Godišnji gubici od saobraćajnih nesreća u Srbiji veći od četiri milijarde evra

Proteklih godina u bezbednost saobraćaja u Srbiji uloženi su milioni evra - u bolje puteve, signalizaciju, video nadzor...
Godišnji gubici od saobraćajnih nesreća u Srbiji veći od četiri milijarde evra
Foto: 021.rs
Vlada Srbije je 2023. godine donela i Strategiju bezbednosti saobraćaja i Akcioni plan za njeno sprovođenje do 2030. da bi se ova oblast dovela u red, ali rezultati su blago rečeno - poražavajući, piše Biznis.rs.
 
Prema preliminarnom izveštaju Evropske komisije, naša zemlja zauzela je neslavno prvo mesto po broju poginulih u saobraćajnim nesrećama u 2024. godini - život je izgubilo ukupno 514 osoba, odnosno 78 osoba na milion stanovnika.
Nakon nedavne nesreće na Novom Beogradu, kada je vozač prošavši kroz crveno svetlo na raskrsnici usmrtio tročlanu porodicu, oglasila se i Agencija za bezbednost saobraćaja sa podatkom da je od početka ove godine na putevima u Srbiji poginulo 390 osoba, dok je povređenih u udesima bilo čak 15.320.
 
Očigledno je stanje u saobraćaju na srpskim ulicama sve gore, a kako rastu nesreće sa smrtnim ishodom, tako rastu i troškovi.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Biznis.rs da je odgovor na pitanje - šta treba da uradimo da bismo imali bezbednije puteve i učesnike u saobraćaju, dat baš u Strategiji bezbednosti saobraćaja.
 
"Akcioni plan sadrži 248 mera koje imaju za cilj da se do 2030. godine prepolovi broj poginulih u saobraćajnim nesrećama i da Srbija bude u deset najbezbednijih država u Evropi. Sve mere navedene u tom dokumentu utiču na poboljšanje uslova u saobraćaju i bezbednost - neke su komplikovanije, neke su jednostavnije, ali one zajedno treba da unaprede sistem i daju ozbiljne rezultate. S obzirom na to da tih pomaka nema, nema ni rezultata, tačnije - krećemo se unazad", ističe sagovornik biznis portala.
 
Okanović dodaje da je Srbija 2014. godine takođe bila među najnebezbednijim državama Evrope u saobraćaju, ali su gore od nje bile Letonija, Litvanija, Rumunija, Bugarska i Poljska.
 
"Sada smo došli do toga da su svi bolji od nas i da je broj poginulih veći nego te godine. Tada je bilo 75 stradalih na milion stanovnika, a sada je 78", kaže Okanović.
 
Godišnji gubici u Srbiji od saobraćajnih nezgoda i nesreća iznose 4,1 milijardu evra, procenili su ljudi iz struke u Strategiji.
 
"Pritom je primenjena blaža metoda, a po metodologiji Evropske unije ta brojka bi bila veća. U troškove ne spada samo lečenje povređenih ili osiguranje u slučaju smrti, već se računa i ulaganje države kroz obrazovanje, zatim kvalifikacije povređenog ili preminulog, svaki izgubljen život u saobraćajnoj nesreći je ogroman gubitak za društvo, državni i zdravstveni fond. Samo štete koje naplaćuju osguravajuća društva godišnje iznose oko 200 miliona evra. Privreda značajno trpi zbog saobraćajnih nezgoda - na primer, ako kamion neke kompanije ima lakšu saobraćajku i zbog toga nije u upotrebi 20 dana, sledi gubitak za kompaniju", objašnjava direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Rešenje za katastrofalnu situaciju na putevima u Srbiji postoji - Okanović je jasan, i kaže da je to primena Strategije bezbednosti saobraćaja.
 
"Međutim, problem je što bi onda neko trebalo da odgovara kada se desi nesreća, a niko od nadležnih iz ove oblasti ne podnosi ostavke u tom slučaju. Sve dok se beži od odgovornosti situacija se neće popraviti. S obzirom na sve što se dešava, trebalo bi da budemo srećni ako do 2030. Srbija ne bude u deset najnebezbednijih država što se tiče saobraćaja", kaže ovaj sagovornik.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Pokušajte ponovo

    09.11.2025 13:51
    /
    @Svinjac na drumu
    problem ste bas vi.
    punto polovnjak od 20g kosta preko 1.000e.

    sve druge marke su jos skuplje i preko tog godista.

    500,1000 ili 2000,nebitno,pdv na novu Dačiju je veći od toga. Ljudi koji nemaju za održavanje auta ne trebaju da voze.
  • /

    09.11.2025 12:02
    /
    @Svinjac na drumu
    problem ste bas vi.
    punto polovnjak od 20g kosta preko 1.000e.

    sve druge marke su jos skuplje i preko tog godista.

  • Labud

    09.11.2025 10:29
    Sve ove godine, Agencija i Država su samo smišljale načine kako da uzmu pare od građana (ponovno atestiranje gasa, pojasevi, izmene u saobraćajnim, suludi zahtevi tehničkuh....). Zato i gineno na putevima kao zečevi

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija