Info
24.04.2014.
08:35 > 09:07
U knjizi iz koje uče studenti Pravnog fakulteta u Kragujevcu navodi se da su žene "same krive" za silovanje.
  • Бачван од памтивека

    30.04.2014 17:02
    одговор народној лисици (Piplfoks)
    Пошто не видиш да сам регаовао на генрализацију,онда иди и набави мозак да би следећи пут видео.
  • Brus Vilis

    29.04.2014 06:35
    @Shimmy
    Klonirane devojke?!? Daj....

    Možda će dežurni dušebrižnici sutra tvrditi da je crnac sam tražio batine kad se drznuo da popije pivo u Zmaj Jovinoj, jer bože moj, znao je da su tu sve sami dobro vaspitani arijevci koji troše isključivo djus od svežeg voća, tek ubranog? Hoćemo li i to gurnuti u udžbenike o rasnoj ravnopravnosti?





  • Shimmy

    28.04.2014 23:30
    @Brus Villis
    Mozda nisam bio dovoljno jasan, ili je recenica.. "KRIVAC JE UVEK POCINILAC KRIVICNOG DELA, A NIKAD ZRTVA!"..konfuzna?

    Moj komentar je bio poduzi pa ne krivim ako nisi procitao detaljno, ovom recenicom sam jasno izjasnio isti stav kao i ti, a to je da NEMA OPRAVDANJA ZA SILOVANJE!

    Pitalicu isto nisi procitao do kraja, napisao sam hipoteticki da su devojke KLONIRANE! Znaci nema najslabije, sve su podjednako lepe, podjednako jake, podjednako visoke, itd
    JEDINA RAZLIKA JE U NACINU OBLACENJA.

    ODGOVOR NA TVOJE PITANJE: Nazalost ne znam dal su kriterijumi pristojnog oblacenja jednaki(manijak ce uvek biti manijak), al svakako nije ni vazno(jer cak i da su nam kriterijumi jednaki, ja cu u slucaju neprikladno odevene osobe ili napustiti prostoriju, ili se nasmejati, a mozda i uzivati u pogledu, nikako nesto nasilno)
  • kome,cemu

    28.04.2014 21:04
    Nek mi neko nadje u tekstu gde doslovce pise da su žene same krive. Cemu svo ovo przenje?
  • N.N

    28.04.2014 18:54
    Odvratnost i nemogućnost na nivou.
    Ovo je uistinu žalosno,nisam se čak ni trudila da dovršim čitanje do kraja. Kao prvo,osoba koja počini silovanje je za mene psihički obolela osoba sa nedostatkom seksa i ljubavi i mišlju da je druga strana kriva zbog svog OBLAČENJA. Prilično patetično,zar ne? Da li bi iko silovao babu od 90 godina obučenu u tange i provokativni brushalter? Naravno da ne bi! Dalje,žena ne može sebi da unakazi lice i da se ugoji kao svinja ne bi li odaljila potencijalne silovatelje od sebe,pobogu! Nije ničija krivica za ponašanje jedne umobolne osobe,sa potpunim pravom se mogu nazvati umobolne osobe.
    Nasuprot silovanja za koje se uzimaju razlozi:provokativna odeća,mejkap,izgled i ponašanje, stoji ubistvo. Zašto? Prilično slična situacija. U životu ne može svako da nam se dopadne i ne može svačije ponašanje da nam se svidi,ali,pobogu,ne idemo ulicom i koljemo ljude koje smatramo pogrešnima i nedostojnima života! Isto tako se ne ide ulicom i napadne se svaka žena čija je garderoba vama 'provokativna'. I ne samo ulica,čisto dajem primer.
    Tako da ne,SILOVANJE nije normalno i prihvatljivo i žrtva ni u kom slučaju nije kriva za to! Seks,naime,ma koliko grub i ma koliko u nekim situacijama neprijatan bio,nastaje između dve osobe koje se voli i koje žele da isprobaju sve na svetu međusobno. Osobe koje prihvataju sve,muđusobno,naravno,ne bi li zadovoljili prtnera. Tako da SILOVANJE i SEKS U VEZI/BRAKU nije ni približno isto! Ljubav i nasilje se ne mogu uporediti!
    Ali,avaj,o poštovanju prema ženama se ne uči u svojim kasnim godinama ili nakon puberteta/za vreme puberteta; roditelji svojoj muškoj deci moraju da stave do znanje da je silovanje isto toliko loše,neprihvatljivo i nezamislivo kao i ubistvo!
    Šljam su autori ove knjige i oni koju su prihvatili da gore navedeni tekst bude objavljen i takoreći prihvaćen. Sramotno je. Većina vas će sigurno imati žensku decu,ili bar pojedinci,i shvatićete onda kako je to,bez i da se ovako nešto,ne daj Bože,desi vašoj kćerci. (Posvećeno autorima i usranom mestu ili ministarstvu koje je OVO prihvatilo!)
  • Brus Vilis

    27.04.2014 21:21
    @Shimmy
    Tvoj stav uopšte ne rešava očigledan problem.

    Štaviše, tvoj stav doprinosi da se seksualni manijaci osećaju kao heroji, jer oni su, bože moj, samo kaznili neprimereno obučenu devojku.

    Tvoj stav te svrstava na stranu silovatelja. Jasna je to granica - nema nikada i nikakvog opravdanja za seksualno napastvovanje!

    ODGOVOR NA TVOJU PITALICU: Seksualni manijak neće po defaultu silovati izazovno obučenu devojku nego će dohvatiti najslabiju zamišljajući onu prvu, izazovnu.

    PITANJE ZA TEBE: Da li ti i tamo-neki seksualni manijak imate ista merila pristojnog oblačenja? Da li je tebi izazovno isto što i njemu? Ako je tako - imaš problem, dečko!
  • Shimmy

    27.04.2014 13:06
    @Brus Villis
    "Žena svojom odećom provocira seksualne manijake i navodi ih na silovanje?! Možda, služeći se istom logikom, ja provociram lopove svaki put kad izadjem iz banke? A tek na nudističkoj plaži, stotinu povoda?"

    Nije mozda, nego sigurno! A sto onda zakljucavas auto majke ti? Da ne bude zabune, KRIVAC JE UVEK POCINILAC KRIVICNOG DELA, A NE ZRTVA!!! Ali postoje momenti kada zrtva doprinese da se krivicno delo lakse pocini. Ako ne zakljucam auto, i neko mi ga ukrade, naravno da je lopov i dalje kriv, al malo sam se mozda i ja za*ebao sto sam zaboravio da zakljucam(da ne kazem ostavio auto upaljen a kljuc u bravi), a?

    P.S. Domaci, idu 3 prelepe klonirane devojke, jedna je obucena farke i duks, druga minic i dekoltirana majica, treca je gola. Pustiti seksualnog manijaka na njih, sta mislite na koju ce krenuti?

    Ako se oblacis ko drolja, nabavi makroa!
  • Piplfoks

    26.04.2014 16:35
    @Бачван од памтивека
    Ne, mislim da je pravilna reakcija kad ti se lepo kaže da nemaš mozak da TI poradiš na tome da ga 'nabaviš', ili odeš negde gde tvoje odsustvo mozga nije tako upadljivo, ili trpiš. na kraju gkrajeva, krivica je tvoja što nemaš mozak, e ne onoga ko ti skreće pažnju na to.
  • Brus Vilis

    26.04.2014 08:35
    Prvo krivična odgovornost, onda penzija
    Znate, ovo je strašno. Žena svojom odećom provocira seksualne manijake i navodi ih na silovanje?! Možda, služeći se istom logikom, ja provociram lopove svaki put kad izadjem iz banke? A tek na nudističkoj plaži, stotinu povoda?

    Možda profesor ne deli ovakvo mišljenje, ali u tom slučaju je vrlo nespretan u izražavanju i nesposoban za pisanje udžbenika, jer nijednom u svim ovim rečenicama nije istakao da su ovo reči te i te ruskinje koja je ovo objavila pre 30 godina. To što je stavio fusnotu na 500-toj stranici, naravno, nije dovoljno.

    A tek stav dekana - nije u njegovoj nadženosti da zna šta je u udžbenicima? Kakav mačo-ološ!!
  • Бачван од памтивека

    25.04.2014 20:14
    није лепо
    Мирјана, није лепо што сматрате да овде људи немају мозга, ако не волите овај народ,па нађите себи неки други.
  • Mirjana

    25.04.2014 15:45
    @Objekt
    Da zeznuo me je gdine objekt, ali ne tako kao vi mislite. Zeznuo me je, jer sam se u Srbiji rodila sa mozgom! Da mi je vaša glava tri dana , pa da se kao čovek naspavam!!!!
  • objekt

    25.04.2014 08:22
    @Mirjana - Gdin subjekt
    Koliko ozlojedjenosti i agresivnog iskrivljavanja istine.Tebe je neko gadno zezno u zivotu.
  • Mirjana

    25.04.2014 06:11
    Gdin subjekt
    Gdin Deks kaže: "žena nije aktivan subjekt seksualnog odnosa". Dakle, logički sledi da je objekat! A šta je onda muškarac. Pa on, kao Pavlovljev pas,kao uslovni refleks počinje da luči pljuvačku kada vidi ženu u mini suknji, a pošto je ona ne-biće, već objekat za zadovoljavanje njegove seksualne želje, logično je da je siluje, ukoliko ona dobrovoljno neće. Muškarci su subjekti i zato ih se ne može silovati. Oni sami odlučuju sa kim i kad hoće da imaju seksualni odnos, dobrovoljno ili na silu. Da li je dotični vremeplovom stigao u 21. vek?
  • Joca

    25.04.2014 03:40
    Bronks
    Zamislite da se nakitite zlatom i Armani odecom i prosetate npr. Bronksom cak i u po bela dana. U prvih 10 minuta ce vas neko overiti i od vas napraviti ako ne hranu za vrane onda bar golog bez icega i nasminkanog sljivama po celom telu. Ko je onda kriv? Pa naravno NE onaj koji ocekuje svoje PRAVO da hoda gde hoce i kako hoce.

    Ili ovako, odete u zooloski vrt i uskocite u prostor sa lavovima, sa sasvim legitimnim ustavom garantovanim pravom slobode kretanja. Znaci upozorenja? Sta ce vam to, kad imate svoja PRAVA?

    Jos bolje mi je poredjenje procitano dole, pesaka na pesackom i vozaca. Pa jes, njegovo je pravo da predje na pesackom i obaveza vozaca da ga propusti, ali sta mu to vredi kad ga isti pomogne da gleda travu od dole? A sta ako je vozac slucajno sin Zeljka Mitrovica?

    I onda se neka skromna nezasticena devojana u domindzosu sa (bar) dopola pokazanim sisama zaputi u grad medju pijane (ili ne) sve same Nobelovce i studente eksperimentalne ginekologije,da nudi svoju ljubav,zelju za porodicom i tradicionalnim vrednostima, sa sve mentalnim sklopom preuzetim sa Grand parade i Pinka. Pa jes', njeno je PRAVO da pokazuje sta ima i kome god hoce, jelte...

    A Bronksova po Srbiji gde 'oces!

  • Tijanica

    25.04.2014 02:09
    @jelena
    Jellenice, sve sto si napisala je tako, pozdraw za tebe i moje obozavaoce...kissich, mmm jedva chekam da te widim bejbi....mmmwah :)
  • Veliki Filozof (2)

    24.04.2014 22:21
    A onda,neko pomenu sajtove.Kao produkt vec ohoho godina od nastanka prvih 'pravih' sponzorusa sada vec imamo taj mentalitet koji se vuce valjda medju citavom mladjom generacijom,i polako se,prirodnim putem,siri svuda.Kratko receno-novcem se dobija SVE.Ni smanjivanje moci mafije posle rata nije nista pomoglo.To je vec uslo ljudima u krv.I sada je zaista tesko ponekad razlikovati decu od 13 godina i devojke od 19,mislim nemojte se ljutiti ali izadjite ponekad uvece u grad.Zbog cega one to rade sasvim je drugo pitanje,sasvim sigurno ne da bi bile silovane.Ali da i dalje zele (mislim,dakle,na one zene koje se tako ponasaju a ne na SVE zene,nevolja je samo sto se to kao kuga siri polako na sve strane)novac i 'zastitu' po svaku cenu..Valjda i to spada u prirodne pojave ovih vremena,ne znam,nisam sociolog ili sta vec.Ne mislim ni da one to rade da bi 'napalile' bilo koga ali ako im se u tom procesu 'zavodjenja radi dobiti' desi da nalete na pogresnog,zaista se krivica mora bar malo pripisati i njima samima.Tuzno je samo sto se to siri ne samo horizontalno nego i vertikalno,po godistima.Jeste li uocili da je pojava 'ogromnih masa' pedofila pocetkom XXI veka u upravnoj srazmeri sa porastom mogucnosti da na internetu svoje (uglavnom golisave) fotografije objavljuje ko god hoce,pa i maloletnice koje pojma nemaju u sta se zapravo upustaju.Pogledajte francuski film 'Irreversibile' ili jos bolje, 'The Kids' Larry-ja Clarka ili 'Girl Next Door' Dzeka Kecama,mnogo su kraci i jasniji od mene :)
  • Veliki Filozof (1)

    24.04.2014 22:20
    @Jelena NEMOJ se udati za mene molim te :)
    Nije ovde u pitanju ni zastarela naucna teorija ni psihicka bolest,cak ni 'vecno prebacivanje krivice' jednog pola na drugi.Ideju 'napucanih devojaka po svaku cenu' u Srbiji su lansirale zene koje su u ratnim vremenima ceznule za tim da ih neko postuje,stiti i zasto da ne,ucini bogatim.A to su mogli samo politicari,ratni profiteri i mafijasi.To sto su te prve 'sponzoruse' radile su sasvim ljudske potrebe koje se javljaju uvek -u vreme bede i beznadja.Treba potraziti Berlin 1945. ili Pariz 1940. na Internetu da vidite kako se devojka iz vise klase mogla u najobicnijoj kafani 'dobiti' za karton cigareta ili bocu vina.U opsednutom Lenjingradu gde je carevalo ljudozderstvo cak i za koru hleba.Ne znam samo zasto nigde,i u vremenima starijim od XX veka nisam uspeo da pronadjem musku prostituciju/silovanje muskaraca,cak ni ovog krajnjeg (seks ili smrt) tipa.Kao da je citav muski rod predodredjen da ubija,kupuje i siluje(sto je neko ovde rekao 'lovi')a zene da se 'srede' i cekaju 'nagradu za uslugu' ili premlacivanje/silovanje/smrt.Ili su svi ti pisci feministkinje..?:)
  • faca

    24.04.2014 20:48
    DRZAVNI PRAVNI
    @Jelena ozeni me molim te
  • Бачван од памтивека

    24.04.2014 20:40
    заблуде
    Велике заблуде су да су мушкарци и жене исти,ми имамо иста права али нисмо исти.Ово горе није осуда жртве него описи појединих случајева.И свега сам се нагледао и жена описаних горе и мајмуна који су силовали јер су психопате.Али сада је у свету сувише бежања од одговорности за своје поступке и понашање.
    Због тога памет у главу ,а манијаке уза зид.

    Јелена у праву си ,јебу их али их не поштују.
  • makijaveli

    24.04.2014 19:39
    ideologija
    Kaze da je to reorija neke `Ruske profesorke`. Pa sta je to cudno. Znamo na kakvom niskom stupnju su uopste tamo ljudska prava !!
  • 24.04.2014 19:23
    @Jelena
    Ja nisam ovo doživela kao prebacivanje krivice. Ovo nije zakon, već pojašnjenje odnosa žrtve i počinioca, onima koji će sutra intervenisati u takvim situacijama. Opet kažem, poznajem takve žene. Nesmotrenost nije opravdanje krivice, ali jeste razlog za uzbunu. Iz ovih nekoliko rečenica, može se nešto i naučiti (povređene žene koje srljaju u rizične veze)... Ako ništa drugo da se primeti takva veza u sredini i a se pomogne potencijalnoj žrtvi (na vreme). I sama sam žensko, i to ono koje ne povlađuje muškoj potrebi za dominacijom.
  • faca

    24.04.2014 18:58
    pisite o tome kako se polazu ispiti na privatnim pravnim.
  • 24.04.2014 18:17
    Autonomaš
    Da li je na ovom univerzitetu (već) bila afera "index"?
  • 24.04.2014 18:17
    Ovo je poenta: "NE ZNAČI NE" i tu nikakvog doprinosa nema
  • Deks

    24.04.2014 18:09
    @Mirjana - Ne znam kako mislite da muškarci budu "silovani" kada je fizički gotovo nemoguće da žena siluje muškarca jer žena nije aktivni učesnik seksualnog odnosa? Istina postoje i muškarci koji vole isti pol ali njihov broj je mali, a još manji je broj onih koji bi bili agresivni. Što se tiče "izazivanja" svakako ono postoji kao takvo i trebalo bi uticati na svest žena da budu više svesne svoje seksualnosti i da to ne zloupotrebljavaju. U evropskom načinu života normalno je da žena ide ulicom u kraćoj suknji ili sa dubokim dekolteom i to se prihvata bez bilo kakvog kritičkog razmišljanja. Ali mislim da to nije ukusno jer taj prizor deluje izazivački na muški pol. Konačno i u tradiciji vojvođanskog odevanja koje pripada austro-ugarskoj tradiciji uobičajeno je da žena bude ukusno obučena bez bilo kakvog suvišnog otkrivanja odnosno golotinje koja je uvežena sa prostora koji su bili pod Turcima.
  • jelena

    24.04.2014 17:46
    Kako god okrenes, zena je kriva za sve! Od zene se ocekuje da bude bukvalno savrsena.
    Kada devojka spava sa njih nekoliko ona je drolja, ali kada musko spava sa ko zna koliko njih on je faca bree. Kada se devojka napije onda svi komentarisu pogle ovu alkoholicarku raspalu, ali kada se muskarac narolja onda je to ok. Kada devojka psuje onda je seljanka. Kada se utegne opet je drolja.
    Nikad ne valja. Ali su mi omiljeni muskarci koji misle isto to sto sam napisala, a opet je*u te iste devojke.
  • Piplfoks

    24.04.2014 17:28
    @Milo Silo
    Tvoj odgovor samo nedvosmisleno potvrđuje da ti je potrebna hitna hospitalizacija. izuzetno hitna, pre nego što te neko povredi.
  • Mile2

    24.04.2014 17:16
    U udžbeniku autora Branislava Simonovića, redovnog profesora Pravnog fakulteta u Kragujevcu kvalifikacije dela silovanja izvršene su u skladu sa dominantnim stavovima društvene sredine u kojoj profesor živi a manje u skladu sa mišljenjima pravnih stručnjaka u svetu. Kada bi bilo više moralnih osuda tog čina a i primerenijih kazni za ovo krivično delo, ne bi bilo tako mnogo silovanja u prethodnim ratovima na području bivše Jugoslavije. Umesto moralne osude, zločin silovanja je često puta doživljavan i opravdavan kao visoko moralni i patriotski čin.
  • dodo

    24.04.2014 15:50
    svedok saradnik
    ja se slažem sa tobom na temu silovanja kao krivičnog dela i uticaj tog dela na društvo jer si to opisivao. sli si promašio temu, moja tema je bila kriminslistika za policajce. shvatas? to ljudi uče. bolesnici jesu silovatelji ali ih ima puno i moraš se cuvati jbg
  • 24.04.2014 15:48
    @Pera - ..
    I momci to isto rade. I oni laskaju, gledaju, "lože", a posle se hvale kako su zaje.avali gusku. U najmannju ruku lažu da su dobili šta su hteli.
    @ Manijak - Pazi sad...
    Šta treba da radim? Da se savijem do zemlje, da obučem burku i da vodim pratnju?
    Što se tiče napisanog, čini mi se da je to jedan delić koji se odnosi na silovanje. Opisane su labilne ličnosti i školski primeri nepažnje. Šta su vas učili roditelji kada ste bili mali? Izbegavaj mračna mesta, nepoznate ljude (ljude koje ne poznaješ dovoljno)... Ovakve žene nisu retkost. Ja ih poznajem. Komentar sredine na njihovo ponašanje je "dok ne završi u nekom jarku neće se opametiti". Nigde ne piše da je žena kriva, već kakvo ponašanje dovodi žene u opasnost. Ne- znači- ne, slažem se, ali to nije razlog da se vodi računa o tome šta povećava opasnost od silovanja.
  • Milo Silo

    24.04.2014 15:46
    @piplfoks
    U zemlji sloboda SAD u sudskoj praksi postoje sporovi oko npr. vlasništva nad psom kad se istom davalo ''pravo glasa'' da se operdeli ko mu je gazda,a i slučaj na Bećarcu od pre nekoliko dana kad pas pozdravlja čin manijaka,govore da ovde ima obostranog pristanka,a sad da li je pas odrastao ko to zna. Eto vidite da je sodomija isto što i homoseksualizam - bolest.
  • :)

    24.04.2014 15:23
    prognoza
    23. i 24. maja je idealno vreme. Suncan i lepo vikend bez padavina. Taman je sve blizu 25. maja posto se maraton originalno zvao maraton 25. maj, bila je samo jedna staza koja je bila dugacka koliko je Tito imao godina. Petokrake su prekrecene u srca ali je jos ponegde neka ostala.

    To su bila vremena, radne organizacije su delile hranu, vojska je obezbedjivala satore i krevete za odmor maratonaca a sada sami moramo da nosimo pivo i radzu.
  • Ridjobradi Opancar

    24.04.2014 15:10
    Ne bi ja tu imao zamerki.
  • Tja

    24.04.2014 14:55
    Kazite mi vi mudonje koji se slazete da je i zena kriva, sto ne prebijete nekog seljaka u novoj bembari sto nedaje migavac i divlja ako ste isprovocirani? Zasto ne spalite institucije kada vas samo kradu i nista ne rade, kad ste isprovocirani? Zasto ne odete i ne obracunate se sa onim klincima sto vam taljaju drogu deci po dvoristima kad ste isprovocirani? S***te tu ko foke samo. Za sve se moze kontrolisati, ali kada je zena u kratkoj suknji, onda je mnogo teze. Nije nego nemate kesu za ostalo, vec uvek neko slabiji mora da nastrada. Eto sta ste vi. Licemeri najobicniji, nemate postovanja ni prema toj, verovatno za vas "stvari", koja vas je donela na svet. Ili vas je tata na dupe rodio?
  • M.Đ

    24.04.2014 14:03
    greška
    Ne govori se o krivici žrtve krivičnog dela silovanja,nego o njenom doprinosu da se nad njom izvrši krivično delo kao što i piše na ovom prikazu udzbenika.Krivica i doprinos su logično dva različita pojma.Primer:ako neko nekoga izaziva,psihički uznemirava i taj drugi izvrši nad njim kr.delo npr.ubistvo, što se dešava možda zbog kumulacije afekata ili nekih drugih činilaca,ali se nikako u tom slučaju ne može reći da je taj ko izaziva ili provocira učinio krivično delo ubistva.Krivica je svakako na onome ko krivično delo počini i to je sigurno nedvosmisleno,ali treba znati da se kao termin u Krivičnom pravu pa i Kriminalistici koristi doprinos za izvršenje k.d što je u ovom slučaju jedan najočigledniji primer.
  • 24.04.2014 14:00
    Cesto svojoj zeni kazem "ne idi uvece neosvetljenim ulicama (radi se o centru NS), napasce te neko, opljackace te. "Ma ko ce mene napasti ...". E, pa nedavno kada su joj u P. Pavla oteli tasnu i opljackali rekao sam joj "Sama si kriva, rekao sam ti da ne ides mracnim ulicama". Ko razume shvatice ....
  • fascinacija

    24.04.2014 13:37
    fascinira me sa koliko naivnosti i idealizma se prihvata koncept "čiste žrtve", "čistog zločinca" i čistog zločina, pritom ne mislim samo na silovanje, već na sve slučajeve gde postoje ove dve strane. kao da živimo u svetu đavola i anđela i nekim bajkama...
  • www

    24.04.2014 13:33
    Ama ljudi, ovaj tekst je pre svega NESTRUČAN! U literaturi se silovanje uopšte više ne povezuje sa bilo kakvom provokacijom, jer ono nema nikakve veze sa seksom. U pitanju je čin nailja i može biti izvršen nad bilo kojom osobom, starom ili mladom, muškom ili ženskom, a seksualna provokacija bilo koje vrste nema s tim nikakve vezen! Ko je ovo pisao, nema pojma o struci, a to je još veći problem od svih do sada navedenih argumenata.
  • Milo Silo

    24.04.2014 13:23
    @LOL
    Čovek bi pomislio da ako je nešto bilo normalno među rimljanima ili recimo u Sparti u 4-5 veku pre nove ere,da bi to sad posle toliko godina trebalo da se smatra nenormalinim! I u srednjem veku su palili ljude na lomači,pa to ne podrazumeva da i sad treba to da se radi! Pre bih rekao da ste Vi ostali zarobljeni među rimljanima,a da sam ja odavno evoluirao!
  • Andrija Šrek

    24.04.2014 13:20
    ...
    Čudite se?
    Neka, neka, samo se čudite. Dno je još jaaako daleko...
  • dodo

    24.04.2014 13:04
    haos od komentara
    vi ljudi komentarišete naslov koji nema veze sa tekstom, kriminalistika je disciplina koja se bavi u potpunosti naučnim saznanjima koja potiču iz kriminologije koja je nauka o krivičnim delima, u ta dela spada i izučavanje krim tehnike, metodike i taktike, za buduće policajce i sudije i tužioce he jako bitno ući u srž samog krivičnog dela gde često nije prijatno suočiti se sa realnošću a realno je da objekat napada u ovom slučaju žrtva silovanja može i mora da obezbedi samu sebe i to na navedene načine, tako i onaj koji nosi novac u rukama naravno da mami lopove i razbojnike, slažem se da svi želimo bolji, slobodniji i srecniji svet, ali nažalost postoje ovakva zanimanja za koha su potrebni ovakvi predmeti i literatura.
  • Milo Silo

    24.04.2014 12:53
    @Jelena - pravni u ns
    Ok, čekaćemo još neko vreme da se i sodomija, nekroflija i polno opštenje sa decom skinu sa liste bolesti, čim se svet malo osavremeni u tom pravcu, pa će biti greška i o tome pisati kao o psihičkom poremećaju.
    Nalazi se na listi bolesti - pojavi se veći broj bolesnih - briše se sa liste bolesnih,eto to radi zapad! Suština je Jelena da vi nemate pojma.
  • XXX

    24.04.2014 12:48
    Cudno
    Zene su krive,a da li se secate silovanja male Marije od strane coveka koji ima 60 god.
  • 24.04.2014 12:48
    Ovde je reč o kriminalistici. Ne o pravu. Ne kaže se da je žena kriva. Opisuje se kako situacija nastaje i šta joj doprinosi. Kriv je, naravno, imbecil koji ne razume šta znači reč "ne". Ali ne može nekakva organizacija da svojim stavovima utiče na nauku.

  • piplfoks

    24.04.2014 12:39
    @Milo Silo
    Apsolutno nema mesta poređenju homoseksualnosti sa pedofilijom, sodomijom i nekrofilijom; homoseksualnost podrazumeva ispoljavanje polnih nagona uz obostrani pristanak odraslih, mentalno sposobnih jedinki, što kod ostalih nije slučaj - nema pristanka, ili ga nije moguće dati. Ta neophodnost pristanka predstavlja razliku između potrebe društva da zaštiti jedinku i obaveze društva da gleda svoja posla. To je jasno i očigledno svakoj osobi sa rudimentarnim obrazovanjem i prosečnim intelektom, a čak i oni kojima to nedostaje bi trebalo da shvate objašnjenje iz prve. Međutim, kad se to nekom kaže i ponovi 2,3,4 puta, a taj neko još uvek teraš priču o tome kako će 'sledeće legalizovati nekrofile' - e to već jeste ozbiljan psihički poremećaj, koji zahteva lečenje zatvorenog tipa. Naravno, u najhumanijim mogućim uslovima; ipak su u pitanju ljudi, iako mentalnog sklopa negde između bubašvabe i pijavice.
  • Lina

    24.04.2014 12:35
    Ma da!
    Prošle godine u Srbiji je bilo nekoliko silovanja u kojim su silovane stare žene, koje su silovateljima mogle, po godinama, biti majke ili bake. Mora da su ih jako provocirale ili kako neko reče "naložile". Glupost! To može biti opravdanje samo u Srbiji i u muslimanskim zemljama.
  • Svedok saradnik

    24.04.2014 12:31
    @Dodo-haos od komentara
    Niko ne zna šta koga može da "provocira" jer je to subjektivno.Vaš pomenuti primer sa novcem je apsurdan,jer za nekog može da bude provokacija i to kako sam ja obučen ili kako se ponašam i niz drugih faktora iz čega proizlazi da je kriminalistika veštačka disciplina,koja se zasniva na nagađanjima i pretpostavkama i nema realne osnove u praksi,pa je samim tim glupo studente učiti uzročno-posledičnim odnosima koji su neograničeni (šetnja mračnom ulicom u miniću i šetnja u mantiji u 12h na Trgu slobode sa gotovo istom verovatnoćom mogu dovesti do silovanja).Stoga akcenat treba da bude na strukturi ličnosti koja se da ili ne da isprovocirati,pa psihologija igra malo bitniju ulogu tu.Sudija ne mora da se bavi bilo kakvim tehnikama,metodama,niti da ulazi u srž krivičnog dela,to rade oni koji se bave istragom,veštaci,a sudija na osnovu ponuđenog odlučuje.
  • LOL

    24.04.2014 11:50
    ZA MILO SILO
    Prosto ostadok na momenat bez reči, hmm neverovatno je da neko u ovom veku jo uvek brka i neshvata neke stvari a pored toga što je neverovatno dodao bih i sramotno.Staviti homoseksualce u isti koš sa onim što ste naveli pokazuje samo vaš nivo evolucije.Neki ljudi su bili napredniji u pogledu na takve odnose još za vreme rimskog carstva gde su smatrani normalnim a vi u 21 veku još niste ni blizu tog nivoa.Prosto me strah čuti vaše mišljenje na ovu temu , predpostavljam da bi žena trebala da nosi burku i tamne naočare pošto bi u vašem mini univerzumu i pogled na njene oči bio dovoljan kao poziv na silovanje ili nešto sl. tome s obzirom na vaše stavove i shvatanja?
  • Svedok saradnik

    24.04.2014 11:39
    Psihički poremećaj
    Silovatelja (u pravom smislu te reči) na sam čim tera neki unutrašnji poriv,dakle u pitanju je psihički poremećaj kao što je poremećaj nagona i sl.
    Tako da žena neće biti silovana čak iako obnažena sedi pored normalne osobe.
    Ako žene same svesno provociraju na direktan način (npr. fizičkim kontaktom) to se može shvatiti na više načina,što opet zavisi od osobe kojoj to čine. Problem je svakako u silovateljima!
  • blis

    24.04.2014 11:36
    Silovanje nema veze sa seksom, tj. nije mu uzrok nicija seksualnost nego bolesna teznja za kontrolom. Obrazujte se malo pa onda pricajte o lozenju, minicima i provokativnom ponasanju. Moze vas "provocirati" ko gid hoce, vi mozete na razne nacine (ne)odgovoriti na provokaciju. Uostalom, "provociranje" je uvek subjektivno. Silovatelji su psihicki bolesnici i to nema veze sa seksom.
  • Maxa

    24.04.2014 11:18
    Obratite paznju na :
    .....broj negativnih ocena na sasvim normalne i inteligentne komentare koji imaju 40 i vise pozitivnih.
    Ko li daje negativnu ocenu ? Kanda ima bolesnika i medju citaocima - krvna slika naseg drustva.
  • 24.04.2014 10:46
    Zato su advokati i psihopate...
  • Belidens

    24.04.2014 10:45
    Za @Blabla
    Pošto tvoj mozak radi na blabla nisi ni morao da blabla...
  • Belidens

    24.04.2014 10:43
    Za @Peru balavca
    Pero dete... ti se samo ložiš da te one lože
  • Belidens

    24.04.2014 10:41
    Za @ Manijaka
    ''Muškarac je po prirodi lovac'' reče čovek koji je po prirodi zaostali i zatucani muškošovinistički idiot!!!!!!
  • Podbarac

    24.04.2014 10:34
    Da razjasnimo...
    Prvo definicija:
    Žena (muškarac) ima pravo da bilo kada ne pristane na polne odnose, taman i da su oboje goli u krevetu uz "predigru". Dovoljno je da kaže "ne". To važi i za muškarca. Svaki daljnji nastavak bez pristanka, jeste silovanje - bilo uz upotrebu sile ili ne.
    Ono što ovo štivo govori je da ne retko žene dovode sebe u situaciju kada je moguće da dođe do ovog dela. Isto tako jedan deo muške populacije veruju da je žensko "ne", rečeno reda radi i da je otimanje deo "igre".
    Dok za prvo postupanje (i nepromišljenost) nema zakonskih posledica (jer u svakom trenutku se može reći "ne"), ovo drugo (ne prihvatanje odbijanja) jeste silovanje.
    Težina oblika ("nesporazum", ucena, pretnja, oružje, nanošenja povreda, zloupotreba položaja...) su samo činioci kod izricanja presude, nikako oslobađajuća osnova.
    A ovo važi i za žene i muškarce: Čak i ako vam je partner suprug ili supruga, pa vam kaže da nije raspoložen(a) za odnose - svaki nastavak jeste silovanje. Tolko.
  • Spark

    24.04.2014 10:29
    ?
    Srednjevekovni prirucnik u kojem nedostaje deo o spaljivanju bludnica na lomaci.
    Gde god zagrebes, jad i muka.
  • timajka

    24.04.2014 10:25
    @jamajka
    Naravno da ima pravo da se odbrani pre napadai za vreme napada, ako ga ubije posle napada, na zaalost odgovara za to.
  • Melem za oči, otrov za dušu

    24.04.2014 09:58
    Uz prethodno izvinjenje iskrenim i realnim damama čije sujete neće biti ugrožene, neophodno je u ovakvim razgovorima na ovako osetljivu temu, staviti na stranu sve učestaliju i neretko ničim izazvanu žensku perfidnost i podmuklost. Dakle, NIKADA žensko provokativno oblačenje ili ponašanje NE SME, daleko bilo, biti smatrano opravdanjem silovanja! Ako ima sile ili pretnje, uvek ima silovanja i obrnuto! Na sudu je da ceni dokaze. Silovateljima (hemijska) kastracija, zatvor i 100 godina počasnog mesta u JAVNOM registru silovatelja uz 50 godina redovnog mesečnog javljanja u psiho-ustanovu na detaljan pregled. Sadržaj tog "udžbenika" je sraman i poguban za društvo.
  • LOL

    24.04.2014 09:57
    šta reći nego čist primitivizam pod okriljem diplo
    Prosto je neverovatno koliko je naš pravosudni sistem zastareo, ako i izuzmemo nebulozno naglabanje ovog navodnog akademika koji je napisao knjigu ne mogu a da ne pomenem katastrofalnu grešku kao što je konstantno navođenje samo ženskog roda kroz tekst.Po ovome sudeći silovani muškarac, dete itd. ne postoje u našim udžbenicima prava kao pojam u viktimologiji?
  • Savo

    24.04.2014 09:54
    Pera - ..
    Pero, naravno da smemo da zucnemo o svacijem ponasanju ali opasno pogresno je tvoje shvatanje da je zena ucinila nesto kaznjivo time sto te "toliko namerno nalozi", ili ti barem steknes takav utisak, a onda eto zamisli ipak ne zeli sex sa tobom.
    Takvom logikom bi recimo neka druga zena prema kojoj si se ti ponasao tako da ona stekne utisak da zelis sex, a do koga na kraju nije doslo, trebalo da kaze da imas srece da na njenom mestu nije neka sa manje kontrole koja bi te sacekala iza coska i udarila ciglom po glavi?
  • 24.04.2014 09:48
    pa jeste,, tako kad idem ulicom neko me upuca naravno da sam kriv jer me neko upucao...
  • Manijak

    24.04.2014 09:45
    Pazi sad...
    pogledajte samo aktuelnu straicu na FB, "Drolje ......... skola", po mom misljenju zrtva je kriva u vecini slucajeva. Jer se exponira ili daje verbalne ili ne verbalne provokatore. Muskarci se psihicki razlikuju od zena u smislu sexualnosti i nadrazaja sexualnih cula. Ne opravdavam silovatelja, ali zelim da skrenem paznju. A pogotovo ne opravdavam serijskog silovatelja. Ali samo pogledajte sta je na TV-u, pa sve su gole... Muskarac je po prirodi lovac...
  • jamajka

    24.04.2014 09:27
    moje pitanje autoru/profesoru/ekspertima:
    Ako je već, po vašem mišljenju, žena "sama kriva" jer svojim neprimerenim ponašanjem navodi muškarce na silovanje, da li je onda opravdano da ta ista silovana žena, posle silovanja izvadi pištolj i "sašije" silovatelja, jer je, logično, i on sam kriv jer ju je svojim neprimerenim ponašanjem naveo na to da ga ista upuca?
  • @Pera

    24.04.2014 09:26
    Ju, Pero... Najbolje da žene nose burke i ćute - onda nema izazova, pa nema ni zločina.
  • Mirjana

    24.04.2014 09:09
    "Profesor"
    I to je profesor! Zašto je onda daleko manje silovanih muškaraca? Pa naravno, zato što oni svojim ponašanjem ne daju povoda da budu silovani!!! Predlažem da u Srbiji uvedemo zar kao obavezan deo odeće svake žene, da se ne skidamo u kupaće kostime, ili da ,ukoliko baš drage moje, želite da reskirate, na sopstveni rizik nosite kostim sa rol kragnom, do kolena. Ukoliko to ne želite, vi samo izazivajte, pa neka vam je Bog u pomoć! Strašno! Stvarno se ne treba čuditi današnjim mladim ljudima. Nisu oni krivi. Krivi smo mi, jer smo srušili sve vrednosti koje su se mogle srušiti i dalje sistematski radimo na tome.
  • Jelena

    24.04.2014 09:06
    Pravni u NS
    Tražite od nekoga da vam pošalje Socijalnu patologiju prof. Mila Boškovića koja je aktuelna na Pravnom u Novom Sadu. Kada sam ja studirala i učila iz te knjige, a to je bilo pre 6-7 godina, takođe su postojala mnoga diskutabilna mesta i određivanja pojmova. Na primer, o homoseksualnosti se učilo kao da je to bolest iako je sa liste bolesti Svetske zdravstvene organizacije skinuto davnih dana. Itd. Bilo je svega.
  • 24.04.2014 09:04
    Ne, nego ih uče, da ponekad, žene svjim ponašanjem i ne razmišljanem, mogu sebe dovesti u nezgodnu situaciju. Nešto nalik pešacima, koji imaju pravo prvenstva na pešačkom prelazu, pa iskaču bez gledanja, a sve pod izgovorom, mora me propustiti. Šta ako je vozač zaspao, ne vidi dobro, poludeo pa počeo da gazi sve pred sobom... Džaba što nisi kriv.
  • блабла

    24.04.2014 09:02
    Нигде не пише да су саме криве,него да се понашају ризично и да не пазе. Ништа спорно.
  • Bojan

    24.04.2014 08:59
    Katastrofa
    Ovo je katastrofa i ludilo, sta reci na ovakve idiotluke.
  • pera

    24.04.2014 08:54
    ..
    Vrlo jasno, za silovanje nema opravdanja i to je to. Sa druge strane, ako hocemo taj stav da postujemo, onda kao ne smemo da zucnemo o zenskom ponasanju? X puta sam bio u situaciji gde me neka devojka toliko namerno nalozi iz ciste zajebancije, pri cemu joj napamet ne pada sex sa mnom. I svaki put sam pomislio 'e sreca tvoja da na mom mestu nije neko sa manje kontrole'.
  • Milan

    24.04.2014 08:45
    Pa sad...
    Žrtva ne može biti kriva, kriv je nasilnik i kada se desi silovanje pogrešno je i nehumano prebacivati žtrvi što je nosila kratku suknju ili popila kafu sa nekim. To što se neka devojka slobodnije oblači ili ponaša ne znači da svaka budala ima pravo da je zaskoči protiv njene volje.

    Sa druge strane, žene, ali i svi ostali, treba da shvate da treba biti oprezan i izbegavati rizične situacije i problematične ljude, jer živimo u svetu u kakvom živimo i kada te neka budala siluje, prebije ili ubije džabe rasprava o tome da nije imao pravo da to uradi. Ne treba biti paranoičan, ali treba biti oprezan.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna