Živan Lazić

Info
02.08.2021.
10:30 > 10:53
Vozila budućnosti manje će štetiti prirodi od vozila na fosilni pogon samo ako se napajaju energijom za čiju proizvodnju se ne koristi ugalj.
  • Nebojša Berak

    08.09.2021 23:36
    Prazna priča
    Prazna prica je o ekologiji i C02 sa fosilnim gorivima jer kada su na zapadu PROVALJENI sa tzv EURO motorima da je softverska prevara brze bolje su krenuli sa baterijama cija proizvodnja vise zagadjuje okolinu od fosilnih goriva a drugo cilj je da se nanese steta Rusiji i arapskim zemljama. Da se zaista zeli zdrava sredina automobili bi isli na vodu ili vodonik, pa i gas. A retki su citali Teoriju ledenih doba od Milutina Milankovica jer bi bilo jasno da je prica o globalnom zagrevanju zbog FOSILNIH GORIVA IDIOTSKA PRICA ZAPADNJAKA PLJACKASA CIJE VREME ISTIČE.
  • Za dodao bih jos

    16.08.2021 11:51
    @dodao bih jos - druze pa cak i u Novom Sadu, koji ima PET punjaca za EV ja nemam problema da punim svoju Konu, a kamoli da sam u nekoj normalnijoj drzavi gde punjaca ima u svakoj ulici (primer Budimpeste, punjaca na svakom cosku, bukvalno!).
    Moja Kona ima bateriju od 64 kW, domet tu po Novom Sadu kad je samo gradska voznja preko 500 km. Jednom nedeljno stvratim do Promenade na one charge&go punjace i za sat vremena (to je oko 1200 dinara) dopunim preko pola baterije. A to mi je taman dok odem do Univera i malo prosetam. Prekoputa kod Prokredita ima isto punjac ali je cesto zauzet. Ima i kod Cistoce ali cesto ne radi.
    Plus kad odem kod svojih za vikend na selo "utaknem" se u obicnu 220V uticnicu i uvek puna baterija.
    Ne vidim problem punjenja kao veliku problem. Pa ljudi boziji koliko vi km prelazite svaki dan? 500???
    Pa ja sam sa Konom probao da vidim koliko dana ce mi biti od pune baterije do trenutka kad mi je neprijatno, ukupno 12 dana voznje bez punjenja!!! Zivim na Naselju, deca vrtic Liman a posao Kampus. I gde ja tu da vozim 500 km??? :)))
    E jedino kad izadjem na autoput onda domet pada na 360 km (pri 130 km/h) ali ni to nije problem, ima punjaca na skoro svakoj pumpi CAK i u Srbiji :)
  • Iva

    04.08.2021 10:40
    Motori na vodonik su budućnost. Neki su u zavrśnoj fazi.
  • pera

    02.08.2021 22:17
    naravno...
    Kako je neko pomenuo gomila poluistine, ovakvi tekstovi samo idu u korist naftnoj industriji. Da su istraženi ili da se pisac teksta upoznao sa različitim procesima proizvodnje u obe industrije uvideo bi da je najveći potrošač kobalta upravo naftna industra gde se on koristi kao katalizator i bez njega ne može da se ukloni olovo iz goriva. Onda ne bi uzimao ovu "državu" kao primer gde ima šaka jada od registrovanih električnih automobila. Uvideo bi kako se u većini država striktno vodi računa kako se dobija ta elekteična energija koja se koristi na stanicama za punjenje. Kako se kod reciklaže sve baterije iz električnih vozila recikliraju a pre toga se koriste kao baterije za skladištenje. Tih 5% reciklaže koji se pominju su sve proizvedene baterije, mada ni to nije istina. I još puno toga, gde je isto većina kupaca el. automobila takođe u vlasništvu solarnih panela. No, na kraju nažalost svako vidi to što želi, ne samo za ovu temu. Često je i jedan korak u dobrom pravcu je dovoljan.
  • Alexandar

    02.08.2021 14:18
    Već vidim gde im je rešenje
    Vidim da je sledeće da se ugase termoelektrane jer zagađuju, mada evo čitam na sajtu EPS-a da u termoelektranama EPS-a proizvede se oko 70 odsto električne energije u Srbiji, dok se oko 30 odsto dobija iz 16 hidroelektrana.
    Ajde da zamenimo sva vozila u električna, i gradske i međugradske autobuse itd... Iz čega mislite da punimo te baterije ako nema tih 70 odsto električne energije ?
    A ako neko krene priču o ugljen dioksidu pa sadite drveća, za svakog stanovnika po 10 drveta pa da vidimo kako dalje.
  • Anonimus

    02.08.2021 13:46
    Odmeren pristup temi koja poprilično raspaljuje strasti i objektivno napisan prilog.
  • Rile

    02.08.2021 13:34
    Hibridi
    Sve mi se čini da su hibridna vozila trenutno a i u skorijoj budućnosti optimalno rešenje. Vozilo samo proizvodi energiju prilikom kočenja i usporenja, sus motor se angažuje u svega 30-40% pređenog puta. Potrošnja u gradu ne prelazi 4 l benzina pri radu klime, a za motor od 1800 kubika. Nema rasipanja energije na trenje i toplotu kod kočenja, sve se vraća u pogonski sistem.
  • SUS forever

    02.08.2021 12:58
    Zaboravili ste litijum za baterije električnih automobila, kao i
    Rio Rinto rudnike litijuma i pustoš koja ostaje iza njih, a tu su i Černobil i Fukušima kao podsetnici na "čistu" energiju koja je zagadila planetu hiljadama godina unapred.
  • g pen

    02.08.2021 12:57
    Uvek je kolicina dobijene energije manja od ulozene. Osnove fizike iz osnovne skole.
  • Zaz

    02.08.2021 12:37
    Petro industriji se ne isplate odlične godine ćelije jer bi ih to sigurno. Zato deco igrate se sas strujom, od toga neće biti nista
  • Dejan

    02.08.2021 12:17
    Auh koliko poluistina.

    Koliko energije se potrosi za proizvodnju automobila na fosilni pogon? Koliko vise potrosnih delova se nalazi u takvim automobilima? Koliko energije potrosimo na proizvodnju tih delova???

    Dalje, gde se u normalnim drzavama nalaze termoelektrane? Sigurno nije usred naseljenog mesta. A vozila sva izbacuju izduvne gasove bas direktno u naseljima.

    Neuporedivo je potpuno. Umesto da se fokusiramo na obnovljivu i nuklearnu energiju, mi se i dalje borimo protiv nekog izmisljenog protivnika, ovaj put u vidu elektricnog automobila.

    Stvari su vrlo jednostavne - fosilna goriva nestaju. Nema vise. Kaput. Za 100 godina smo potrosili onoliko koliko je planeti trebalo stotine hiljada godina da napravi. Sto vise budemo trosili na nepotrebne stvari (tj one koje imaju alternativu) , to ce biti teza situacija buducim narastajima kad u njihovom vremenu ne ostane nista za esencijalne stvari koje ne budu imale alternativu.
  • ...dodao bih jos i .

    02.08.2021 11:48
    ...hronicni nedostatak stanica za punjenje, cak i u najrazvijenijim zemljama. Pored toga, veliki problem je i vreme punjenja vozila za trenutnom tehnologijom. Ono sto se sa klasicnim vozilima obavi za 10tak minuta, sa EV-em traje preko sat vremena u najboljem slucaju... Na stranu sto je u recimo Velikoj Britaniji cena "goriva" tj struje na stanicama za punjenje maltene izjednacila cenu kostanja voznje sa fosilnim gorivima (koliko novaca potrosite po kilometru), i to sa subvencijama drzave. Kada neka kriticna masa ljudi predje na EV, mozemo ocekivati drasticno povecanje cene struje u celom svetu (treba uzeti poreze/akcize kojih vise nece biti od fosilnih goriva), plus ce biti neophodno ogromno ulaganje u nove proizvodne kapacitete koji se od necega moraju finansirati...
  • Dinosaurus

    02.08.2021 11:26
    Netačno.
    Uzevši u obzir stepen iskorišćenja, SUS motori troše više i više zagađuju čak i kad je izvor električne energije iz fosilnih goriva, sve i kada se sagledaju gubici na proizvodnji, prenosu i pretvaranju električne energije. Jednostavno, SUS motori su TOLIKO loši. I nema dalje i nema nazad.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna