Pesacko-biciklistiicki NS-Petrovaradin je medju najnebitnijim ulaganjima u biciklizam i trebao bi biti najnize na listi prioriteta.
Taj novac bi bio mnogo bolje ulozen na izgradnju biciklisticke staze u Bul. Mihajla Pupina, na mostu slobode i manji most na kraju keja preko kanala DTD do Sangaja.
@Samo pitam odgovor na tvoje pitanje kao neko ko radi na ovim projektima je da su nam skrenuli pažnju da ubrzamo radove kako bi u aprilu sledeće godine most kod Šangaja bio spojen (realan rok je jul 2026)
Miljane, ne budi naivan, DEBELO su profitirali vlasnici zemljišta oko pruge, i to tako što su na kraju procesa naplaćivali cenu gradskog građevinskog zemljišta za te njive kategorije ž.
Pre neki dan se srušio novi most u Kini - Hongqi. Baš da vidimo kakvi su kineski aršini za greške koje njihove firme prave u Kini, u odnosu na greške koje čine po belom svetu.
Samo neka oni nista ne diraju bolje dok nije i to palo na glavu ovog namučenog naroda. Cena kvadrata nam je skocila zbog njihovih kombinacija na 3000 evra, kao da zivimo u Sevilji. Sramno
Gradili smo mostove po celom svetu, imali smo "Mostogradnju Novi Sad" tu kod Štranda koja je zatvorena.
A hulja pored toliko inženjera u Srbiji dovlači neke tamo iz Kine da nam u Novom Sadu grade most ?
Celicno prijateljstvo znaci da kad odes u Kinu ili Rusiju i nekom na ulici kazes da si iz Srbije, ljudi ti se najiksrenije obraduju iz srca, a kad na zapadu nekom kazes da si iz Srbije gledaju te kao kera.
A šta je sa mostom do Šangaja (ne grada)? Mislim na most preko kanala DTD, u produžetku Keja. Taj je bitniji za Grad nego ovaj pešačko biciklistički do Tvrđave.
Ukoliko se saberu troškovi izgradnje tri nova mosta preko Dunava u Novom Sadu, dođe se do cifre od 324,5 miliona evra.
U poređenju sa 1,25 milijardi evra koliko košta rekonstrukcija POSTOJEĆE pruge
od BG do mađarske granice, gde nema troškova eksproprijacije, prilaznih puteva itd...mostovi ispadnu "jeftini".
Razmera pljačke kod rekonstrukcije pruge je ogromna. A ekonomska isplativost pruge? Da li postoji negde studija isplativosti tog ulaganja. Koliko treba da bude cena karte i broj polazaka dnevno da se 1,25 milijardi evra vrati?
Evo jedne petominutne (optimistične) kalkulacije:
Uzmimo da se Sokolom u promo periodu između NS i BG (podaci iz štampe) vozilo 5000 ljudi dnevno, i da se svi voze od BG do Horgoša 365 dana, da je cena karte 1200 din dobijemo da od karata godišnji max. teoretski prihod iznosi: 5000x365x1200=2.190.000.000 ili 18 miliona evra.
Dakle trebalo bi 70 godina da se od prodaja karata vrati ovaj iznos.
Kada se uzme i redovno održavanje i dnevni troškovi uključeni u cenu karte trebalo bi oko 150-200 godina. Sa kvalitetom izvođenja pruge, sam vek trajanja (opet optimističan) je 50 godina. Dakle, očigledno neodrživo.
Od mostova sa druge strane ima očigledne koristi...ali ima i od škola, bolnica, vrtića itd. kojih bi moglo bar 200 da se napravi od ovog novca.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Kineske investicije u Novom Sadu - čelično prijateljstvo na kredit
Autor: 021.rs
Novi Sad
•17.11.2025.
•08:00 > 05:03
Komentari 23
Miloš
S.
Taj novac bi bio mnogo bolje ulozen na izgradnju biciklisticke staze u Bul. Mihajla Pupina, na mostu slobode i manji most na kraju keja preko kanala DTD do Sangaja.
Pera
Joja
BASS oi
Mićo
@Miljan
/
zaboravio si prebaciti tastaturu na cirilicnu.
nisi ti bio na zapadu ni na istoku
Petar
pijenzioner
Zebra
Fabijani
sve se danas radi putem kreditnih linija ..
Zvalavi iz Bugojna
Huljoslav
Zeze
Maxa
A hulja pored toliko inženjera u Srbiji dovlači neke tamo iz Kine da nam u Novom Sadu grade most ?
Limanac
Dobrivoje
Miljan
U poređenju sa 1,25 milijardi evra koliko košta rekonstrukcija POSTOJEĆE pruge
od BG do mađarske granice, gde nema troškova eksproprijacije, prilaznih puteva itd...mostovi ispadnu "jeftini".
Razmera pljačke kod rekonstrukcije pruge je ogromna. A ekonomska isplativost pruge? Da li postoji negde studija isplativosti tog ulaganja. Koliko treba da bude cena karte i broj polazaka dnevno da se 1,25 milijardi evra vrati?
Evo jedne petominutne (optimistične) kalkulacije:
Uzmimo da se Sokolom u promo periodu između NS i BG (podaci iz štampe) vozilo 5000 ljudi dnevno, i da se svi voze od BG do Horgoša 365 dana, da je cena karte 1200 din dobijemo da od karata godišnji max. teoretski prihod iznosi: 5000x365x1200=2.190.000.000 ili 18 miliona evra.
Dakle trebalo bi 70 godina da se od prodaja karata vrati ovaj iznos.
Kada se uzme i redovno održavanje i dnevni troškovi uključeni u cenu karte trebalo bi oko 150-200 godina. Sa kvalitetom izvođenja pruge, sam vek trajanja (opet optimističan) je 50 godina. Dakle, očigledno neodrživo.
Od mostova sa druge strane ima očigledne koristi...ali ima i od škola, bolnica, vrtića itd. kojih bi moglo bar 200 da se napravi od ovog novca.
C16
Aleksej
Поп
Samo pitam
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H