Problemi koje su Kinezi uočili na stanicama do Subotice: Nadstrešnica u Vrbasu može pući ili pasti
Kineski konzorcijum CRIC i CCCC uputio je još jedan dopis investitoru, finansijeru i nadzoru u kojem se detaljno opisuju "postojeći bezbednosni rizici i problemi na deonici pruge Novi Sad - Subotica".
Foto: 021.rs
I taj dopis su na iste adrese uputili samo dan nakon što su prethodno sastavili dopis za investitora, finansijera i nadzor nad rekonstrukcijom pruge od Novog Sada do Subotice, a koji je nedavno objavio Forbes Srbija.
Ovaj magazin je imao uvid i u novi dopis a u njemu su, kako navode, evidentirani problemi na nekoliko staničnih zgrada kao i na drugim objektima na tim stanicama.
Predviđeni period upotrebe odavno prošao
Kinezi na početku ističu da su radove na stanicama u Bačkoj Topoli, Žedniku, Naumovićevu i Subotici izveli u skladu sa odobrenim projektima za izvođenje.
"Na osnovu Idejnog projekta i Projektnog zadatka, glavna konstrukcija gorenavedenih staničnih zgrada i pojedini delovi objekata su stari i nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Postojeće stanične zgrade su davno projektovane i njihov predviđeni period upotrebe je odavno prošao, a prilikom inspekcija na terenu Izvođač radova je primetio da postoje i određeni bezbednosni rizici zbog zastarelih delova objekata, te ovim putem podeća Investitora da obrati pažnju na sledeće", stoji u dopisu i detaljnije, stanicu po stanicu. opisuje uočene probleme.
Bačka Topola: "Suočavamo se s ozbiljnim problemima"
Kineske kompanije podsećaju da je stanica u ovom mestu napravljena krajem XIX veka. Podsećaju da je ugovorom bilo predviđeno da se radi renoviranje i sanacija poda u prizemlju, stolarije, zidova, plafona i parcijalna rekonstrukcija tavanice iznad prvog sprata „što je prošlo tehnički prijem“.
"Stare su fasada stanične zgrade, podovi u prostorijama 1-4 na prvom spratu, trenutno je oštećen plafon na severnoj strani na prvom spratu, ozbiljno su oštećene drvene stepenice na prvom spratu, i svi radovi u vezi sa pomenutim oštećenjima nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom, a ukoliko se popravke ne izvrše, suočavamo se sa ozbiljnim problemima“, upozorio je kineski konzorcijum.
Izvođač radova predlaže da se izvrši sanacija i rekonstrukcija oštećenih delova objekata.
Žednik: "Jako su stare konstrukcija i instalacije"
Za stanicu u Žedniku, izvođači navode da su u skladu s ugovorom završeni radovi na krečenju i uređenju fasade stanične zgrade, koja je prošla tehnički prijem.
"Jako su stare glavna konstrukcija stanične zgrade i unutrašnje instalacije, delovi unutrašnjih zidova su otpali, u pojedinim zidovima ima i pukotina, a sanacija ovih oštećenja nije bila predviđena komercijalnim ugovorom. Imajući u vidu da postoje bezbednosni rizici, Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost", navodi se u dopisu.
Naumovićevo: "Konstrukcija je prilično stara"
Stanična zgrada u Naumovićevu izgrađena je 1910. navode kineski izvođači.
"Sama konstrukcija je prilično stara i predlog Investitoru je da unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, kako bi se ustanovilo da je sama konstrukcija zgrade bezbedna za dalju upotrebu", navodi se u oceni objekta.
Subotica: "Postoje slabe tačke na spoju nadstrešnice i zidova"
Stanica u Subotici takođe je jedna od najstarijih. Izgrađena je 1882. stoji u dopisu.
"Konstrukcija i fasada su stari, kao i same krovne grede, dok u unutrašnjosti na zidovima postoje cigle koje su nove dodate i one koje su od ranije. Na peronu 1 u Subotici je čelična konstrukcija nadstrešnice povezana sa postojećim zidovima, i pored izdržljivosti i pouzdanosti nove konstrukcije, i dalje postoje slabe tačke na tom spoju. Izvođač predlaže da Investitor unajmi stručno lice koje će sprovesti ispitivanje i procene postojećih objekata, njihovu mogućnost upotrebe i izdržljivost. Istovremeno je neophodno redovno održavati i voditi računa o spoju pomenute čelične grede konstrukcije nadstrešnice sa postojećim zidovima", piše za stanicu na severu Bačke.
Nadstrešnica u Vrbasu: "Može pući i/ili pasti"
Kineski izvođači osvrću se i na pitanje nadstrešnice na stanici Vrbas Nova.
"Nadstrešnica iznad dvoja bočnih vrata u prizemlju stanice Vrbas Nova i nadstrešnica iznad ulaznih vrata u kancelarije na nivou perona izrađene su od kaljenog stakla, postavljene iznad ulaza, a širina dvoslojnog kaljenog stakla je 1,2 metra. Ovakva vrsta stakla, ukoliko je izložena udarima, pritisku od padanja teških predmeta ili se vremenom istroše i oštete ankeri, može pući i/ili pasti i na taj način povrediti ljude u blizini. Izvođač radova je montirao staklo u skladu sa projektnom dokumentacijom, a kako bi se izbegla opasnost, predlaže da se ispod stakla dodaju aluminijumski nosači kako bi sama konstrukcija nadstrešnice bila stabilnija", navode kineske kompanije koje su uz dopis priložile i slike ove dve nadstešnice.
Kada je reč o ovoj stanici, Kinezi su predložili i da se predviđena staklena ograda na prvom spratu stanice u Vrbasu zameni čeličnom - zbog bezbednosti.
Ostali rizici: Podvožnjaci, mostovi …
Kineski konzorcijum nije ukazao samo na probleme i rizike na staničnim zgradama. Tema dopisa bili su i nadvožnjaci i podvožnjaci.
Za jedan od podvožnjaka navode da nakon njegovog puštanja u saobraćaj, motorna vozila mimo zakona prolaze tuda i ugrožavaju bezbednost pešaka i biciklista, a dešavalo se i da zakače i oštete konstrukciju i osvetljenje u podvožnjaku i "direktno utiču na bezbednost železničkog saobraćaja".
Slična je primedba i za drugi podvožnjak gde ulaze vozila viša od dozvoljene visine i nanose štetu gornjoj konstrukciji, rasveti i oznakama.
Kada je reč o jednom od mostova, Kinezi su upozorili da, ukoliko se desi saobraćajna nezgoda ili vozilo udari u konstrukciju mosta, "postoji ozbiljan uticaj na samu konstrukciju i bezbednost železničkog saobraćaja".
Izvođači predlažu da se postave oznake ograničenja visine
Osim ovoga, oni upozoravaju da se na četiri mesta duž pruge ne može zatvoriti zaštitna ograda zbog situacije na terenu odnosno činjenice da se na tim mestima na prugu nastavljaju različiti industrijski koloseci i krakovi pruga. „Ni na jednoj od pomenutih lokacija nije moguće zatvoriti zaštitnu ogradu zbog situacije na terenu, što znači da postoji opasnost od nezakonitog prolaska nezaposlenih lica i životinja čime se direktno ugrožava železnički saobraćaj“, stoji u dopisu.
Čišćenje i održavanje
Na kraju, kineski konzorcijum se vraća podvožnjacima. Konstatuju da su pušteni u saobraćaj.
"U toku eksploatacije primećeno je da se na najnižim tačkama podvožnjaka akumulira blato, koje dalje ulazi u pumpu za vodu i dovodi do toga da se pumpa ne može automatski pokrenuti. Ukoliko se podvožnjaci i pumpe za vodu ne čiste blagovremeno od nagomilanog mulja, u podvožnjacima će doći do sakupljanja vode koja može uticati na saobraćaj i bezbednost. Izvođač podseća Investitora (ili lica odgovorna za održavanje podvožnjaka) da na vreme čisti i održava odvodne kanale podvožnjaka i same crpne stanice", ističu kineske kompanije.
Uz ovaj problem dodaju i da su primetili ozbiljan prekid i rđu na spoju uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču.
"Gromobranska zaštita nije u funkciji što predstavlja ozbiljnu opasnost“, ističu Kinezi.
Podsećaju da je gromobranska zaštita stara, a da ti radovi nisu predviđeni ugovorom.
"Izvođač ovim putem moli Investitora da razjasni da li je potrebno rekonstruisati sistem uzemljenja gromobranske zaštite na staničnoj zgradi u Kisaču". navodi se.
Odricanje od odgovornosti
Kao i u slučaju zahteva za proveru stabilnosti stanične zgrade u Novom Sadu, kineske kompanije se pozivaju na obaveze iz ugovora.
"Opisani problemi, kao i mišljenja i predlozi u vezi sa njima, nisu obuhvaćeni komercijalnim ugovorom. Te samim tim nisu odgovornost Izvođača. Ipak, očekujemo vaše dalje instrukcije da li je nešto potrebno menjati. Ljubazno molimo Investitora da što pre da jasan odgovor na gorepomenute probleme kako bi se adekvatne mere i promene implementirale", zaključuju kineske kompanije.
Forbes Srbija navodi da je uputio pitanje kineskom konzorcijumu radi potvrde da su uputili ovaj dopis Infrastrukturi železnice.
"Pitali smo da li im je odgovoreno i da li imaju saznanja da je investitor nešto preduzeo, ali ni na ovo pitanje nismo dobili odgovor", navodi Forbes Srbija.
Odgovor, kako kažu, nisu dobili ni na pitanja upućena portparolu Infrastrukture železnice, da li su dobili novi dopis kineskog konzorcijuma o stanju staničnih zgrada duž deonice pruge od Novog Sada do Subotice i da li su preduzete mere za rešavanje opisanih rizika.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Beograđani održali 16 minuta tišine: Na više lokacija za one koji nisu otišli u Novi Sad
01.11.2025.•
0
Beograđani koji nisu mogli da danas odu u Novi Sad održali su 16 minuta tišine na Trgu republike.
Vozio 160 kilometara na čas: Uhapšen pijani vozač bez dozvole
01.11.2025.•
0
Policija je u Zemunu isključila iz saobraćaja vozača (55) koji je upravljao automobilom brzinom od 159,6 kilometara na čas.
Tadić: Licemerno izvinjenje Vučića, režim će već sutra nastaviti sa propagandom
01.11.2025.•
2
Bivši predsednik Srbije Boris Tadić ocenio je kao "licemerno" sinoćno izvinjenje sadašnjeg predsednika Aleksandra Vučića studentima i građanima koji su protiv vlasti.
Nova osnovica za utvrđivanje novčane socijalne pomoći iznosi 12.266 dinara
01.11.2025.•
1
Novi nominalni iznos novčane socijalne pomoći za pojedinca odnosno nosioca prava u porodici iznosi 12.266 dinara, objavljeno je u Službenom glasniku.
Bursać: SNS nepovratno izgubila deo rejtinga, zato ni ne raspisuje izbore
01.11.2025.•
12
Viši naučni saradnik u Institutu za filozofiju i društvenu teoriju Dejan Bursać ocenio je da je SNS nepovratno izgubila deo svog rejtinga.
Od danas obavezne zimske gume - ako na putu ima snega, leda ili poledice
01.11.2025.•
1
U Srbiji su od danas, 1. novembra do 1. aprila na vozilima obavezne zimske gume na sva četiri točka, ako na putu ima snega, leda ili poledice.
Vučić na listi "predatora slobode medija" Reportera bez granica
01.11.2025.•
1
Reporteri bez granica (RSF) objavili su listu 34 "predatora slobode medija" koji su 2025. godine napadali novinare i pravo na informisanje među kojima je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Uskoro pokretanje sajta na kom će moći da se prati kretanje cena u trgovinama
01.11.2025.•
4
Ministarka unutrašnje i spoljne trgovine Jagoda Lazarević najavila je da će uskoro svim građanima biti dostupna platforma preko koje će moći u svakom trenutku da prate kretanje cena u trgovinama.
Poljski mediji: EU mora da prestane da tapše Vučića po ramenu
01.11.2025.•
2
Evropa mora da izvuče pouke iz fatalne politike tapšanja po ramenu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i naivne vere da je on garant stabilnosti na Balkanu.
Nakon što su osobe u fantomkama razlupale autobuse: Čačani se organizovali - automobilima u Novi Sad
01.11.2025.•
3
Jutros su Čačani krenuli u velikoj koloni svojim automobilima na komemorativni skup u Novom Sadu.
Latinović: Srbija nazaduje u evrointegracijama
01.11.2025.•
2
Srbija nazaduje od svih zemalja regiona u dinamici procesa pristupanja EU i to je ključna poruka koje je rezimirana od strane zvaničnika Evropske unije.
Veliki broj izlagača na Sajmu knjiga danas neće raditi zbog godišnjice pada nadstrešnice
01.11.2025.•
2
Veliki broj izlagača na 68. Međunarodnom beogradskom sajmu knjiga najavio je da danas neće raditi zbog godišnjice pada nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, kada je poginulo 16 osoba.
Ruski plaćenici preko Telegrama regrutuju dobrovoljce iz Srbije i BiH za rat u Ukrajini
01.11.2025.•
7
Ruski plaćenici sa dugogodišnjim iskustvom na ratištima preko privatnih grupa na aplikaciji Telegram regrutuju nove dobrovoljce iz Srbije i Bosne i Hercegovine.
U toku anketiranje građana Srbije o njihovom zdravlju: Ovo su neka od pitanja koja anketari postavljaju
01.11.2025.•
3
Republički zavod za statistiku (RZS), u saradnji sa Institutom za javno zdravlje Srbije i Ministarstvom zdravlja, 1. oktobra počeo je realizaciju istraživanja zdravlja stanovništva Srbije 2025.
Dan žalosti u Srbiji
01.11.2025.•
12
Danas, 1. novembra, u Srbiji je Dan žalosti povodom godišnjice pogibije 16 građana u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novim Sadu.
Maskirani napadači polupali autobuse kojim su Čačani planirali da dođu u Novi Sad
31.10.2025.•
14
Maskirani napadači polupali su stakla na autobusima privatnog prevoznika koji je trebalo da prevoze Čačane sutra u Novi Sad na komemorativni skup.
Poslanik SNS počeo štrajk glađu: Nije zadovoljan radom tužilaštva u slučaju pada nadstrešnice
31.10.2025.•
11
Poslanik Srpske napredne stranke (SNS) Uglješa Mrdić rekao je večeras da počinje štrajk glađu jer nije zadovoljan postupanjem tužilaštva u ispitivanju odgovornosti za pad nadstrešnice novosadske Železničke stanice.
Željko Mitrović proglašen krivim po tužbi Sava Manojlovića
31.10.2025.•
4
Pokret Kreni-promeni je saopštio da je u krivičnom postupku koji je Savo Manojlović pokrenuo protiv vlasnika Pinka Željka Mitrovića jer ga je vređao sud doneo prvostepenu presudu kojom je Mitrović oglašen krivim.
DNEVNI KVIZ: Deset pitanja - nije tako teško
31.10.2025.•
6
Još jedan 021.rs dnevni kviz je tu za vas.
Preminula nekadašnja gradonačelnica Beograda Slobodanka Gruden
31.10.2025.•
1
Prva žena na funkciji gradonačelnika Beograda Slobodanka Gruden preminula je u 85. godini, preneo je RTS.
Komentari 39
Zile
Sanja
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar