Autor: Bloomberg Adria

Info
07.05.2025.
07:47
Dok milioni evra pristižu od naplate putarine, Srbija i dalje vozi svojim putem - bez vinjeta.
  • Ivan

    07.05.2025 22:00
    Koristim tag
    Od maja 2014 koristim tag. Sad bih voleo da mi neko objasni kako bi se koristila dozvola za besplatan prolazak auto-putem (npr za invalide) ako bi se sklonile kućice, tj rampe?
  • Nenad

    07.05.2025 13:00
    Najskuplje i najgore
    U Srbiji imamo jednu od najskupljih putarina u Evropi i najlošiji kvalitet puteva. Od nas su jedino lošiji možda MK,BiH i AL. Kao i sve ostalo u ovoj napaćenoj i opljačkanoj državi.
  • Aleksandar

    07.05.2025 12:54
    Austrija ima vinjetu
    Austrija koristi vinjetu, ali ona ne vazi na odredjenim deonicama na kojima se minimalni prolazak placa 12 evra u jednom pravcu nebitno vozio kilometar ili 50.
    Naplatne rampe jesu pravednije, ali troskovi odrzavanja i plata, je ogromno. Tako godisnja vinjeta moze da bude jeftinija za vozila registrovana u Srbiji.
  • pogodi ko je

    07.05.2025 12:12
    E ovako, mozda su negde vinjete povoljne ali u Srbiji se to nece biti slucaj. Prvo ce se budzet nevidjeno opljackati putem opreme i logistike a zatim po ceni vinjete koja ce biti pljackaska. Ne brinite, nece ovaj sistem raditi protiv sebe, uvesce novinu samo ako moze da vas opljacka. Drzava para nema jer sve su patriote razvukle za 35 godina.
  • Lala

    07.05.2025 11:51
    TAG
    Tag moze u sebi da ima i vinjetu tj vremensku pretplatu na putarinu na 1, 3, 6 ili 12 meseci, po cenama vinjeta.
    Na primer, godisnja pretplata na putarinu za neogranicen broj Km je 10.000 din. i to se ucita u tag uz pocetni i krajnji datum vazenja.
    Nesto poput mesecne ili godisnje karte za autobus.
  • Opljačkani građani

    07.05.2025 11:48
    Džavni MEGA kriminal
    Naplata po kilometru je višestruko skuplja u Srbiji nego bilo gde u Evropi. A u velikoj većini zemalja postoji godišnja vignjeta, pa 30-50 x puta manje plaćaju vozači koji ćešće koriste autoput. A pored toga gradnja autoputeva bez tendera je nakceća pljača građana, sa najskuplje plaćenim Km izgrađenog puta je najbolji način MEGA KRAĐE građana. A grade se putem nepovoljnih kredita koje će i naši unuci da otplaćuju.
  • Profesor

    07.05.2025 11:41
    Krađa na kub
    Naplata po kilometru je politika koja dovodi u nepovoljan položaj vozače iz Srbije u odnosu na strance. 93% zemelja Evrope ima vignjete za 1, 3 ili 12 meseci za svoje građane, koje povoljnije tretira (sem Severne Makedonije, Bosne i Hercegovine i Turske). Ali naši gledaju da iscede svaki dinar od domaćih vlasnika vozila. A pored toga gradnja autoputeva bez tendera, sa najskuplje plaćenim Km izgrađenog puta je najbolji način ogromne krađe građana. Pri tom se uvečava spoljni dug za 3-4 milijarde godišnje putem nepovoljnih kredita koje će i naši unuci da otplaćuju.Tako da smo dva puta opljačkani. S vlast se još licemerno hvali da se Srbija gradi.
  • Profesor

    07.05.2025 11:39
    Krađa na kub
    Naplata po kilometru je politika koja dovodi u nepovoljan položaj vozače iz Srbije u odnosu na strance. 93% zemelja Evrope ima vignjete za 1, 3 ili 12 meseci za svoje građane, koje povoljnije tretira (sem Severne Makedonije, Bosne i Hercegovine i Turske). Ali naši gledaju da iscede svaki dinar od domaćih vlasnika vozila. A pored toga gradnja autoputeva bez tendera, sa najskuplje plaćenim Km izgrađenog puta je najbolji način ogromne krađe građana. Pri tom se uvečava spoljni dug za 3-4 milijarde godišnje putem nepovoljnih kredita koje će i naši unuci da otplaćuju.Tako da smo dva puta opljačkani. S vlast se još licemerno hvali da se Srbija gradi.
  • kozak

    07.05.2025 11:05
    100 pitanja
    Samo se ponavlja ko papagaj a ko će naterati onda tih 50 posto sto ne koriste tag da ga koriste.
    - Држава ће увести закон за грађане Србије да је наплата искључиво електронска па ће бирати или преко тага или преко таблица на кућну адресу. Веома једноставно.

    Kako će sa Turcima to da reše,kako će oni koji prodju kroz te podignute rampe da naknadno plate,ko će da iskontroliše taj silni narod.....Koje su gužve sad bile za praznike kilometarske kolone.

    На уласту у земљу ће оставити две, три траке на рампама за регистрацију странаца на тај систем где ће они бирати како ће да плате, припејд или постпејд. Постојаће и мобилне екипе које ће аутоматски снимати саобраћај и тамблице и заустављати оне који су покушали да избегну ту регистрацију. Такође неће моћи да изађу из земље ако не плате, а избегну и те патроле.

    Kjji je smisao još ulagati i zadrzati isti broj ljudi,valjda je smisao otpustiti pola da bi se smanjili troskovi a povecala dobit.

    Тај систем се мора одржавати. Мрежа аутопутева је све већа и већина радника са рампи ће бити преквалификована да раде патроле, рекламације, продају и конфигурисање тагова, регистрацију странаца на систем, видео надзор деоница аутопута, администрацију итд. До 2035. неће бити потребе да се ико отпушта јер до тада ће доста радника свакако у пензију или ће неки сами отићи.

    Sve ovo ima puno rupa i samo zvuci kao neka propaganda.
    Мислиш да не постоји већ такав систем у Европи? И да су паметнији људи од нас већ смислили све?
  • Del Boy

    07.05.2025 10:56
    @pa sta?!
    07.05.2025 • 07:59
    meni je najnepravednije placanje putarine u Srbiji, jer je preskupo!
    ---
    Jeftinije je nego u Hrvatskoj po kilometru skoro duplo. Autoput je tu najvise zbog privrede, a vi sto se ponekad vozikate ste manje bitni realno. Uostalom, postoje svuda alternativni pravci koji se ne placaju.

    Svi hoce nove puteve, i da se stari odrzavaju, a skupa im putarina. Pa nije Srbija Nemacka pa da moze iz budzeta sve to da plati.
  • @Donovan

    07.05.2025 10:54
    10 dana Austrije je 12.40eur
  • Детелинара

    07.05.2025 10:52
    И вињете и путарина по КМ имају своје предности и мане. Вињета је корисна онима који често возе аутопутем, а осталима је кориснији систем који имамо сада по пређеном километру.
    Ово што се најављује за free flow систем управо сада креће да се уводи у Хрватској где ће за три године цела мрежа аутопутева код њих прећи на тај систем. Иначе да би увели тај систем ми морамо уклонити рампе које су коштале веома много, поставити портале са потпуно новим камерама, антенама и сензорима јер ове сада антене на рампама на ЕНП тракама су далеко од савршених. Тагови често закуцавају јер их људи користе како не треба. Систем често греши категорије па не диже рампу, а то често значи да нечија шоферка страда јер јурцају као полудели иако је у упутству уз ТАГ уређај јасно написано да се не улази у траку иза другог возила и да се вози до 40кмч.

    Иначе што се тиче вињата то се у Србији неће десити никада јер је Србија изабрала наплату по км.
  • Nikola

    07.05.2025 10:43
    Ne znam zašto neki ljudi smatraju da će se manje krasti ako se uvedu vinjete. Krašće se isto kao i sada. Pošto će prihodi biti manji, ili će se dodatno smanjiti kvalitet auto-puteva (manji budžet za održavanje puteva) ili će se taj novac namiriti iz drugih izvora (skuplja registracija, veća akciza na gorivo, veći PDV, manji budžet za zdravstvo, prosvetu, socijalna davanja itd.). Suština je da niko neće omogućiti jeftinije korišćenje auto-puta, samo je pitanje da li će se to plaćati direktno ili indirektno. I da krađa nema veze sa postojanjem vinjeta.
  • bRRka

    07.05.2025 10:42
    Pa i nije neki prihod od putarine... Gde su sad ovi što misle da im A.V. pravi puteve?
    A vinjeta... Povoljnije ne bi bilo sigurno.
  • Презиме

    07.05.2025 10:37
    Цела ЕУ јефтинија од Србистана
    По пређеном километару. Мађарска, 25€ за месец дана, без лимита километраже, наравно! Аустрија, 31€ за 2 месеца!! А у Ћациленду...од Суботице до Прешева, један правац који се пређе за 7 сати вожње 24€ ?!У дану може да се и вратите..за €48. Срамота на квадрат!! И ви назадни као водите земљу?!
    Ако икад и дође до дизања рампи онда их треба тотално и уклонити пошто ће бити велика опасност.
  • Dejan

    07.05.2025 10:33
    Dil
    sad kad se jave spodobe,meni ovo bas odgovra jer putujem par puta godisnje na autoputevima !! Wauu pazi srbske pameti a posle kuka kako mu kamioni tutnje kroz naseljena mesta i unistavaju i to malo puteva sto ima. Ovde ide prvo drzavno javno pljackanje pa onda gradjani na kraju !!!! Pogledajte samo kakva su stajalista po autoputevima,uvece je zona sumraka, kad se nekom nesto desi-resavaj sam svoje probleme ! Eno gradi se E79 autoput da bi se zaobisao srbistan, vidite mu trasu !!!
  • Baba J

    07.05.2025 10:22
    Za ove što idu na more
    Jedan tehnički info za ove što idu na more i koriste autoput jednom godišnje. Putarina Subotica - Preševo u jednom pravcu je 2700 ako idete do Grčke. Putarina Subotica - Čačak u jednom pravcu je 1420 ako idete na Zlatibor ili Crnu Goru. Ali Baba J ja nisam iz Subotice ja sam iz Sasa i i hoću za Grčku! Ok fine; Inđija - Preševo je 1990 u jednom pravcu. Vinjeta u Mađarskoj za 10 dana je 1920 dinara.
  • 9

    07.05.2025 10:18
    Kada gradimo
    "Više autoputeva od Nemačke" hajde da se ugledamo i po naplati istih kao u Nemačkoj ? Koliko je meni poznato sem za teretna vozila je nema. Zar nismo ekonomski tigar sa najvećim privrednim rastom u vasioni? Pa i ograničenje brzine kretanja prilagoditi Nemačkoj , samo po ovom oranju i kolotrazima u autoputevima nekako ne ide . Mi smo ipak iza "suseda" Turske. I da isprvim čitaoca u Mađarskoj je 10-o dnevna vinjeta 18 E ali neka se ugleda na Rumuniju 3,5 E ili skupu Austriju 12 E. N.Sad - Preševo 1 pravac 1 dan 20E jeftino nema šta .
  • gastarbajter

    07.05.2025 10:10
    Skupa Putarina u Srbiji
    Problem je sto je u Srbiji skuplja putarina nego u okruzenju. Uzmimo u primer Madjarsku. Za 30 dana vinjeta kosta manje od 30 evra. Mene izadje kada idem u Srbiju od granice do Siriga 400 dinara i nazad iz Siriga do granice 400 dinara. Dakle 800 dinara ili oko 7 evra a presao sam samo 200km. Jedna voznja Sirig-Vranje-Sirig izadje oko 2000+2000 dinara ili ti oko 4000 dinara ili 35 evra ukupno za samo nekih 900km. Pa sad vidite kakve su cene kada uporedite na primer sa Madjarskom gd emogu da vozim koliko hocu za mesec dana a kosta me samo oko 30 evra.
  • White Power

    07.05.2025 10:07
    @okrugla pravda&momcilo
    Vi koji autoput koristite 1 ili 2 puta godisnje, a i tada vrv vozite 100 na sat srednjom trakom, niste ni prosek ni ciljna grupa.
    Ako vam "nepravedna" vinjeta bude skupa-a vi lepo sporednim putem klaj klaj ko i inace, pa kad stignete.
    Naravno da je vinjeta jedino smisleno resenje.
  • Ahab

    07.05.2025 10:01
    Od Subotice do Vranja 22 eur u JEDNOM smeru, a za 16 eur po Sloveniji vozis nedelju dana NEOGRANICENO.
    Stvarno su vinjete "nepravedne".
    Idi begaj!
    Tu pricu prosipajte nekom drugom, a vinjete znamo da necete uvoditi nikada jer vam putarine ostavljaju mesta za sektaske uhlebe koji ce na glasanje da dovedu tetke, strine i ujake ne bi li im sacuvali bulju.
  • МилеНС

    07.05.2025 09:59
    само притисак
    Да стану аутопутеви на пар сати, насумично са јасним захтевом за вињете ствар би се решила. Него ови мученици путаринама узимају ненормалне цифре и за себе и за дугове које су направили па зато држе овај накарадни систем да од Хоргоша до Прешева (583km) кошта као светог Петра кајгана!!! По вропским чланицама се мање више за те новце са вињетом вози по 15-20 дана без ограничења у км!
  • bla

    07.05.2025 09:39
    ,,Međutim, ovaj sistem se, ističu u Putevima Srbije, prema važećim EU propisima smatra pravednijim, jer korisnik plaća samo za deo puta koji je koristio."
    Osim Beograđana, koji koriste auto-put od Stare Pazove do Bubanj Potoka bez ikakvih troškova!
  • aTest

    07.05.2025 09:37
    GR, u BE besplatno, u NL, DE, DK, SWE takodje, AUT placaju se tuneli-eko zone, CH besplatno, LUX takodje, Ita naplacuje dal novac dal tag.HR takodje...mi nismo ni blizu nivoa i kvaliteta na kojem su svi ovi gore navedeni a ne sta drugo!!!mi smo zadnja rupa evrope!!!
  • @Donovan

    07.05.2025 09:33
    pravda je okrugla
    Za mene je ovaj sistem perfektan. Na autoput izlazim 4-6 puta godišnje i ne vidim nijedan razlog da taj isti autoput plaćam vinjetom a da neko ko svaki dan pegla autoput plaća isto kao i ja. Za mene je vinjeta nepotrebni trošak sigurno neći ići na autoput da se vozam jer imam plaćeno.
  • Stanoje

    07.05.2025 09:33
    Pljačka
    Gde god postoji mala šansa da se ukrade vlast će ukrasti....putevi srbije su u ekstremnim gubicima i posluju u minusu od pada miloševića....ne zaboravite i lutrija Srbije u ovoj zemlji posluje u minusu...
  • aTest

    07.05.2025 09:27
    pogledajte na sta nam lice 'novi' putevi nakon samo jednog, konkretno jucerasnjeg proletnog kisnog dana.nista.mi nemamo!!!oni se voze sluzbenim automobilima kojima tockovi otpadaju i briga ih bas...a mi!?!
  • momciloNS

    07.05.2025 09:10
    Donovan
    07.05.2025 • 08:16
    Ovo je pravednije? Buhahahah. :) Znači ako odem do Preljine za 8 evra, to je pravednije nego da se za 22 evra vozim DESET dana po SVIM auto-putevima u Austriji?

    Naravno da je pravednije da odem NS-BG (što se najčešće ide) za 2e nego da plaćam 22e vinjetu za 10 dana. Logično je da vinjeta bude "uprosečena" - pa neće dnevna vinjeta onda biti 4e (koliko sada plaćamo da odemo i vratimo se), već na primer 18,97e (koliko je u Mađarskoj dnevna vinjeta -sad sam pogledao na netu). Ili da platim 211e godišnju vinjetu (opet cena iz Mađarske) a da za te pare odem do Bgd 3 puta i jednom do Preševa ili Požege, kad idem na more.
    Nije mi jasno kako uopšte može da se dovodi u pitanje da li je logično da se plati koliko si potrošio ili da platiš i ono što nisi a mogao si (recimo za tih 18,97 voziti od SU do Vr i nazad dva puta, pa što nisi).
  • Putna mafija

    07.05.2025 09:08
    "Novi premijer Srbije Đuro Macut sa suprugom je pre dve nedelje kupio vilu vrednu više od milion evra na Zvezdari od Tomislava Bogetića, nekadšnjeg direktora javnog preduzeća Beograd put, otkriva KRIK."

  • Cile i Mile

    07.05.2025 09:05
    100 pitanja
    Samo se ponavlja ko papagaj a ko će naterati onda tih 50 posto sto ne koriste tag da ga koriste.

    Kako će sa Turcima to da reše,kako će oni koji prodju kroz te podignute rampe da naknadno plate,ko će da iskontroliše taj silni narod.....Koje su gužve sad bile za praznike kilometarske kolone.

    Kjji je smisao još ulagati i zadrzati isti broj ljudi,valjda je smisao otpustiti pola da bi se smanjili troskovi a povecala dobit.

    Sve ovo ima puno rupa i samo zvuci kao neka propaganda.
  • NS

    07.05.2025 08:59
    Šta?
    Da je pravednije moze samo reci državni poltron.
  • ja

    07.05.2025 08:58
    Cela poenta je da se vinjeta plati jednom i vozis cele godine a TAG sistem uzima pare za svaki prolazak. Normalan svet ima vinjete sa realnom cenom i autoputeve koristi kako treba a mi koristimo autoputeve da naplacujemo harac i trpamo pare u partijske dzepove. Zato nas stranci i zaobilaze, nasi autoputevi su jako slabo korisceni u odnosu na kapacitet. Neko prodje celu EU za 80 evra godisnje (vinjeta) i onda mu u srbiji od subotice do nis-a naplate jos 80 evra eto koliko se isplati ETAG onome ko stoji iza te price. Neciji kum ili brat ?
  • Branko

    07.05.2025 08:19
    Skuplja je pita
    Sada kamioni zbog naplate putarine po autoputu idu putevima nižeg reda i uništavaju asfalt po njima i ometaju život meštana svih sela i gradova gde prolaze. Sa vinjetama toga ne bi bilo, prosto.
  • Donovan

    07.05.2025 08:16
    Ovo je pravednije? Buhahahah. :) Znači ako odem do Preljine za 8 evra, to je pravednije nego da se za 22 evra vozim DESET dana po SVIM auto-putevima u Austriji?
  • Smrdija

    07.05.2025 08:06
    U Srbiji će se uvek raditi po istom principu- primenjuje se sistem gde može više da se pljačka.
  • Samo pitam

    07.05.2025 08:06
    Cilj Puteva Srbije jeste potpuna primena takozvanog "free flow" sistema naplate do 2035. godine. "

    Da li će Srbija pre preći na vinjete ili će Srbija pre postati član EU?
  • pa sta?!

    07.05.2025 07:59
    meni je najnepravednije placanje putarine u Srbiji, jer je preskupo!
    A sad, koji je sistem naplate, to mi je manje bitno...
  • Lopovska posla

    07.05.2025 07:59
    "zemlje susedi Srbije takođe su na spisku: Severna Makedonija, Bosna i Hercegovina i Turska."
    A od kada nam je Turska sused? Inače,dokle god država može da mulja sa parama od putarine i da udomljuje zaslužne članove od vinjeta nema ništa.
  • Koferče

    07.05.2025 07:57
    a da se ostavi ljudima izbor, ili vinjeta ili TAG, pa da se svako nadje u onom sto mu odgovara??!!
    To nikako ne moze izgleda....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna