Problemi koje su Kinezi uočili na stanicama do Subotice: Nadstrešnica u Vrbasu može pući ili pasti
Kineski konzorcijum CRIC i CCCC uputio je još jedan dopis investitoru, finansijeru i nadzoru u kojem se detaljno opisuju "postojeći bezbednosni rizici i problemi na deonici pruge Novi Sad - Subotica".
Foto: 021.rs
I taj dopis su na iste adrese uputili samo dan nakon što su prethodno sastavili dopis za investitora, finansijera i nadzor nad rekonstrukcijom pruge od Novog Sada do Subotice, a koji je nedavno objavio Forbes Srbija.
Ovaj magazin je imao uvid i u novi dopis a u njemu su, kako navode, evidentirani problemi na nekoliko staničnih zgrada kao i na drugim objektima na tim stanicama.
Predviđeni period upotrebe odavno prošao
Kinezi na početku ističu da su radove na stanicama u Bačkoj Topoli, Žedniku, Naumovićevu i Subotici izveli u skladu sa odobrenim projektima za izvođenje.
"Na osnovu Idejnog projekta i Projektnog zadatka, glavna konstrukcija gorenavedenih staničnih zgrada i pojedini delovi objekata su stari i nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Postojeće stanične zgrade su davno projektovane i njihov predviđeni period upotrebe je odavno prošao, a prilikom inspekcija na terenu Izvođač radova je primetio da postoje i određeni bezbednosni rizici zbog zastarelih delova objekata, te ovim putem podeća Investitora da obrati pažnju na sledeće", stoji u dopisu i detaljnije, stanicu po stanicu. opisuje uočene probleme.
Bačka Topola: "Suočavamo se s ozbiljnim problemima"
Kineske kompanije podsećaju da je stanica u ovom mestu napravljena krajem XIX veka. Podsećaju da je ugovorom bilo predviđeno da se radi renoviranje i sanacija poda u prizemlju, stolarije, zidova, plafona i parcijalna rekonstrukcija tavanice iznad prvog sprata „što je prošlo tehnički prijem“.
"Stare su fasada stanične zgrade, podovi u prostorijama 1-4 na prvom spratu, trenutno je oštećen plafon na severnoj strani na prvom spratu, ozbiljno su oštećene drvene stepenice na prvom spratu, i svi radovi u vezi sa pomenutim oštećenjima nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom, a ukoliko se popravke ne izvrše, suočavamo se sa ozbiljnim problemima“, upozorio je kineski konzorcijum.
Izvođač radova predlaže da se izvrši sanacija i rekonstrukcija oštećenih delova objekata.
Žednik: "Jako su stare konstrukcija i instalacije"
Za stanicu u Žedniku, izvođači navode da su u skladu s ugovorom završeni radovi na krečenju i uređenju fasade stanične zgrade, koja je prošla tehnički prijem.
"Jako su stare glavna konstrukcija stanične zgrade i unutrašnje instalacije, delovi unutrašnjih zidova su otpali, u pojedinim zidovima ima i pukotina, a sanacija ovih oštećenja nije bila predviđena komercijalnim ugovorom. Imajući u vidu da postoje bezbednosni rizici, Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost", navodi se u dopisu.
Naumovićevo: "Konstrukcija je prilično stara"
Stanična zgrada u Naumovićevu izgrađena je 1910. navode kineski izvođači.
"Sama konstrukcija je prilično stara i predlog Investitoru je da unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, kako bi se ustanovilo da je sama konstrukcija zgrade bezbedna za dalju upotrebu", navodi se u oceni objekta.
Subotica: "Postoje slabe tačke na spoju nadstrešnice i zidova"
Stanica u Subotici takođe je jedna od najstarijih. Izgrađena je 1882. stoji u dopisu.
"Konstrukcija i fasada su stari, kao i same krovne grede, dok u unutrašnjosti na zidovima postoje cigle koje su nove dodate i one koje su od ranije. Na peronu 1 u Subotici je čelična konstrukcija nadstrešnice povezana sa postojećim zidovima, i pored izdržljivosti i pouzdanosti nove konstrukcije, i dalje postoje slabe tačke na tom spoju. Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost. Istovremeno je neophodno redovno održavati i voditi računa o spoju pomenute čelične grede konstrukcije nadstrešnice sa postojećim zidovima", piše za stanicu na severu Bačke.
Nadstrešnica u Vrbasu: "Može pući i/ili pasti"
Kineski izvođači osvrću se i na pitanje nadstrešnice na stanici Vrbas Nova.
"Nadstrešnica iznad dvoja bočnih vrata u prizemlju stanice Vrbas Nova i nadstrešnica iznad ulaznih vrata u kancelarije na nivou perona izrađene su od kaljenog stakla, postavljene iznad ulaza, a širina dvoslojnog kaljenog stakla je 1,2 metra. Ovakva vrsta stakla, ukoliko je izložena udarima, pritisku od padanja teških predmeta ili se vremenom istroše i oštete ankeri, može pući i/ili pasti i na taj način povrediti ljude u blizini. Izvođač radova je montirao staklo u skladu sa projektnom dokumentacijom, a kako bi se izbegla opasnost, predlaže da se ispod stakla dodaju aluminijumski nosači kako bi sama konstrukcija nadstrešnice bila stabilnija", navode kineske kompanije koje su uz dopis priložile i slike ove dve nadstešnice.
Kada je reč o ovoj stanici, Kinezi su predložili i da se predviđena staklena ograda na prvom spratu stanice u Vrbasu zameni čeličnom - zbog bezbednosti.
Ostali rizici: Podvožnjaci, mostovi …
Kineski konzorcijum nije ukazao samo na probleme i rizike na staničnim zgradama. Tema dopisa bili su i nadvožnjaci i podvožnjaci.
Za jedan od podvožnjaka navode da nakon njegovog puštanja u saobraćaj, motorna vozila mimo zakona prolaze tuda i ugrožavaju bezbednost pešaka i biciklista, a dešavalo se i da zakače i oštete konstrukciju i osvetljenje u podvožnjaku i "direktno utiču na bezbednost železničkog saobraćaja".
Slična je primedba i za drugi podvožnjak gde ulaze vozila viša od dozvoljene visine i nanose štetu gornjoj konstrukciji, rasveti i oznakama.
Kada je reč o jednom od mostova, Kinezi su upozorili da, ukoliko se desi saobraćajna nezgoda ili vozilo udari u konstrukciju mosta, "postoji ozbiljan uticaj na samu konstrukciju i bezbednost železničkog saobraćaja".
Izvođači predlažu da se postave oznake ograničenja visine
Osim ovoga, oni upozoravaju da se na četiri mesta duž pruge ne može zatvoriti zaštitna ograda zbog situacije na terenu odnosno činjenice da se na tim mestima na prugu nastavljaju različiti industrijski koloseci i krakovi pruga. „Ni na jednoj od pomenutih lokacija nije moguće zatvoriti zaštitnu ogradu zbog situacije na terenu, što znači da postoji opasnost od nezakonitog prolaska nezaposlenih lica i životinja čime se direktno ugrožava železnički saobraćaj“, stoji u dopisu.
Čišćenje i održavanje
Na kraju, kineski konzorcijum se vraća podvožnjacima. Konstatuju da su pušteni u saobraćaj.
"U toku eksploatacije primećeno je da se na najnižim tačkama podvožnjaka akumulira blato, koje dalje ulazi u pumpu za vodu i dovodi do toga da se pumpa ne može automatski pokrenuti. Ukoliko se podvožnjaci i pumpe za vodu ne čiste blagovremeno od nagomilanog mulja, u podvožnjacima će doći do sakupljanja vode koja može uticati na saobraćaj i bezbednost. Izvođač podseća Investitora (ili lica odgovorna za održavanje podvožnjaka) da na vreme čisti i održava odvodne kanale podvožnjaka i same crpne stanice", ističu kineske kompanije.
Uz ovaj problem dodaju i da su primetili ozbiljan prekid i rđu na spoju uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču.
"Gromobranska zaštita nije u funkciji što predstavlja ozbiljnu opasnost“, ističu Kinezi.
Podsećaju da je gromobranska zaštita stara, a da ti radovi nisu predviđeni ugovorom.
"Izvođač ovim putem moli Investitora da razjasni da li je potrebno rekonstruisati sistem uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču". navodi se.
Odricanje od odgovornosti
Kao i u slučaju zahteva za proveru stabilnosti stanične zgrade u Novom Sadu, kineske kompanije se pozivaju na obaveze iz ugovora.
"Opisani problemi, kao i mišljenja i predlozi u vezi sa njima, nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Te samim tim nisu odgovornost Izvođača. Ipak, očekujemo vaše dalje instrukcije da li je nešto potrebno menjati. Ljubazno molimo Investitora da što pre da jasan odgovor na gorepomenute probleme kako bi se adekvatne mere i promene implementirale", zaključuju kineske kompanije.
Forbes Srbija navodi da je uputio pitanje kineskom konzorcijumu radi potvrde da su uputili ovaj dopis Infrastrukturi železnice.
"Pitali smo da li im je odgovoreno i da li imaju saznanja da je investitor nešto preduzeo, ali ni na ovo pitanje nismo dobili odgovor", navodi Forbes Srbija.
Odgovor, kako kažu, nisu dobili ni na pitanja upućena portparolu Infrastrukture železnice, da li su dobili novi dopis kineskog konzorcijuma o stanju staničnih zgrada duž deonice pruge od Novog Sada do Subotice i da li su preduzete mere za rešavanje opisanih rizika.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
VIDEO Vučić uz snimke aviona i tenkova: Srbija na svojoj strani, makar se to ne sviđalo Vašingtonu i Moskvi
20.12.2025.•
1
Predsednik Aleksandar Vučić rekao je da je Srbija na svojoj strani, "ma koliko se to ne sviđalo Vašingtonu i Moskvi".
"Reči se zacrvenele": Prijava protiv banke jer se reklamirala preko privatnih poruka korisnika Vibera
20.12.2025.•
1
Udruženje za zaštitu potrošača "Efektiva" podnelo je prijavu NBS protiv jedne banke koja se reklamirala na Viberu i to na način da su prikazivane reklame pored određenih reči prepoznatih u privatnim porukama korisnika.
Meteorolog Todorović o tome kakva nas zima očekuje: "Tipična"
20.12.2025.•
1
Meteorolog Nedeljko Todorović izjavio je da nas sledećeg vikenda očekuju manje količine snežnih padavina, ali bez dužeg zadržavanja i da je pred nama zima koja neće biti mnogo hladna.
Aptiv zatvara fabriku u Zaječaru u prvom kvartalu 2026.
20.12.2025.•
14
Kompanija Aptiv zatvoriće fabriku u Zaječaru u prvom kvartalu 2026. godine, potvrđeno je za "Vreme" u toj kompaniji.
Stručnjaci o novom zakonu SAD u kom je istaknuta Srbija: Priprema terena za konkretnije poteze
20.12.2025.•
16
Predsednik SAD potpisao je Zakon o autorizaciji nacionalne bezbednosti (NDAA), čiji je sastavni deo i Zakon o demokratiji i prosperitetu Zapadnog Balkana.
Direktor Spoljnoobaveštajne službe Rusije: Zapad nije odustao od planova da organizuje "majdan" u Srbiji
20.12.2025.•
27
Zapad nije odustao od planova za organizovanje takozvanog "majdana" u Srbiji i trenutno pojačava pritiske na političko rukovodstvo zemlje, izjavio je direktor Spoljnoobaveštajne službe (SVR) Rusije.
Nemački dnevnik o slučaju "Generalštab": Vučić bi mogao da potone zajedno sa Trampovom kulom
20.12.2025.•
6
Mnogo zaludno uloženih para - američki tajkun Džared Kušner, zet Donalda Trampa, povlači se iz velikog projekta izgradnje hotela na mestu Generalštaba u Beogradu, piše dnevnik Junge velt.
EU: Sa žaljenjem konstatujemo da Srbija i dalje ostaje bez funkcionalnog Saveta REM-a
19.12.2025.•
2
Evropska unija (EU) sa žaljenjem konstatuje da Srbija i dalje ostaje bez funkcionalnog Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM), posle ostavki članova koji su ukazali na neregularnosti u izbornom procesu.
Izvestiteljka UN o Generalštabu: Investitori da izbegavaju projekte koji ne poštuju vladavinu prava
19.12.2025.•
9
Specijalna izvestiteljka Ujedinjenih nacija (UN) za kuturna prava Aleksandra Ksantaki pozdravila je povlačenje projekta kojim bi se uništio kompleks Generalštaba u Beogradu, saopštio je UN.
Ministarstvo: Ministar Bratina se izvinio zbog izjave o Hrvatskoj i Ukrajini
19.12.2025.•
11
Ministar informisanja Boris Bratina uputio je javno izvinjenje zbog izjave da Hrvatska i Ukrajina treba da plate gubitkom teritorija zbog svojih ranijih ponašanja, saopštilo je ministarstvo.
UNS: Nedopustivo utišavanje mikrofona novinarki u Skupštini Srbije
19.12.2025.•
0
Udruženje novinara Srbije protestuje jer je na konferenciji za novinare u Skupštini Srbije utišan mikrofon novinarki N1 Žaklini Tatalović, kada je želela da postavi potpitanje predsednici parlamenta Ani Brnabić.
Vozio 200 km/h na putu Loznica - Šabac gde je ograničenje 100 km/h
19.12.2025.•
5
Saobraćajna policija je, za četiri dana, otkrila više od 13.000 prekršaja, a gotovo 900 vozača je isključeno iz saobraćaja zbog vožnje pod dejstvom alkohola, saopštio je MUP.
Ministarstvo: Krajnji rok da fakulteti dostave podatke o plaćenim školarinama je 23. decembar
19.12.2025.•
0
Ministarstvo prosvete saopštilo je danas da je do sada 49.911 samofinansirajućih studenata dobilo sredstva na ime povraćaja 50 odsto plaćene školarine za školsku 2024/2025. godinu.
Kamioni čekaju 14 sati na Batrovcima
19.12.2025.•
0
Auto-moto savez Srbije (AMSS) saopštio je da se danas može očekivati više zastoja na putevima zbog većeg broja vozila.
Analitičari: Uskoro ćemo saznati prva imena iz vrha vlasti kojima će SAD uvesti sankcije
19.12.2025.•
31
Bivši diplomata Nebojša Vujović kaže da će danas potpisanim zakonom predsednik SAD dobiti pravni osnov za kažnjavanje srpskih političara i biznismena koji ugrožavaju vladavinu prava i koji su umešani u koruptivne radnje.
SNS mora da plati Vukašinu Obradoviću zbog povrede časti i ugleda
19.12.2025.•
1
Treći osnovni sud u Beogradu delimično je usvojio tužbeni zahtev novinara Vukašina Obradovića protiv Srpske napredne stranke.
Češki premijer: Treba da primimo Srbiju u Evropsku uniju i Šengenski prostor
19.12.2025.•
5
Novi češki premijer Andrej Babiš rekao je danas da je važno da Evropska unija primi Srbiju kao svoju punopravnu članicu, ali i u Šengenski prostor.
Fon Bekerat podsetio ministra pravde da EU traži manje mešanje politike u srpsko pravosuđe
19.12.2025.•
1
Šef Delegacije EU u Srbiji Andreas fon Bekerat razgovarao je sa ministrom pravde Nenadom Vujićem o izveštaju Evropske komisije, u kom se od Srbije traži smanjenje političkog i neprimerenih uticaja na pravosuđe.
Država proglasila tajnom informacije o izvozu borbenih dronova firme Željka Mitrovića
19.12.2025.•
7
Podaci o izvozu borbenih dronova kompanije u kojoj većinsko vlasništvo ima Željko Mitrović, proglašeni su tajnom.
Komentari 39
Zile
Sanja
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar