Autor: Beta, Danas

Info
30.10.2021.
22:31 > 08:10
Redakcije Jug pressa i leskovačkog nedeljnika Nova Naša reč najoštrije su danas osudili instagram kampanju beogradske Filološke gimnazije.
  • dijasporac

    01.11.2021 19:01
    Pazi kad moji bivsi sugradjani na 021 imaju razumevanja za dijalekt sa juga Srbije sa samo 4 padeza a pokazuju totalno nerazumevanje za svoje sugradjane koji imaju prekodrinski akcenat i koji koriste ijekavicu. Neko bi rekao da imaju dvostruke standarde, pogotovo sto su u ovu pricu umesani mrski Beogradisti ali ja kazem da nije tako, Ujvidek je odavno i oduvek bio grad tolerancije.

    A kad razlozno razmislis, inastagram stranicu su napravili djaci skole koja se, gle, bavi pre svega jezicima, skolovanjem buducih profesora maternjeg i stranih jezika. I jos vaznija stvar, deca su rekla sustu istinu, na jugu Srbije vecina stanovnistva poprilicno nepravilno gramaticki govori srpski jezik. Nisu se oni podsmevali dijalektu i ljudima koji ga govore, oni su konstatovali da ljudi na jugu Srbije imaju problema sa padezima. Uvreda ili diskriminacija bi bila kad bi bile spominjani u kontekstu koje proisticu iz fizickih osobina ili psihickih karakteristika koje generalizuju celu zajednicu ili narod, ovde je izrecena jedna istina koju niko ne moze osporiti. No novinari iz Leskovac i Vranje su izgleda uvredljive osobe a bolje bi bilo da ako im vec to smeta porade na uvodjenju svih 7 padezi u narodnom govoru nego da samaraju decu iz beogradske gimnazije.
  • g pen

    01.11.2021 07:13
    A sto da ne. Ubice nas politicka korektnost. Drugo, ovo je licemerno jer kod mene u osnovnoj skoli uciteljica je vukla za zulufe i ispravljala naglasak svakog ko je imao vojvodjanski naglasak.
  • Ivana S.

    31.10.2021 22:29
    Beogradski andrak
    Opet Beograđani znaju šta je najbolje za sve nas. More sedi jedan.
  • Vlada

    31.10.2021 17:41
    @Н.Сад

    Da li smo odjednom u obrnutom svetu gde je učenje stranih jezika manje korisno od učenja iskrivljenog govora u nekom selu u koje nikad nećeš otići?
  • Лиманац

    31.10.2021 15:57
    Срамотна кампања.
  • Н.Сад

    31.10.2021 00:49
    ,,Ноблес Атина" разуме океј, кул итд. а не разуме дијалект југа. Иди очин некад су тежили да буду Немци а сад Американци.



  • Nebojša

    30.10.2021 23:30
    Tačno
    Prvo i osnovno, Filoloska UOPSTE nije izrekla neistinu nego surovu istinu.
    Ovo su dosla vremena gde pametni ne smeju da pricaju i pisu niti da govore kako ne bi ugrozili ljudska prava glupih, primitivaca, neznalica i kako ih njihov govor i znanje nebi ugrozavali i izazivaki im stres.
    Jos malo pa ce i ovi sa kupljenim diplomama da zabrane ovima sa pravim diplomama stecenim znanjem da zabrane da pricaju kako se pridaju i kupuju diolome. Ovo je rasulo i potpuno urusavanje sistema vrednosti.
  • Za informaciju

    30.10.2021 22:48
    @Salle
    potpuno se slazem sa konstatacijom.
    Ali ipak, moram da dodam da se "novinari" ne cimaju na viceve o Muji i Hasi, na primer. I pitam se zasto? O da... to su iz neke druge price likovi. Tako isto imaju viceve o Meksikancima u Texasu, crncima u Dzordjiji. Smesno u pm. Ali opancari, ma jok. Drzi Boskicev tata red u sali za sastanke...
  • Nada

    30.10.2021 19:24
    Kakva dvolicnost medju severnjacima, a ovamo svi odlepili na emocije iz Tome:-)
    Koji je čista južna priča...
  • Salle

    30.10.2021 19:01
    Na vest o 27694 novozaraženih u Vojvodini, nula komentara. Ni vakcinisanih, ni antivaksera, ni ovih što trpaju pavlovićevu mast u surlu... NULA. Ovde, vidim, gori. Ko je pametniji, ko načitaniji, itd... Kakav Vučić, kakvi bakrači... Treba nam onaj majmun iz Severne Koreje, niko bolji.
  • Nemanja

    30.10.2021 17:55
    @Mare

    Pa krenuo je i otišao, svi se redom pokupiše u Beograd, Novi Sad ili negde napolje. Nema grada u Srbji južno od Beograda.
  • Mare

    30.10.2021 17:23
    @Branislav
    Da nije "taj kraj" prvi krenuo, Sloba bi vladao jos nekoliko godina. Tako ce biti i sa ovima. A ti malo pogledaj zvanicnu statistiku pa onda sudi.
  • Lektor

    30.10.2021 16:14
    Kolektor
    Meni vise smeta književni jezik na nacionalnim televizijama i radio stanicama..jel' tako,svašta nešto...a razni dijalekti,izgovori u Srbiji su bogastvo jednog naroda..užički,sremački npr.
  • S21

    30.10.2021 15:54
    Iskreno, kako se prica na jugu Srbije, interesuje me i koliko i kakvo je vreme juce bilo na Islandu. Ne mora se o svemu imati sud i reci nesto.
  • Branislav

    30.10.2021 15:25
    Taj kraj Srbije je glavno biracko telo naprednjacke sekte, dobili su po zasluzi.
  • Pan5er

    30.10.2021 14:23
    Sramota Filološke gimnazije je nemerljiva padežima.
  • Mico

    30.10.2021 14:21
    Padezi
    Ovi znaju da koriste padeze, ali za kulturu ne znaju
  • Vladimir Vladimir

    30.10.2021 14:08
    c
    U školama se svašta uči, samo ne da budemo ljudi.
  • Sosa

    30.10.2021 13:44
    Bezveze
    Uzasno glup i uvredljiv nacin da se nesto reklamira... kao da su na jugu Srbije neki maloumni divljaci... e, moji filolozi..
  • Idi begaj

    30.10.2021 13:24
    Istina je kanda nebitna u ovom slučaju.
    Sve se brani osim istine.
  • Ivan Polić Zoki

    30.10.2021 13:06
    Sve je to srpski jezik
    Pre par godina na putu za Grčku desi mi se gumi defekt negde kod Vranja. Dok sam se zaustavio, guma se raspala, retka dimenzija, i šta ću, od jednog do drugog vulkanizera kroz celo Vranje... Ono što sam očekivao je da ću imati problem sa komunikacijom, baš zbog ovog uopštenog i uvreženog mišljenja o tim ljudima, međutim, ljudi u ophođenju samnom sasvim normalno pričaju standardni srpski jezik, al bukvalno svi, od prolaznika, policajca do vulkanizera... Dakle, ljudi znaju šta je književni jezik, ali drže do tradicije, i ja to poštujem. A što se tiče plaćanja računa, tema je jezik, niđe veze, što bi neki od nas rekli...
  • @Vlada

    30.10.2021 12:58
    Dragi Vlado, slažem se sa svim što ste napisali, osim sa onim da je London "tu gde jeste" zbog toga. Ne, nije, nego zbog toga što je centar imperije koja je porobila i opljačkala pola sveta, i još uvek pljačka. Zbog toga su bogati. A zbog tog bogatstva se pola sveta sjatilo tamo, pa sad mogu da gaje "različitost". Inače, to i postoji samo u Londonu. U bilo kojoj engleskoj povinciji vlada teški rasizam, netrpeljivost i nacionalizam. Pogotovo u govoru! Malo objektivnosti u proceni dobro dođe, inače obolimo od "Stoholmskog sindroma".
  • Sabahudin

    30.10.2021 12:48
    Omerović
    Pre izvesnog vremena išao je prilog na RTS o časovima srpskog jezika u Vranju/Leskovcu. Jedno dete doslovno kaže: "Mene mama vika da se ne vika vika, no se vika kaže". Sa druge strane, po BGD tamošnji dođoši imaju svoj "govor" koji je sve samo ne jezik onih koji, recimo, žive u urbanim beogradskim sredinama. U NS znatan broj sve češće govori Djetelinara i Vjeternik. Tragedija...
  • Lepa nasa srBska

    30.10.2021 12:43
    Jeziko
    Znaci, kada dete dobije 1 iz diktata ili pismenog samo kaze da je to jezicki pluralizam i kulturni diverzitet i mora 5 da se upise? Kampanja je uvredila nepismene da su nepismeni.
  • madjar

    30.10.2021 12:41
    iz Vojvodine
    za sve "fine" vojvodjane:
    https://www.juznevesti.com/Drushtvo/Gimnazijalci-i-osnovci-sa-juga-uspesni-na-republickoj-Knjizevnoj-olimpijadi.sr.html
  • Hdjdh

    30.10.2021 12:40
    Ja kada odem na Kop, nista ih ne razumem šta pricaju
  • Stefan

    30.10.2021 12:29
    ama
    Meni baš simpatično .
  • Bob

    30.10.2021 12:28
    Lol pa nek nauče srpski ako ih vređa što ne znaju srpski jezik
  • niko bitan

    30.10.2021 12:25
    sa severa
    @Vlada 30.10.2021 • 09:45
    "Cutajuci ove komentare a mnoge druge na slicne vesti...... "
    plus sto komentarisu a pojma nemaju kakvi su ljudi na jugu. Njima je jug motel gde su stali kad su isli na more..........dan jedan nisu proveli na jugu......
  • Joca

    30.10.2021 12:17
    021
    29.10.2021 • 23:28
    Ne budite licemerni
    Ljudi,naucite padeze i pocnite da citate knjige.Svi ce vas postovati.

    Kakve mi sa Juga imamo sa vama, ostavite vi Nas. Mi Vojvodjane ne ugrozavamo, cak sta vise podrzavamo vasu autonomiju koju zelimo i za nas. A posle dobijanja autonomije, ko zna...
  • Pera

    30.10.2021 11:45
    @Pero
    OKLENI Pero?!
  • Imre

    30.10.2021 11:34
    Draga Jonas
    Da bi podrzao filologe iz gimmazije,trebalo su da nesto kazu o spikerima na radiu i TV ekranima,kao i mnogim glumcima koji u serijama nemaju izgovor za uho prosecnog gledaoca.Kakva je dikcija kod pojedinih glumaca i glumica,brlo brzo ce na domacim serijama da ide i titlovanjd da bi gledaoci znali sta ti ljudi Ovo je mnogovaznije suzbiti da bi srpski knjizevni govor i njegov mogli opstati.
  • Bojan

    30.10.2021 11:34
    ...
    Nobles Atina zgrožena jugom... sve uz najinfantilniju dikciju u državi i bisere tipa "bicikli" kao jednina.
  • mimi

    30.10.2021 11:28
    @Nišlija
    Reći za dijalekt da je gramatički neispravan baš i nema nekog smisla jer svaki dijalekt ima svoje gramatičke i leksičke specifičnosti. Naravno, svi oni odstupaju od standardnog jezika i normativne gramatike bazirane na standardnom jeziku jer je u određenom istorijskom trenutku jedan dijalekt izabran za standardni jezik. Samim tim, svi ostali dijalekti i lokalni govori odstupaju od toga.
    Dok se u razvijenijim zemljama radi na očuvanju dijalekata, u Srbiji se ismeva svako ko govori drugačije od standarda. Mada, nije ni čudo što većina ljudi s nipodaštavanjem gleda na razne dijalekte kada gimnazija koja bi trebala da se bavi jezikom i da prati svetske naučne trendove ima stavove iz devetnaestog veka. Jako tužno!
  • Комша

    30.10.2021 11:26
    Под хитно увести у књижевни језик ово са југа Србије: Кад јужњака пита жена са ким си био, он одговара: "са Драгана". Што значи да му је другар са којим је био Драган. Код нас кад кажеш:"са Драганом" жена ти очи ископа док објасниш да није Драгана, већ Драган.
    Иначе да је Драгана, онда јужњаци кажу:" са Драгану".
    Ето и неке предности јужњачког сленга.
  • Pavle

    30.10.2021 11:23
    A smisao za šalu
    Uvreda je u oku posmatrača. Činjenica ne bi smela nikog da uvredi, ali većina robuje egu. Znam ljude svesne svojih vrednosti kojima uvređenost ne bi pala na pamet.
  • Детелинара

    30.10.2021 11:20
    @Neoplantius
    Šta je uvreda?
    Mene na jugu razumeju. Njih ja ne razumem. Osećam se uvređen u njihovoj sredini, jer mahom zloupotrebljavaju moje nerazumevanje, i sprdaju se sa mojim nerazumevanjem.
    ----
    Шта то толико не разумеш? Па не причају доле сада као из Зоне, већ не користе падеже, а од старијих речи користе понеке које сам можеш да сконташ да ли је увреда или не. Мунем, чукам, булча, бицман, пикља итд. Ја сам војску служио у Лесковцу па замисли све сам их разумео осим пар локалних речи које су ми објаснили Лесковчани. Једино ако не можеш да испратиш брзину говора.
  • Teodor

    30.10.2021 10:32
    Ne, krajiška vilo
    @krajiska vila
    Dobra moja vilo, "severnjaci" su bolji jer znaju reda, plaćaju račune i porez, ljubazni su i poštuju sve oko sebe.
    E da, i svi ih razumeju kada govore! Ne znam jedino za Mađare u Vranju...
  • @integralni Srbin

    30.10.2021 10:23
    Ne, nismo svi u Srbiji Srbi.
    Zamisli, čak ni na Balkanu ne žive samo Srbi!

    Kad se definiše leskovački jezik (torlački) onda će s pravom da se bune. Do tada, samo su nepismeni.
  • Нишлија

    30.10.2021 10:03
    Чему оволико злурадих коментара? Да, тачно је да је дијалект српског језика са југа Србије граматички неисправан и у том смислу сматрам да је важно да се, у службеној преписци, сви држимо књижевног језика како не би долазило до неспоразума. Међутим, смејати се неком ко говори другачијим дијалектом је непристојно. Богатство српског језика је управо у дијалектима које има јер нас они повезују са неким временима која су иза нас и са традицијом коју баштинимо. Усвајањем страних речи ми, као народ, губимо идентитет, везу са историјом и поднебљем на којем живимо вековима а куда нас то води процените сами. Шпанци се на пример не одричу тако свог језика који се говори у Јужној Америци иако је тај дијалект битно другачији од изворног.
  • Đura

    30.10.2021 09:57
    Da je Vuk bio iz jugoistočne Srbije sprdali bi se dijalektu koji ima padeže. Sve je stvar na koji dijalekt je uho naviklo. Mislim da se nepravedno sprda sa dijalektima sa manje padeža. Broj padeža uopšte ne određuje da li je neki jezik pravilniji, superiorniji u odnosu na druge. Ako se ne varam mnogi svetski jezici koji imaju manje padeža od našeg se više pričaju u svetu nego oni koji imaju više padeža od našeg. Južnjaci su po ovom i po nekim drugim pitanjima diskriminisani. Ali ne samo južnjaci. Zašto se na RTV-u ne gaji dijalekat i akcentivanje jezika koji se govori u našoj lepoj Vojvodini. Zašto se recimo u nekim emisijama ne govori dijalektom koji se govori u Kikindi, Kovilju, Subotici itd. Mi treba da očuvamo dijalekte. To je bogatstvo a ne nešto za pocenjivanje. Svaki dijalekat koji je proistekao iz naroda je pravilan. Zašto bi samo Vukov dijalekat bio pravilan.
  • Cin

    30.10.2021 09:51
    Cin
    Jedno je ocuvanje regionalnog dijalekta, a drugo je ignorisanje i namerno izbegavanje svake standardizacije jezika. U jeziku ipak postoje neka pravila, i ne sme se biti ponosan na krsenje istih. Puna podrska daljem obrazovanju na jugu ali i osvescivanju ostatka drzave o ovom nacinu govora.
  • Vlada

    30.10.2021 09:45
    Cutajuci ove komentare a mnoge druge na slicne vesti, covek moze da zakljuci samo jedno: nama nisu potrebni nikakvi spoljni neprijatelji, mi cemo se istrebiti medjusobno sami. Necemo stati dok se ne odvoji sever od juga, Bg od NS, Srem od Bačke, Liman od Salajke....Svako za sebe. Umesto da prihvatamo ono najbolje od bogatsva razlicitosti koje imamo, mi se medjusobno vredjamo i ponizavamo jedni druge. Zato je npr London ( sto neko navede kao primer ) tu gde jeste a zato smo mi u ovom Balkanskom blatu iz koga nema izlaza. Vazda mislimo da smo MI najbolji a ceo svet vidi da smo najgori.
  • krajiška vila

    30.10.2021 09:38
    @Teodor
    Želite da kažete da "južnjaci", npr. Nišlije, ne znaju reda, ne plaćaju račune i porez, neljubazni su i ne poštuju nikog oko sebe?
    I time su gori od nas?

    Zaista ne shvatate kuda vodi ovakva "argumentacija"?
  • Hastali Šejtan

    30.10.2021 09:34
    Zli jezici
    „Južnjaci“, samo nastavite pričati kako ste naučili! To je vaš govor, koji su govorili vaši stari. Usput valja znati i pomalo jezik države u kojoj živite, a te države se mnogo često mijenjaju!!!
  • Lektor

    30.10.2021 09:33
    @Jvmu
    "Mogu misliti na cega lici jedan pismeni rad deteta iz Grdelice ili Vranja." Poštovani, zašto Vi koristite dijalektizam "na čega liči" umesto knjževnog oblika "na šta liči"? Po analogiji, odgovor na Vaše pitanje bi glasio "na ničega", a to, složićete se, nije pravilno, već "ni na šta", što se odnosi i na Vaš komentar, koji ni na šta ne liči. Daleko od toga da podržavam govor koji nije književni, ukoliko se ne radi o umetničkom delu, samo Vas molim da ne dajete sebi za pravo da komentarišete druge, a sami to isto činite koristeći svoje dijalektizme.
  • Galilej

    30.10.2021 09:27
    Glupost. Đaci su u pravu, promovišu znanje i treba ih podržati. Car je go.
  • Joca

    30.10.2021 09:26
    Sramotno je nemati elementarno poznavanje maternjeg jezika. Ovde ne mislim na definisanje (u tekstu navedenog) termina pežorativ (pejorativ) već na osnovnoškolski nivo.

    To je samo još jedan dokaz bede ove države.

    PS: Šta bi trebalo da znači "Novi Vujaklija"? Milan Vujaklija je umro (mislim) 1965. i šta posthumno je revidirao sam svoj leksikon? Takođe je užasno iritantno to što ljudi rekavši Vujaklija misle na knjigu (Leksikon stranih reči i izraza), a ne na autora.

  • Aleks

    30.10.2021 09:25
    Gi....gu....ga. Jbg, istina boli!
  • Bombon

    30.10.2021 09:21
    Evo ih novosaCki puritanci. "Postoje pravila", "Ne pričaju pravilno", "to se uči u školi".
    Da vas, jezičke stručnjake, prosvetlim u vezi nečeg - postoji nešto što se zove jezički dijalekt. Ni u Nemačkoj se ne razumeju ljudi iz dve pokrajne najbolje i postoje značajne razlike u dijalektu ali svi pričaju isti jezik. A ovo je kad daš svakoj budali da ti vodi instagram profil, a javna si institucija.
  • Gh

    30.10.2021 09:17
    Kratkovidnost
    Po komentarima se vidi zasto je uopste do ovoga doslo i kako ljudi ne shvataju zasto je neprimereno. Nije isto sprdati se u vicevima i javno. Ta paralela kako tebe isto ismeva kako otezes kako pricas, ne znaci da sad treba napraviti kampanju na tu temu.
  • Teodor

    30.10.2021 09:16
    Ne, krajiška vilo
    @krajiska vila
    Dobra moja vilo, "severnjaci" su bolji jer znaju reda, plaćaju račune i porez, ljubazni su i poštuju sve oko sebe.
    E da, i svi ih razumeju kada govore!
  • Bulevarac

    30.10.2021 09:16
    Mene mi sve toplo oko srca kad se neko frlja s padeži. Ne se tačno sećam kolko sam malečki bio, kad sam slušao taj dijalekat na Vlasinsko jezero.
  • AV

    30.10.2021 09:05
    Ne diraj mi bre glasaci s jug!
  • Adv

    30.10.2021 08:53
    Za komentatore
    Na mom omiljenom portalu nikad vise idiotskih komentara!
    Boli vas sto nepravilno pricamo?
    Prvo, trebalo bi vam biti jasno da je Vuk kao standard odabrao samo jednu od mnogobrojnih varijanti srpskog jezika, koja mu se ucinila najboljom. A zbog cega bi to i stvarno bilo tako...
    Kao primer dacu vam jednu recenicu na nasem nepravilnom jeziku koja precizno oznacava radnju, a probajte vi da je prevedete na knjizevni, ako mozete:
    "Dao sam dve jabuke na dva deteta"
    Da vas vidim...
  • Sale NS

    30.10.2021 08:53
    Koje bre?
    A b'e batke, šta gi frljaš? Koje problemi zboruvaš?
  • *

    30.10.2021 08:44
    Mnogi jezici imaju dijalekt s kojim se može sprdati. To su narodski dijalekti prostorno ili klasno udaljeni od kulturnog mejnstrima.
    U engleskom su to kokni, severnjački, južnjački, zapadni, irski dijalekti u UK, u SAD opet južnjački, dijalekti Bornxa, Queensa...
    U mađarskom tzv. vidéki dijalekti...
    U srpskom, bez sumnje, južnjački.
    Ali... jezik se koristi u raznim prilikama i kontekstima. U južnjačkom kontekstu i neformalnim prilikama, nema ničeg normalnijeg nego pričati južnjačkim dijalektom.

    Isto tako je OK standardizovati jezik koji se uči u školi i koristi u medijima i u formalnim prilikama.
    Samo treba znati kada koristiti standardni jezik, kada dijalekt i rešen problem.

    A sad naš, vojvođanski slučaj: Mada je OK da TV standardizuje jezik, nije OK da javni servis Vojvodine taj jezik standardizuje do te mere da ispada kao da se emisije snimaju u BG.
    Pa u srži standardnog srpskog je upravo vojvođanski govor, zato RTV ne bi smela po svaku cenu da tako izveštači govor voditelja. Tako nek pričaju voditelji u BG, ne u NS.
    Kada bilo ko iz NS kaže: "dinAra"? Mi kažemo "dInara".
    I koliko je samim NS voditeljima to strano vidi se već u sledećoj rečenici kad se zaborave pa izgovore ovu reč (i ostale reči) baš onako kako bi neko iz NS izgovorio.
    I ne samo izgovor, gube se i reči ili oblici reči tipični za NS i Vojvodinu.
    Koliko znam, svi iz mog okruženja su govorili "direktorICA", "profesorICA", "doktrorICA"... i to nije bio hrvatski nego novosadski srpski.
  • Haha

    30.10.2021 08:41
    ...
    Da je Vuk bio iz Vranja mi bi danas smatrali da je tako s polupadežima pravilno. Sve je stvar dogovora, knjizevno je knjizevno i zna se sta je pravilno. Ne treba brkati neznanje doktora nauka i rećiću / reći ću sa govorima juga istoka Šumadije itd. Ti koji ne znaju pravopis i standardni jezik su neuki a školovani. Ali neuki ljudi bez škole, s druge strane, odlično poznaju jezik svoga kraja i ja to postujem. Njihovo znanje treba preneti na mlade narastaje, mozda ce tako lakse u skolama savladati standardni jezik, to je deo našeg kulturnog nasleđa i ne treba se stideti toga.
  • Milan

    30.10.2021 08:34
    Jezik je jezik
    Šteta što se svaki govor van standardnog smatra pogresnim smesnim losim pogodnim za sprdanje i ruganje. Zao mi je sto se u skoli niti jedan cas srpskog jezika ne posveti lokalnom govoru, ja sam poreklom iz Mačve i stalno su nas opominjali da nikako ne govorimo kao sto su nase bake govorile otoič za malo pre, jàko za pre nekog vremena, da nikako nije lepo reći brez umesto bez, eviš ili eniš, ili na primer u trecem licu mnozine radu, oću, uču... a to je deo nekog nasleđa tog kraja i nema ništa lepse nego kad cujem da neko kaže "Díjete, prekuči se vamokar do viloretljike da te priupitam nesto" :) etiš. Pa nek se sprda ko oće ja vako volim.
  • StudenatJoe

    30.10.2021 08:11
    Opste je poznato da ljudi s juga "brkaju s padezi". U ovom kontekstu sigurno nije bilo zle namere, vec vise saljivo. Daleko je gore sto je pola danasnjih "novinara", doktora i inih akademskih gradjana u najbolju ruku - polupismeno. Nepoznavanje gramatickih pravila je uzelo ogromnog maha, najvise u medijima. A sta tek reci za razne novokomponovane, mahom anglicizme, preuzete sa interneta.
  • Dušan

    30.10.2021 07:59
    Onako
    @kako sad
    Ne pričaju svi južnjaci nepravilno...
  • Uki

    30.10.2021 07:45
    Realno imaju problem sa padežima ali to nije ništa što se ne može srediti učenjem.
  • Milana

    30.10.2021 07:43
    @komša
    Da je Vuk tako razmišljao, čime bi ti iskazao ovo što si napisao.
  • Kako sad

    30.10.2021 07:36
    Pa ljudi stvarno nepravilno pričaju. I sigurno i sami znaju da je tako. Pa ne postoje udžbenici na "leskovačkom", jednostavno je, pravila su pravila. I nije to književni jezik pobogu nego pravila koja učimo od početka školovanja.
  • Vojvodjanka

    30.10.2021 07:06
    Da li
    i mi mozemo da se pobunimo jer nas cesto ismevaju sto "otezemo" u govoru. Marim ja! Ne moram biti Srpkinja! VOlem da budem, Vojvodjanka!
  • Neoplantius

    30.10.2021 07:05
    Šta je uvreda?
    Mene na jugu razumeju. Njih ja ne razumem. Osećam se uvređen u njihovoj sredini, jer mahom zloupotrebljavaju moje nerazumevanje, i sprdaju se sa mojim nerazumevanjem.
    Dosta ljudi je kivno na stanivnike severa Vojvodine gde ne mogu ostvariti komunikaciju sa stanovništvom. Napadi se svode na: "u Srbiji se mora govoriti srpski!"
    Koja je razlika u nerazumevanju došljaka na sever, ili na jug?
  • mm

    30.10.2021 07:01
    bas
    narodni jezik pa valjda su se civilozovali i trebada su prestali da pricaju tako
  • Joca

    30.10.2021 06:48
    Begešari stari
    Msm brt jbt, ovo, ono, kabl, Dušaaanovac...
    Jerbo mi najboljije pričamo srBski
    Aj m'rš!
  • Hm

    30.10.2021 06:48
    Biti uvređen ne znači biti u pravu. Koliko se sećam ovo se zove neuspeh obrazovanja na jugu Srbije.
  • Marta

    30.10.2021 06:41
    Problem je visestruk!
    Problem je visestruk. Kao i kod mn9gih naroda knjizevni jezik koji se uci u skoli je razlicit od dijalekata koje odredjeni krajevi imaju. Kao u arapskim zemljama npr. Problem je vise vezan za skolu i uspeh nastavnika da prenese znanje. Nije potpuno opravdano ni pozicati se na "narodski govor" jer tom logikom, satrovacki bi mogli da koristimo u drzavnoj prepisci.
  • Nsadjanin

    30.10.2021 06:35
    Moze da se protumaci I kao uvreda Ali cinjenica je da imaju problem sa padezima.
  • Gorki

    30.10.2021 06:28
    za "komšu"
    Kaže "komša": "Нигде не пише да ниси Србин ако не причаш искључиво по књижевном језику"
    Ne bih ni primetio glupost, da to nije bio jedini komentar na vest.
    Druga je glupost u samom tekstu. Spominje se Brnabićka.
    A klinci iz teksta... Pa, oni su samo klinački duhoviti i reklama deluje simpatično, nikako pogrešno. Zamislite, ne dajte Bogovi, da iz gimnazije đaci izlaze tako što se najuspešniji najbolje frljaju padežima.
  • Jvmu

    30.10.2021 05:53
    Po kom krirerijumu nasu decu onda maltretiraju za pravopis i govor u skoli? Mogu misliti na cega lici jedan pismeni rad deteta iz Grdelice ili Vranja. Koliko znam,program skole je jednak za celu Srbiju. To nije srpski-nego bugarski sleng,nesto sto treba da se iskoreni kao i gomila stvari koje nisu dobre u ovoj drzavi. Isti slucaj je i sa nacionalnim manjinama u Vojvodini. Sto se pravopisa tice gore pomenuta deca su sampioni za njih.
  • krajiška vila

    30.10.2021 03:55
    Mizerno.
    Osim što je bedno i strašno, sumnjam da su deca autori ove "reklame". Ako i jesu - neko mora da stane iza toga, direktorka ne može da kaže "nemam pojma".
    Što je najgore, ovo mi jako "miriši" na fašizam: "severnjaci" su "bolji" (više vredni?!) jer (navodno) pravilno koriste sve padeže?!

    Ko je još "manje vredan"?!
  • Nije imaš li muke sa

    30.10.2021 03:19
    Padezima
    Nego, imaš li muke s padeži?
    Hahhaahhaaah koje pišanje.
  • Banderaš

    30.10.2021 01:46
    Srpsko blato
    Veliki Bora Stankovic je napisao cuvenu Kostanu koja se izvodila kao pozorisna predstava na narodnom,vranjanskom dijalektu da bi Jovan Skerlic napisao veoma lose kritike ismejavajuci Borislava Stankovica i njegov vranjanski dijalekt,da bi Bora od tuge ismejan i ponizen umro na stepenicama.To pokazuje koliko se srbija za 100 godina nije pomerila iz primitivnog blata ismejavajuci sebe samu i nesto najlepse izvornu razlicitost koju poseduje srpski jezik.Samo primitivci,ljudsko dno,ljudi bez integriteta,kulture i vaspitanja mogu nekoga vredjati i ismejavati na osnovu njegovog porekla,boje koze,dijalekta,religije,nacije.Ova zemlja je utonula duboko u blato mrznje prema svemu,blato rasizma i fasizma i bilo bi dobro za sve nas da drzava preduzme nesto i zaustavi u korenu spreci ovakva vredjanja i ismevanja.
  • Ja

    30.10.2021 00:37
    Gde je problem?
    Muče muku sa padežima, istina je. Mađari muče muku sa rodovima, jet ih oni nemaju. Mi imamo neke druge muke sa stranim jezicima. Neki doktori nauka u NS ne znaju da napišu npr. "reći ću", nego pišu " rećiću".
    To nisu uvrede, ne možemo se praviti da ne postoje te greške kada ih svi čujemo i vidimo. Svi grešimo i svi imamo prava da nam bude skrenuta pažnja na to, kao i da se popravimo. Ne treba ljudi da imaju toliki ego pa da se tripuju da njih neko vređa i slične gluposti. Niste centar sveta, ako vas niko o tome nije obavestio, samo ne koristite padeže kako treba i to svi znamo. Ovo više nije politička korektnost, nego je postao teror prema inteligentnijim ljudima čim nešto onim drugim skrenu pažnju da ne znaju.
  • integralni Srbin

    30.10.2021 00:25
    Crnogorci najponosniji, Vojvođani najegoističniji, Beograđani najbahatiji, Šumadinci najtvrdoglaviji, Južnjaci najsiromašniji.
    Hoćemo li jednom biti samo Srbi?
  • Vesna

    30.10.2021 00:15
    Ne uviđam
    Ne smatram da treba poštovati i negovati pogrešnu upotrebu padeža!
  • Pero

    29.10.2021 23:47
    Sramota je ne znati svoj jezik. Da ne ulazim dublje u kvalifikacije ljudi sa juga.
  • upotrebite Vuka

    29.10.2021 23:38
    Mene više brinu slengovi koje ubacuju u naš jezik. Antivakcinaš npr., kod nas ne postoji, a ako se prevede kako bi zvučalo: protiv vakcine? ili protiv vakcina?
    Malo da se poradi na tome, jer mi razumemo izgovor “dole južno”. Reč antivakcinaš, množina je antivakcinaši.
    Srpski ako se prevede ima jedninu i množinu. I dvojako značenje.
    Sve je u izgovoru.
    Objasnite ljudima, da se “bečka škola “ ne uvredi.
  • 021

    29.10.2021 23:28
    Ne budite licemerni
    Ljudi,naucite padeze i pocnite da citate knjige.Svi ce vas postovati.
  • Pera

    29.10.2021 23:02
    JUZNA PRUGA
    Zato imaju merak i dušu koji na Filološkoj gimnaziji ne postoje . Ljubav i toplina ne poznaju padeze. I zavrsavam citatom vladike Nikolaja: "Obrazovan je onaj koji ima obraza, bogat je onaj koji ima Boga u sebi".
  • StopNS@H20

    29.10.2021 22:53
    ...tupaviji čovek biva kad...
    Tupadžije, foliranti, kad bi bili pravi stručnjaci znali bi da ne postoji nijedan jezički varijetet koji je inferioran u odnosu na ostale, ukoliko se govornici sporazumevaju bez problema. Znali bi i da postoji preskriptivistički (sklon normiranju), ali i deskriptivistički pristup. Šta će im padeži i njihovo besmisleno RTS akcentovanje (teLEvizija, aUstrija, diNAra...), ljudi na jugu žive i sporazumevaju se vekovima i bez njihove BG "pameti".
  • комша

    29.10.2021 22:41
    Срамотно и јадно. Људи тамо тако причају и то је доле народни језик. Нигде не пише да ниси Србин ако не причаш искључиво по књижевном језику. Па погледајте нпр. Енглезе. Свако од нас ко научи у школи књижевни енглески језик кад оде у јужни Лондон неће ништа разумети јер људи тамо причају народним сленгом тј. језиком. Покушајте Мућке да гледате без превода.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna