
Problemi koje su Kinezi uočili na stanicama do Subotice: Nadstrešnica u Vrbasu može pući ili pasti
Kineski konzorcijum CRIC i CCCC uputio je još jedan dopis investitoru, finansijeru i nadzoru u kojem se detaljno opisuju "postojeći bezbednosni rizici i problemi na deonici pruge Novi Sad - Subotica".

Foto: 021.rs
I taj dopis su na iste adrese uputili samo dan nakon što su prethodno sastavili dopis za investitora, finansijera i nadzor nad rekonstrukcijom pruge od Novog Sada do Subotice, a koji je nedavno objavio Forbes Srbija.
Ovaj magazin je imao uvid i u novi dopis a u njemu su, kako navode, evidentirani problemi na nekoliko staničnih zgrada kao i na drugim objektima na tim stanicama.
Predviđeni period upotrebe odavno prošao
Kinezi na početku ističu da su radove na stanicama u Bačkoj Topoli, Žedniku, Naumovićevu i Subotici izveli u skladu sa odobrenim projektima za izvođenje.
"Na osnovu Idejnog projekta i Projektnog zadatka, glavna konstrukcija gorenavedenih staničnih zgrada i pojedini delovi objekata su stari i nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Postojeće stanične zgrade su davno projektovane i njihov predviđeni period upotrebe je odavno prošao, a prilikom inspekcija na terenu Izvođač radova je primetio da postoje i određeni bezbednosni rizici zbog zastarelih delova objekata, te ovim putem podeća Investitora da obrati pažnju na sledeće", stoji u dopisu i detaljnije, stanicu po stanicu. opisuje uočene probleme.
Bačka Topola: "Suočavamo se s ozbiljnim problemima"
Kineske kompanije podsećaju da je stanica u ovom mestu napravljena krajem XIX veka. Podsećaju da je ugovorom bilo predviđeno da se radi renoviranje i sanacija poda u prizemlju, stolarije, zidova, plafona i parcijalna rekonstrukcija tavanice iznad prvog sprata „što je prošlo tehnički prijem“.
"Stare su fasada stanične zgrade, podovi u prostorijama 1-4 na prvom spratu, trenutno je oštećen plafon na severnoj strani na prvom spratu, ozbiljno su oštećene drvene stepenice na prvom spratu, i svi radovi u vezi sa pomenutim oštećenjima nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom, a ukoliko se popravke ne izvrše, suočavamo se sa ozbiljnim problemima“, upozorio je kineski konzorcijum.
Izvođač radova predlaže da se izvrši sanacija i rekonstrukcija oštećenih delova objekata.
Žednik: "Jako su stare konstrukcija i instalacije"
Za stanicu u Žedniku, izvođači navode da su u skladu s ugovorom završeni radovi na krečenju i uređenju fasade stanične zgrade, koja je prošla tehnički prijem.
"Jako su stare glavna konstrukcija stanične zgrade i unutrašnje instalacije, delovi unutrašnjih zidova su otpali, u pojedinim zidovima ima i pukotina, a sanacija ovih oštećenja nije bila predviđena komercijalnim ugovorom. Imajući u vidu da postoje bezbednosni rizici, Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost", navodi se u dopisu.
Naumovićevo: "Konstrukcija je prilično stara"
Stanična zgrada u Naumovićevu izgrađena je 1910. navode kineski izvođači.
"Sama konstrukcija je prilično stara i predlog Investitoru je da unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, kako bi se ustanovilo da je sama konstrukcija zgrade bezbedna za dalju upotrebu", navodi se u oceni objekta.
Subotica: "Postoje slabe tačke na spoju nadstrešnice i zidova"
Stanica u Subotici takođe je jedna od najstarijih. Izgrađena je 1882. stoji u dopisu.
"Konstrukcija i fasada su stari, kao i same krovne grede, dok u unutrašnjosti na zidovima postoje cigle koje su nove dodate i one koje su od ranije. Na peronu 1 u Subotici je čelična konstrukcija nadstrešnice povezana sa postojećim zidovima, i pored izdržljivosti i pouzdanosti nove konstrukcije, i dalje postoje slabe tačke na tom spoju. Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost. Istovremeno je neophodno redovno održavati i voditi računa o spoju pomenute čelične grede konstrukcije nadstrešnice sa postojećim zidovima", piše za stanicu na severu Bačke.
Nadstrešnica u Vrbasu: "Može pući i/ili pasti"
Kineski izvođači osvrću se i na pitanje nadstrešnice na stanici Vrbas Nova.
"Nadstrešnica iznad dvoja bočnih vrata u prizemlju stanice Vrbas Nova i nadstrešnica iznad ulaznih vrata u kancelarije na nivou perona izrađene su od kaljenog stakla, postavljene iznad ulaza, a širina dvoslojnog kaljenog stakla je 1,2 metra. Ovakva vrsta stakla, ukoliko je izložena udarima, pritisku od padanja teških predmeta ili se vremenom istroše i oštete ankeri, može pući i/ili pasti i na taj način povrediti ljude u blizini. Izvođač radova je montirao staklo u skladu sa projektnom dokumentacijom, a kako bi se izbegla opasnost, predlaže da se ispod stakla dodaju aluminijumski nosači kako bi sama konstrukcija nadstrešnice bila stabilnija", navode kineske kompanije koje su uz dopis priložile i slike ove dve nadstešnice.
Kada je reč o ovoj stanici, Kinezi su predložili i da se predviđena staklena ograda na prvom spratu stanice u Vrbasu zameni čeličnom - zbog bezbednosti.
Ostali rizici: Podvožnjaci, mostovi …
Kineski konzorcijum nije ukazao samo na probleme i rizike na staničnim zgradama. Tema dopisa bili su i nadvožnjaci i podvožnjaci.
Za jedan od podvožnjaka navode da nakon njegovog puštanja u saobraćaj, motorna vozila mimo zakona prolaze tuda i ugrožavaju bezbednost pešaka i biciklista, a dešavalo se i da zakače i oštete konstrukciju i osvetljenje u podvožnjaku i "direktno utiču na bezbednost železničkog saobraćaja".
Slična je primedba i za drugi podvožnjak gde ulaze vozila viša od dozvoljene visine i nanose štetu gornjoj konstrukciji, rasveti i oznakama.
Kada je reč o jednom od mostova, Kinezi su upozorili da, ukoliko se desi saobraćajna nezgoda ili vozilo udari u konstrukciju mosta, "postoji ozbiljan uticaj na samu konstrukciju i bezbednost železničkog saobraćaja".
Izvođači predlažu da se postave oznake ograničenja visine
Osim ovoga, oni upozoravaju da se na četiri mesta duž pruge ne može zatvoriti zaštitna ograda zbog situacije na terenu odnosno činjenice da se na tim mestima na prugu nastavljaju različiti industrijski koloseci i krakovi pruga. „Ni na jednoj od pomenutih lokacija nije moguće zatvoriti zaštitnu ogradu zbog situacije na terenu, što znači da postoji opasnost od nezakonitog prolaska nezaposlenih lica i životinja čime se direktno ugrožava železnički saobraćaj“, stoji u dopisu.
Čišćenje i održavanje
Na kraju, kineski konzorcijum se vraća podvožnjacima. Konstatuju da su pušteni u saobraćaj.
"U toku eksploatacije primećeno je da se na najnižim tačkama podvožnjaka akumulira blato, koje dalje ulazi u pumpu za vodu i dovodi do toga da se pumpa ne može automatski pokrenuti. Ukoliko se podvožnjaci i pumpe za vodu ne čiste blagovremeno od nagomilanog mulja, u podvožnjacima će doći do sakupljanja vode koja može uticati na saobraćaj i bezbednost. Izvođač podseća Investitora (ili lica odgovorna za održavanje podvožnjaka) da na vreme čisti i održava odvodne kanale podvožnjaka i same crpne stanice", ističu kineske kompanije.
Uz ovaj problem dodaju i da su primetili ozbiljan prekid i rđu na spoju uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču.
"Gromobranska zaštita nije u funkciji što predstavlja ozbiljnu opasnost“, ističu Kinezi.
Podsećaju da je gromobranska zaštita stara, a da ti radovi nisu predviđeni ugovorom.
"Izvođač ovim putem moli Investitora da razjasni da li je potrebno rekonstruisati sistem uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču". navodi se.
Odricanje od odgovornosti
Kao i u slučaju zahteva za proveru stabilnosti stanične zgrade u Novom Sadu, kineske kompanije se pozivaju na obaveze iz ugovora.
"Opisani problemi, kao i mišljenja i predlozi u vezi sa njima, nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Te samim tim nisu odgovornost Izvođača. Ipak, očekujemo vaše dalje instrukcije da li je nešto potrebno menjati. Ljubazno molimo Investitora da što pre da jasan odgovor na gorepomenute probleme kako bi se adekvatne mere i promene implementirale", zaključuju kineske kompanije.
Forbes Srbija navodi da je uputio pitanje kineskom konzorcijumu radi potvrde da su uputili ovaj dopis Infrastrukturi železnice.
"Pitali smo da li im je odgovoreno i da li imaju saznanja da je investitor nešto preduzeo, ali ni na ovo pitanje nismo dobili odgovor", navodi Forbes Srbija.
Odgovor, kako kažu, nisu dobili ni na pitanja upućena portparolu Infrastrukture železnice, da li su dobili novi dopis kineskog konzorcijuma o stanju staničnih zgrada duž deonice pruge od Novog Sada do Subotice i da li su preduzete mere za rešavanje opisanih rizika.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Vučić o izveštaju ruske obaveštajne službe o "Majdanu" u Srbiji: Kontaktiraćemo ih
16.09.2025.•
0
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić zahvalio se danas ruskoj Spoljnoj obaveštajnoj službi (SVR) na "obaveštenjima" u vezi sa navodnom pripremom nasilnog preuzimanja vlasti na godišnjicu pada nadstrešnice u Novom Sadu.
U toku nova pojačana kontrola saobraćaja: Posebna pažnja na bezbednosti vozača dvotočkaša
16.09.2025.•
3
Saobraćajna policija će od utorka, 16. septembra do ponedeljka, 22. septembra pojačano kontrolisati saobraćaj.
Još predsednikovih "atentata": Vučić iskoristio ubistvo Kirka da kaže su ponovo hteli da ga likvidiraju
16.09.2025.•
0
Posle ubistva američkog konzervativnog aktiviste Čarlija Kirka, predsednik Aleksandar Vučić, gostujući na televiziji Informer, izjavio je da su "blokaderi" planirali da ga 28. septembra ubiju, isto kao i Kirka.
Dve nedelje primene nižih trgovačkih marži: Kakvi su rezultati?
16.09.2025.•
6
Prošle su dve nedelje od stupanja na snagu uredbe o ograničavanju trgovačkih marži.
Politikolog Ilić: Vlast iznurivanjem pokušava da ugasi proteste
16.09.2025.•
5
Politikolog Vujo Ilić ocenio je da vlast u Srbiji primenjuje taktiku iznurivanja kako bi pobedila i ugasila višemesečne proteste.
VIDEO: Španski novinar objavio tizer za dokumentarac o studentskim protestima u Srbiji
16.09.2025.•
1
Španski novinar Raul Galego Abelan objavio je tizer za dokumentarni film "Pumpaj: The student uprising" o protestima u Srbiji.
Pretnje silovanjem, šamaranje, šutiranje, pljuvanje - svedočenja o policijskoj brutalnosti u zgradi Vlade
16.09.2025.•
2
Pretnje silovanjem, šamaranje, šutiranje, pljuvanje, vređanje, lomljenje telefona - ovako je devet osoba do čijih svedočenja je BIRN došao opisalo ono što je doživelo u garaži zgrade Vlade posle protesta 14. avgusta.
Inicijativa "Pustite ih sve": Više od 900 osoba privedeno od pada nadstrešnice
15.09.2025.•
1
Inicijativa "Pustite ih sve" saopštila je da je najmanje 920 osoba privedeno od 1. novembra 2024. godine.
Macut na obeležavanju Dana srpskog jedinstva: Srbija će probleme rešavati institucionalno
15.09.2025.•
9
Premijer Đuro Macut rekao je, na obeležavanju Dana srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave da je Srbija snažna, narodna i demokratska zemlja koja će rešavati unutrašnje probleme institucionalnim putem.
Ruska obaveštajna služba optužuje EU i lokalne medije za pripremanje "Majdana" u Srbiji, usledile reakcije
15.09.2025.•
39
Spoljna obaveštajna služba Rusije optužila je EU da stoji iza protesta u Srbiji i da im je u fokusu "ispiranje mozga" mladih putem medija finansiranih iz Brisela.
Kolima ubio čoveka čijem ocu je prethodno zapalio kuću
15.09.2025.•
0
MUP je saopštio da je uhapšen S.P. (37) koji se sumnjiči da je danas kolima usmrtio četrdesetpetogodišnjeg muškarca.
Ministru Milićeviću pozlilo u Solunu, prevezen u bolnicu
15.09.2025.•
2
Ministru bez portfelja Đorđu Milićeviću večeras je pozlilo u Solunu nakon čega je prevezen u bolnicu, javljaju mediji.
Predsedavajuća OEBS-a: Sa zabrinutošću smo pratili izveštaje o incidentima na protestima u Srbiji
15.09.2025.•
6
Predsedavajuća OEBS i ministarka spoljnih poslova Finske Elina Valtonen izjavila je danas u Beogradu da je OEBS sa zabinutošću pratila nedavne izveštaje o incidentima tokom demonstracija u Srbiji.
Kamioni na Batrovcima čekaju četiri sata
15.09.2025.•
0
Teretna vozila na graničnom prelazu Batrovci ka Hrvatskoj čekaju oko četiri sata na izlazu iz Srbije.
SSP: Policija u Gadžinom Hanu upala u stan čoveka koji je na prozor stavio transparent protiv Vučića
15.09.2025.•
6
Poslanica Stranke slobode i pravde (SSP) Jelena Milošević izjavila je da je "jednom stanovniku Gadžinog Hana policija danas upala u stan jer je na prozor okačio transparent Vučićevih lažnih obećanja".
Građanske inicijative: Opasan predlog izmena Krivičnog zakonika, svaka blokada puta bila bi krivično delo
15.09.2025.•
16
Građanske inicijative upozorile su na, kako ističu, opasan predlog izmene Krivičnog zakonika kojom režim pokušava da kriminalizuje proteste.
Forum sudija Srbije: Visoki savet sudstva da reaguje na napade na sudije
15.09.2025.•
2
Nevladino strukovno udruženje Forum sudija Srbije pozvalo je Visoki savet sudstva (VSS) da se "dodatno posveti očuvanju slobode izražavanja sudija", navodeći da je do sad pokazao pasivnost.
Narodna stranka predala Skupštini 32.000 potpisa za smenu Zagorke Dolovac
15.09.2025.•
10
Predsednik Narodne stranke Vladimir Gajić predao je danas Skupštini Srbije inicijativu za utvrđivanje odgovornosti vrhovnog javnog tužioca Zagorke Dolovac za "nefunkcionisanje javnotužilačkog sistema".
MUP upozorio: Mrežama kruži video-snimak u kom je zloupotrebljen lik bivšeg komandanta SAJ-a
15.09.2025.•
4
Ministarstvo unutrašnjih poslova saopštilo je da se na društvenim mrežama pojavio video-snimak u kojem je zloupotrebljen lik dugogodišnjeg komandanta Specijalne antiterorističke jedinice (SAJ) Spasoja Vulevića.
Komentari 39
Zile
Sanja
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar