Predsednik Srbije Aleksandar Vučić nagovestio je da bi školski časovi možda trebalo da se skrate. Istakao je da cilj nije da đaci provedu manje vremena u obrazovnim ustanovama već da budu koncentrisaniji.
Deci vratiti predskolski program koji je bio pre ovog,a ne igra kroz vreme provedeno u predskolskoj ustanovi,i eto paznje.Dok su deca imala prethodan predskolski sistem bilo je dobro,pisali su slova,brojeve i racunali su sabiranje i oduzimanje do 10.U prvi razred su kretali sa znanjem citanja i pisanja,i racunjanja,sad je predskolsko smejurija od sobe u kojoj borave je napravljena smehoteka.
Ma ne govori oskar to da bi nasoj deci bilo bolje nego da bi resio problem sto nece niko da bude nastavnik a i ti sto jesu ga ne vole. Ovako ce da rade u dve smene i eto resen problem manjka nastavnika.
I pritom ce jos imati neznalice i nesposobne za podanike cija paznja traje pola sata max. Kad mu zatreba da se uradi nesto strucno obratice se nekom u inostranstvu u cijim skolama traje cas 45 min i platice to parama ovdasnjih robova.
I ozbiljno, nevezano za oskara, ako vidite svoju decu da vrte palcem besomucno po ekranu recite im da to ne rade. Unistava im to mozak i nece jadni biti sposobni ni za sta, bice ubogi i siromasni i nece imati cemu da se nadaju u zivotu.
@ L
Priča mi mladić koji sada živi u SAD, a ovde je završio zanat za električara. Radi u ekipi koja održava ulično osvetljenje, menja pregorele sijalice. Jednom prilikom je trebalo da se na nekom mestu promeni utikačka kutija, i on je to jednostavno uradio. Ostali iz ekipe su bili zapanjeni, otkud on to zna. Jer, ti ostali su naučili samo da zamene pregorelu sijalicu novom sijalicom, i sve ostalo im je nepoznato. Tako stoje i sa opštim obrazovanjem. Da nije Đokovića nikad ne bi čuli za Srbiju.
U našim trgovinskim radnjama prodavc, najveći broj prodavaca ne zna ništa o osobinama i odlikama robe koju prodajuOsnovni rtazlog tome je što u srednjoj školi nisu učili predmete važne za posao prodavca. Znam da nisu oni krivi za to, i ne optužujem ih, već samo ukazujem na problem. Bio sam nekada profesor u srednjoj ekonomskoj školi, smer trgovački, a povremeno sam kupac potrebnih namirnica i drugih predmeta.
Moje dete je bogami koncentrisano kako treba, sve i sa telefonom i Instagramom. Rezultati u školi su više nego dobri a sprema joj se i stipendija u EU. Sve se može, samo mora da se radi na detetu i sa detetom. Ja verujem da većina komentatora ovde ni ne zna gde im se dete trenutno nalazi.
Bravo za komentar!
Bacanje prašine u oči, strašno koliko se ljudi pale...
Nista od svega, kao ni od tolikih najava koječega pre ovoga.
Usput, mogao bi predsednik da razmotri skraćivanje svojih obraćanja.
Najkorisnije sto sam u skoli naucio su strani jezici.
Treba znati jezike, pored engleskog, pogotovo treba znati jezike nama najblizih naroda. Madjarski, rumunski, bugarski, albanski ili slovenacki i naravno nemacki.
Teško je i poverovati ali ovde je i ovo što imamo od obrzaovanog i mislečeg življa prblem. I ne samo kartelu. Većini! Tako da ne gubite vreme - ukininite škole. Ovde treba samo procentni račun (koliko od osnovice je moje), geografija je nebitna (mi smo i onako evroazijska zemlja, jelte), istoriju smo konačno prekrojili. I šta nam više treba. Mitovi će se prenositi, kao i do sada, sa kolena na koleno.
@Škole trogodišnje
Nisam uopšte napisao da nema potrebe za trogodišnjim srednjim školama (pročitajte ponovo), i one treba da postoje. Tačno se zna šta bi trebalo da se uči u tim školama i na koji način. To je nekada u SFRJ bilo ono što se sada reklamira kao neko dualno obrazovanje, samo da ne bude na neki tzv. "naš način".
Kod "jačih" smerova na četvororgodišnjim smerovima koje sam spomenuo svakako treba određene bazične predmete podići na viši nivo. Taj predmet je uglavnom matematika, mada može biti i neki drugi u zavisnosti od smera.
Jedno je sigurno, već u osnovnoj školi je mnogo nepotrebnih predmeta, napisao neke u ranijem komentaru.
Naravno, u srednjim školama ne treba mešati stručnu školu i gimnaziju opšteg tipa, a isto tako ni specijalizovane gimnazije ne treba mešati sa gimnazijom opšteg tipa pošto treba da su veoma različite.
A to što trgovac u prodavnici ne ume da vam odgovori na pitanja u vezi sa robom je zato što ga zabole za robu i sve ostalo u radnji pošto su im plate mizerne i mole Boga da pronađu bolje radno mesto, ili da što pre odu kući. To nema nikakve veze sa školovanjem.
Isto tako ni to što vam tzv. majstor samo šraf ume zavrtati nema veze sa školom zato što oni koji umeju da rade su uglavnom u zemljama EU (manje verovatno na istoku u Rusiji, Kini itd.), veoma malo pravih majstora je ostalo u državi, a velika većina su priučeni (ili ni to), pa tako i rade. Danas pronaći normalnog majstora je umetnost.
Dakle, škola je u ovom slučaju manji problem
Kako precednik ponovo skreće pažnju s gorućih pitanja u državi serviranjem ovakvih kvazi-predloga za koje ga suštinski baš zabole... Pa, kad se već dotičemo toga, evo, za početak, dve stvari posle koje će i deci, i obrazovanju svanuti: 1) zabraniti mobilne po školama; 2) zabraniti Vučića u državi. Univerzalno dobar početak!
Kao prvo, o organizaciji skolstva, ucenja, pa i svega drugog treba da odlucuju obrazovani strucnjaci, po mogucnosti sa dugovodisnjim iskustvom u prosveti, odnosno u tim drugim strukama, a ne politicari.
Kao drugo, ne treba odgajati ,fah idiote,, ali postepeno usmeravanje i upucivanje u pojedine struke uopste nije losa ideja. Tako bismo dobili osobe pluosposobljene za konkretna radna mesta, koji bi bili u stanju da obavljaju odredjene radne zadatke. Oni sa vecim sposobnostima ili boljim materijalnim uslovima mogli bi odmah nastaviti skolovanje, a ostali bi imali mogucnost da amizarade novac za nastavak skolovanja. U svakom slucaju, procenat osoba sa zavrsenim skolovanjem nesposobnih za rad bi bio znatno smanjen.
Kada vratite dostojanstvo prosvetnom radniku, kada isti dobije odrešene ruke, kada ne bude roditelj u pravu čije je dete napravilo neku svinjariju, nego prosvetni radnik i sl. onda će sve biti ok. Đak sam iz vremena kada je čas takođe trajao 45 minuta, ali je bila tišina i mir kao da je učionica prazna. Sada, kada su deci data EU prava, kada maltene ne smeš da mu se obratiš , teško je voditi nastavu . Za očekivati je onda da nastavnik dođe na čas, otalja šta ima i ide kući. Ako roditelj neće da mu se od deteta nešto stvori na korist ovom narodu, onda što bih se ja mučio i patio ?
Smanjiti obim gradiva i osavremeniti ga! Smanjiti broj izbornih predmeta, obnoviti obavezni vannastavni rad- dopunsku, dodatnu, hor, sekcije... Verska i gradjansko da budu izborni ali ne obavezni predmeti!
Moja starija ćerka koja je uzoran djak ne može i dalje da se navikne kako “ništa ne uče”, kako je sve prelako i kako nemaju domaći, a uči na stranom jeziku(koji da, jeste sličan, ali ni slučajno nije isti ili lak). Oni ne uče nenormalne stvari iz matematike koje im nikad neće trebati, nemaju bezbroj zadataka za vežbati, nemaju strah od učiteljica nego na njiu gledaju kao na prijatelje, one same kažu “mama nekako svi u školi su kao da su nam porodica”.
Nije problem koliko čas traje, nego koliko se previše traži od dece u našim školama, koliko im se mozak bilduje nepotrebnim informacijama, koliko moraju da znaju sve sitnice, koliko gube suštinu i koliko se sve meri.
Neki nastsvnici i učitelji drže to gradivo koje moraju ali budu mekši, a neki kroz to koliko su strogi i koliko imaju “jak” razred gledaju svoj uspeh i “mesto na lestvici” u školi, i svi mi roditelji znamo za to. Prvi korak reforme da bude da na decu gledamo kao na decu, a ne na lične projekte ni roditelja ni učiteljica i nastavnika. I da normalizujemo da se ne meri dete, ni pamet ocenama i da ne moraju svi da imaju petice.
Ove godine smo se preselili i moja deca su krenula u slovenačku školu. Odmah da kažem, odluku smo doneli najviše baš zbog njihovog školovanja i prošle školske godine koja je ličila na šta je ličila, da više nisu išli u školu nego što jesu. A zbog toga što mislim da nije normalno da deca ne idu u školu su još i targetirani i vreðani.
U Srbiji moje mlaðe dete(zdravo i pravo) nije do pola 1 mogla da izdrži u školi, bolela bi je glava, posle škole je nervozna, plače, svadja se, svaki dan isti (i ako zaspu do 21.00). O boravku nisam mogla ni da mislim. Onda kad dodjemo kući bar 2 sata domaći. Dok dodje vreme za trening oko 18h, nije ni za šta. Uglavnom jedno umorno i isfrustrirano dete.
Od septembra u novoj školi, ostajanje je obavezno do 16h, što je i bila moja najveća briga. NIJEDAN DAN iz škole nije izašla umorna ili bez osmeha na licu, a onda jedva čeka i na trening da ide. Domaći naravno onda nemaju.
Časove nisam ni pohvatala, mislim da traju po 50min i u nekim blokovima su, ali, oni imaju 2 odmora od pola h, ručak od pola h, i 2x po pola sata obaveznih da budu napolju! To znači da 2x dnevno imaju po sat vremena slobodno kad se igraju, upoznaju, pune baterije…
Kada čitaju, svako ima svoje jastuče i sede na podu, neko se sakrije ispod učiteljicinog stola, neko ispod svog, neko bude u ekipici od njih par… leže na podu i čitaju. Učiteljice stalno “sede na stolu” dok predaju kako kažu moja deca. Ocene nemaju, a ni kontrolne.
Koliko Vas ovde je odrzalo cas !? U odeljenju 30+ djaka u danasnjem svetu to je tesko. Samo neka smanje broj djaka u odeljenju, ostalo je prihvatljivo. A oni koji misle da je mnogo gradiva... pa vec je smanjeno za oko 20% u zadnjih 25 godina. A gospoda roditelji bi mogli malo da se okanu nastavnika i da se bave roditeljstvom.
@ L
Ako bi bilo kako ti misliš, onda bi smo imali fahidiote, majstore koji znaju samo da zavrnu i odvrnu šraf, bili bi kao roboti. Doduše, ni ovi majstori što su završili trogodišnje škole nisu baš mnogo bolji. A ima ih i priučenih. Nekada su u trgovini radili samo oni koji su završili trogodišnju trgovačku školu (smer). Imali su predmete Poznavanje robe, Tehniku prodaje, aranžiranje, itd. I na pitanja kupaca znali su sve o robi. Danas, kad u radnji pitam za nešto, oni ne znaju ništa.
Nijedna nastava na svetu ne moze da konkurise Tik-tok idiotarijama i beskrajnom skrolovanju. Tako da je ideja prilagodjavanja casa ili vrste gradiva bednoj duzini paznje danasnje dece osudjena na propast. Telefoni se moraju blokirati u vreme nastave, a bogami i u pauzama.
Posto decenijama imamo negativnu selekciju u skolstvu, sta roditelji ocekuju? Nevidjeno obrazovanje, prepametne generacije izlaze (svaka mnogo prepametnija od prethodne, jasno) pune obrazovanja, a nastavnici obespravljeni i bedno placeni, radi los kadar jer se ne zaradjuje dovoljno za zivot i ti isti roditelji dolaze da se bune sto dete nema 5?
Problem je prvo u roditeljima koji bebama tutnu telefon u ruke da bi oni bili mirni a zatim i škole koje dozvoljavaju telefone u školi. Tek onda dolazi odgovornost nastavnika i sistema za zastarele metode.
Još jedan korak ka uništavanju školstva u Srbiji. Kome nije jasno da ova vlast aktivo radi da državno školstvo bude bedno i neupotrebljivo. Za koju godinu, samo onaj ko plati moći će da školuje decu
Najbolje da jos vise spustite kriterijume, svima date petice ( bez truda i rada, a uz pritisak roditelja - inace ce ucitelji, nastavnici i profesori dobiti batine) i da lepo sluzite opelo obrazovanju uz vec ustanovljeni nepotizam u istom.
Tacno je da ima i visak nepotrebnih predmeta i osoblja, da je prezentacija u vecini slucajeva problem ( da ne spominjem autoritet), ali je isto tako i tacno da je ogromna vecina dece lenja, samoziva, bezobrazna,da im je zavisnost od ekrana postala prevelika ( gde oni ne mogu pratiti sadrzaj u trajanju duzem od snimka na Tik-toku, a kamoli pamtiti nesto duze, vece, obimnije i slozenije). Vec sada imate gomilu mladih kojima je mozak "sprzen" ovakvim kratkotrajnim sadrzajima na net-u, a ako se nista ne promeni situacija ce biti samo gora.
Ovako, napominjem, uz vec postojeci nepotizam kadriranja nastavnog osoblja, svojim popustanjem samo dalje snizavate kvalitet i idete niz dlaku losim djacima, koji ce vam sutra krojiti kapu, po svojoj meri, u svoju korist, a na vasu stetu.
škola = debilana
Ima tu gomila problema, koji su se decenijama gurali pod tepih umesto da ih rešavaju.
Prvo :
ne zainteresovanost nastavnog kadra za decu, jer njih interesuje samo kako da na što lakši način dobiju platu.
Drugo:
gomila nepotrebnih predmeta , koji u životu nisu primenljivi.
Treće:
stalna edukacija nastavnog kadra treba da se uvede da bi adekvatno pratili kretanja na tržištu rada i u realnom životu, a ne da ja npr. na mašinskom faxu moram da učim sociologiju( promašenu nauku u stilu marksizma) od 500 stranica zbog kojih to vreme ne Stižem da učim stručne predmete i još mi se profesor sveti jer sam mu to rekao u lice, pa me samo zbog toga oborio 5 puta dok na kraju nisu ukinuli taj predmet, žali Bože izgubljenog vremena.
Červrto:
Stranka zaposlila gomilu svojih nestručnih teletabisa koji ne znaju da li su pošli ili došli, a ne da znaju šta bi trebalo da uče decu.
Peto:
Nastavnici očekuju da deca sve nauče kod kuće da ne bi oni morali to da rade,pa koja je onda poenta škole???Iz svakog predmeta malte ne moraš deci da uzimaš privatne časove,koje često ti isti nastvanici privatno drže?!?!?!Smešno.
Šesto:
...
Ma mogao bi sad tako do juutra da nabrajam i ne bi bilo kraja problemima u obrazovanju.Vlastima ne treba obrazovan čovek neko poslušni rob,koji je glup i nepismen da bi sa njim lakše manipulisala.Nema empatije nema sramote i stida nema uvažavanja nema principa nema morala nema etike nema tolerancije nema strpljenja nema razumevanja ...ma ničega nema osim bahatos
Sve gluposti koje deci izlaze svakodnevno na telefonu se mogu iskoristiti kao sredstvo prilikom časova ili učenja. Treba ih tako preraditi da služe nastavi i znanju.
Posledica moze biti i smanjenje nastavnika za trećinu jer su oni plaćeni po ukupnim časovima rada po danu, a to je, 8 sati dnevno, gde ulazi priprema, dezurstvo, ocenjivanje i slično, a ne po duzini časa.
Sve ovo je posledica negativne selekcije nastavnog kadra. Deca izlaze iz osnovne škole nepismena, namučena nepotrebnim sadržajima. Ne može se nastava u 21. veku odvijati kao pre sto godina. Sve mora ići na reviziju.
@1115, управо тако. Професор треба децу да заинтересује својим предавањима, а не да деца дрндају телефоне на часу јер су се сморила од наставне материје. Није поента само отаљигати час, већ и да деца нешто науче
Prvo smanjiti broj casova u toku dana. Maksimalno 5 casova. Domaci da bude odlazak u pozoriste, muzej, neki sportski dogadjaj, prirodu i sl. Uvesti obavezne van skolske aktivnosti, crveni krst i prva pomoc, sport, umetnost, volontiranje.
Radim sa decom u školi više od 20 godina i kada imamo časove od 30min produktivniji smo nego kada su časovi 45 minuta. U pitanju je stručna škola gde učenici nisu toliko motivisani za učenje i nemaju predznanje da bi se sa njima moglo ići u neke širine i dubine. Možda za gimnazije treba čas da traje 45min, ipak su tu deca željna znanja i učenja, pa ih ne treba sputavati u tome.
Treba skratiti cas ali norma da ostane ista.A vreme skracenja da udje u pripremu nastavnika kod kuce Takodje i broj ocena u polugodistu da bude prema nedeljnom fondu casova.
dokon pop i jarice krsti. A da čas traje 10min. i odmor 30...nije problem u deci vec u totalnom nedostatku interakcije izmedju dece i predavača. Ali, neko bi trebao da predsedniku objasni njemu stran i strašan pojam interakcije.
Skraćivanje časova ne bi donelo pozitivne promene. Ono što bi trebalo uraditi jeste promena načina vođenja časa, jer, ako je čas dinamičan, deca neće imati nikakav problem sa koncentracijom i pažnjom. Takođe bi, radi toga, trebalo zabraniti korišćenje mobilnih telefona u školama, a radi kontinuiteta u učenju i radu, trebalo bi uvesti moratorijum na štrajk prosvetara na bar 5 godina.
Prvo da se izbace nepotrebni predmeti: verska nastava, građansko vaspitanje, drugi strani jezik (neka se bira da li će engleski ili nemački učiti, a drugi može fakultativno). Ovo u startu u osnovnoj školi uraditi.
U srednjoj školi uraditi isto, u startu izbaciti versku nastavu i građansko vaspitanje, samo jedan strani jezik po izboru da bude obavezan. U stručnim školama izbaciti opšte predmete, za to postoji osnovna škola, ko nije naučio geografiju, istoriju, biologiju, muzičko, likovno itd. u osnovnoj školi, taj neće ni u srednjoj. Naravno, omogućiti da ko hoće, može fakultativno da sluša te predmete posle obavezne nastave, niko ne treba da brani.
Na ovaj način se u startu smanjuje broj časova i predmeta.
U tehničkim školama je npr. matematika smanjena sa 4 na 3 časa nedeljno, a trebalo je biti povećano na 5, pre svega na "jačim" četvorogodišnjim smerovima.
Treba se fokusirati na bitne stvari, a ko želi, da može fakultativno birati predmete koji neće ulaziti u prosek, izuzev ako im ti predmeti kasnije budu potrebni za upis na fakultete.
Potrebno skresati sve nepotrebni na svim nivoima školovanja, pa čak i na fakultetima i visokim školama (visoke škole na zapadu prešle pre 10-tak godina u univerzitete primenjeih nauka i studentu bez problema mogu nastavljati studije na bilo kojim ustanovama - a kod nas postoji apsurd na ovu temu).
Raditi na kompetencijama zaposlenih i pružiti podršku adekvatnu što se tiče inkluzije je pocetak rešenja. Tih 15 min što će skratiti cas deca će ga provesti na ekranima. Definitivno je cilj uništiti decu...
Ne, ne treba smanjiti čas za 15min,već to vreme iskoristi za zanimljiviji pristup gradivu poput radionice,kviza i slično.
Režim nas tera da postajemo lenji i stvaramo lenju naciju.
Plače mi se
Više bi vredelo da se smanji broj učenika po odeljenju: nije ista dinamika imati 30 ili 20-22 učenika. Nadati se "bleji" naspram spoznaje da si svaki put zapažen, ocenjen i cenjen.
Она би се бавила узроцима, као да то већ није општепознато. Ја сам често на којекаквим састанцима, радионицама, предавањима. Углавном је жалибожевремена јер ни не слушам. Неки дан сам слушала презентације које су биле ограничене на 8 минута. Могу вам их тачно препричати.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Ideja da se skrate časovi u školama: Da li je to rešenje za smanjenu pažnju dece?
Autor: Euronews Srbija
Info
•07.12.2025.
•05:51
Komentari 54
Snežana
Ljubinka
AA
I pritom ce jos imati neznalice i nesposobne za podanike cija paznja traje pola sata max. Kad mu zatreba da se uradi nesto strucno obratice se nekom u inostranstvu u cijim skolama traje cas 45 min i platice to parama ovdasnjih robova.
I ozbiljno, nevezano za oskara, ako vidite svoju decu da vrte palcem besomucno po ekranu recite im da to ne rade. Unistava im to mozak i nece jadni biti sposobni ni za sta, bice ubogi i siromasni i nece imati cemu da se nadaju u zivotu.
Nastavni sadržaji
Priča mi mladić koji sada živi u SAD, a ovde je završio zanat za električara. Radi u ekipi koja održava ulično osvetljenje, menja pregorele sijalice. Jednom prilikom je trebalo da se na nekom mestu promeni utikačka kutija, i on je to jednostavno uradio. Ostali iz ekipe su bili zapanjeni, otkud on to zna. Jer, ti ostali su naučili samo da zamene pregorelu sijalicu novom sijalicom, i sve ostalo im je nepoznato. Tako stoje i sa opštim obrazovanjem. Da nije Đokovića nikad ne bi čuli za Srbiju.
U našim trgovinskim radnjama prodavc, najveći broj prodavaca ne zna ništa o osobinama i odlikama robe koju prodajuOsnovni rtazlog tome je što u srednjoj školi nisu učili predmete važne za posao prodavca. Znam da nisu oni krivi za to, i ne optužujem ih, već samo ukazujem na problem. Bio sam nekada profesor u srednjoj ekonomskoj školi, smer trgovački, a povremeno sam kupac potrebnih namirnica i drugih predmeta.
Sreten
Roditelj
Bacanje prašine u oči, strašno koliko se ljudi pale...
Nista od svega, kao ni od tolikih najava koječega pre ovoga.
Usput, mogao bi predsednik da razmotri skraćivanje svojih obraćanja.
Lala
Najkorisnije sto sam u skoli naucio su strani jezici.
Treba znati jezike, pored engleskog, pogotovo treba znati jezike nama najblizih naroda. Madjarski, rumunski, bugarski, albanski ili slovenacki i naravno nemacki.
Ma ukinite škole
Решење
Vlajko
L
Nisam uopšte napisao da nema potrebe za trogodišnjim srednjim školama (pročitajte ponovo), i one treba da postoje. Tačno se zna šta bi trebalo da se uči u tim školama i na koji način. To je nekada u SFRJ bilo ono što se sada reklamira kao neko dualno obrazovanje, samo da ne bude na neki tzv. "naš način".
Kod "jačih" smerova na četvororgodišnjim smerovima koje sam spomenuo svakako treba određene bazične predmete podići na viši nivo. Taj predmet je uglavnom matematika, mada može biti i neki drugi u zavisnosti od smera.
Jedno je sigurno, već u osnovnoj školi je mnogo nepotrebnih predmeta, napisao neke u ranijem komentaru.
Naravno, u srednjim školama ne treba mešati stručnu školu i gimnaziju opšteg tipa, a isto tako ni specijalizovane gimnazije ne treba mešati sa gimnazijom opšteg tipa pošto treba da su veoma različite.
A to što trgovac u prodavnici ne ume da vam odgovori na pitanja u vezi sa robom je zato što ga zabole za robu i sve ostalo u radnji pošto su im plate mizerne i mole Boga da pronađu bolje radno mesto, ili da što pre odu kući. To nema nikakve veze sa školovanjem.
Isto tako ni to što vam tzv. majstor samo šraf ume zavrtati nema veze sa školom zato što oni koji umeju da rade su uglavnom u zemljama EU (manje verovatno na istoku u Rusiji, Kini itd.), veoma malo pravih majstora je ostalo u državi, a velika većina su priučeni (ili ni to), pa tako i rade. Danas pronaći normalnog majstora je umetnost.
Dakle, škola je u ovom slučaju manji problem
Nestor
Vlada
Miki
Biljana M.
Kao drugo, ne treba odgajati ,fah idiote,, ali postepeno usmeravanje i upucivanje u pojedine struke uopste nije losa ideja. Tako bismo dobili osobe pluosposobljene za konkretna radna mesta, koji bi bili u stanju da obavljaju odredjene radne zadatke. Oni sa vecim sposobnostima ili boljim materijalnim uslovima mogli bi odmah nastaviti skolovanje, a ostali bi imali mogucnost da amizarade novac za nastavak skolovanja. U svakom slucaju, procenat osoba sa zavrsenim skolovanjem nesposobnih za rad bi bio znatno smanjen.
Ex prosvetar
Ziko
Čitač
Milan
Vlada
Danas je granica 30 učenika i još par preko veze=haos.
Mama
Nije problem koliko čas traje, nego koliko se previše traži od dece u našim školama, koliko im se mozak bilduje nepotrebnim informacijama, koliko moraju da znaju sve sitnice, koliko gube suštinu i koliko se sve meri.
Neki nastsvnici i učitelji drže to gradivo koje moraju ali budu mekši, a neki kroz to koliko su strogi i koliko imaju “jak” razred gledaju svoj uspeh i “mesto na lestvici” u školi, i svi mi roditelji znamo za to. Prvi korak reforme da bude da na decu gledamo kao na decu, a ne na lične projekte ni roditelja ni učiteljica i nastavnika. I da normalizujemo da se ne meri dete, ni pamet ocenama i da ne moraju svi da imaju petice.
pajo patak
Mama
U Srbiji moje mlaðe dete(zdravo i pravo) nije do pola 1 mogla da izdrži u školi, bolela bi je glava, posle škole je nervozna, plače, svadja se, svaki dan isti (i ako zaspu do 21.00). O boravku nisam mogla ni da mislim. Onda kad dodjemo kući bar 2 sata domaći. Dok dodje vreme za trening oko 18h, nije ni za šta. Uglavnom jedno umorno i isfrustrirano dete.
Od septembra u novoj školi, ostajanje je obavezno do 16h, što je i bila moja najveća briga. NIJEDAN DAN iz škole nije izašla umorna ili bez osmeha na licu, a onda jedva čeka i na trening da ide. Domaći naravno onda nemaju.
Časove nisam ni pohvatala, mislim da traju po 50min i u nekim blokovima su, ali, oni imaju 2 odmora od pola h, ručak od pola h, i 2x po pola sata obaveznih da budu napolju! To znači da 2x dnevno imaju po sat vremena slobodno kad se igraju, upoznaju, pune baterije…
Kada čitaju, svako ima svoje jastuče i sede na podu, neko se sakrije ispod učiteljicinog stola, neko ispod svog, neko bude u ekipici od njih par… leže na podu i čitaju. Učiteljice stalno “sede na stolu” dok predaju kako kažu moja deca. Ocene nemaju, a ni kontrolne.
Profa
Djak
Škole
Ako bi bilo kako ti misliš, onda bi smo imali fahidiote, majstore koji znaju samo da zavrnu i odvrnu šraf, bili bi kao roboti. Doduše, ni ovi majstori što su završili trogodišnje škole nisu baš mnogo bolji. A ima ih i priučenih. Nekada su u trgovini radili samo oni koji su završili trogodišnju trgovačku školu (smer). Imali su predmete Poznavanje robe, Tehniku prodaje, aranžiranje, itd. I na pitanja kupaca znali su sve o robi. Danas, kad u radnji pitam za nešto, oni ne znaju ništa.
Sneza
Rezidua
Posto decenijama imamo negativnu selekciju u skolstvu, sta roditelji ocekuju? Nevidjeno obrazovanje, prepametne generacije izlaze (svaka mnogo prepametnija od prethodne, jasno) pune obrazovanja, a nastavnici obespravljeni i bedno placeni, radi los kadar jer se ne zaradjuje dovoljno za zivot i ti isti roditelji dolaze da se bune sto dete nema 5?
3OPAH
h2o
Zebra
Iskreno
Tacno je da ima i visak nepotrebnih predmeta i osoblja, da je prezentacija u vecini slucajeva problem ( da ne spominjem autoritet), ali je isto tako i tacno da je ogromna vecina dece lenja, samoziva, bezobrazna,da im je zavisnost od ekrana postala prevelika ( gde oni ne mogu pratiti sadrzaj u trajanju duzem od snimka na Tik-toku, a kamoli pamtiti nesto duze, vece, obimnije i slozenije). Vec sada imate gomilu mladih kojima je mozak "sprzen" ovakvim kratkotrajnim sadrzajima na net-u, a ako se nista ne promeni situacija ce biti samo gora.
Ovako, napominjem, uz vec postojeci nepotizam kadriranja nastavnog osoblja, svojim popustanjem samo dalje snizavate kvalitet i idete niz dlaku losim djacima, koji ce vam sutra krojiti kapu, po svojoj meri, u svoju korist, a na vasu stetu.
ja
Ima tu gomila problema, koji su se decenijama gurali pod tepih umesto da ih rešavaju.
Prvo :
ne zainteresovanost nastavnog kadra za decu, jer njih interesuje samo kako da na što lakši način dobiju platu.
Drugo:
gomila nepotrebnih predmeta , koji u životu nisu primenljivi.
Treće:
stalna edukacija nastavnog kadra treba da se uvede da bi adekvatno pratili kretanja na tržištu rada i u realnom životu, a ne da ja npr. na mašinskom faxu moram da učim sociologiju( promašenu nauku u stilu marksizma) od 500 stranica zbog kojih to vreme ne Stižem da učim stručne predmete i još mi se profesor sveti jer sam mu to rekao u lice, pa me samo zbog toga oborio 5 puta dok na kraju nisu ukinuli taj predmet, žali Bože izgubljenog vremena.
Červrto:
Stranka zaposlila gomilu svojih nestručnih teletabisa koji ne znaju da li su pošli ili došli, a ne da znaju šta bi trebalo da uče decu.
Peto:
Nastavnici očekuju da deca sve nauče kod kuće da ne bi oni morali to da rade,pa koja je onda poenta škole???Iz svakog predmeta malte ne moraš deci da uzimaš privatne časove,koje često ti isti nastvanici privatno drže?!?!?!Smešno.
Šesto:
...
Ma mogao bi sad tako do juutra da nabrajam i ne bi bilo kraja problemima u obrazovanju.Vlastima ne treba obrazovan čovek neko poslušni rob,koji je glup i nepismen da bi sa njim lakše manipulisala.Nema empatije nema sramote i stida nema uvažavanja nema principa nema morala nema etike nema tolerancije nema strpljenja nema razumevanja ...ma ničega nema osim bahatos
Saša
Milan
Pele
Svetlana NS
Материја
Vera
Liqudator Jan PALAH
Marija
Velja
Bogoje
Кале
Pa
Krcko
1115
L
U srednjoj školi uraditi isto, u startu izbaciti versku nastavu i građansko vaspitanje, samo jedan strani jezik po izboru da bude obavezan. U stručnim školama izbaciti opšte predmete, za to postoji osnovna škola, ko nije naučio geografiju, istoriju, biologiju, muzičko, likovno itd. u osnovnoj školi, taj neće ni u srednjoj. Naravno, omogućiti da ko hoće, može fakultativno da sluša te predmete posle obavezne nastave, niko ne treba da brani.
Na ovaj način se u startu smanjuje broj časova i predmeta.
U tehničkim školama je npr. matematika smanjena sa 4 na 3 časa nedeljno, a trebalo je biti povećano na 5, pre svega na "jačim" četvorogodišnjim smerovima.
Treba se fokusirati na bitne stvari, a ko želi, da može fakultativno birati predmete koji neće ulaziti u prosek, izuzev ako im ti predmeti kasnije budu potrebni za upis na fakultete.
Potrebno skresati sve nepotrebni na svim nivoima školovanja, pa čak i na fakultetima i visokim školama (visoke škole na zapadu prešle pre 10-tak godina u univerzitete primenjeih nauka i studentu bez problema mogu nastavljati studije na bilo kojim ustanovama - a kod nas postoji apsurd na ovu temu).
Naopako i naglavacke
Ne, ne treba smanjiti čas za 15min,već to vreme iskoristi za zanimljiviji pristup gradivu poput radionice,kviza i slično.
Režim nas tera da postajemo lenji i stvaramo lenju naciju.
Plače mi se
PerSiZaDa
Kao
Јелена
Dusan
Slucaj
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H