Novi Sad
12.11.2024.
14:22 > 16:42
Poslednjih 15 godina sve više dece sa invaliditetom školuje se u redovnim školama po inkluzivnom programu, uvedenom novim zakonom iz 2009. godina.
  • Nina

    13.09.2025 05:14
    Neuspeh
    Inkluzivan program u redovnoj školi neće osposobiti dete za iole samostalan život. U redovnu školu se upisuju i deca koja ne govore, često nekontrolisanog i agresivnog ponašanja. Dešava se da završe oš bukvalno nepismeni, a bez veština koje su mogli steći u specijalnoj školi. Učitelji nisu defektolozi i nikakva trodnevna obuka neće zameniti 4 godine studiranja. Problemi dece nisu istog tipa. Svako dete je poseban slučaj. Škole nemaju potrebnu opremu, npr. taktilne učionice za slabovidne učenike. Savet na seminaru je da učitelj pokušava različite pristupe i da ako nema uspeha smanji gradivo do nule - to se zove prilagođavanje. Učenik koji uči po IOP-u tipa 2 u znatnoj meri utiče na vreme koje učitelj može posvetiti drugoj deci u svom odeljenju. Pratioci nisu asistenti u nastavi, tako da je sav teret na iscrpljenim i nestručnim roditeljima i učiteljima.
  • Jelena

    13.11.2024 05:31
    Kako ovi stručnjaci objašnjavaju da dete sa cerebralnom paralizom, ne priča 100% invalid ima dva strana jezika i šest časova. I drugo pitanje šta sa tom decom posle 18 godina? Pitam iz ličnog iskustva.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna