Kako piše
eKapija, tako stoji u predlogu zakona o zaduživanju Republike Srbije kod ove banke.
Kako se pojašnjava u predlogu zakona, zaduživanje se vrši na osnovu Ugovora o dugoročnom investicionom kreditu između ove banke i Republike Srbije koji je potpisan 9. maja ove godine.
Ugovorom o dugoročnom investicionom kreditu predviđeno je da Vlada koju predstavlja Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao finansijera (korisnik kredita), Koridora Srbije,kao investitora i China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group, Ltd. of Snandong Hi-Speed Group Co. Ltd Shandong Hi-Speed Group Mansion, kao izvođača radova, u skladu sa Ugovorom o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji ovog autoputa budu zaduženi su za sprovođenje i implementaciju projekta.
Ugovor predviđa tromesečnu otplatu zajma - 5. januara, 5. aprila, 5. jula i 5. oktobra svake godine, kao i rok dospeća od 11 godina, uključujući period počeka od četiri godine, uz otplatu glavnice u jednakim tromesečnim ratama. Predviđena je i naknada za obradu zahteva i realizaciju kredita koja će biti 0,30 odsto na ukupan iznos zajma i plaćaće se jednokratno. Naknada na nepovučena sredstva iznosiće 0,30 odsto na godišnjem nivou, a kamatna stopa biće tromesečni BELIBOR + fiksna marža od 2,50 odsto godišnje.
Kako je naglašeno, sredstva zajma se mogu povlačiti tri godine od datuma stupanja na snagu ugovora, a rok raspoloživosti banka može eksplicitno produžiti, u pismenoj formi na osnovu prethodnog dostavljenog pismenog zahteva.
Predviđena je i mogućnost prevremene otplate zajma, ukoliko se proceni da je to povoljnije sa stanovišta upravljanja javnim dugom, uz plaćanje svih dospelih obaveza po osnovu kamate i drugih troškova banke. Naknada za prevremenu otplatu iznosiće 1,50 odsto od iznosa kredita koji se prevremeno otplaćuje.
Okvirni komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad potpisan je 10. novembra 2023. godine.
Korisnik kredita će, kako se navodi u predlogu zakona, kredit koristiti samo u svrhu finansiranja faze 1 projekta koja obuhvata deo Deonice 1 Beograd – Zrenjanin, i to:
- Poddeonice 1, deo radova na delu od km 0+000 do km 7+100 (gde su izuzeti: asflaterski radovi i gornji stroj, saobraćajna signalizacija, javna rasveta, TK instalacije, uređenje terena i zidovi zaštite od buke, obaloutvrde na mostovima, mostovska kanalizacija)
- Poddeonice 4, deo radova na delu od km 52+000 do km 67+662.46 (gde su izuzeti: most preko Begeja, kompletni radovi na petlji Ečka, radovi na kolovoznoj konstrukciji, saobraćajna signalizacija, javna rasveta, TK instalacije, uređenje terena, zidovi zaštite od buke, obaloutvrde na mostovima),
- priprema planske i projektne dokumentacije (Idejno rešenje i Idejni projekat) za ukupan obim radova koji je definisan Okvirnim komercijalnim ugovorom.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 8
Dejan
dacic
vidi se sa meseca da eko tajger raste brzo
za koju godinu veci od kineskog zida
car i njegove sluge znaju da trose i uzivaju dok je vlast njihova
samo dokle vise
Aleksandar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar