Iza nas je crni vikend na srpskim putevima - pet mladih osoba izgubilo je život, a više desetina je povređeno u seriji teških saobraćajnih nesreća širom zemlje.
Totalna obustava saobraćaja bi bila sigurno još bezbednija po pešake.
Nije stvar do smanjivanja brzine već poštovanja ograničenja i povećanja kazni za prekoračenja brzine.
U gradovima su takve guzve da i ne mozes voziti ni 30 na sat. Prvo ,treba da bude zakon isti za sve, i za meklaren i za naplatnu rampu i za Zeks sina, pa posle mozemo da pricamo o drugim merama.
Nekad se vozilo 60 u gradu sa mnogo slabijim kocnicama i losijim upravljackim sistemima i nije bilo ni manje ni vise nesreca neg danas. Nije do ogranicenja, nego da se gleda i levo i desno i iz vozila i sa trotoara.
Kako se ovde ludacki vozi dobro je da nema jos toliko mrtvih NEKULTURA BAHATOST KORUPCIJA policije bezakonje jednostavno ljudi nemaju ni srama ni obraza za nista a kamoli da postuju propise vozi autobus I prica na mobilni preticanje na krivini puna linija pretekne auto I na 10cm skrene ispred drugog vozaca ovo ovako neme nigde mozda samo negde u Africi jednostavno bezakonje
Da li ovaj covek ima vozacku dozvolu,da li je ikada seo na vozacko sediste?
Saobracajne guzve u Beogradu ne pada mu na pamet da resi,npr da sinhronizuje semafore koji su jedini krivci za guzve,sta li je taj covek ucio studente kad ne znaju da nasteluju dva semafora,nemojte ga pitati nista molim vas
Pijanom vozaču je svejedno koje je ograničenje brzine. Smanjenje brzine je birokratska mera i ne daje nikakav rezultat. Mnogo važnije pitanje je kako sprečiti pijanog vozača da vozi. Koliko god zakona i propisa da postoji, pijani vozač će u većini slučajeva biti oslobodjen, ili kažnjen sa nanogicom, ili će jednostavno biti pušten da nastavi vožnju, uz dogovor. Srbi uopšte ne mogu da shvate šta je korupcija, za većinu postoje samo dva rešenja, ajde da se dogovorimo i koliko sam ja dobar. Zaključak je, propisi ničemu ne služe, gledajte levo i desno kad prelazite ulicu, bez obzira što ste na pešačkom prelazu i ne verujte nikome.
LoKaLnO TaNdRkAlO
25.09.2025 • 11:22
A zagađenje
Možda bi se malo ali samo malo smanjio broj nastradalih. Ali zato zagadjenje bi otišlo u nebesa, više ljudi bi umrlo zbog zagadjenja gledano na duže staze.
Eto kako izgleda diskusija u Srbiji: profesoru koji je doktorirao na ovu temu ima šta da “skrese” neka budala koja tvrdi suprotno od istine. Ali tastatura trpi sve pa tako i ovu glupost da automobili VIŠE zagađuju kad idu sporije
Onaj ko vozi pažljivo i ko hoće on će poštovati propise, ograničenja i biti pažljiv u 95% slučajeva, onaj ko neće, ko je nepažljiv i prosipa silu sa svojim prevoznim sredstvom on neće ni biti u 95% slučajeva!!!
Ne daj Boze da je pesaku bitan sopstveni zivot pa pogleda pre pretrcavanja ulice i cinjenja prekrsaja koji neke od njih kosta i zivot. To ne treba nista dirati, pesaci su super, mi koji vozimo 50kmh na putu rezervisanom za motorna vozila, na kome pesak nema sta da trazi, mi smo problem.
Sta 30 ma 0 odmah ili jos bolje parking veliki ispred svakog grada i pesaka bato,ma idite bre sa ovim glupostima,30?Pa ko je budala i vozi brzo ogranicite i na 10 i opet ce pregaziti pesaka,tako da vam ovo bezveze skroz,kako ljudi da voze 30,ugasice im ae auto hahahah jaooo glupsti
Tandem; Vujanić- Okanović prosipa pamet i uređuje saobraćaj u Srbiji već 25 godina, a stanje u saobraćaju iz godine u godinu sve gore. Nije problem u brzini kretanja od 50 na sat, već su problem oni koji voze znatno brže, a policija to ne kažnjava. Ja sam više puta probao da vozim 50 i samo što nisam linčovan. Svi mi sviraju, grubo me pretiču, prete mi i mašu rukama ne baš prijateljski znacima. Neka policija konačno izađe iz zone komfora i lenjosti i neka sprovede postojeće zakone koje niko ne poštuje, pa da vidimo rezultate. 30 može u zoni škola i dečijih igrališta, ali van toga nema smisla.
Profesor prosipa "pamet" i populizam i u ovoj oblasti. Prvo svim bahatim ćacijima oduzeti vozačku dozvolu doživotno, pa možemo krenuti nešto da pričamo o "brzini".
Na zapadu se to radi da bi se smanjila buka u gradskim zonama, a mi vidimo nešto pa bi brže bolje prekopirali da bi ličili na njih. Niko ne priča o tome da pešaci nemaju osnovni kulturu u prelasku ulice, prelazi se sa slušalicama u ušima ne gledajući ni levo ni desno, bez zaustavljnja ili uveravanja da je bezbedno preći. Roditelji držeći decu za ruke prelaze van pešačkog prelaza, koja se takođe slično ponašaju, smatrajući da imaju apsolutnu prednost. Povrh svega sad imamo i ove kretene na ovim pederskim biciklima i trotinetima, koji se kreću sumanutim brzinama, da ne nabrajam dalje.
I niko njih ne kažnjava, niko njih ne edukuje već se samo donese nov zakon koji posle bude opravdanje za nove kazne i ograničenja.
Treba uvesti reda i među pešake i među bicikliste (trotineti i sl). Oni znog svoje bahatosti i bezobrazluka uveliko doprinose smrtnosti. A kad bi u naseljenim mestima postojale staze za bicikle i pešake, bilo bi fantastično (one koje nisu uzurpirane od strane parkiranih auta i građevinskih ograda).
I još jedna stvar koju smo naučili od našeg predsednika: "Pa šta!!!"
Zbog takvih nebuloznih predloga i idiotskih regulacija saobrajnica imamo problem u saobraćaju. Ljudi koji kao da nikada nisu vozili ili na bilo koji način bili učesnici u saobraćaju predlažu i donose pravilnike i zakone. Ograničenje brzine neće sprečiti ulične trkače da voze brzo. Ako je neko Profesor ne znači i da je u pravu.
Ограничење на бесмислених 30 км/ч неће смањити број страдалих пешака јер пешаке ударају они који возе много брже, они којима је у том тренутку свеједно да ли је ограничење 30 или 50 км/ч. Ауто не служи само да нам киша не пада на главу већ да се и што брже превеземо. Запамтите - учесници у саобраћају не страдају због брзине већ због неукости!!! Ја не знам ни једног возача релија или трка да је страдао у "обичном" саобраћају, а у аутоспорту сам преко пола века. Дакле - обука, обука, обука!
Za bolju bezbednost pesaka treba povesti kampanju jos u osnovnoj skoli da deca nauce da paze kada prelaze ulicu. A sta mi radimo? Ucimo ih da svuda imaju prednost. Ne ide to tako.
U propaloj državi svi voze kako im se ćefne. Čudo da nema i više nezgoda ipoginulih. Bulevarima voze, ne 50, nego i 100km na čas. Policija slabo kažnjava, jer se i ona boji na koga će naleteti. Biciklisti su opasnost i za sebe i za pešake. Jurcaju po trotoarima, parkovima i igralištima.
Da smanjite brzinu i na 10km/h, nećete ništa postići.
Smanjite brzinu u usijanim glavama bahatih vozača povećavanjem kazni.
U pravnim evropskim državama je kazna u skladu sa primanjem, tako da može dostići i više destina, pa stotina hiljada evra.
Koda nas kad ga vidiš u nekom nabudženom terencu od 150.000 evra, izbacio ruku kroz prozor, telefonira, kucka poruke, ne daje žmigavac i šta?
Ne bude ni zaustavljen. takav će sigurno voziti 30, aha.....
Uvede se "ľepa kazna" za prekoračenje brzine, evo primera:
10km/h više od dozvoljenog 500€ + pola sata čekanja,
20km/h više od dozvoljenog 1.000€ + 1 sat čekanja itd...
Za mobilni(koji je najviše kriv za nezgode) 2.000€ i bez mogućnosti plaćanja polovine kazne u roku od 8 dana.
Za nedavanje žmigavca 500 €
Za sva četiri žmigavca gde nije dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje 500€.
Brzo bi se svi navikli! Za jedan dan ne bi bilo ni gužvi ni nezgoda.
Motoristi(inače vozim motor više od 30 godina), biciklisti i pešaci... Za njih takođe uvesti drakonske kazne.
Jedino što bi zakon morao da se sprovodi neselektivno, mislim na neke kumove, drugare i ostale bliske sekti....
U gradu je vožnja od 30km/h možda prihvatljiva samo u zonama škola. Na bulevarima svakako nije.
A sto se tice brzine na auto putu i predloga da se kazna placa proporcionalno plati, prihvatam, ali samo ako se vozačima koji voze najnovije automobile sa svim skupim sigurnosnim sistemima omogući da van naseljenog mesta mogu da voze brže od trenutnih ograničenja - predviđenih za najstarija vozila stara i po 25 god.
Ako hoćemo pravdu onda se moraju poštovati proporcionalna prava i prema dole i prema gore
Hajde da prvo primenjujemo zakone koje imamo, a ne da uvodimo nove koji se nece primenjivati.
U saobracaju je potpuni haos i dzungla, pa prolazi dobro ko je snalazljiv i bezobrazan, ostali cekaju.
U vecernjim satima bulevari postaju piste za trkanje motora i auta na nabudzenim auspusima, a policije nema.
Resavajte prvo ludake, pijane, drogirne, namunjene u skupim kolima, parkiranje u desnoj traci, parkiranje na autobuskim stajalistima i pesackim stazama, potpuni haos ispred svakog vrtica i skole u jutarnjim i popodnevnim satima...i sve ce doci na svoje.
Ubija naglo zaustavljanje. Dok voziš 200 - živ si. Kada ta brzina momentalno postane 0 - tu je problem.
Sad ozbiljno, nikakva ograničenja, propisi ni kazne nemaju smisla ako ne važe za sve. Norveškom kralju su oduzeli dozvolu i auto nakon ponovljenih prekršaja...
Ono sto ovde nikada necemo docekati, a bilo bi daleko funkcionalnije resenje:
Edukacija o saobracaju i kulturi (saobracajnoj i opstoj) od malih nogu,
Jednak zakon za sve (kumove, biznismene, estradne licnosti, cak i za Darka i Mitrovica, kao i za nas obicne smrtnike),
Obavezno ponovno polaganje vozackog (teorija i praksa) na 5 godina, bez "dozivotne" vozacke,
Kazne srazmerne prihodima pocionioca prekrsaja, ne fiksne,
Policijska kontrola saobracaja po celom gradu (na Bulevaru su kamere i patrole sa radarima, iako je tamo brzina manji rizik, ali zato po sporednim ulicama se vozi i parkira kako ko voli),
Pored vozaca, pojacati kontrolu i kaznjavanje biciklista, pesaka i svih ostalih ucesnika u saobracaju,
Proveriti i drakonski kazniti tehnicke preglede koji na ulice pustaju krseve, ove sa "probusenim" auspuhom, "pop and bang" glupostima i slicno.
Možda bi se malo ali samo malo smanjio broj nastradalih. Ali zato zagadjenje bi otišlo u nebesa, više ljudi bi umrlo zbog zagadjenja gledano na duže staze. Ne bi bilo loše da se malo počnu i pešaci da se klepaju po novčaniku za prelazak van pešačkog, na crveno, biciklisti koji izleću na pešački nenormalnim brzinama... A, o trotinetašima sa slušalicama u ušima da ne počinjem.
Moj auto kada se vozi tako 2 drugoj brzini 30km/h troši oko 18 litara benzina na 100km a, kad ga vozim 50 u trećoj ili možda u četvrtoj brzini onda troši 10 - 12 litara po gradu. Koliko je to veća količina štetnih materija izbačenih u vazduh i to u samom gradu.
Znaci probleme:
Nepostovanja ogranicenja brzine.
Koriscenje mobilnog telefona u voznji.
Voznja pod uticajem alkohola i narkotika
Resavamo snizavanjem ogranicenja brzine u naseljenom mestu?
Pojacati Kontrolle postaviti Kamere svuda i naravno oduzimati vozila i dozvole na deset godina za vozače koji ponavljaju prekršaje povećati kazne i osiguravajuća drustva da podignu osiguranje za svakoga ko počini ozbiljniji prekrsaj
Kakve su ovo nebuloze. Svi mi kao narod treba da se uzdignemo, da se edukujemo, da ne živimo više ispod kamena. Okružuje nas šljam, kič, alkohol, kladionice sve što ne valja. Kulturu smo maksimalno zapostavili. Kultura se ne promoviše. Počnimo ljudi od sebe! Uzdiginimo sebe! Pa će nam svima i biti bolje.
Onda i da naprave autobobile sa jednocilindricnim motorom od 125 kubika i 5ks, sa jednom brzinom i točkovima sa mopeda.
ABS ESP i AIRBAG kao i pojaseve izbaciti, jer nemaju svrhe, a kočnice doboljno doboš na jednoj osovini.
Divno je i to kad se vozite autoputem i pored vas projuri vozilo sa nemačkim tablicama najmanje 200 km/h, niko ga ne zaustavlja, njima ne mere prosečnu brzinu, ne kažnjavaju ih, a nas kao ovce, za 5 km prekoračenje kazna!
Povecalo potrosnju goriva ,sredilo motore na autima tipa dpf filter,agr itd na dizelima time povecalo prodaju novih delova ,povecalo promet raznim auto majstorima itd itd itd povecalo izbacivanje gasova iz auspuha ,stvarno ste experti nema sta!
Gospodine Vujaniću već ste smanjilivsa 60 na 50 km/h i šta smo dobili ,ništa. Najbolje bi bilo kada automobila ne bi uopšte bilo. Kultura , vaspitanje ,edukacija tri ključne reči , ako to možete da obezbedite nećete imati smrtnih ishoda u gradu i posle svakog većeg udesa uvesti obavezno krivcu psihijatrijsko ispitivanje
Sva ograničenja bi mogla da smanje broj nesreća, ali samo ako bi se propisi poštovali, a kazne dosledno primenjivale.
Lako bi se moglo uvesti da se vozači kažnjavaju zbog prebrze vožnje npr. na naplatnim rampama na autoputu, kao u Italiji - ako si put između dve naplatne rampe prešao za vreme kraće od onog koje je potrebno da se pređe maksimalno dozovoljenom brzinom, zajedno sa putarinom plaćaš i kaznu, a možda bi mogli i da te na licu mesta isključe iz saobraćaja, oduzmu dozvolu... sve prema težini prekršaja.
Dodatna provera bi mogla biti da se u putnička vozila ugrađuju tahografi (kao u kamionima) ili neki slični uređaji koji prate brzinu kretanja i pravljenje pauza. Ako ne rutinskom kontrolom, onda na tehničkom pregledu se utvrde prekršaji, a potom sledi i primerena kazna, možda čak nemogućnost da se registruje vozilo.
Naravno ni ovo ne bi delovalo ako se zakon ne bi primenjivao jednako za sve tj. kada ne bi bilo "nedodirljivih".
Što se kamera tiče, sve nadzorne kamere bi trebale da imaju online prikaz tako da svaki građanin može da prati, a po želji i snimi određene događaje - pa da vidimo ko će tada da briše i sakriva ključne minute.
@
Dušan
25.09.2025 • 08:19
Da prvo krenete i primenjujete sve postojeće zakone. 50 na sat u gradu a ne lik jel misli da ima džipa da može 80 do 100.
Drugo otiđite i pogledajte kolaps svako jutro kod mosta slobode. Vozači svesno nastavljaju iz narodnog fronta iako nemogu da prođu rakrsnicu. i tako ostanu zaglavljeni kada se upali semafor sa mosta i bulevara. I šta se desi kolone svako jutro. Ovo je za oduzimanje dozvole jer ne ulaziš u raskrsnicu ako je gužva ne praviš veću ali džabe toliko bahato i bezobrazno.
Evo stanje našeg naroda. Sasvim normalan komentar a više minuseva nego pluseve???? da li ste normalni? Svako jutro kolaps kod mosta ali to nekome odgovara.
Da budemo realni, u Novom Sadu, kolike su guzve, ne mozes vise ni 30kmh voziti.
Svakako sam protiv ove budalastine o ogranicenju na 30kmh.
Veci su problem bahati pesaci koji iskacu gde god stignu, klinci sa po 12 godina koji divljaju na kineskim elektricnim skuterima, bahati dostavljaci na biciklovima koji imaju ugradjen elektro motor i kamikaze na trotinetima.
Pre neki dan zena na biciklu na limanu 2, sa dvoje dece na biciklu, provlaci se izmedju kola i izlece na glavni put kao budala.
Svi koji ucestvuju u saobracaju, da poloze ispit o poznavanju saobracaja. I pesaci i biciklisti, trotineti i elektricni biciklovi/skuter. Kada oni budu registrovani i imali osiguranje, onda mozemo tek nesto da pricamo.
Mi normalni vozaci automobila smo postali ugrozena vrsta.
Tokom odmora nema šta da se ide van škole po sendvič. To je izvodljivo jedino ako juriš sumanuto i ne obazireš se za vozila oko sebe.
Škola treba da zabrani izlaženje van iste za vreme odmora, pa nek đaci na vreme razmišljaju kako i šta će jesti.
U stara vremena deca nisu pravila takve prekršaje jer nisu morala toliko da žure.
Meni je ovo dobar predlog jer bi ograničenje brzine u gradu (ali i da se striktno kontroliše i kažnjava svako nepoštovanje) značilo da bi se više koristio javni prevoz, bicikl i noge a i buducnost pripada el. automobilima pa ne bi bilo izduvnih gasova u toj meri. Danas ljudi koriste automobile i za razdaljine od 200 m. Naravno, to bi podrazumevalo uredjenje javnog prevoza, tačnost polazaka i sl.
Kao neko ko ne vozi, a puni hoda, podržavam inicijative da se poveća bezbednost pesaka, pa makar i od ove vlasti, samo sta to znaci ako ce kazniti nekog običnog coveka jer je vozio dva kilometra iznad ogranicenja, a sinovi funkcionera divljati po putu. Trebalo bi pre nesto uraditi sa biciklistima, mene je sa leđa udario pijanac na biciklu dok je išao po trotoaru tamo gde nema biciklisticke.
Dragi naši uvek pametni komentatori koji ste kao i uvek popili sve znanje sveta i sada ovde tako pametni pljujete po ovom penzionisanom profesoru i izmišljate dosetke o vraćanju na konje i kočije ili smanjivanju brzine na 5 km/h: Stokholmska deklaracija koja poziva na ograničenje brzine na 30km/h u urbanim oblastima a kako bi se unapredila bezbednost na putevima doneta je pre nešto više od 5 godina i podržana od velikog broja ministara saobraćaja i saobraćajnih eksperata širom sveta i kao takva služila je kao osnova UN deklaracije o Drugoj deceniji uticaja na sigurnost na putevima sa ciljem da se smanji učešće povreda i smrti na putevima za bar 50% do 2030. godine.
Ovo sada zvuči kao da vozači jurcaju pijani non-stop samo da bi gazili pešake, što je potpuno sumanuto.
Kada bi pešaci poštovali znakove, prestali da gledaju u telefon i počeli da gledaju u saobraćaj ispred sebe, vodili računa kuda se kreću - da li je u pitanju kolovoz ili pešačka staza... Pešaci se ponašaju kao da nikog drugog u saobraćaju nema, idu kao muve bez glave. Vozač mora stalno da gleda u njih, plus gužva i ostalo.
Hajde malo da se i pešaci osveste, pa da shvate da je njihovo telo i njihov život u pitanju.
Ne bi se ništa postiglo! Primer-jutros oko 9h na raskrsnici bul Mihajla Pupina i Zrenjaninske svi čekamo na zeleno u automobilima i kad se upalilo klinac sa električnim skuterom na pešački/projurio, svi smo kočili za divno čudo niko nije stradao. Šta hoću da kažem, pešaci, biciklisti, el. motori/bicikli......moraju da budu upoznati sa pravilima saobraćaja. Nije sve do vozača automobila, mi jednostavno nemamo razvijenu kulturu ponašanja u saobraćaju od svih učesnika.
150km/h na auto putu bi bila prilika za istorijsko pomirenje ljudi koji ne znaju da voze,idu jednom u godinu, dve na more i 130 im je brzina svetlosti i ljudi koji voze svaki dan da bi radili i od kojih auto put živi. U gradu je svakako pasivno ograničena brzina i na manje od 30 km/h usled gužve, parkiranih, zaustahvljenih, samo da trknem, ma možeš izaći pored mene, odmah dolazim i sličnih
Zašto se uvek iživljavate na vozačima zbog pešaka i biciklista? Najbolje da ukinemo vožnju totalno, neće onda niko stradati. Treba opasno kažnjavati pešake za pretrčavanje van pešačkog prelaza, pogotovo ako to rade sa decom. I naravno, drakonski kažnjavati vozače koji ne propuštaju ljude na pešačkom, pogotovo decu sa ili bez roditelja. Ne usporavajte nas koji vozimo normalno i bezbedno nego kažnjavajte one koji to ne rade!
Ograničenje brzine ns 30km/h
postoji u sledećim gradovima:
Brisel
Madrid
Amsterdam
Bolonja
Pariz
Grac
Ženeva
Cirih
Grenobl
… (spisak nema kraja)
Jel vi stvarno mislite da je to u Novom Sadu nemoguće? Pre bi trebalo uvesti ograničenje sporosti kod nas!
Zabranom voznje svih motornih vozila bi broj poginulih pao na 0!
Ne moze se upropastiti saobracaj jer su ljudi neodgovorni. Policija se izivljava na obicnom narodu umesto da kaznjava divljake u saobracaju
U zapadnoj Evropi je ograničenje u naselju 30km, a kod nas je džaba i da se uvede. Pusti dete da ide biciklom na Telepu u Heroja Pinkija gde je ograničenje 40km, bolje da mu daš da igra ruski rulet. Što bi jedan Nemac rekao, vi Srbi ste jedni drugima najveći neprijatelji.
Najbolje postaviti ogranicenje na 5km/h, jel tako "profesore"?!
E profesore, profesore...
Svest pesaka o nedodirljivosti cak i kada prelaze van pesackog ili na crveno svetlo je ono na cemu treba raditi, a ne da jedva pokretne starije osobe sa zembiljima "hvataju dijagonalu", jer je "tako najblize".
Apsolutno pravo prvenstva pesacima je prvo sto mora da se promeni, saobracajna signalizacija na pesackim prelazima da se poboljsa, a ne da se ugradjuje kineski krs koji pregori posle prve jace kise-samo da bi se neko omastio na tenderu.
Urrdjenje kretanja na biciklistickim stazama i gradnja istih, kvalitetnija (ne i SKUPLJA!!!) obuka mladih vozaca i jos stosta drugo, a ne usporavanje do besvesti.
Profesore.
Ne ubijaju pešake normalni vozači, već bahati, pijani i drogirani. Nijh treba juriti i drastično kažnjavati. Koliko god ograničite brzinu na njih to nema uticaj. Ograničenje brzine na 30 km/h bi bilo maltretiranje i kažnjavanje normalnih i savesnih vozača. Rezultat uvođenja ograničenja bi bio totalni kolaps saobraćaja u većim gradovima.
Apsolutno sam protiv takvog pristupa. Ovo ima smisla samo u posebnim zonama, blizina škola i slično i to već postoji.
Sve mi diraj samo mi mog ljubimca cetvorotockasa ne diraj. Ogranicenje brzine na 30km/h ne bi samo smanjilo broj nesreca sa smrtinim ishodom vec bi smanjilo i broj povredjenih kao i stetu na samim vozilima. Posredno bi smanjilo zagadjenje od saobracaja, kao i habanje guma i kocionog sistema, samim tim bi vazduh u gradovima bio kvalitetniji pa bi se verovatno i za neki procenat smanjio broj obolelih povezan sa zagadjenjem vazduha izazvanog izduvnim gasovima vozila. Takodje ljudi bi koristili vise druge vidive prevoza kao bickli, gradski prevoz ili bi jednostavno ako je odrediste blize isli peske a i na taj nacin bi se svakako unapredilo ukupno zdravlje stanovnistva.
Kao neko ko se svakodnevno vozi po gradu i kada vidim koliko ljudi za volanom čačka telefon ili im nešto drugo odvlači pažnju, apsolutno PODRŽAVAM ovaj predlog.
Uostalom, svi semafori u gradu su tako kalibrisani da kada vozim 35-40km/h, uvek se uhvati zeleni talas.
"Finska u jednoj godini ima jednog poginulog, ne zbog oklopa, već zbog kulture poštovanja tuđeg života i imovine. Mi to možemo razviti kroz medije i obrazovanje, učeći ljude svesti o opasnostima i posledicama svojih postupaka",
Profesore,dodjite u naselje Jugovićevo,Novi Sad.Ograničenje 30.Oni koji treba da budu primer drugima,jurcaju kao da su na trkama.Vozilo saobraćajne policije ne poštuje ograničenje,a da ne pričam o privatnim vozilima.
Profesori u zasluženoj penziji i tako treba i da ostave jer po njegovoj logici kad ne bi bilo kola ne bi bilo ni stradanja ni pešaka znači treba ukinuti kola i saobraćaj da ne postoji
Upravo sam pronasao da si čak predlagao da se dodaju semafori na kruznom toku kod ušća! Ti ne da nisi zasluzio zvanje profesora, nego ni penziju. Vidim da te je clanstvo po partijama dovelo do penzije, a nikako i ni u kom slucaju Znanje.
Vozimo onako kako i živimo. Bahato, sebično, bez empatije, bez pravde za žrtve, sa povlašćenim (SNS) pojedincima... Ni trenutni zakoni nisu loši, ali su mrtvi, baš kao i sve ostalo u ovom tamnom vilajetu. Fali pravde i reda. A njih neće biti dok ne otmemo državu od mafije.
Može možda i u rikverc da se vozi?:)
Za početak nemojte puštati drogirane i pijane vozače koji su nečiji kumovi, na slobodu, več sprovoditi zakone, i kazne, i ima da budemo druga Švedska ili Nemačka
Treba edukovati pesake, bicikliste, vozače trotineta, posebno Glovo i Wolt dostavljace da se ponasaju normalno. Da pesacki nije ambasada i da nije zasticen. Da mora da stane, pogleda i levo i desno i uveri se da moze bezbedno da predje ulicu. Imate gomilu dece na onim skuterima po putevima, za koje ne treba ni dozvola ni znanje, jer uvoznik super zaradjuje. Ovaj ne znam gde je profesor, ali vozači kola su kažnjeni sami po sebi vec jer plaćaju i registracije i polaganje i loše puteve, osiguranja, jedini su koji paze dok su učesnici u saobraćaju. Dočekao čovek penziju, a nije video nigde kako je u drugim državama rešen gradski prevoz i kako pešaci čekaju da se na semaforu upali zeleno svetlo. O usaglasenosti i sinhronizovanosti semafora da ne pričam.
Pooštriti kazne za službena vozila, pogotovo kombije, male kamione i tako to.
Ti likovi ponajviše divljaju, kasne negde uvek pa po cenu života bi da stignu.
Onda pooštriti uslove za polaganje vozačkih ispita, nije svako za vozača mada se mnogi reše da jesu za vozača.
Ja na primer nisam za pilota i nemam problem sa tim, nije svako za pilota tek.
Treba da bude više policije na putu, ljudi najbolje reaguju na to, pogotovo blizu škola.
Ograničenje brzine bi donekle pomoglo ali treba edukovati ljude, od malena, a to kod nas ne ide baš najbolje.
Pešaci kao zombiji idu sa slušalicama na ušima, blenu u telefon, isključeni iz realnosti, gaze na put kao oslobodioci Beograda.
Najbolje bi bilo kada uopšte ne bi vozili automobile već išli peške, čak ne i biciklom jer sa njega može i da se padne ili da udariš nekog neopreznog pešaka.
Prvi i osnovni problem je, kao i ostalim društvenim sferama, tolerancija i obrazovanje. Niti imamo tolerancije jedni za druge niti imamo znanja niti obuke za ono čime se bavimo.
Milane Vujaniću, sledeći put predložite da se zabrani voznja vozila po gradu, recimo da svi idemo peške...zamislite pešak kad udari u pešaka 0% poginulih.
Idi čoveče vise u penziju,idi na pecanje,to je za tebe,povedi i Okanovića,samo prepisujete zakone iz svih zemalja sveta,izmišljati gluposti za dobru platu.Treba vas ukinuti,tu nazovi agenciju za bezbednost saobraćaja,ni će juče jemu ne služite osim što raznim glupim saopštenjima zamajavate narod
Pročitao sam dokument (Journal of Safety Research
Volume 92, February 2025, Pages 490-503) na koji se profesor u penziji poziva i u kom se eksplicitno navodi, zakopano u tekstu, da bi "smanjenje brzine sa 40 na 30km/h MOGLO da utiče na smanjenje fatalnosti u odnosu od 40%" (citat: "The call for a 30 km/h speed limit in built-up areas is based on the understanding that lower speeds can significantly reduce the severity of crashes and increase the chances of survival in the event of a collision.") - ne da bi sigurno smanjilo već da bi MOGLO da smanji. Isto tako, fatalnosti bi MOGLA da smanji manja snaga motora automobila ili viši položaj sedenja vozača, što je po definiciji pretpostavka i teška je glupost uzimati to kao smernicu u odlučivanju (što je WHO i učinila jer je vode nesposobne birokrate a ne stručnjaci).
A onda će da pune budžet još više,isti broj ljudi će da gine zato što oni koji su bahati i bahato voze automobile i motore po gradu i višestruko premašuju ograničenja će to i dalje da rade kao i do sada nekažnjeno. Policija radare svakako postavlja tamo gde njima odgovara i gde mogu da kazne nekog ko je prekoračio brzinu za 5-10 km/h.
Sada će lagano tripod radar da snima preko puta Yasona kod Savoce i lovi bar 31km/h, dok pešaci pred očima saobraćajnih policajaca prelaze u grupama na manje od 100m od pešačkog prelaza. Bravo!
Jutros dok sam išao na posao tri tinejdžera su mi dvaput pretrčali ulicu na čisto crveno kod Mašinske škole i to sa sve hranom u rukama. I šta onda ima veze brzina kad su glupe i bezobrazne glavudže u pitanju?
..da guramo automobile kroz saobraćaj, tako sigurno niko neće poginuti... Ono gde je prof. u penziji u pravu je da je kultura u saobraćaju na jako niskom nivou, i da jako mnogo ljudi gleda u telefon dok vozi...
Pa nisu ti ljudi poginuli zato što su se vozači držali ogranicenja od 50km/h već zato što su vozili duplo od toga drogirani i alkoholisani. Šta priča ovaj?
Ogranicenje na 30km/h i ne samo to, vec i stalna kontrola u svim ulicama, i sporednim, i kaznjavanje! Samo tako se uvodi red, a ne kontrola stalno istih mesta
Time bi se dodatno usporio saobraćaj a na pesackom problemi su zbog nesavesnih vozaca koje boli uvo da li je ograničenje 30 ili 50. Ionako voze koliko zele, e tu je problem..
Ni smanjenje na 30-40km u gradu neće umanjiti problem jer mnogi vozači ionako ne poštuju bilo kakvo ograničenje niti ostala pravila. SVI učesnici u saobraćaju treba više da paze, čak iako imaju prednost u nekoj situaciji. Edukacija i promena načina razmišljanja je ključna, jer u našem mentalitetu nije popularno poštovati pravila nego pre biti buntovnik. A da ne pričamo još i to što se nekim javnim ličnostima progleda kroz prste pa se stvara atmosfera "ma baš me briga".
E moj profesore, sva sreća pa si u penziji da te neko ne uzme za ozbiljno, naveo neke opšte stvari koje su u principu tačne, i onda našuketao nasumične primere zemalja iz celog sveta sa kojima mi ne možemo da se merimo ni u jednom segmentu života a ni shvatanja života.
Hoće li neko više shvatiti da mi imamo dobre zakone i kaznenu politiku što se tiče saobraćaja, samo što se on sprovodi selektivno ili u nekim slučajevima u opšte ne sprovodi.
Šta vredi i 10km/h po gradu ako pijan sedne za volan, ko će ga sprečiti da ne ide 80 i ne ubije nedužnog? Isto važi i za napaljene ovnove koji tutnje po gradu bez auspuha.
Smanjenje brzine bi povećalo zagađenje duplo! Umesto da bude samo sprovedeno sve što već važi i bude kontrolisanije ono što je već propisano, pa i više kazni bude ispisano, mi slušamo ovakve tupave predloge...
Pitanje za "stručnjaka" Da li su ovi ljudi stradali zato što su vozili 50 na sat pa se treba smanjiti na 30 ili su vozili pijani, drogirani i sto na sat kupili sve ispred sebe?
Ograničenje od 30 km/h u svim gradskim ulicama deluje kao jednostavno rešenje, ali u praksi nosi više problema nego koristi. U Velsu je uvođenje 20 mph (≈32 km/h) izazvalo masovne proteste i političke potrese jer je usporilo svakodnevni život i povećalo troškove transporta. Na glavnim gradskim saobraćajnicama takvo ograničenje je veštačko, jer su projektovane za veće brzine i imaju malu izloženost pešaka. Umesto povećanja bezbednosti, stvara se rizik većeg zagađenja i potrošnje goriva zbog stalnih kočenja i ubrzanja. Uz to, ključni uzroci nesreća su alkohol, telefoni i nepažnja, a ne samo brzina – fokusiranje isključivo na brojku od 30 km/h skreće pažnju sa suštine. Bez ozbiljnog nadzora i kamera, pravilo bi se masovno kršilo i izgubilo legitimitet. Zato je bolje diferencirati – 30 km/h u zonama škola i naselja, a na glavnim ulicama zadržati više limite, uz ulaganje u edukaciju i infrastrukturu.
Po toj logici onda najbolje da ukinemo saobraćaj pa ćemo spasiti sve te živote?
I da svi idemo na magarcu..
Ajmo malo balansa. Decenijama je ograničenje bilo 60, smanjeno je na 50.
Iako su nekada svi imali doboše i pakne a sada diskove i pločice.
Da ne pričam o svim drugim aspektima poluautonomne vožnje, obaveznih zimskih guma, strožijih tehničkih pregleda, bodova, malusa, i generalno bezbednosti vozila od tada.
Tako da molim vas, ako ću da idem 30 km/h uzeću magarca, jer jeftinije je seno nego benzin/nafta!!!
Glavni uzrok saobracajnih nezgoda je nervoza i nepaznja,kaze gosn.Vujanic. Tacno je to a kako ne biti nervozan i razdrazljiv kada se gotovo svakodnevno susreces sa nepravdom,sa mitom i korupcijom koja dolazi sa samog vrha drzve.Dakle mi zivimo u jednoj totalno nesredjenoj drzavi,u stvari ovo je provizorijum od drzave u kojem je takoreci na snazi kastinski sistem,gde postoji visha kasta i niza kasta.I dolke ce to trajati to niko ziv nezna,nek nam je Bog u pomoci,da preazidjemo sve ove dugogodisnje probleme.
Najbolje da ograniče da možemo svi 5km-h kroz grad, tako se smrtnost smanjuje u 99% slučajeva. Ali car ne spominje šta to znači za protok saobraćaja, zagadjenje itd itd.
Naš najveći problem nije brzina i nepažnja, nego bahatost i propalo društvo, 0 morala, 0 društvene svesti, i svi su i brzi i jako ludi i zajebani.
Nažalost dok je ovaj nakaradni sistem na vlasti, mogu da rade štagod, ništa se neće promeniti. Da, kazne proporcionalne primanjima (ili vrednosti vozila u kom su napravljene) bi to regulisalo za ljude bez "veze". Pa mene prvog boli uvo na autoputu da li ću dobiti 2500 dinara kaznu za 5/10kmh preko dozvoljenog, da je 500e+ vozio bih 130 tačno kao švajcarac.
U najmanju ruku treba ograničiti brzinu na 30 između 22 i 7 zbog buke, ali i generalno ograničenje 30 u kritičnim delovima gradova i naseljenih mesta ne bi bila loša ideja. Da imamo sposobne ljude na odgovornim pozicijama kao što nemamo, uradio bi se pilot projekat u nekom od gradova, postavile kamere (a ne da policajci moraju da rade noćne smene) i videlo kako su građani zadovoljni rešenjem i koliko se to odrazilo na bezbednost. Ali ovde se ne pitaju građani već Veliki Vođa i dok nam je takav mentalitat nema napretka.
A da potpuno zabranimo saobraćaj?
Upravo suprotno, treba ukinuti pravilo od pre sto godina, kada su automobili bili izuzetak i vratiti vozilima prednost na putu a pešacima dozvoliti samo prelazak na semaforima. To bi momentalno za oko šestinu smanjilo zagađenje od saobraćaja po gradovima. Takođe, treba povećati dozvoljenu brzinu, ovako se pešaci i biciklisti prosto provociraju da prave gluposti jer znaju da posledice neće biti ozbiljne.
Ztradanje pesaka i saobracajne ne srece moze smanjiti samo drakonske kazne koje moraju vaziti za sve i svakoga. Dok god imamo povlascenje i razne kumove od toga nema nista.
Nisam ekspert, ali cenjeni profesor je izostavio dve bitne činjenice:
1. Vožnja pod dejstvom narkotika je isti, ako ne i veći problem nego alkohol. Nadrogiran i pijan čovek sigurno neće poštovati nikakva ograničenja brzine, i propise, već će divljati u kontra smeru na auto-putu;
2. Kada bi se zakoni primenjivali kako bi trebalo, onda bi oni važili za sve, a ovako imamo poznazog pevača koji se noćas po ko zna koji put slupao vozeći bez dozvole, mamine i tazine sinove u besnim kolima za koje zakoni ne važe i mogu bez posledica raditi šta im se prohte...
Možete vi ograničiti brzinu i na 20km/h, ali problem ne leži primarno u brzini, već u nečemu drugom...
Ztradanje pesaka i saobracajne ne srece moze smanjiti samo drakonske kazne koje moraju vaziti za sve i svakoga. Dok god imamo povlascenje i razne kumove od toga nema nista.
I opet, zbog nesmotrenih i loše obučenih vozača, jer vozači izlaze nesigurni u sebe, svi treba da ispaštaju?
Bahatost treba uvek kažnjavati.
Nisu Finci i Šveđani sa manjim brojem saobraćajnih nesreća zato što je brzina u pitanju, već poštovanje propisa, i da pre trideset godina se na naatavi opšte tehničkog obrazovanja učilo o pravilima saobraćaj, i saobraćajnim znakovima.
Možete da ograničite i na 5kmh. Zakon nema ništa sa tim. Pa i do sada su ljudi stradali ne zato što su vozili po propisima već znatno brže. Izađite na dolmu prema Futogu. NIKO ne vozi 50 koliko je tu dozvoljeno. Mnogi i preko 100. Imate trke na Mišeluku. Slalome bulevarima. I skoro uvek iste face. Samo nema policije.
"Termin 'obuka vozača' nije dovoljan. Potrebno je razviti moralni stav o bezbednoj vožnji i poštovanju života drugih, što treba da bude deo vaspitanja i školskog sistema, ne samo učenje tehnike vožnje", istakao je on.
Bukvalno na sve sfere života ovo treba primeniti...
Kad ja pitam one iz NS biciklističke inicijative da li su ikada bili u poseti nekoj osnovnoj školi i pričali deci o pravilima saobraćaja, bezbednosti, neku "vežbicu" odradili - muk, a bitno da se bune za korenje koje podiže asfalt u futoškoj, a sutra se bune kada neko naloži seču tog drveća...
Profa skroz omasio temu. Da predlozim epohalnu stvar, ajd da i pesak bude odgovoran za svoju glupost. Vozaka mi je popunjena od A do E i sve koristim plus tabane i bicikl i nek budem odgovoran za svoje prekrsaje za upisane kategorije, nema problema. Ali ajde da za prekrsaje bude odgovoran i pesak i biciklista.
Ako smanjite na 30, niko nece postovati, vozice se jos brze, zagadjenje ce biti jos gore, a ko divlja svakako ne gleda ogranicenje. Smanjice se pogibije kad ne bude povlascenih i kad se dozvole i vozila pocnu trajno oduzimati bez izuzetka.
Profesor je u pravu. Međutim, nije dovoljno radikalan. Najbolje bi bilo da ograničimo brzinu na 5 km na sat ili da potpuno zabranimo saobraćaj motornim vozilima. Onda bi pešaci đogli da rade šta hoće, da ne paze na saobraćaj jer ga ne bi ni bilo.
dakle da napravimo jos veci koplas u sapbracaju jer pesaci a pogotovo biciklisti nece da stanu na prelazu i pogledaju levo i desno nego prelecu bez usporavanja i zaustavljanja preko peskackog
svi koji voze pijani momentalno uoduzimanje dozvole nema to veze jel dozvoljeno 30 ili 50 u gradu
elementarna saobracajna kultura nedostaje SVIM ucesnicima u saobracaju od pesaka preko motora i biciklista do automobila taxista autobsa
A da nase sluzbe malo izfiltriraju nenormalne vozace? Umesto sto cete mene naterati da sve vreme vozim 30 na sat, koja svakako kad vidi biciklistu ili dete u blizini uspori na 30, 20 pa i 10 ako treba... Tek onda ce biti guzve i nervoze ako se ovo uvede.
Profesore, ograničenje brzine na 10 km/h bi bilo još efikasnije. Da ne govorimo koliko bi bilo efikasno da je ograničenje 3 km/h. Možda ovo na prvi pogled izgleda da se ova priča ovako dovodi do apsurda ali je po njegovoj logici tako ispada. 30 km/h je brzina koja može da se primeni u nekim manjim sredinama gde je promet inače mali dok u većim gradovima bi to dovelo do kolapsa u saobračaju pa posledično i u svemu. Bolje uređenje saobraćajne infrastrukture i promene u propisima su ono što nam treba. Prva stvar koja se mora uraditi je da se ukine apsolutno pravo prvenstva pešacima. Ono jeste i sad uslovljeno ali to niko ne shvata tako. Pravo prvenstva im uliva lažnu sigurnost i tako ih fizički suprostavlja nadolazećim objektima koji se ne mogu zaustaviti u mestu. Ovo ne znači da vozilia dobijaju apsolutno prvenstvo. U ovom aposlutno delu i jeste problem, odnosno u percepciji istog.
da guramo automobile po naseljenim mestima, autobuse bi naravno gurali pitnici, a kamione krajnji kupci robe koju prevoze. s obzirom na nedostatak parkinga (zbog pristupa u stilu gde god stignes metni zgradu) nakon stizanja na odrediste prevozno sredstvo pokloniti stranci!
... Bolje je da ukinemo član Član 96: Pešak mora prelaziti kolovoz pažljivo i najkraćim putem, nakon što se uveri da je bezbedno, ne sme koristiti mobilni telefon ili slušalice. Na putu sa pešačkim prelazom ili posebnim prelazom mora koristiti taj prelaz ako je udaljen do 100 metara
rečju , glupost ! kaznena politika , nekorumpirana policija i sudstvo , i iznad svega , (ne)kultura vozača i svih učesnika u saobraćaju, počev od pešaka,biciklista,motociklista itd. nisu najgori vozači putničkih vozila i kamiondžije
Da prvo krenete i primenjujete sve postojeće zakone. 50 na sat u gradu a ne lik jel misli da ima džipa da može 80 do 100.
Drugo otiđite i pogledajte kolaps svako jutro kod mosta slobode. Vozači svesno nastavljaju iz narodnog fronta iako nemogu da prođu rakrsnicu. i tako ostanu zaglavljeni kada se upali semafor sa mosta i bulevara. I šta se desi kolone svako jutro. Ovo je za oduzimanje dozvole jer ne ulaziš u raskrsnicu ako je gužva ne praviš veću ali džabe toliko bahato i bezobrazno.
Koliko njih od ovog crnog bilansa je stradalo u gradovima gde je brzina vozila bila 50 ili 60 km/h? Tragedije izazivaju bahati, pijani, kao i nekoordinisani. Najbolje je zabraniti saobraćaj u gradovima i onda nema žrtava! Rešenje je u edukaciji, i uvek i za sve rešenje je u edukaciji.
Najbolje na 20km/h onda neće niko poginuti. !? A da li je gospodin sa saobraćajnog fakulteta u penziji pa ima vremena da vozi auto brzinom koju predlaže, šta mu kaže saobraćajna struka o svrsishodnosti takve vožnje? Hajdemo dalje, treba smanjiti jačinu struje na npr 60 volti kako niko ko gura prste u utikač ne bi poginuo...ccc...moj inženjeru u penziji...
Pri predloženoj "brzini" opet bi dolazilo do sudara vozila i pešaka, samo što bi onda pešaci naletali na mileća vozila... a za vožnju s kraja na kraj recimo Beograda bi trebao ili putni nalog za firme, zbog dnevnice, ili slobodan dan za zaposlene...
"On je za Euronews Srbija posebno istakao da bi smanjenje brzine u gradovima na 30 kilometara na sat dramatično smanjilo smrtnost pešaka."
Na stranu to što to niko ne bi poštovao, jedino što bi se ovim ograničenjem postiglo su veće gužve u saobraćaju i veće zagađenje vazduha. S ostalim se slažem.
Ima dosta vozača koji ne poštuju ni ovo ograničenje od 50km u gradu. Jurcaju i velika su pretnja svima. Bolje da policija juri njih umesto studente i građane koji protestuju.
Najbolje da ograničimo brzinu na 10km/h, onda niko neće nastradati. A realno, onda nam kola po gradu ni ne trebaju - na prilazu grada napraviti par ogromnih garaža, pa kad hoćemo van grada, dođemo peške ili biciklom do svog auta, pa putujemo. Kakve besmislice!
Nije problem u ograničenju od 50km/h, problem je u tome što se ne poštuje, i što ljudi sedaju za volan pijani i drogirani i ne obraćaju pažnju na svoju okolinu (isto važi i za pešake i bicikliste koji ne gledaju na put, već izleću kao muve bez glave). A najveći problem je taj da imaš takozvane nedodirljive, koji imaju politički uticaj/nekog u policiji koji je voljan da im zataška kazne, koji su sami po sebi nasilnici koji voze kao sumanuti i nikad ne dobiju kaznu.
Postavili ste kamere na raskrsnicama, za Vega one služe? Kad čovek izadje na drum, onda su svi učesnici u saobraćaju i odgovorni, uvek treba dobro pogledati pre prelaska. Juce je na moj auto naleteo biciklista dok sam izlazila iz garaže, nije čuo trubu, imao slušalice u uhu.
Koliko li je bilo mrtvih pesaka dok su bile konjske zaprege... posto nekako kao da idemo u tom smeru.
Skracuje zivot ovakav saobracaj, samo ga jos usporite i postavite policiju da peca u buretu i puni budzet.
Smanjite gustinu saobracaja poboljsanjem javnog prevoza. Nemojte graditi garaze u centuru grada. Ne treba nam shoping centar na vec opterecenoj raskrsnici gde postoje jos dva stara koji propadaju.
Uklonite vozila koja ne ispunjavaju norme zagadjenja koje su bile na snazi kada su proizvedena. Ukljucujuci i gradski prevoz. Niko ne broji te smrti koje svakodnevno udisemo. Jos samo dodajte da svi mile na 30 i zagadjuju duplo vise. Skinite akcize sa cistijih goriva poput tng, cng..
Ima nacina da se postigne isto a da se ljudima kvalitet zivota u gradnu ne narusava dalje.
Gospodin profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji bi trebao da ostane u penziji jer je za radnog veka malo toga sebe naučio a kamoli druge. Niko nikada nije smrtno stradao od kontakta sa vozilom koje se kreće 50km/h pa čak je malo smrtnih slučajeva i pri 60km/h. Stradaju učesnici u saobraćaju od budala koje drogirani i pijani jurcaju 150km/h po ulicama i onih kojima "sistem" oprašta kršenje zakona (ZOBS) u kasnijem postupku a to nema veze sa prosečnom brzinom 99,9% učesnika u saobraćaju koje će sve manja ograničena brzina kažnjavati u gubljenju vremena u saobraćaju koji je i uspostavljen da ubrza protok ljudi i dobara... vajni moj profesore u penziji.
Nije do brzine, nego do konzumenata belog. Kada ga uzmu i krenu u svoje divljanje, nema ograničenja brzine jer ih Kum u policiji štiti. To je prava istina, profesore teoritičaru, a bez životnog znanja.
Sve navedene zemlje imaju manju smrtnost jer ljudi imaju drugi mentalitet i pridruživaju se zakona... Kod nas je postalo kao u Indiji, Egiptu itd. Vozi ko kako god hoće.
Ukinuti saobraćaj svuda. 0km/h = 0 smrtnih slučajeva
Ajte molim vas. Svi u saobraćaju moraju da paze. Problem kod nas je što su svi bahati i svi misle da su oni bitniji u odnosu na druge, ne samo u saobraćaju već i u drugim situacija a.
A posebno me nerviraju bahati pešaci, biciklisti, motociklisti i vozači automobila. A tek vozači zaprežnih kola po gradu...
Takođe će tada kolone po gradovima nepodnoljivo duge, građani će se gušiti zbog izduvnih gasova jer se gorivo tada najviše troši.
Kretanje kolima će izgubiti smisao i svrhu jer niko nikud neće stići.
Mižda da saobraćaj ukinemo skroz?! Tada niko od toga nastradati neće.
I dok gledamo kako privilegovani jure, na Mišeluku i po Bulevarima se iživljavaju brzom vožnjom i nesnosnom bukom. Niko ne sme da im se obrati!!! U susednoj ulici će hvatati pešake na crveno i vozače elektr.tr.bez kacige.
Grade se neuslovna naselja bez dovoljne širine puta, prostora za trotoar. Jezivo gledati kako se ljudi tuda kreću.
Vecina nije poginula zato sto se vozilo 50kmh nego pijani voze 100kmh i onda ubijaju. To treba spreciti drakonskim kaznama a ovo je za punjenje budzeta
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Profesor Vujanić: Ograničenje brzine u gradovima na 30 km/h bi smanjilo stradanje pešaka
Autor: Euronews Srbija
Info
•25.09.2025.
•07:46 > 07:49
Komentari 160
Leonida
Nije stvar do smanjivanja brzine već poštovanja ograničenja i povećanja kazni za prekoračenja brzine.
Пантелија
Taraba
Headshell
predrag
Znaci post-Titovski koncept da ce sve samo sebe da regulise, od privrede do javnog reda - ne funkcionise (u smislu da svima odgovara).
Uvesti red i zakon svuda, ali ako to narod stvarno hoce, to je ranije bilo pa narod nije hteo dalje tako.
Kiki
rajko
Saobracajne guzve u Beogradu ne pada mu na pamet da resi,npr da sinhronizuje semafore koji su jedini krivci za guzve,sta li je taj covek ucio studente kad ne znaju da nasteluju dva semafora,nemojte ga pitati nista molim vas
Zemlja čudesa
Stevan
Vazduh za sve
25.09.2025 • 11:22
A zagađenje
Možda bi se malo ali samo malo smanjio broj nastradalih. Ali zato zagadjenje bi otišlo u nebesa, više ljudi bi umrlo zbog zagadjenja gledano na duže staze.
Eto kako izgleda diskusija u Srbiji: profesoru koji je doktorirao na ovu temu ima šta da “skrese” neka budala koja tvrdi suprotno od istine. Ali tastatura trpi sve pa tako i ovu glupost da automobili VIŠE zagađuju kad idu sporije
Mišo
gradjaninX
Bubuleja
NazaDnooo
Dušan
Kolega
Kronos
Prolaznik
Old Dog
Surovikin
I niko njih ne kažnjava, niko njih ne edukuje već se samo donese nov zakon koji posle bude opravdanje za nove kazne i ograničenja.
AlOkin
I još jedna stvar koju smo naučili od našeg predsednika: "Pa šta!!!"
Zamenik zamenika
Goran
Topke
Vozac
Ivan
Зоран
SSS
Sk
Јое
Још боље избацимо пешаке из саобраћаја, тада сигурно неће бити страдалих пешака у саобраћају.
Le
Pesak
Saša
Smanjite brzinu u usijanim glavama bahatih vozača povećavanjem kazni.
U pravnim evropskim državama je kazna u skladu sa primanjem, tako da može dostići i više destina, pa stotina hiljada evra.
Koda nas kad ga vidiš u nekom nabudženom terencu od 150.000 evra, izbacio ruku kroz prozor, telefonira, kucka poruke, ne daje žmigavac i šta?
Ne bude ni zaustavljen. takav će sigurno voziti 30, aha.....
Uvede se "ľepa kazna" za prekoračenje brzine, evo primera:
10km/h više od dozvoljenog 500€ + pola sata čekanja,
20km/h više od dozvoljenog 1.000€ + 1 sat čekanja itd...
Za mobilni(koji je najviše kriv za nezgode) 2.000€ i bez mogućnosti plaćanja polovine kazne u roku od 8 dana.
Za nedavanje žmigavca 500 €
Za sva četiri žmigavca gde nije dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje 500€.
Brzo bi se svi navikli! Za jedan dan ne bi bilo ni gužvi ni nezgoda.
Motoristi(inače vozim motor više od 30 godina), biciklisti i pešaci... Za njih takođe uvesti drakonske kazne.
Jedino što bi zakon morao da se sprovodi neselektivno, mislim na neke kumove, drugare i ostale bliske sekti....
Zoran
A sto se tice brzine na auto putu i predloga da se kazna placa proporcionalno plati, prihvatam, ali samo ako se vozačima koji voze najnovije automobile sa svim skupim sigurnosnim sistemima omogući da van naseljenog mesta mogu da voze brže od trenutnih ograničenja - predviđenih za najstarija vozila stara i po 25 god.
Ako hoćemo pravdu onda se moraju poštovati proporcionalna prava i prema dole i prema gore
Mckk
Filip
Joki
Bobolesku
U saobracaju je potpuni haos i dzungla, pa prolazi dobro ko je snalazljiv i bezobrazan, ostali cekaju.
U vecernjim satima bulevari postaju piste za trkanje motora i auta na nabudzenim auspusima, a policije nema.
Resavajte prvo ludake, pijane, drogirne, namunjene u skupim kolima, parkiranje u desnoj traci, parkiranje na autobuskim stajalistima i pesackim stazama, potpuni haos ispred svakog vrtica i skole u jutarnjim i popodnevnim satima...i sve ce doci na svoje.
Бранислав
Vanja
boger
Sad ozbiljno, nikakva ograničenja, propisi ni kazne nemaju smisla ako ne važe za sve. Norveškom kralju su oduzeli dozvolu i auto nakon ponovljenih prekršaja...
Pesimista
Edukacija o saobracaju i kulturi (saobracajnoj i opstoj) od malih nogu,
Jednak zakon za sve (kumove, biznismene, estradne licnosti, cak i za Darka i Mitrovica, kao i za nas obicne smrtnike),
Obavezno ponovno polaganje vozackog (teorija i praksa) na 5 godina, bez "dozivotne" vozacke,
Kazne srazmerne prihodima pocionioca prekrsaja, ne fiksne,
Policijska kontrola saobracaja po celom gradu (na Bulevaru su kamere i patrole sa radarima, iako je tamo brzina manji rizik, ali zato po sporednim ulicama se vozi i parkira kako ko voli),
Pored vozaca, pojacati kontrolu i kaznjavanje biciklista, pesaka i svih ostalih ucesnika u saobracaju,
Proveriti i drakonski kazniti tehnicke preglede koji na ulice pustaju krseve, ove sa "probusenim" auspuhom, "pop and bang" glupostima i slicno.
Ana
Nije problem
neko
LoKaLnO TaNdRkAlO
Moj auto kada se vozi tako 2 drugoj brzini 30km/h troši oko 18 litara benzina na 100km a, kad ga vozim 50 u trećoj ili možda u četvrtoj brzini onda troši 10 - 12 litara po gradu. Koliko je to veća količina štetnih materija izbačenih u vazduh i to u samom gradu.
Moki
Manjane
Nepostovanja ogranicenja brzine.
Koriscenje mobilnog telefona u voznji.
Voznja pod uticajem alkohola i narkotika
Resavamo snizavanjem ogranicenja brzine u naseljenom mestu?
Mile
Rade
Tatjana
Budale
ABS ESP i AIRBAG kao i pojaseve izbaciti, jer nemaju svrhe, a kočnice doboljno doboš na jednoj osovini.
Vozač
Miks
Prle
pera
Kolle
Moglo bi
Lako bi se moglo uvesti da se vozači kažnjavaju zbog prebrze vožnje npr. na naplatnim rampama na autoputu, kao u Italiji - ako si put između dve naplatne rampe prešao za vreme kraće od onog koje je potrebno da se pređe maksimalno dozovoljenom brzinom, zajedno sa putarinom plaćaš i kaznu, a možda bi mogli i da te na licu mesta isključe iz saobraćaja, oduzmu dozvolu... sve prema težini prekršaja.
Dodatna provera bi mogla biti da se u putnička vozila ugrađuju tahografi (kao u kamionima) ili neki slični uređaji koji prate brzinu kretanja i pravljenje pauza. Ako ne rutinskom kontrolom, onda na tehničkom pregledu se utvrde prekršaji, a potom sledi i primerena kazna, možda čak nemogućnost da se registruje vozilo.
Naravno ni ovo ne bi delovalo ako se zakon ne bi primenjivao jednako za sve tj. kada ne bi bilo "nedodirljivih".
Što se kamera tiče, sve nadzorne kamere bi trebale da imaju online prikaz tako da svaki građanin može da prati, a po želji i snimi određene događaje - pa da vidimo ko će tada da briše i sakriva ključne minute.
miki
Dušan
25.09.2025 • 08:19
Da prvo krenete i primenjujete sve postojeće zakone. 50 na sat u gradu a ne lik jel misli da ima džipa da može 80 do 100.
Drugo otiđite i pogledajte kolaps svako jutro kod mosta slobode. Vozači svesno nastavljaju iz narodnog fronta iako nemogu da prođu rakrsnicu. i tako ostanu zaglavljeni kada se upali semafor sa mosta i bulevara. I šta se desi kolone svako jutro. Ovo je za oduzimanje dozvole jer ne ulaziš u raskrsnicu ako je gužva ne praviš veću ali džabe toliko bahato i bezobrazno.
Evo stanje našeg naroda. Sasvim normalan komentar a više minuseva nego pluseve???? da li ste normalni? Svako jutro kolaps kod mosta ali to nekome odgovara.
Dzoni
Svakako sam protiv ove budalastine o ogranicenju na 30kmh.
Veci su problem bahati pesaci koji iskacu gde god stignu, klinci sa po 12 godina koji divljaju na kineskim elektricnim skuterima, bahati dostavljaci na biciklovima koji imaju ugradjen elektro motor i kamikaze na trotinetima.
Pre neki dan zena na biciklu na limanu 2, sa dvoje dece na biciklu, provlaci se izmedju kola i izlece na glavni put kao budala.
Svi koji ucestvuju u saobracaju, da poloze ispit o poznavanju saobracaja. I pesaci i biciklisti, trotineti i elektricni biciklovi/skuter. Kada oni budu registrovani i imali osiguranje, onda mozemo tek nesto da pricamo.
Mi normalni vozaci automobila smo postali ugrozena vrsta.
Mašinska škola
Škola treba da zabrani izlaženje van iste za vreme odmora, pa nek đaci na vreme razmišljaju kako i šta će jesti.
U stara vremena deca nisu pravila takve prekršaje jer nisu morala toliko da žure.
Mm
Ja
Sve stručnjaci
Shorty
Dragan
Mara
Kada bi pešaci poštovali znakove, prestali da gledaju u telefon i počeli da gledaju u saobraćaj ispred sebe, vodili računa kuda se kreću - da li je u pitanju kolovoz ili pešačka staza... Pešaci se ponašaju kao da nikog drugog u saobraćaju nema, idu kao muve bez glave. Vozač mora stalno da gleda u njih, plus gužva i ostalo.
Hajde malo da se i pešaci osveste, pa da shvate da je njihovo telo i njihov život u pitanju.
ne bi
Predlog
Bobi
Ograničeno misljenje
postoji u sledećim gradovima:
Brisel
Madrid
Amsterdam
Bolonja
Pariz
Grac
Ženeva
Cirih
Grenobl
… (spisak nema kraja)
Jel vi stvarno mislite da je to u Novom Sadu nemoguće? Pre bi trebalo uvesti ograničenje sporosti kod nas!
Profesor
Ne moze se upropastiti saobracaj jer su ljudi neodgovorni. Policija se izivljava na obicnom narodu umesto da kaznjava divljake u saobracaju
Bogi
Nervozni Srbin
Ahab
E profesore, profesore...
Svest pesaka o nedodirljivosti cak i kada prelaze van pesackog ili na crveno svetlo je ono na cemu treba raditi, a ne da jedva pokretne starije osobe sa zembiljima "hvataju dijagonalu", jer je "tako najblize".
Apsolutno pravo prvenstva pesacima je prvo sto mora da se promeni, saobracajna signalizacija na pesackim prelazima da se poboljsa, a ne da se ugradjuje kineski krs koji pregori posle prve jace kise-samo da bi se neko omastio na tenderu.
Urrdjenje kretanja na biciklistickim stazama i gradnja istih, kvalitetnija (ne i SKUPLJA!!!) obuka mladih vozaca i jos stosta drugo, a ne usporavanje do besvesti.
Profesore.
Ed
Apsolutno sam protiv takvog pristupa. Ovo ima smisla samo u posebnim zonama, blizina škola i slično i to već postoji.
Milan
onda zabranite kola u gradovima i slus
Limanac
Sci
25.09.2025 • 08:44
čuj 30 po gradu sa jedno kraja BG na drugi 3 sata
Nauka kaže da ograničenje brzine ne smanjuje prohodnost već samo čekanje na semaforu - ali ko u Srbiji veruje nauci!
Gast
Kamere postavljene, znakovi postavljeni, radari na svakom koraku
Kazne visoke
Nema smrtnosti
Kada bi se primenjivao zakon i kazne poostrile, bilo bi odlicno, ali dok god je kolega, kum, brat, komsija, svalerka, nema ovde buducnosti
Maxa
Uostalom, svi semafori u gradu su tako kalibrisani da kada vozim 35-40km/h, uvek se uhvati zeleni talas.
mns
"Finska u jednoj godini ima jednog poginulog, ne zbog oklopa, već zbog kulture poštovanja tuđeg života i imovine. Mi to možemo razviti kroz medije i obrazovanje, učeći ljude svesti o opasnostima i posledicama svojih postupaka",
Miks
Ja
Milan
Nsad
Kika
Mojsije
Rasa sa salasa
DJ
Za početak nemojte puštati drogirane i pijane vozače koji su nečiji kumovi, na slobodu, več sprovoditi zakone, i kazne, i ima da budemo druga Švedska ili Nemačka
Milenko
Човек из чаршије
Sauron
Ti likovi ponajviše divljaju, kasne negde uvek pa po cenu života bi da stignu.
Onda pooštriti uslove za polaganje vozačkih ispita, nije svako za vozača mada se mnogi reše da jesu za vozača.
Ja na primer nisam za pilota i nemam problem sa tim, nije svako za pilota tek.
Treba da bude više policije na putu, ljudi najbolje reaguju na to, pogotovo blizu škola.
Ograničenje brzine bi donekle pomoglo ali treba edukovati ljude, od malena, a to kod nas ne ide baš najbolje.
Pešaci kao zombiji idu sa slušalicama na ušima, blenu u telefon, isključeni iz realnosti, gaze na put kao oslobodioci Beograda.
Miroslav
Aleksandar
Prvi i osnovni problem je, kao i ostalim društvenim sferama, tolerancija i obrazovanje. Niti imamo tolerancije jedni za druge niti imamo znanja niti obuke za ono čime se bavimo.
Savet
Zoran
Realista
Volume 92, February 2025, Pages 490-503) na koji se profesor u penziji poziva i u kom se eksplicitno navodi, zakopano u tekstu, da bi "smanjenje brzine sa 40 na 30km/h MOGLO da utiče na smanjenje fatalnosti u odnosu od 40%" (citat: "The call for a 30 km/h speed limit in built-up areas is based on the understanding that lower speeds can significantly reduce the severity of crashes and increase the chances of survival in the event of a collision.") - ne da bi sigurno smanjilo već da bi MOGLO da smanji. Isto tako, fatalnosti bi MOGLA da smanji manja snaga motora automobila ili viši položaj sedenja vozača, što je po definiciji pretpostavka i teška je glupost uzimati to kao smernicu u odlučivanju (što je WHO i učinila jer je vode nesposobne birokrate a ne stručnjaci).
Sabahudin
Cofi
Picerija
Nebra
Najbolje...
I
Ena
Yu
Ann
Trol
Hoće li neko više shvatiti da mi imamo dobre zakone i kaznenu politiku što se tiče saobraćaja, samo što se on sprovodi selektivno ili u nekim slučajevima u opšte ne sprovodi.
Šta vredi i 10km/h po gradu ako pijan sedne za volan, ko će ga sprečiti da ne ide 80 i ne ubije nedužnog? Isto važi i za napaljene ovnove koji tutnje po gradu bez auspuha.
Vozač
Vozač
Boki
Tačno
Sremac
Vlada
Juca
Gost
Иван
Pozdravite Vašu mamu
I da svi idemo na magarcu..
Ajmo malo balansa. Decenijama je ograničenje bilo 60, smanjeno je na 50.
Iako su nekada svi imali doboše i pakne a sada diskove i pločice.
Da ne pričam o svim drugim aspektima poluautonomne vožnje, obaveznih zimskih guma, strožijih tehničkih pregleda, bodova, malusa, i generalno bezbednosti vozila od tada.
Tako da molim vas, ako ću da idem 30 km/h uzeću magarca, jer jeftinije je seno nego benzin/nafta!!!
Steva
313
lignjoslav
Naš najveći problem nije brzina i nepažnja, nego bahatost i propalo društvo, 0 morala, 0 društvene svesti, i svi su i brzi i jako ludi i zajebani.
Nažalost dok je ovaj nakaradni sistem na vlasti, mogu da rade štagod, ništa se neće promeniti. Da, kazne proporcionalne primanjima (ili vrednosti vozila u kom su napravljene) bi to regulisalo za ljude bez "veze". Pa mene prvog boli uvo na autoputu da li ću dobiti 2500 dinara kaznu za 5/10kmh preko dozvoljenog, da je 500e+ vozio bih 130 tačno kao švajcarac.
Aco
Nisu loši naši propisi, loši su naši mozgovi. Uvek su i bili. Da nisu, Srbija ne bi bila rupa. I ne, nije kriva samo aktuelna vlast.
Srđan
boger
Upravo suprotno, treba ukinuti pravilo od pre sto godina, kada su automobili bili izuzetak i vratiti vozilima prednost na putu a pešacima dozvoliti samo prelazak na semaforima. To bi momentalno za oko šestinu smanjilo zagađenje od saobraćaja po gradovima. Takođe, treba povećati dozvoljenu brzinu, ovako se pešaci i biciklisti prosto provociraju da prave gluposti jer znaju da posledice neće biti ozbiljne.
P
Vanjka
1. Vožnja pod dejstvom narkotika je isti, ako ne i veći problem nego alkohol. Nadrogiran i pijan čovek sigurno neće poštovati nikakva ograničenja brzine, i propise, već će divljati u kontra smeru na auto-putu;
2. Kada bi se zakoni primenjivali kako bi trebalo, onda bi oni važili za sve, a ovako imamo poznazog pevača koji se noćas po ko zna koji put slupao vozeći bez dozvole, mamine i tazine sinove u besnim kolima za koje zakoni ne važe i mogu bez posledica raditi šta im se prohte...
Možete vi ograničiti brzinu i na 20km/h, ali problem ne leži primarno u brzini, već u nečemu drugom...
P
Ćoravi desk
Bahatost treba uvek kažnjavati.
Nisu Finci i Šveđani sa manjim brojem saobraćajnih nesreća zato što je brzina u pitanju, već poštovanje propisa, i da pre trideset godina se na naatavi opšte tehničkog obrazovanja učilo o pravilima saobraćaj, i saobraćajnim znakovima.
joca
Cole
Dudarim II
Bukvalno na sve sfere života ovo treba primeniti...
Kad ja pitam one iz NS biciklističke inicijative da li su ikada bili u poseti nekoj osnovnoj školi i pričali deci o pravilima saobraćaja, bezbednosti, neku "vežbicu" odradili - muk, a bitno da se bune za korenje koje podiže asfalt u futoškoj, a sutra se bune kada neko naloži seču tog drveća...
vozac
Bananamen
Rastko
Nekultura
svi koji voze pijani momentalno uoduzimanje dozvole nema to veze jel dozvoljeno 30 ili 50 u gradu
elementarna saobracajna kultura nedostaje SVIM ucesnicima u saobracaju od pesaka preko motora i biciklista do automobila taxista autobsa
Maja
Ja
Маркиз НСад
logika
Mirko
milmar
Dušan
Drugo otiđite i pogledajte kolaps svako jutro kod mosta slobode. Vozači svesno nastavljaju iz narodnog fronta iako nemogu da prođu rakrsnicu. i tako ostanu zaglavljeni kada se upali semafor sa mosta i bulevara. I šta se desi kolone svako jutro. Ovo je za oduzimanje dozvole jer ne ulaziš u raskrsnicu ako je gužva ne praviš veću ali džabe toliko bahato i bezobrazno.
Hogar
ns ja
Penzionerka
Kaca Telep
Vojvodjanin
1203
Na stranu to što to niko ne bi poštovao, jedino što bi se ovim ograničenjem postiglo su veće gužve u saobraćaju i veće zagađenje vazduha. S ostalim se slažem.
Baba Veka NS
PravnikNS
Nije problem u ograničenju od 50km/h, problem je u tome što se ne poštuje, i što ljudi sedaju za volan pijani i drogirani i ne obraćaju pažnju na svoju okolinu (isto važi i za pešake i bicikliste koji ne gledaju na put, već izleću kao muve bez glave). A najveći problem je taj da imaš takozvane nedodirljive, koji imaju politički uticaj/nekog u policiji koji je voljan da im zataška kazne, koji su sami po sebi nasilnici koji voze kao sumanuti i nikad ne dobiju kaznu.
Hm
Blazo
Skracuje zivot ovakav saobracaj, samo ga jos usporite i postavite policiju da peca u buretu i puni budzet.
Smanjite gustinu saobracaja poboljsanjem javnog prevoza. Nemojte graditi garaze u centuru grada. Ne treba nam shoping centar na vec opterecenoj raskrsnici gde postoje jos dva stara koji propadaju.
Uklonite vozila koja ne ispunjavaju norme zagadjenja koje su bile na snazi kada su proizvedena. Ukljucujuci i gradski prevoz. Niko ne broji te smrti koje svakodnevno udisemo. Jos samo dodajte da svi mile na 30 i zagadjuju duplo vise. Skinite akcize sa cistijih goriva poput tng, cng..
Ima nacina da se postigne isto a da se ljudima kvalitet zivota u gradnu ne narusava dalje.
Realista
NSad
Humpty Dumpty
Me. Dr. Saobraćaja
Ajte molim vas. Svi u saobraćaju moraju da paze. Problem kod nas je što su svi bahati i svi misle da su oni bitniji u odnosu na druge, ne samo u saobraćaju već i u drugim situacija a.
A posebno me nerviraju bahati pešaci, biciklisti, motociklisti i vozači automobila. A tek vozači zaprežnih kola po gradu...
II
Kretanje kolima će izgubiti smisao i svrhu jer niko nikud neće stići.
Mižda da saobraćaj ukinemo skroz?! Tada niko od toga nastradati neće.
I dok gledamo kako privilegovani jure, na Mišeluku i po Bulevarima se iživljavaju brzom vožnjom i nesnosnom bukom. Niko ne sme da im se obrati!!! U susednoj ulici će hvatati pešake na crveno i vozače elektr.tr.bez kacige.
Grade se neuslovna naselja bez dovoljne širine puta, prostora za trotoar. Jezivo gledati kako se ljudi tuda kreću.
Novo Naselje
Nikola
Ђетелинарац
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H