iskustva! Ovim drzava cini krivicno delo ugrozavanje gradjana! A nemoze neko voziti sa 60,65 godina profesionalno! Dakle plate kao u EU jer su nam cene kao kod njih,penzija sa 65 i sve ce krenuti bolje! Sve ostalo nevredi,vise jer pucamo po svemu,ono sto je vredelo otislo je a ovo jos nezrelo i za ove plate nejce da radi!
  • Deki

    19.06.2021 16:34
    Vozac
    Pricate o smanjenju starosnih granica a ne kazete da bi trebalo povecati plate vozaca da bih ljudi ostali u Srbiji...
  • Ns

    19.06.2021 16:19
    Fali radnika u svim bransama, a razlog je skoro svuda isti, male plate. Odose ljudi preko da bi mogli da zive pristojno od sopstvenog rada.
  • Banderaš

    19.06.2021 16:13
    Korupcija
    Ta suluda,nestručna politika rukovodstva ove države polako dolazi na naplatu,nemamo doktore,šofere,nema ko da promeni slavinu i sijalicu i tek će da se vide posledice smišljenog uništavanja države od strane rukovodstva.
  • Kasper

    19.06.2021 15:54
    Danas dok sve ispite ispolazes za profesionalnog vozaca, vec bi fakultet zavrsio.
  • G din

    19.06.2021 15:29
    A pomoći školu?
    Npr...Tadić fudbaler svojoj školi Pinki 3 nova kamiona, da deca ne voze na 30 godina starim vozilima?
  • BoeserWolf

    19.06.2021 15:16
    @Gramzi - Bagins
    Ne bih se slozio sa vama da su samo mladji vozaci bahati.

    Bahata voznja je sastavni deo srpske kulture i nažalost zahvata vozace svih mogucih generacija, od 17-77 godina
  • w/e

    19.06.2021 15:06
    Bravo
    Jos malo ce se teze i skuplje dolaziti do B kategorije nego C,D,E.
  • Krle

    19.06.2021 15:00
    Pod hitno, vlada mora doneti neku uredbu ili slično po kojoj vozač u vladi i ministarstvu ne može biti lice mlađe od 60 godina, a ako se podigne uslov za odlazak u penziju na 70 godina..onda da ne može biti vozač u vladi...ministarstvima...ispod 65 godina života...zbog ravnopravnosti...takođe...zabraniti lečenje svim članovima vlade, ministrima, odbornicima lećenje u inostranstvu već isključivo u bolnicama u gradovima odakle su došli uz toda im osoblje ne može biti mlađe od gore navedenog...i idemoooo
  • Dr

    19.06.2021 14:08
    Avokanovićiostaligenijalcisns
    Digni plate i rešen problem. Zbog toga su i otišli.
  • Glisic slobodan

    19.06.2021 14:03
    Ovi strucnjaci neznaju razliku izmedu vozaca i sofera nisu dorasli da resavaju taj problem
  • vozi Miško

    19.06.2021 14:01
    Spustite starosnu granicu, bar će nam deca još ranije odlaziti u inostranstvo da budu ljudski plaćeni i humano tretirani.
  • Anastasije

    19.06.2021 14:00
    Plata
    Sta hoces, vecu platu?
    Bre, ja dignem kamen kad ono ispod trojica cekaju da ih zaposlim.
    Slobodan si, paljba, uzgred ovaj mesec nema plate!
    Stav koji je doveo do ovakve situacije. Ovaj predlog ce dovesti do toga da ce vozaci ranije da idu na zapad.
  • Mrki

    19.06.2021 13:53
    Tek će da bide nedostatak vozača jer je za sve one koji su položili C, CE ili D kategoriju od 2020. godine uvedeno polaganje CPC-a koji košta oko 160.000 dinara a obuka traje mesec dana. To niko ne spominje! Ogromna većina vozača će ići u inostranstvo da vozi.
  • gradjaninX

    19.06.2021 13:52
    Njima* bi odgovaralo da se trziste preplavi vozacima, odnosno, da ima vise vozaca nego radnih mesta, pa da ih placaju jos manje nego sto bi ih placali sad. To je njihov predlog u sustini "da ja vozim X5 dok oni voze moje kamione za 30 iljada mesecno".
    * =Stoka.
  • Švedska

    19.06.2021 13:47
    Igrom slučaja juče sam spomenuo nedostatak šofera u mom komentaru na nedostatak ugostiteljskih radnika. A koliko je ovome hroničnom nedostatku radnika kumovala vlast od 2012, vreme će ubrzo pokazati. Svakom čoveku koji može da dobije radnu dozvolu u EU savetujem da to što prije uradi.
  • Srećan put

    19.06.2021 13:45
    Treba im dati platu od 200k mimimum, ipak je to posao za koji treba 6 godina fakukteta i 4 godine specijalizacije.
  • Silvester

    19.06.2021 13:44
    Da
    Koliko su obuceni ti vasi vozaci u Srbiji i kako cjene vasu obuku za vozace vidjeo sam ovdje u Austriji dosao novi kolega vozac iz Srbije isteklo vrjeme za voznju sa Srpskom vozackom pa da zamjeni u Austrijsku ima 2 opcije 1.priznaju mu samo B kategoriju,nista C D E iako ih ima naravno u Srbijanskoj vozackoj ili da polaze ovdje sve ponovo,eto toliko o obuci u Srbiji,dajte im i sa 15 godina da voze slepere ali tamo vama po Srbiji Ne nama u EU.
  • klagenfurt 21

    19.06.2021 13:30
    niko ae ne ceni u srbiji kao radnika ali niko!samo olos i bezobzirna bagra!e sad treba i hrabrosti pa krenuti dalje u buducnost, malo ko sme zato i ostaju da rade kao roblje svojim izrabljivacima!ne kriviti ni jedne a ni druge..
  • Dragojlo

    19.06.2021 13:28
    Klinci
    Će da cam voze za 500 e. E nece.
    Platite ljude pa cete imati vozace!
  • Lola

    19.06.2021 13:25
    Da li je neko normalan
    Dete od 18 god da vozi kamion? Alooooo!
    Pitanje da li je uopste zrelost voziti B kateg.sa toliko god.a kamoli kamion.
    Pre 25.gid.ne mogu se voziti kamioni i autobusi.
    Zrelost je u pitanju!
  • Podbara

    19.06.2021 13:02
    Komšija
    Povećajte plate vožačima i rešen problem.
  • Vozac

    19.06.2021 12:59
    Svake godine ista tema, isti problemi. A nista se ne resava. Tako da i ne treba cuditi da je sve manje vozaca koji zele voziti sleper za 500 600 eura i da budu prijavljeni na minimalac. Pozdrav iz Nemacke.
  • haha

    19.06.2021 12:57
    u srbiji niko nece da da dobru platu i prijavu, svi bi jeftinu radnu snagu
  • Lala

    19.06.2021 12:48
    Kako nisu trazili da se poveca plata vozacima!? Svi bi se vratili iz inostranstva i resen problem!
  • xxx

    19.06.2021 12:46
    Znači moći će ranije da idu u inostranstvo.
  • Vladimir

    19.06.2021 12:40
    Ali zato lopova,kriminalaca, korumpiranih političara imamo za izvoz.
  • Stefan

    19.06.2021 12:35
    da
    Bitan je profit , ko mari za ljudske živote , nismo mi Jevropa , alo Balkan je ovo.
  • Gramzi - Bagins

    19.06.2021 12:31
    Ja ne samo da nisam za spustanje starosne granice, vec sam za podizanje iste, i ne samo za C i D kategoriju, i to zato sto su mladi vozaci ubedljivo najbahatiji ucesnici u saobracaju! Svi smo svedoci da sve vise mladih gine u saobracaju jer se ponasaju kao da za njih nikakvi propisi i pravila ne vaze, a ne usudjujem se da zamislim sta bi bilo kada bi takvi bili za volanom kamiona i autobusa!
  • Ko?

    19.06.2021 12:25
    Ja
    Znači ja sa 53 godine sam ispod proseka godina vozača u Srbiji! Bogami na putu se vidi koliko starijih ljudi vozi kamione, i to po celoj evropi ne samo kod nas
  • hit

    19.06.2021 12:17
    Zamislite ulazite u autobus sa porodicom i decom, a za volanom klinac od 18 godina koji ni auto nije vozio bar 3 godine pre toga.
  • Petar

    19.06.2021 12:13
    Tragicno
    Predlazem da se ukine obuka i da svako ko zeli da vozi kamion ili autobus slobodno sedne za volan i vozi. Cemu obuka,cemu iskustvo,godine? Sedi i vozi!
  • Slucaj

    19.06.2021 12:10
    Zahvaljujuci nedostatku, danas kamion vozi ko hoce. Pa se prestrojavaju u preticajnu traku kojom im vozila dolaze sa 130+ da bi propustili nekoga ko se ukljucuje na autoput, da ne daj Boze, ne bi uleteo tek sa 90. Gde je tu pamet? Propustam kada god mogu ali znaju se pravila prvenstva prolaza (?).
  • Mile

    19.06.2021 12:06
    Dokle god ti nazovi gazde budu toliko alavi biće ovako.Svi su znali da čim se zaposliš kao vozač moraš gazdi potpisati punomoć da bi mogao podizati devizne dnevnice koje obračunavaju redovno.Svi su znali da jedino bivši carinik može dobiti izlazne dozvole pa su olovke piši briši bile hit.Hajde da se više ne glupiraju svi i da zaborave nazovi gazde da za par meseci kupi dzip i stan a vozača gleda kao stoku....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna