Vozači kamiona iz Srbije, ali i cele Evrope, imaju velike probleme na ulasku u Nemačku, satima su na snegu i niskim temperaturama, čekajući na granici testiranje na korona virus i rezultate.
Zamenik generalnog direktora "Milšpeda" Nenad Zdravković kaže za
RTS da nema nikakvih informacija o stabilizaciji situacije. Kako je rekao, dužina čekanja zavisi od graničnog prelaza, ali se može reći da je to 24 sata čekanja u koloni, na na minusu.
Navodi da je na granici sa Nemačkom svaki dan u proseku oko 150 vozača iz Srbije. Ističe da su problemi nastali zato što je Nemačka 14. februara donela odluku o obaveznom testiranju za vozače, što je presedan.
"To se u suštini ne radi i vrlo je čudno da je uvedeno testiranje na određenim graničnim prelazima", ocenjuje Zdravković i navodi da su to najprometniji prelazi između Češke i Nemačke, prelazi kod Drezdena, zatim na ulazu u zapadnu Nemačku iz zemalja Beneluksa, sa severa Francuske i iz pravca Velike Britanije.
Objašnjava da to uglavnom funkcioniše tako što vozači dođu na granične prelaze i čekaju u koloni koja je 10, 12 kilometara duga.
"Kad priđu na dva, tri kilometra, izlaze iz kamiona, idu peške do tih punktova gde se testiraju", navodi Zdravković i ističe da tu dolazi do najvećih problema, jer su tada vozači jako blizu jedni drugima, neki nose masku, neki ne, a takođe će se i prehladiti. Nisu, kaže, u problemu samo ljudi koji žele da uđu u Nemačku, već i oni koji su u tranzitu.
PKS uputio pismo nemačkom Ministarstvu saobraćaja
Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež uputio je pismo nemačkom državnom sekretaru u Ministarstvu saobraćaja Štefanu Bilgeru u kome traži razrešenje ove situacije zbog koje trpe i mnoge druge zemlje Evrope. On je naveo da su na ovaj način vozači izloženi većem riziku od zaražavanja nego kada su bili u svojim kabinama kamiona.
"Tokom pandemije su profesionalni vozači bili izuzeti od svih mera restrikcije i upravo to je doprinelo da u teškim okolnostima ne dođe do zastoja u snabdevanju robom. Transport robe, kao žila kucavica svake privrede, ne sme stati i on se odvijao u svim uslovima", istakao je Čadež.
Predsednik PKS je podsetio na preporuke o koordiniranom pristupu država članica EU na restriktivnu slobodu kretanja u Uniji izazvanu pandemijom od 28. januara.
"Nadamo se da će Nemačka pronaći načina da razmotri preporuke Saveta EU u delu koji se odnosi na izuzimanje transportnih radnika od zahteva koji se odnose na karantin i obavezan negativni PCR test, uz dokaz o negativnom brzom antigen testu. Na ovaj način dodatno bi se osnažilo neometano funkcionisanje Zelenih koridora EU i snabdevanje jedinstvenog tržišta EU", ocenio je Čadež.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 7
cuvar
9
Istina teku radni sati pa zarada za međunarodnu jedva
dotekne do 1200 E mesečno . Sirotinja. Hrane se u lidlu
koji je 30% jeftinij nego u smrdiji. Test besplatan .
Načuo Švabo da se ovdeka štancaju negativni testovi za
50E pa odlučio da proveri tigra. I sada koku lele ,diskriminacija
prava ,zarada. Zar to nama tigru treba pa auto puteve smo
izgradili više nego oni nek dođu ovde pa nek se tu vozikaju
i prevoze robu za tigra kad nas je sramota kako nam dobro ide
a oni grcaju u dugovima.
V5
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar