Iza nas je crni vikend na srpskim putevima - pet mladih osoba izgubilo je život, a više desetina je povređeno u seriji teških saobraćajnih nesreća širom zemlje.
Profesori u zasluženoj penziji i tako treba i da ostave jer po njegovoj logici kad ne bi bilo kola ne bi bilo ni stradanja ni pešaka znači treba ukinuti kola i saobraćaj da ne postoji
Upravo sam pronasao da si čak predlagao da se dodaju semafori na kruznom toku kod ušća! Ti ne da nisi zasluzio zvanje profesora, nego ni penziju. Vidim da te je clanstvo po partijama dovelo do penzije, a nikako i ni u kom slucaju Znanje.
Vozimo onako kako i živimo. Bahato, sebično, bez empatije, bez pravde za žrtve, sa povlašćenim (SNS) pojedincima... Ni trenutni zakoni nisu loši, ali su mrtvi, baš kao i sve ostalo u ovom tamnom vilajetu. Fali pravde i reda. A njih neće biti dok ne otmemo državu od mafije.
Može možda i u rikverc da se vozi?:)
Za početak nemojte puštati drogirane i pijane vozače koji su nečiji kumovi, na slobodu, več sprovoditi zakone, i kazne, i ima da budemo druga Švedska ili Nemačka
Treba edukovati pesake, bicikliste, vozače trotineta, posebno Glovo i Wolt dostavljace da se ponasaju normalno. Da pesacki nije ambasada i da nije zasticen. Da mora da stane, pogleda i levo i desno i uveri se da moze bezbedno da predje ulicu. Imate gomilu dece na onim skuterima po putevima, za koje ne treba ni dozvola ni znanje, jer uvoznik super zaradjuje. Ovaj ne znam gde je profesor, ali vozači kola su kažnjeni sami po sebi vec jer plaćaju i registracije i polaganje i loše puteve, osiguranja, jedini su koji paze dok su učesnici u saobraćaju. Dočekao čovek penziju, a nije video nigde kako je u drugim državama rešen gradski prevoz i kako pešaci čekaju da se na semaforu upali zeleno svetlo. O usaglasenosti i sinhronizovanosti semafora da ne pričam.
Pooštriti kazne za službena vozila, pogotovo kombije, male kamione i tako to.
Ti likovi ponajviše divljaju, kasne negde uvek pa po cenu života bi da stignu.
Onda pooštriti uslove za polaganje vozačkih ispita, nije svako za vozača mada se mnogi reše da jesu za vozača.
Ja na primer nisam za pilota i nemam problem sa tim, nije svako za pilota tek.
Treba da bude više policije na putu, ljudi najbolje reaguju na to, pogotovo blizu škola.
Ograničenje brzine bi donekle pomoglo ali treba edukovati ljude, od malena, a to kod nas ne ide baš najbolje.
Pešaci kao zombiji idu sa slušalicama na ušima, blenu u telefon, isključeni iz realnosti, gaze na put kao oslobodioci Beograda.
Najbolje bi bilo kada uopšte ne bi vozili automobile već išli peške, čak ne i biciklom jer sa njega može i da se padne ili da udariš nekog neopreznog pešaka.
Prvi i osnovni problem je, kao i ostalim društvenim sferama, tolerancija i obrazovanje. Niti imamo tolerancije jedni za druge niti imamo znanja niti obuke za ono čime se bavimo.
Milane Vujaniću, sledeći put predložite da se zabrani voznja vozila po gradu, recimo da svi idemo peške...zamislite pešak kad udari u pešaka 0% poginulih.
Idi čoveče vise u penziju,idi na pecanje,to je za tebe,povedi i Okanovića,samo prepisujete zakone iz svih zemalja sveta,izmišljati gluposti za dobru platu.Treba vas ukinuti,tu nazovi agenciju za bezbednost saobraćaja,ni će juče jemu ne služite osim što raznim glupim saopštenjima zamajavate narod
Pročitao sam dokument (Journal of Safety Research
Volume 92, February 2025, Pages 490-503) na koji se profesor u penziji poziva i u kom se eksplicitno navodi, zakopano u tekstu, da bi "smanjenje brzine sa 40 na 30km/h MOGLO da utiče na smanjenje fatalnosti u odnosu od 40%" (citat: "The call for a 30 km/h speed limit in built-up areas is based on the understanding that lower speeds can significantly reduce the severity of crashes and increase the chances of survival in the event of a collision.") - ne da bi sigurno smanjilo već da bi MOGLO da smanji. Isto tako, fatalnosti bi MOGLA da smanji manja snaga motora automobila ili viši položaj sedenja vozača, što je po definiciji pretpostavka i teška je glupost uzimati to kao smernicu u odlučivanju (što je WHO i učinila jer je vode nesposobne birokrate a ne stručnjaci).
A onda će da pune budžet još više,isti broj ljudi će da gine zato što oni koji su bahati i bahato voze automobile i motore po gradu i višestruko premašuju ograničenja će to i dalje da rade kao i do sada nekažnjeno. Policija radare svakako postavlja tamo gde njima odgovara i gde mogu da kazne nekog ko je prekoračio brzinu za 5-10 km/h.
Sada će lagano tripod radar da snima preko puta Yasona kod Savoce i lovi bar 31km/h, dok pešaci pred očima saobraćajnih policajaca prelaze u grupama na manje od 100m od pešačkog prelaza. Bravo!
Jutros dok sam išao na posao tri tinejdžera su mi dvaput pretrčali ulicu na čisto crveno kod Mašinske škole i to sa sve hranom u rukama. I šta onda ima veze brzina kad su glupe i bezobrazne glavudže u pitanju?
..da guramo automobile kroz saobraćaj, tako sigurno niko neće poginuti... Ono gde je prof. u penziji u pravu je da je kultura u saobraćaju na jako niskom nivou, i da jako mnogo ljudi gleda u telefon dok vozi...
Pa nisu ti ljudi poginuli zato što su se vozači držali ogranicenja od 50km/h već zato što su vozili duplo od toga drogirani i alkoholisani. Šta priča ovaj?
Ogranicenje na 30km/h i ne samo to, vec i stalna kontrola u svim ulicama, i sporednim, i kaznjavanje! Samo tako se uvodi red, a ne kontrola stalno istih mesta
Time bi se dodatno usporio saobraćaj a na pesackom problemi su zbog nesavesnih vozaca koje boli uvo da li je ograničenje 30 ili 50. Ionako voze koliko zele, e tu je problem..
Ni smanjenje na 30-40km u gradu neće umanjiti problem jer mnogi vozači ionako ne poštuju bilo kakvo ograničenje niti ostala pravila. SVI učesnici u saobraćaju treba više da paze, čak iako imaju prednost u nekoj situaciji. Edukacija i promena načina razmišljanja je ključna, jer u našem mentalitetu nije popularno poštovati pravila nego pre biti buntovnik. A da ne pričamo još i to što se nekim javnim ličnostima progleda kroz prste pa se stvara atmosfera "ma baš me briga".
E moj profesore, sva sreća pa si u penziji da te neko ne uzme za ozbiljno, naveo neke opšte stvari koje su u principu tačne, i onda našuketao nasumične primere zemalja iz celog sveta sa kojima mi ne možemo da se merimo ni u jednom segmentu života a ni shvatanja života.
Hoće li neko više shvatiti da mi imamo dobre zakone i kaznenu politiku što se tiče saobraćaja, samo što se on sprovodi selektivno ili u nekim slučajevima u opšte ne sprovodi.
Šta vredi i 10km/h po gradu ako pijan sedne za volan, ko će ga sprečiti da ne ide 80 i ne ubije nedužnog? Isto važi i za napaljene ovnove koji tutnje po gradu bez auspuha.
Smanjenje brzine bi povećalo zagađenje duplo! Umesto da bude samo sprovedeno sve što već važi i bude kontrolisanije ono što je već propisano, pa i više kazni bude ispisano, mi slušamo ovakve tupave predloge...
Pitanje za "stručnjaka" Da li su ovi ljudi stradali zato što su vozili 50 na sat pa se treba smanjiti na 30 ili su vozili pijani, drogirani i sto na sat kupili sve ispred sebe?
Ograničenje od 30 km/h u svim gradskim ulicama deluje kao jednostavno rešenje, ali u praksi nosi više problema nego koristi. U Velsu je uvođenje 20 mph (≈32 km/h) izazvalo masovne proteste i političke potrese jer je usporilo svakodnevni život i povećalo troškove transporta. Na glavnim gradskim saobraćajnicama takvo ograničenje je veštačko, jer su projektovane za veće brzine i imaju malu izloženost pešaka. Umesto povećanja bezbednosti, stvara se rizik većeg zagađenja i potrošnje goriva zbog stalnih kočenja i ubrzanja. Uz to, ključni uzroci nesreća su alkohol, telefoni i nepažnja, a ne samo brzina – fokusiranje isključivo na brojku od 30 km/h skreće pažnju sa suštine. Bez ozbiljnog nadzora i kamera, pravilo bi se masovno kršilo i izgubilo legitimitet. Zato je bolje diferencirati – 30 km/h u zonama škola i naselja, a na glavnim ulicama zadržati više limite, uz ulaganje u edukaciju i infrastrukturu.
Po toj logici onda najbolje da ukinemo saobraćaj pa ćemo spasiti sve te živote?
I da svi idemo na magarcu..
Ajmo malo balansa. Decenijama je ograničenje bilo 60, smanjeno je na 50.
Iako su nekada svi imali doboše i pakne a sada diskove i pločice.
Da ne pričam o svim drugim aspektima poluautonomne vožnje, obaveznih zimskih guma, strožijih tehničkih pregleda, bodova, malusa, i generalno bezbednosti vozila od tada.
Tako da molim vas, ako ću da idem 30 km/h uzeću magarca, jer jeftinije je seno nego benzin/nafta!!!
Glavni uzrok saobracajnih nezgoda je nervoza i nepaznja,kaze gosn.Vujanic. Tacno je to a kako ne biti nervozan i razdrazljiv kada se gotovo svakodnevno susreces sa nepravdom,sa mitom i korupcijom koja dolazi sa samog vrha drzve.Dakle mi zivimo u jednoj totalno nesredjenoj drzavi,u stvari ovo je provizorijum od drzave u kojem je takoreci na snazi kastinski sistem,gde postoji visha kasta i niza kasta.I dolke ce to trajati to niko ziv nezna,nek nam je Bog u pomoci,da preazidjemo sve ove dugogodisnje probleme.
Najbolje da ograniče da možemo svi 5km-h kroz grad, tako se smrtnost smanjuje u 99% slučajeva. Ali car ne spominje šta to znači za protok saobraćaja, zagadjenje itd itd.
Naš najveći problem nije brzina i nepažnja, nego bahatost i propalo društvo, 0 morala, 0 društvene svesti, i svi su i brzi i jako ludi i zajebani.
Nažalost dok je ovaj nakaradni sistem na vlasti, mogu da rade štagod, ništa se neće promeniti. Da, kazne proporcionalne primanjima (ili vrednosti vozila u kom su napravljene) bi to regulisalo za ljude bez "veze". Pa mene prvog boli uvo na autoputu da li ću dobiti 2500 dinara kaznu za 5/10kmh preko dozvoljenog, da je 500e+ vozio bih 130 tačno kao švajcarac.
U najmanju ruku treba ograničiti brzinu na 30 između 22 i 7 zbog buke, ali i generalno ograničenje 30 u kritičnim delovima gradova i naseljenih mesta ne bi bila loša ideja. Da imamo sposobne ljude na odgovornim pozicijama kao što nemamo, uradio bi se pilot projekat u nekom od gradova, postavile kamere (a ne da policajci moraju da rade noćne smene) i videlo kako su građani zadovoljni rešenjem i koliko se to odrazilo na bezbednost. Ali ovde se ne pitaju građani već Veliki Vođa i dok nam je takav mentalitat nema napretka.
A da potpuno zabranimo saobraćaj?
Upravo suprotno, treba ukinuti pravilo od pre sto godina, kada su automobili bili izuzetak i vratiti vozilima prednost na putu a pešacima dozvoliti samo prelazak na semaforima. To bi momentalno za oko šestinu smanjilo zagađenje od saobraćaja po gradovima. Takođe, treba povećati dozvoljenu brzinu, ovako se pešaci i biciklisti prosto provociraju da prave gluposti jer znaju da posledice neće biti ozbiljne.
Ztradanje pesaka i saobracajne ne srece moze smanjiti samo drakonske kazne koje moraju vaziti za sve i svakoga. Dok god imamo povlascenje i razne kumove od toga nema nista.
Nisam ekspert, ali cenjeni profesor je izostavio dve bitne činjenice:
1. Vožnja pod dejstvom narkotika je isti, ako ne i veći problem nego alkohol. Nadrogiran i pijan čovek sigurno neće poštovati nikakva ograničenja brzine, i propise, već će divljati u kontra smeru na auto-putu;
2. Kada bi se zakoni primenjivali kako bi trebalo, onda bi oni važili za sve, a ovako imamo poznazog pevača koji se noćas po ko zna koji put slupao vozeći bez dozvole, mamine i tazine sinove u besnim kolima za koje zakoni ne važe i mogu bez posledica raditi šta im se prohte...
Možete vi ograničiti brzinu i na 20km/h, ali problem ne leži primarno u brzini, već u nečemu drugom...
Ztradanje pesaka i saobracajne ne srece moze smanjiti samo drakonske kazne koje moraju vaziti za sve i svakoga. Dok god imamo povlascenje i razne kumove od toga nema nista.
I opet, zbog nesmotrenih i loše obučenih vozača, jer vozači izlaze nesigurni u sebe, svi treba da ispaštaju?
Bahatost treba uvek kažnjavati.
Nisu Finci i Šveđani sa manjim brojem saobraćajnih nesreća zato što je brzina u pitanju, već poštovanje propisa, i da pre trideset godina se na naatavi opšte tehničkog obrazovanja učilo o pravilima saobraćaj, i saobraćajnim znakovima.
Možete da ograničite i na 5kmh. Zakon nema ništa sa tim. Pa i do sada su ljudi stradali ne zato što su vozili po propisima već znatno brže. Izađite na dolmu prema Futogu. NIKO ne vozi 50 koliko je tu dozvoljeno. Mnogi i preko 100. Imate trke na Mišeluku. Slalome bulevarima. I skoro uvek iste face. Samo nema policije.
"Termin 'obuka vozača' nije dovoljan. Potrebno je razviti moralni stav o bezbednoj vožnji i poštovanju života drugih, što treba da bude deo vaspitanja i školskog sistema, ne samo učenje tehnike vožnje", istakao je on.
Bukvalno na sve sfere života ovo treba primeniti...
Kad ja pitam one iz NS biciklističke inicijative da li su ikada bili u poseti nekoj osnovnoj školi i pričali deci o pravilima saobraćaja, bezbednosti, neku "vežbicu" odradili - muk, a bitno da se bune za korenje koje podiže asfalt u futoškoj, a sutra se bune kada neko naloži seču tog drveća...
Profa skroz omasio temu. Da predlozim epohalnu stvar, ajd da i pesak bude odgovoran za svoju glupost. Vozaka mi je popunjena od A do E i sve koristim plus tabane i bicikl i nek budem odgovoran za svoje prekrsaje za upisane kategorije, nema problema. Ali ajde da za prekrsaje bude odgovoran i pesak i biciklista.
Ako smanjite na 30, niko nece postovati, vozice se jos brze, zagadjenje ce biti jos gore, a ko divlja svakako ne gleda ogranicenje. Smanjice se pogibije kad ne bude povlascenih i kad se dozvole i vozila pocnu trajno oduzimati bez izuzetka.
Profesor je u pravu. Međutim, nije dovoljno radikalan. Najbolje bi bilo da ograničimo brzinu na 5 km na sat ili da potpuno zabranimo saobraćaj motornim vozilima. Onda bi pešaci đogli da rade šta hoće, da ne paze na saobraćaj jer ga ne bi ni bilo.
dakle da napravimo jos veci koplas u sapbracaju jer pesaci a pogotovo biciklisti nece da stanu na prelazu i pogledaju levo i desno nego prelecu bez usporavanja i zaustavljanja preko peskackog
svi koji voze pijani momentalno uoduzimanje dozvole nema to veze jel dozvoljeno 30 ili 50 u gradu
elementarna saobracajna kultura nedostaje SVIM ucesnicima u saobracaju od pesaka preko motora i biciklista do automobila taxista autobsa
A da nase sluzbe malo izfiltriraju nenormalne vozace? Umesto sto cete mene naterati da sve vreme vozim 30 na sat, koja svakako kad vidi biciklistu ili dete u blizini uspori na 30, 20 pa i 10 ako treba... Tek onda ce biti guzve i nervoze ako se ovo uvede.
Profesore, ograničenje brzine na 10 km/h bi bilo još efikasnije. Da ne govorimo koliko bi bilo efikasno da je ograničenje 3 km/h. Možda ovo na prvi pogled izgleda da se ova priča ovako dovodi do apsurda ali je po njegovoj logici tako ispada. 30 km/h je brzina koja može da se primeni u nekim manjim sredinama gde je promet inače mali dok u većim gradovima bi to dovelo do kolapsa u saobračaju pa posledično i u svemu. Bolje uređenje saobraćajne infrastrukture i promene u propisima su ono što nam treba. Prva stvar koja se mora uraditi je da se ukine apsolutno pravo prvenstva pešacima. Ono jeste i sad uslovljeno ali to niko ne shvata tako. Pravo prvenstva im uliva lažnu sigurnost i tako ih fizički suprostavlja nadolazećim objektima koji se ne mogu zaustaviti u mestu. Ovo ne znači da vozilia dobijaju apsolutno prvenstvo. U ovom aposlutno delu i jeste problem, odnosno u percepciji istog.
da guramo automobile po naseljenim mestima, autobuse bi naravno gurali pitnici, a kamione krajnji kupci robe koju prevoze. s obzirom na nedostatak parkinga (zbog pristupa u stilu gde god stignes metni zgradu) nakon stizanja na odrediste prevozno sredstvo pokloniti stranci!
... Bolje je da ukinemo član Član 96: Pešak mora prelaziti kolovoz pažljivo i najkraćim putem, nakon što se uveri da je bezbedno, ne sme koristiti mobilni telefon ili slušalice. Na putu sa pešačkim prelazom ili posebnim prelazom mora koristiti taj prelaz ako je udaljen do 100 metara
rečju , glupost ! kaznena politika , nekorumpirana policija i sudstvo , i iznad svega , (ne)kultura vozača i svih učesnika u saobraćaju, počev od pešaka,biciklista,motociklista itd. nisu najgori vozači putničkih vozila i kamiondžije
Da prvo krenete i primenjujete sve postojeće zakone. 50 na sat u gradu a ne lik jel misli da ima džipa da može 80 do 100.
Drugo otiđite i pogledajte kolaps svako jutro kod mosta slobode. Vozači svesno nastavljaju iz narodnog fronta iako nemogu da prođu rakrsnicu. i tako ostanu zaglavljeni kada se upali semafor sa mosta i bulevara. I šta se desi kolone svako jutro. Ovo je za oduzimanje dozvole jer ne ulaziš u raskrsnicu ako je gužva ne praviš veću ali džabe toliko bahato i bezobrazno.
Koliko njih od ovog crnog bilansa je stradalo u gradovima gde je brzina vozila bila 50 ili 60 km/h? Tragedije izazivaju bahati, pijani, kao i nekoordinisani. Najbolje je zabraniti saobraćaj u gradovima i onda nema žrtava! Rešenje je u edukaciji, i uvek i za sve rešenje je u edukaciji.
Najbolje na 20km/h onda neće niko poginuti. !? A da li je gospodin sa saobraćajnog fakulteta u penziji pa ima vremena da vozi auto brzinom koju predlaže, šta mu kaže saobraćajna struka o svrsishodnosti takve vožnje? Hajdemo dalje, treba smanjiti jačinu struje na npr 60 volti kako niko ko gura prste u utikač ne bi poginuo...ccc...moj inženjeru u penziji...
Pri predloženoj "brzini" opet bi dolazilo do sudara vozila i pešaka, samo što bi onda pešaci naletali na mileća vozila... a za vožnju s kraja na kraj recimo Beograda bi trebao ili putni nalog za firme, zbog dnevnice, ili slobodan dan za zaposlene...
"On je za Euronews Srbija posebno istakao da bi smanjenje brzine u gradovima na 30 kilometara na sat dramatično smanjilo smrtnost pešaka."
Na stranu to što to niko ne bi poštovao, jedino što bi se ovim ograničenjem postiglo su veće gužve u saobraćaju i veće zagađenje vazduha. S ostalim se slažem.
Ima dosta vozača koji ne poštuju ni ovo ograničenje od 50km u gradu. Jurcaju i velika su pretnja svima. Bolje da policija juri njih umesto studente i građane koji protestuju.
Najbolje da ograničimo brzinu na 10km/h, onda niko neće nastradati. A realno, onda nam kola po gradu ni ne trebaju - na prilazu grada napraviti par ogromnih garaža, pa kad hoćemo van grada, dođemo peške ili biciklom do svog auta, pa putujemo. Kakve besmislice!
Nije problem u ograničenju od 50km/h, problem je u tome što se ne poštuje, i što ljudi sedaju za volan pijani i drogirani i ne obraćaju pažnju na svoju okolinu (isto važi i za pešake i bicikliste koji ne gledaju na put, već izleću kao muve bez glave). A najveći problem je taj da imaš takozvane nedodirljive, koji imaju politički uticaj/nekog u policiji koji je voljan da im zataška kazne, koji su sami po sebi nasilnici koji voze kao sumanuti i nikad ne dobiju kaznu.
Postavili ste kamere na raskrsnicama, za Vega one služe? Kad čovek izadje na drum, onda su svi učesnici u saobraćaju i odgovorni, uvek treba dobro pogledati pre prelaska. Juce je na moj auto naleteo biciklista dok sam izlazila iz garaže, nije čuo trubu, imao slušalice u uhu.
Koliko li je bilo mrtvih pesaka dok su bile konjske zaprege... posto nekako kao da idemo u tom smeru.
Skracuje zivot ovakav saobracaj, samo ga jos usporite i postavite policiju da peca u buretu i puni budzet.
Smanjite gustinu saobracaja poboljsanjem javnog prevoza. Nemojte graditi garaze u centuru grada. Ne treba nam shoping centar na vec opterecenoj raskrsnici gde postoje jos dva stara koji propadaju.
Uklonite vozila koja ne ispunjavaju norme zagadjenja koje su bile na snazi kada su proizvedena. Ukljucujuci i gradski prevoz. Niko ne broji te smrti koje svakodnevno udisemo. Jos samo dodajte da svi mile na 30 i zagadjuju duplo vise. Skinite akcize sa cistijih goriva poput tng, cng..
Ima nacina da se postigne isto a da se ljudima kvalitet zivota u gradnu ne narusava dalje.
Gospodin profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji bi trebao da ostane u penziji jer je za radnog veka malo toga sebe naučio a kamoli druge. Niko nikada nije smrtno stradao od kontakta sa vozilom koje se kreće 50km/h pa čak je malo smrtnih slučajeva i pri 60km/h. Stradaju učesnici u saobraćaju od budala koje drogirani i pijani jurcaju 150km/h po ulicama i onih kojima "sistem" oprašta kršenje zakona (ZOBS) u kasnijem postupku a to nema veze sa prosečnom brzinom 99,9% učesnika u saobraćaju koje će sve manja ograničena brzina kažnjavati u gubljenju vremena u saobraćaju koji je i uspostavljen da ubrza protok ljudi i dobara... vajni moj profesore u penziji.
Nije do brzine, nego do konzumenata belog. Kada ga uzmu i krenu u svoje divljanje, nema ograničenja brzine jer ih Kum u policiji štiti. To je prava istina, profesore teoritičaru, a bez životnog znanja.
Sve navedene zemlje imaju manju smrtnost jer ljudi imaju drugi mentalitet i pridruživaju se zakona... Kod nas je postalo kao u Indiji, Egiptu itd. Vozi ko kako god hoće.
Ukinuti saobraćaj svuda. 0km/h = 0 smrtnih slučajeva
Ajte molim vas. Svi u saobraćaju moraju da paze. Problem kod nas je što su svi bahati i svi misle da su oni bitniji u odnosu na druge, ne samo u saobraćaju već i u drugim situacija a.
A posebno me nerviraju bahati pešaci, biciklisti, motociklisti i vozači automobila. A tek vozači zaprežnih kola po gradu...
Takođe će tada kolone po gradovima nepodnoljivo duge, građani će se gušiti zbog izduvnih gasova jer se gorivo tada najviše troši.
Kretanje kolima će izgubiti smisao i svrhu jer niko nikud neće stići.
Mižda da saobraćaj ukinemo skroz?! Tada niko od toga nastradati neće.
I dok gledamo kako privilegovani jure, na Mišeluku i po Bulevarima se iživljavaju brzom vožnjom i nesnosnom bukom. Niko ne sme da im se obrati!!! U susednoj ulici će hvatati pešake na crveno i vozače elektr.tr.bez kacige.
Grade se neuslovna naselja bez dovoljne širine puta, prostora za trotoar. Jezivo gledati kako se ljudi tuda kreću.
Vecina nije poginula zato sto se vozilo 50kmh nego pijani voze 100kmh i onda ubijaju. To treba spreciti drakonskim kaznama a ovo je za punjenje budzeta
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Profesor Vujanić: Ograničenje brzine u gradovima na 30 km/h bi smanjilo stradanje pešaka
Autor: Euronews Srbija
Info
•25.09.2025.
•07:46 > 07:49
Komentari 77
Ja
Milan
Nsad
Kika
Mojsije
Rasa sa salasa
DJ
Za početak nemojte puštati drogirane i pijane vozače koji su nečiji kumovi, na slobodu, več sprovoditi zakone, i kazne, i ima da budemo druga Švedska ili Nemačka
Milenko
Човек из чаршије
Sauron
Ti likovi ponajviše divljaju, kasne negde uvek pa po cenu života bi da stignu.
Onda pooštriti uslove za polaganje vozačkih ispita, nije svako za vozača mada se mnogi reše da jesu za vozača.
Ja na primer nisam za pilota i nemam problem sa tim, nije svako za pilota tek.
Treba da bude više policije na putu, ljudi najbolje reaguju na to, pogotovo blizu škola.
Ograničenje brzine bi donekle pomoglo ali treba edukovati ljude, od malena, a to kod nas ne ide baš najbolje.
Pešaci kao zombiji idu sa slušalicama na ušima, blenu u telefon, isključeni iz realnosti, gaze na put kao oslobodioci Beograda.
Miroslav
Aleksandar
Prvi i osnovni problem je, kao i ostalim društvenim sferama, tolerancija i obrazovanje. Niti imamo tolerancije jedni za druge niti imamo znanja niti obuke za ono čime se bavimo.
Savet
Zoran
Realista
Volume 92, February 2025, Pages 490-503) na koji se profesor u penziji poziva i u kom se eksplicitno navodi, zakopano u tekstu, da bi "smanjenje brzine sa 40 na 30km/h MOGLO da utiče na smanjenje fatalnosti u odnosu od 40%" (citat: "The call for a 30 km/h speed limit in built-up areas is based on the understanding that lower speeds can significantly reduce the severity of crashes and increase the chances of survival in the event of a collision.") - ne da bi sigurno smanjilo već da bi MOGLO da smanji. Isto tako, fatalnosti bi MOGLA da smanji manja snaga motora automobila ili viši položaj sedenja vozača, što je po definiciji pretpostavka i teška je glupost uzimati to kao smernicu u odlučivanju (što je WHO i učinila jer je vode nesposobne birokrate a ne stručnjaci).
Sabahudin
Cofi
Picerija
Nebra
Najbolje...
I
Ena
Yu
Ann
Trol
Hoće li neko više shvatiti da mi imamo dobre zakone i kaznenu politiku što se tiče saobraćaja, samo što se on sprovodi selektivno ili u nekim slučajevima u opšte ne sprovodi.
Šta vredi i 10km/h po gradu ako pijan sedne za volan, ko će ga sprečiti da ne ide 80 i ne ubije nedužnog? Isto važi i za napaljene ovnove koji tutnje po gradu bez auspuha.
Vozač
Vozač
Boki
Tačno
Sremac
Vlada
Juca
Gost
Иван
Pozdravite Vašu mamu
I da svi idemo na magarcu..
Ajmo malo balansa. Decenijama je ograničenje bilo 60, smanjeno je na 50.
Iako su nekada svi imali doboše i pakne a sada diskove i pločice.
Da ne pričam o svim drugim aspektima poluautonomne vožnje, obaveznih zimskih guma, strožijih tehničkih pregleda, bodova, malusa, i generalno bezbednosti vozila od tada.
Tako da molim vas, ako ću da idem 30 km/h uzeću magarca, jer jeftinije je seno nego benzin/nafta!!!
Steva
313
lignjoslav
Naš najveći problem nije brzina i nepažnja, nego bahatost i propalo društvo, 0 morala, 0 društvene svesti, i svi su i brzi i jako ludi i zajebani.
Nažalost dok je ovaj nakaradni sistem na vlasti, mogu da rade štagod, ništa se neće promeniti. Da, kazne proporcionalne primanjima (ili vrednosti vozila u kom su napravljene) bi to regulisalo za ljude bez "veze". Pa mene prvog boli uvo na autoputu da li ću dobiti 2500 dinara kaznu za 5/10kmh preko dozvoljenog, da je 500e+ vozio bih 130 tačno kao švajcarac.
Aco
Nisu loši naši propisi, loši su naši mozgovi. Uvek su i bili. Da nisu, Srbija ne bi bila rupa. I ne, nije kriva samo aktuelna vlast.
Srđan
boger
Upravo suprotno, treba ukinuti pravilo od pre sto godina, kada su automobili bili izuzetak i vratiti vozilima prednost na putu a pešacima dozvoliti samo prelazak na semaforima. To bi momentalno za oko šestinu smanjilo zagađenje od saobraćaja po gradovima. Takođe, treba povećati dozvoljenu brzinu, ovako se pešaci i biciklisti prosto provociraju da prave gluposti jer znaju da posledice neće biti ozbiljne.
P
Vanjka
1. Vožnja pod dejstvom narkotika je isti, ako ne i veći problem nego alkohol. Nadrogiran i pijan čovek sigurno neće poštovati nikakva ograničenja brzine, i propise, već će divljati u kontra smeru na auto-putu;
2. Kada bi se zakoni primenjivali kako bi trebalo, onda bi oni važili za sve, a ovako imamo poznazog pevača koji se noćas po ko zna koji put slupao vozeći bez dozvole, mamine i tazine sinove u besnim kolima za koje zakoni ne važe i mogu bez posledica raditi šta im se prohte...
Možete vi ograničiti brzinu i na 20km/h, ali problem ne leži primarno u brzini, već u nečemu drugom...
P
Ćoravi desk
Bahatost treba uvek kažnjavati.
Nisu Finci i Šveđani sa manjim brojem saobraćajnih nesreća zato što je brzina u pitanju, već poštovanje propisa, i da pre trideset godina se na naatavi opšte tehničkog obrazovanja učilo o pravilima saobraćaj, i saobraćajnim znakovima.
joca
Cole
Dudarim II
Bukvalno na sve sfere života ovo treba primeniti...
Kad ja pitam one iz NS biciklističke inicijative da li su ikada bili u poseti nekoj osnovnoj školi i pričali deci o pravilima saobraćaja, bezbednosti, neku "vežbicu" odradili - muk, a bitno da se bune za korenje koje podiže asfalt u futoškoj, a sutra se bune kada neko naloži seču tog drveća...
vozac
Bananamen
Rastko
Nekultura
svi koji voze pijani momentalno uoduzimanje dozvole nema to veze jel dozvoljeno 30 ili 50 u gradu
elementarna saobracajna kultura nedostaje SVIM ucesnicima u saobracaju od pesaka preko motora i biciklista do automobila taxista autobsa
Maja
Ja
Маркиз НСад
logika
Mirko
milmar
Dušan
Drugo otiđite i pogledajte kolaps svako jutro kod mosta slobode. Vozači svesno nastavljaju iz narodnog fronta iako nemogu da prođu rakrsnicu. i tako ostanu zaglavljeni kada se upali semafor sa mosta i bulevara. I šta se desi kolone svako jutro. Ovo je za oduzimanje dozvole jer ne ulaziš u raskrsnicu ako je gužva ne praviš veću ali džabe toliko bahato i bezobrazno.
Hogar
ns ja
Penzionerka
Kaca Telep
Vojvodjanin
1203
Na stranu to što to niko ne bi poštovao, jedino što bi se ovim ograničenjem postiglo su veće gužve u saobraćaju i veće zagađenje vazduha. S ostalim se slažem.
Baba Veka NS
PravnikNS
Nije problem u ograničenju od 50km/h, problem je u tome što se ne poštuje, i što ljudi sedaju za volan pijani i drogirani i ne obraćaju pažnju na svoju okolinu (isto važi i za pešake i bicikliste koji ne gledaju na put, već izleću kao muve bez glave). A najveći problem je taj da imaš takozvane nedodirljive, koji imaju politički uticaj/nekog u policiji koji je voljan da im zataška kazne, koji su sami po sebi nasilnici koji voze kao sumanuti i nikad ne dobiju kaznu.
Hm
Blazo
Skracuje zivot ovakav saobracaj, samo ga jos usporite i postavite policiju da peca u buretu i puni budzet.
Smanjite gustinu saobracaja poboljsanjem javnog prevoza. Nemojte graditi garaze u centuru grada. Ne treba nam shoping centar na vec opterecenoj raskrsnici gde postoje jos dva stara koji propadaju.
Uklonite vozila koja ne ispunjavaju norme zagadjenja koje su bile na snazi kada su proizvedena. Ukljucujuci i gradski prevoz. Niko ne broji te smrti koje svakodnevno udisemo. Jos samo dodajte da svi mile na 30 i zagadjuju duplo vise. Skinite akcize sa cistijih goriva poput tng, cng..
Ima nacina da se postigne isto a da se ljudima kvalitet zivota u gradnu ne narusava dalje.
Realista
NSad
Humpty Dumpty
Me. Dr. Saobraćaja
Ajte molim vas. Svi u saobraćaju moraju da paze. Problem kod nas je što su svi bahati i svi misle da su oni bitniji u odnosu na druge, ne samo u saobraćaju već i u drugim situacija a.
A posebno me nerviraju bahati pešaci, biciklisti, motociklisti i vozači automobila. A tek vozači zaprežnih kola po gradu...
II
Kretanje kolima će izgubiti smisao i svrhu jer niko nikud neće stići.
Mižda da saobraćaj ukinemo skroz?! Tada niko od toga nastradati neće.
I dok gledamo kako privilegovani jure, na Mišeluku i po Bulevarima se iživljavaju brzom vožnjom i nesnosnom bukom. Niko ne sme da im se obrati!!! U susednoj ulici će hvatati pešake na crveno i vozače elektr.tr.bez kacige.
Grade se neuslovna naselja bez dovoljne širine puta, prostora za trotoar. Jezivo gledati kako se ljudi tuda kreću.
Novo Naselje
Nikola
Ђетелинарац
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H