Autor: 021.rs

Info
16.01.2023.
13:38 > 07:02
Protestna akcija frilensera održaće se danas, 16. januara ispred Ministarstva finansija u Beogradu.
  • Mikronizam

    17.01.2023 18:40
    Freelancer bar uveze neku lovu iz inostranstva i puni ovu Drzavu. Kakve koristi imamo od Molera, Elektricara, Ljudi koji prodaju uvozenu polovnu robu i automobile iz inostranstva etc etc. Ljudi koji trguju ovde na crno samo vrte novac u Drzavi. Freelanceri i ljudi koji rade sa inostranstvom upumpavaju cist kapital u ovu drzavu gde se Banke najvise obogate. Koliko rokaju provizije na svaku konverziju pff. Krenite vi malo od estrade i elitne prostitucije, razmazene dece kojima roditelji kupuju automobile od 80 hiljada evra za 18-i rodjendan. J***em te Drzavo.
  • Marko Petrovic

    17.01.2023 02:08
    marko.petrovic.92.gd@gmail.com
    Portali u Srbiji su na zalost prepuni botova. Odjednom su svi u Srbiji ustali da brane porez.
    Niko nije rekao da porez ne treba da se placa, ali ne sme da se trazi nesto unazad. Poreska uprava je godinama ignorisala postojanja Zakona, ljudi zbog neznanja inepektora poreske uprave nisu mogli da plate porez i sada se odjednom trazi da se sve to plati unazad. Sramota. Na sajtu Politika nikako ne mogu da objavim svoj komentar na ovu temu. U Srbiji vlada potpuna tama u medijima, a Vlada je na internet poslala armiju botova-sendvicara. Sramota i bruka. Nema ni D od demokratije u Srbiji.

    I zasto je poreska uprava slala licne podatke gradjana privatnim firmama na obradu? Koji zakon to dozvoljava? Sta ako neki drugar Velje Nevolje ima pristup podacima gradjana, brojevima racuna, stanju na racunu, adresi? U svakoj normalnoj zemlji ministar finansija bi momentalno morao da podnese ostavku i verovatno bi bio krivicno gonjen!

    A da ne pominjemo sto su se sada stili da oporezuju RETROAKTIVNO ne samo freelancere vec i pomorce i sve druge kategorije gradjana koji zive i rade u inostranstvu, ali su primali novac na racun u Srbiji. Botovi ne znaju jos sta da kazu na ovo, za sada su ih u toj njihovoj botovaskoj kuhinji naucili samo kako da opletu po freelancerima a inace su ograniceni kao balkon pa ne znaju sami nista kreatvino da smisle.
  • Nemanja

    16.01.2023 23:53
    @Dusan
    Nisam frilenser, ali da ti odgovorim na pitanje
    "A što lepo ne otrovire Preduzetničku paušalnu firmu ?"

    Iz prostog razloga što svuda u svetu, a naročito u državama odakle su moji klijenti čije pare ja dovlačim u ovu zemlju, "Personal invoice" iliti Lična faktura ima podjednaku (pravnu) težinu kao da ti istu izdaju J.P.Morgan, FED ili pokojni Rokfeler, zajedno...kakav PIB, APR, pečat i deponovani potpis gluposti, obaveze su jedino prema (stranoj) banci i to je to. Karticu isprovlačiš i platiš proviziju bankama, poreska i država nek se slikaju. Ja radio o svom trošku, ja zaradio, na meni je da dozvolim ko će da skine kolač za finansijske usluge.
    I, da, znaš zašto nemam ni trunke griže savesti kao "neplaćač poreza"? Ja skinem hiljadu deviza npr. i do zadnjeg centa ih ostavim u ovoj državi, "upumpam" pare, što bi se reklo. Bez kredita i toga da će mi unuci za tu hiljadarku vraćati tri. Vaši "paušali" i ostale gluposti su presipanje iz šupljeg u prazno, trgujete novcem koji nije ni vaš ni moj nego "nečiji". Dinara niste uneli u monetarni sistem ove zemlje, frilenseri su uneli milione deviza. Šta misliš, od čega se plaćaju vaše "paušalne usluge"?
    Za ovakav sistem zna gomila frilensera, ali da bi izbegli bankovne provizije, išli su godinama i pitali "koliko treba da platimo porez ovde" i dobijali odgovor - "ništa". Jok i ne bi svako odabrao tu opciju, neeeee, otvorio bi firmu na paušal...
    Sad se rupa bez dna ispraznila, pa odjednom imamo "poštovaoce zakona".
    More...
  • Slavko

    16.01.2023 10:21
    @markos
    Ja sam zadovoljan svojim poslom jer sam krenuo u preuzetnicke vode sa 21g i posle 20 god sam zadovoljan ali većina naroda nije a i taj profesor od "350e" koji nema posao verovatno nije sposoban da zaradi više i šta sada da ostali ispaštaju zbog njega,plati porez kao i svi ostali,kao fizikalac,pekar,frizer jer je onda diskriminacija prema ostalima .
    Na pitanje ko kupuje stanove ,frilenseri,advokati,profesori (na kredit)programi....a ne fizikalac,pekara,mesar....i sada treba da ne plati porez.
    Opet kažem neka ide u Nemačku pa da vidim da li će platiti porez u Nemackoj.
  • Nimbus

    16.01.2023 09:58
    Fantasticno koliko se branitelja poreza odjednom skupilo ovde. Niko ne trazi da se oslobode poreza, nego da se to regulise jednom za svagda. I da se ne naplacuje retroaktivno, kad je drzava shvatila da nema vise cime da popuni rupe.

    @Milan
    "zbog vas je skočila cena kvadrata u Srbiji"
    @Slavko
    "Vi i crne pare ste podigli cenu kvadrata"

    Kako obojica isto "razmisljate". Neupucen bi pomislio da vam je neko rekao sta da napisete.
    Cenu kvadrata su podigli oni koji peru pare, stecene kriminalom preko kupovine stanova. Uglavnom sami investitori ili ljudi povezani sa njima. 80% stanova se kupi za kes, a 20% na kredit. Sta mislite koliko ljudi koji se bave postenim poslom mogu da ustede za stan? Sigurno ne 80%, kolike god da su im plate. Po ovim cenama, frilenser mora da radi 10 godina, da odvaja 1000 eura mesecno, da bi kupio dvosoban stan. Pa ko to moze? Sta mislite, da oni zaradjuju 6-7 hiljada? Medju njima ima gomila prevodioca i onih koji drze privatne casove za 300-600 eura mesecno. Jel' su oni podigli cene stanova? Da li njima treba da se uzme 50% do sad zaradjenog novca?
  • Dusan

    16.01.2023 09:13
    A što lepo ne otrovire Preduzetničku paušalnu firmu ?
    Evo ja otvorio zaposlen sam a ovo dodatno radim i lepo do 6 miliona mogu da naplatim godišnje (jeste naplatim manje ali opet je dobro).
    Takođe imaš lepo poreze što plaćaš dohodak na zaradu i pio porez. To bude oko 16000 mesečno. Ako ste ne zaposleni ide još 5000 dinara . Što mislim da je normalno platiš i niko te ne dira.
  • sale

    16.01.2023 08:17
    razuma bez
    Moze protest, ali bez politike i politicara, jer mi se gadimo politike, ne zanima nas, svi su isti, opozicija samo gleda kako da se docepa fotelja, vladu i onako ne biramo na izborima vec je postavljaju zapadni ambasadori, a resenje naseg problema trazimo, ne od politicara, nego od uprave biblioteke...
  • xqt

    16.01.2023 07:53
    NazaDNO, beDNO
    Još jedna brljotina vlasti u neprekiDNOm nizu sličnih u zadnjoj deceniji. Ovo im ne sme proći.
  • FreeSelferi

    16.01.2023 07:13
    Samozivost
    Dragi frilenseri, da ste bili malo socijalizovani, pa protestovali protiv raznog nasilja ove države, sada bi imali šanse
    Ovako za svoje dupe samo izlazite, i zato vas niko neće podržati.
  • Kristijan

    16.01.2023 06:13
    Odgovor za Kizu
    Kizo, pomorci ne traže benefite koje imaju frilenseri. Odakle ti ta informacija? Mi ne želimo te benefite, jer se kose sa našim zahtevima. Pomorci traže status, prava i obaveze kao u drugim normalnim državama.
    Kakvu kolegijalnost tražiš od pomoraca? Konkretno?
    Da li su frilenseri uputili bilo kakav zahtev za saradnju pomorcima?
    Da vas podržimo u protest? U redu. Zašto onda nisu zajedno pisali povode za proteste?
    Ono što pomorci traže ne treba da te tangira, jer u nijednom momentu ne ugrožava nijednog drugog građanina ove države, niti se kosi sa međunarodnim zakonima i normama, koje su uobičajene za pomorce u drugim državama.
    Da li su se pomorci mešali u zahteve frilensera?
    Da li su frilenseri kontaktirali pomorce kada su pregovarali sa državom pre dve godine?
    Tvoje želje za pomorce su stvarno neukusne. Nijednu ružnu reč nisam rekao za frilnesere, samo sam naglasio razlike frilensera i pomorca.
    Da li sam lagao nešto u mom komentaru?
    Gde si proćitao da sam napisao da su pomorci iznad frilensera. I kako ne doprinose društvu ove države? Da li si svesan šta pričaš? I sebe smatraš bitnim faktorom da možeš da pišeš o tome da pomorce treba klepiti po ušima. Sram te bilo!!!
  • Kiza

    15.01.2023 22:07
    Kako objasniti...
    Kako prosečnom čoveku objasniti da se plaćanjem poreza od dohotka, finansira ostvarivanje svojih RADNIH prava, a da on ne zamenjuje teze da se tim parama ne grade mostovi, bolnice, stadioni i putevi koji se grade od PVD-a?

    Vi plaćanjem PiD ostvarujete pravo da vas država štiti od mobinga, da u slučaju gubitka posla imate pravo na novčanu naknadu na birou, da u slučaju nezaposlenosti imate BESPLATNO zdravstveno, da imate pravo na godišnji, bolovanje, trudničko, i tako dalje u nedogled. Dakle, vi plaćate SVOJA prava, tj USLUGU koju vam država obezbeđuje novcem koji je sakupila kroz taj oblik oporezovanja.

    Frilenseri su u obavezi da plaćaju kao svi ostali, a da za godine kada im se traži porez, nisu mogli da ostvare niti jedno jedino pravo. Nisu mogli imati staž i penziono, nisu mogli biti zaštićeni od mobinga, bez trudničkog, bolovanja, ili naknade u slučaju otkaza.

    Čekaj bre, alo, za šta da plaćaju, i to unazad? Harač radi kupusa i sarme?
    100% prava - 100% obaveza
    0 prava - 0 obaveza

    To je jedini prihvatljivi i civilizovani koncept.
    Još 2012. su frilenseri pokrenuli ovo pitanje i dobijanje prava i statusa u zakonu, i državu totalno nije interesovalo, i sve se raspalo.

    Pa i Turci su razumeli ovaj koncept, samo Srbi u Srbiji ne razumeju, i još alavi botovi navijaju da što više ljudi bude u što goroj materijalnoj situaciji.
  • ovdašnji

    15.01.2023 19:29
    ja sam preduzetnik.sam se snašao i država mi nije pomogla..da li sam i ja freelanser ili budala koja plaća poreze ?
  • Dex

    15.01.2023 18:52
    Frilenseri treba da plate sve sto duguju. Do sad su se pravili pametni i nisu placali, ali doslo vreme na naplatu. Za sve pio doprinose sto plate, treba da im ulazi u penzijski staz
  • Sava

    15.01.2023 18:19
    Sveti
    Ova vlast je otimala penzije, a tako će proći svi koji ne rade u njihovim fabrikama auto kablova.
  • Kiza

    15.01.2023 17:42
    Slažem se
    Ja se slažem sa konstatacijom pomorca iz komentara, da oni nisu frilenseri, i stoga ne bi trebali imati pri plaćanju njihovog poreza nikakve benefite koje imaju frilenseri
    ni umanjenje za normirane troškove, ni neoporezivi deo, ni rate. Treba im naplatiti pune iznose, sa kamatama i krivičnim prijavama o izbegavanju plaćanja poreza u njihovoj državi.

    Pošto su oni specijalci i neće da budu kolegijalni sa frilenserima, smatraju da su iznad njih i još traže beneficirani radni staž iako njihov rad nema nikakvu osnovu za tako nešto jer ne doprinose svojim radom društvu ove države, već isključivo privatniku koji ih je zaposlio, smatram da ih treba klepiti po ušima po zakonu iz 2001. koji obuhvata i njih, između ostalog, pa neka se sa takvim rešenjima prave pametnjakovići po portalima i viču kako nisu frilenseri, a da ne razumeju ni šta je slobodnjak.
  • Za ovog bez potpisa

    15.01.2023 17:41
    LUPETANJE
    Baš LUPETATE. Frilenseri su dobili porez i penzijski doprinos da plate.Ne zdravstvo i osiguranje od nezaposlenosti. Još im je Država smanjila osnovicu za obračun,mislim za 34%.Na 10 godina,bez kamate.O čemu Vi debatujete? Država nije znala da obračuna ranije???Sad su otkrili procentni račun?O temi treba nešto i znati, pre nego pošaljete laički i ostrašćeni komentar.A i Nick name, ne bio na odmet.
  • @@Nada

    15.01.2023 17:31
    Samo molim da se ne govore neistine. U Republici Srbiji vazi princip samooporezivanja. Obveznik je duzan da samo obracuna porez. Par godina pre uvodjenja ove vrste poreza, nasiroko su se organizovale tribine i edukacije. Omoguceno je podnosenje prijava iz fotelje. Porez nisu placali samo oni koji su hteli da ga ukradi i oni koju su se nadali da nece biti uhvaceni. Jos jedno drzava ne obracunava ovaj porez i nema takvu obavezu. Lopovima koji su krali porez su nadlezni inspektori obracunali porez i oni sada protestuju. Srbija nece biti uredjena drzava sve dok onaj koji posteno placa porez, placa vise i u losijem je polozaju od lopova koji kradu porez. Drzava je i ovaj put lopovima izasla u susret i stavila ih u bolji polozaj od postenih. Medjutim lopovima je i ovaj delic poreza koji treba da plate mnogo.
  • Anchi

    15.01.2023 17:15
    Ns
    Svi ovi koju su se u komentarima okomili na frilensere nek svoju mrznju i ocaj usmere ka onima ka kojima je to zaista potrebno. Drzavi/politicarima /kriminalcima koji su ojadili i opljackali ovu drzavu dok ste vi jadnici glasali za njih.
  • Jov023

    15.01.2023 17:12
    Podrska za mlade
    Podrska za mlade ljude koji su se snasli i zaposlili bez veza i ostalih obaveznih stvari u ovoj drzavi ako zelis posao.
    Cenu kvadrata nisu podigli oni ,nego "biznismeni" i ostala bagra.
  • Pranje para

    15.01.2023 16:39
    Građevinska mafija
    Ako stvarno mislite da je zbog frilensera porasla cena kvadrata, onda stvarno nešto nije u redu sa vama.
  • igor

    15.01.2023 16:21
    .
    A kad ce porez poceti da placaju popovi, radnici na pijacama, ovi sto izdaju stanove za 1000e itd...
  • Kristijan

    15.01.2023 16:19
    Pomorac
    Mi smo pomorci i ne bežimo od plaćanja dažbina.
    Nismo frilenseri. Nismo preduznici. Nismo paušalci.
    Pomorci traže status, prava i obaveze kakve postoje u drugim normalnim državama. Ni manje ni više. Šta je tu problem? Da li tražimo nešto posebno?
    Kad bude to spremno, onda može plaćanje. Pre toga ne.
    Posle raspada SFRJ i SRJ pomorci su izgubili status, prava i obaveze. Da paradoks bude veći, broj pomoraca se u poslednjih 20 godina i povećao (sa porastom broja putničkih brodova).
    I u našem interesu je da se završi to što pre, da ne moramo da idemo u druge
    države po ovlaščenja, da imamo sigurnu penziju, da ne plaćamo privatno doktore...
    Ne može država na nepotpunom zakonima da ubacuje pomorce u neke frilenser modele plaćanja samo da bi nekako izvukla dažbine, a da im ne da istovremeno ostala prava i obaveze, i pre svega status.
    Jedan primer: Ako 99% brodara neće da zaposli pomorca starijeg od 60 godina, onda bi pomorac trebao tad da i dobije penziju, zar ne? Znači, nije regulisano. Postoje na stotine primera (beneficirani radni staž itd.). Nisu ta pravila izmislili srpski pomorci. Pročitajte pre svega međunarodne konvencije i sl. (Srbija je takođe potpisnik) koji se tiču pomoraca.
    Nadam se da nas pomorce sad malo bolje shvatate?
    Svako dobro!

  • @Nada

    15.01.2023 16:15
    Nemoje LUPETATI o stvarima o kojima ne znate. Poreska uprava godinama nije radila posao, nije ZNALA da propiše poreze, a ovo je uvedeno kad je budžetska rupa postala zjapeća.
  • Комша

    15.01.2023 16:02
    Да се надовежем само на претходни коментар који сам послао извесној Нади.
    Јел овај човек у колицима који је поштено отишао до Пореске управе и платио оно што су му тада рекли, а то је порез само ако премаши 6 просечних плата, дужан сада да плаћа грешке Пореске управе која га је свесно обманула?
    https://nova.rs/vesti/biznis/frilenser-u-kolicima-mora-da-plati-6-miliona-poreza/
    Јел ви мислите да би ико од фриленсера ризиковао да буде дужнички роб да је знао да то мора да се плаћа као што сад потражују? Па није нико луд. Грешка државе, а стално се дешавају, не сме да се обија грађанима о главу. Држава је ту због грађана, а не грађани због државе. Ако држава погреши она мора да те грешке исправља, а не да окривљује грађане. То је разлика између уређене и фашистичке државе. Фашистичке државе не маре за грађане, већ само за себе при том газећи све под собом.
  • markos

    15.01.2023 15:57
    @Slavko
    Eno profesor engleskog bez posla koji radi onlajn za 350e je tebi oteo nesto i povecao cenu kvadrata. Kako vas bre nije sramota? Predji u frilensere kad nisi sposoban da budes preduzetnik, posto vidis da se ubijaju od para, a vi jadni placate sve... Kakvo izvrtanje cinjenica.
  • Комша

    15.01.2023 15:55
    @Nada
    Само кад ти знаш.
    10 година да плаћају здравстевно на које нису имали право? 10 година да плаћају ПИО а да им не пишу стаж? Јел онај фриленсер из Петровца који је у колицима ишао у ПУ и кад су му рекли да не треба да плаћа, он је тражио да му то написмено предају што су они и урадили? И сад пуј пике не важи? Није постојао закон, пореска је обмањивала људе да се на те приходе не плаћа ништа, а онда када се каса испразнила, онда ајде да их ретроактивно опљачкамо, ко их шиша што имају написмено да не морају плаћати ишта???
    Предузетник који плаћа порез има стаж, здравстено осигурање, право на боловање, право на породиљско и трудничко. Фриленсери то НИСУ имали све ове године које им траже да то исто плате. Е ту је проблем. Да је ово држава као што није, рекли би ОК, није постојао законски оквир да ви плаћате порез и доприносе, а да при том добијате права као сви остали радници, ајде сада да донесемо закон да се то среди како треба и уреди на обострано задовољство. Две године вам људи објашњавају шта је контретно проблем. Мислите да је лако бити фриленсер? Па што не постанете када мислите да је то исплативије од тога да будете предузетник у Србији? Али не заборавите да имате цео свет као конкуренцију, а не само малену Србију. Нека уведу нови закон који су обећали, а не да уводе промене постојећег! То није решење, поготово не у овој кризи да скидају кожу људима са леђа.
  • Bojan

    15.01.2023 15:18
    @Nada

    Sama ideja da neko ima "poreski dug" od 10 godina isključivo zbog nedelovanja države pokazujemo u kakvoj rupi živimo, ne treba joj dati ni dinara.
  • Nada

    15.01.2023 15:02
    Neznanje
    @Комша
    Jel znate da su dobili deset godina da plate taj dug bez kamate? Jel znate koliko dobija da plati preduzetnik koji je ovde registrovan, a dužan je od 2017.g ?Za njega nema 10 godina a kamata je veća od glavnice, i još mora da plati zdravstveno osiguranje koje nije ni mogao da koristi.Nemojte pisati o temama o kojima stvarno ne znate mnogo.
  • Milan

    15.01.2023 15:01
    Vi,političari,sverceri na pijacama,advokati ste najveća rak rana ove države jer vi ne plaćate porez a zbog vas je skočila cena kvadrata u Srbiji.
  • Slavko

    15.01.2023 14:59
    Ja sam preduzetnik koji placa porez, doprinose,razne namete jer svaka zemlja živi od poreza i od tog se finansiraju penzije tako da platite poreze na enormne zarade .Ili subodno ako mislite da se u Nemackoj ne plaća porez slobodno idite.
    Vi i crne pare ste podigli cenu kvadrata i sada običan čovek ne moze sebi da priušti stan,kuci pa ni hleb .....
  • misko

    15.01.2023 14:47
    posteno
    nedozvolite da vam porez naplate RETROAKTIVNO, godinama spavali a sada vam natovarili placanje dva poreza/ondasnji i danasnji/. Od donosenja ovog novog zakona treba svi da placaju.
  • Nebitno

    15.01.2023 14:43
    Nebitno
    "frilenseri" su u velikoj većini natprosečno obrazovani i i informisani ljudi i pretpostavka da su iskreno rezonovali da je moguće nešto zarađivati a ne platiti porez je uvredljiva za svakog ko realno sagledava činjenice pa i za njih same.

    I te 2017. i ranijih godina je postojao zakon koji je definisao njihove obaveze. To što su se pravili ludi je prolazilo do sada, neka budu srećni zbog toga što zaista nije duža.



  • Комша

    15.01.2023 14:14
    Велика подршка за ове младе и паметне људе! Боре се да се изборе за праведно опорезивање које држава упорно жели да им ускрати и наметне превелике обавезе, а да при том не даје права као свим осталим радницима. Све околне земље су решиле тај проблем посебним законом и тамо су се млади људи изборили да раде и да приходују и себи и држави. Проблем је што ову државу воде кратковиди ликови са купљеним дипломама и плитким умовима, па им је једино пуњење буџета циљ како би прикрили пљачкање истог и малверзације са парама грађана. Њих апсолутно не занима да ли ће оваквим чином угрозити егзистенције хиљаде породица чији чланови нису имали како да дођу до прихода осим на страном тржишту које је знало да цени српску памет, за разлику од државе која ту исту памет тера ван земље.
  • Majstor DE

    15.01.2023 13:46
    Dok vrhovni svemirski admiral
    ne vidi blokiranu Gazelu nema od toga ništa.

    Smatrajte da ste gubili vremena.

    Vrhovni svemirski admiral razume samo blokadu auto puteva.Sve ostalo je smrzavanje na hladnoći.

    Kad mu budu javili da saobraćaj na Gazeli ne ide više pa možda se seti ko ste vi.

    Učite na primeru pijačara,taksista,advokata...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna