Berlin smenio šefa Dojče bana, zbog kašnjenja vozova

Nemačka vlada objavila je da je smenila šefa nemačke železnice Dojče Ban, Ričarda Luca, koji je bio na meti kritika, između ostalog, zbog kašnjenja vozova.
Berlin smenio šefa Dojče bana, zbog kašnjenja vozova
Foto: Pixabay (ilustracija)
"Odlučili smo da prevremeno okončamo ugovor šefa železnice", rekao je nemački ministar saobraćaja Patrik Šnajder na vanrednoj konferenciji za novinare u Berlinu.
On je ukazao na "dramatičnu" situaciju u Dojče Banu, nedostatak zadovoljstva korisnika oko tačnosti i rentabilnosti.
 
Stopa tačnosti dugolinijskih vozova pada godinama u Nemačkoj. Prošle godine dostigla je samo 62,5 odsto, u odnosu na 79 odsto u 2016. godinei.
Luc (61) je na čelu Dojče Bana od 2017. godine, a ostaće na toj dužnosti dok mu se ne nađe zamena. Radi se o prevremenom odlasku, njegov ugovor je bio važeći  do 2027. godine.
 
Konzervativni ministar upozorio je da će doneti odluku o budućnosti uprave tog javnog preduzeća pre kraja leta, u okviru reorganizacije nacionalne železničke strategije.
Detalji o reformi Dojče Bana biće objavljeni 22. septembra, najavio je ministar na današnjoj konferenciji za novinare.
 
"Ako sve prođe idealno mogli bi da predstavimo strategiju i možda i naslednika u relativno kratkom roku", rekao je ministar.
 
Šnajder je rekao da nije zadovoljan sa tačnošću nemačkih vozova, koju osuđuju korisnici i redovno kritikuju na društvenim mrežama. Udruženje korisnika Dojče Bana hladno je primila objavu o smeni Luca. 
 
"Situacija u železnici se neće promeniti promenom rukovodstva već isključivo poboljšanjem železničke politike u Nemačkoj i dovoljnim finansiranjem železnice", rekao je za Frans pres Karl-Pter Nauman, počasni direktor Pro-Bana.
 
Kompanija koja je 100 posto u vlasništvu savezne države pogođena je zastarelom infrastrukturom i dugom koji je smanjila ovog leta zahvaljujući prodaji svoje rentabilne logističke filijale Šenker.
 
Grupa može do kraja mandata ove vlade 2029. godine da računa na 107 milijardi evra javne pomoći, od kojih više od 20 milijardi ove godine. 
 
Najveći deo dolazi iz specijalnog infrastrukturnog fonda od 500 milijardi evra koji je vlada usvojila u martu. Ali biće potrebno dodatnih 17 milijardi evra do 2029. godine, rekao je Ričard Luc, da bi se sprovela digitalizacija i modernizacija aktuelne infrastrukture.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Zoran

    18.08.2025 18:22
    Brus
    Kada bi se kod nas tako radilo,ne bi od isterivanja imao ko da radi
  • /

    15.08.2025 08:49
    Možemo da im izvezemo naše (ministre, direktore...) pa da im kašnjenje vozova bude najmanji problem železnice
    Ako dobro shvatam smenjuju ga zbog kašnjenja , nije morao nikakve milione da skloni na sigurno

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Mediji: Kina pokazala politički srednji prst Zapadu

Susret vođa nezapadnih zemalja u Kini je pokazao da je tabor protivnika Zapada dobio važne uloge i zaloge u svetskom nadmetanju zbog lutanja Evrope i ucenjivačke politike Vašingtona, ocenjuju mediji u Zapadnoj Evropi.