U Srbiji jedva da iko kupuje električna vozila, benzinci i dalje znatno prednjače - dva razloga za to

Generalni sekretar srpske Asocijacije uvoznih vozila Boris Ćorović izjavio je da se u Srbiji kada je reč o novim automobilima najviše prodaju benzinci, a da je kupovina električnih automobila ispod jedan odsto.
U Srbiji jedva da iko kupuje električna vozila, benzinci i dalje znatno prednjače - dva razloga za to
Foto: Pixabay
"Benzinci su najprodavaniji, kada pričamo o novim automobilima, zatim slede hibridi, dizel i posle toga i električni automobili koji su, nažalost, kod nas čak nešto malo ispod jedan odsto", rekao je Ćorović za Tanjug.
Ocenio je da u Srbiji ljudi još nisu dovoljno svesni koliko su elekrični automobili korisni, ali je istakao i da je problem nedovoljno razvijena infrastruktura za njihovo punjenje.
 
"Kod nas imamo određeni broj javnih punjača, ali to nije na nekom zadovoljavajućem nivou kako je, na primer, u Evropi", rekao je Ćorović. 
Naglasio je da je održavanje električnih vozila višestruko jeftinije, ali da je njihova kupovina skuplja.
 
Ipak, podsetio je da u Srbiji od 2020. godine postoje subvencije, odnosno da država daje 5.000 evra kupcu električnog automobila.
Naveo je da ko bude hteo da kupi nov automobil, u Srbiji od 2035. godine neće više moći da kupi benzin i dizel, podsećajući da je EU definisala 2035. godinu kao godinu kada prestaje proizvodnja motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
 
Prema njegovim rečima, prelazak na potpunu elektrifikaciju se neće desiti preko noći i ne tako brzo.
 
Ćorović je naglasio i da Srbija mora svoju infrastrukturu da prilagodi elekričnim automobilima, između ostalog i zbog predstojeće izložbe Ekspo 2027. godine ali i zbog toga što je Srbija transportna država, te mora da omogući putnicima da napune vozila.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • River

    12.07.2025 22:56
    Ovde je nekom prosečnom vozaču potreban auto sa kojim može da se vozi po gradu ali i sa kojim može da otputuje sa jednog kraja Srbije na drugi kao i da ode do Grčke, Bosne, Mađarske, Slovenije ili do Beča bez da mora da planira rutu i brine o tome gde, koliko i kakvih punjača ima i koliko vremena treba da izvdoji za punjenje vozila.
    Jednostavno, klasična vozila za naše uslove i navike još uvek imaju daleko veću autonomiju i upotrebljivost. Tu je i finansijski problem. U zemlji gde većina vozača može sebi da priušti polovno vozilo od 3-4000 evra je potpuno besmisleno očekivati da će neko da troši poprilično nerealne iznose na novo EV.
  • predrag

    12.07.2025 09:23
    Nije to neka mudrost zbog cega je tako:
    Radim u drz.firmi ozbiljan pos'o za sve vas, a jedva sam uzeo punta za 2ooo.
    I jos nam uzimaju od plata za razne subvencije: od el.auta za gospodu ..do dzipova za nove firme -daju im za start-ap, a oni kupuju dzipove od nasih plata- koji ionako radimo zabadava.

    A sta bi radila ozbiljna drzava (Titova, Sijeva ..):
    Ugovorili bi licencu ne-najmodernijeg auta manje klase (jer smo zadnji u Evropi po BND/po glavi) ili uvoz polovnjaka SAMO od one drzave koja ce od nas uvesti nase proizvode: krompir...sta god

    Ovako ostaje drzavna i narodna prostitucija ..
  • .

    10.07.2025 18:36
    .
    ili da ljudi sa ovim platama nemogu da priušte kupovinu el vozila

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija