Proveravaće se bezbednost stanice, ali samo jednog dela: Ulaz preko drugog krila od septembra?
"Infrastruktura železnice Srbije" odabrala je firmu koja će proveravati stabilnost Železničke stanice u Novom Sadu, ali samo onog dela koji se nije urušio.
Foto: 021.rs
Naime, kako se vidi na Portalu javnih nabavki, objavljena je odluka o dodeli ugovora za izradu Elaborata o oceni stanja konstrukcije za krilo A i krilo D.
Ovaj posao dobio je konzorcijum ponuđača koji predvodi Institut za ispitivanje, procenu stanja i sanaciju konstrukcija iz Novog Sada. Grupu koja će analizirati stabilnost dela zgrade čine i Axis građevinski biro iz Sremske Kamenice i Geomehanika iz Beograda.
Ukupno će za svoju procenu dobiti 17,5 miliona dinara.
Inače ukupna procenjena vrednost za analizu stabilnosti cele zgrade, odnosno i krila B i krila C, je 30 miliona dinara. Partija koja bi podrazumevala procenu stanja krila C i krila B u kom se nalazila i nadstrešnica bila je procenjena na 12 miliona.
"Infrastruktura" je zbog hitnosti skratila rok za podnošenje ponuda na 15 dana.
"Republički građevinski inspektor je iz razloga neophodnosti preduzimanja hitnih mera radi otklanjanja neposredne opasnosti po bezbednost objekta, naložio proveru statičke stabilnosti stanične zgrade, te je u najkraćem mogućem roku neophodno izraditi Elaborat o proveri statističke stabilnosti objekta, čime bi se stekli uslovi za puštanje u eksploataciju brze pruge Novi Sad - Subotica - državna granica", piše u objavljenoj tenderskoj dokumentaciji.
Konzorcijum koji se javio za ovaj posao inače je bio jedini ponuđač, ali nije bio spreman da se posveti i poslu provere krila čiji deo se urušio, već se prijavio samo za partiju koja podrazumeva druga dva krila stanice. Proveru druga dva krila trebalo bi da završi u roku ne dužem od 60 dana od dana uvođenja u posao.
Ulaz preko nekog drugog krila od praznika na molbu predsednika?
Inače, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je ranije da bi putnički saobraćaj od Novog Sada do Subotice mogao da bude uspostavljen do 15. septembra.
Ranije je najavljeno da postoji mogućnost da bi do perona moglo da se ulazi preko krila C, ukoliko u okviru predviđenog roka Elaborat bude završen.
U međuvremenu su se čule brojne zvanične i nezvanične izjave o alternativnim pristupima peronima.
Vučić je tada apelovao i na nadležne da "sve završe na vreme".
Ovo je inače četvrti pokušaj da se proveri stabilnost stanice, a očigledno će procena dela u kom se nalazila nadstrešnica sačekati bar još jedan tender dok se ne pronađe neko ko je stručan i spreman da se u ovaj poduhvat upusti.
Ovo je takođe bio i prvi put da je nabavka podeljena u dve partije, tako da se ostavlja mogućnost da se proveravaju samo dva krila zgrade.
Posao koji niko ne želi - kako su traženi stručnjaci za proveru?
Prvi pregovarački postupak pokrenut je 27. novembra, a obustavljen 10. decembra. "Infrastruktura železnice Srbije" pokrenulo je novi postupak 17. decembra.
Kako se navodi u dokumentaciji koju je tada objavilo javno preduzeće, pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva sproveden je zbog izuzetne hitnosti "prouzrokovane događajima koje naručilac nije mogao da predvidi".
"Dana 1. novembra 2024. godine došlo je do urušavanja dela objekta, odnosno dela betonske konstrukcije na južnoj fasadi krila B koji je imao i funkciju nadstrešnice, prilikom čega je život tragično izgubilo 15 osoba, a dve osobe su zadobile teške telesne povrede", objašnjava se u odluci.
Kako se navodi u dokumentu, republički građevinski inspektor Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, zbog rušenja dela objekta, "uz činjenicu da postoji osnovana sumnja da je ugrožena konstruktivna bezbednost preostalog dela objekta, koji predstavlja neposrednu opasnost za bezbednost ljudi, saobraćaja i životne sredine doneo je rešenje o zatvaranju gradililšta na kom se izvode radovi na rekonstrukciji, adaptaciji i dogradnji stanične zgrade u Novom Sadu".
Po izvršenom vanrednom inspekcijskom nadzoru od 8. novembra, republički građevinski inspektor je naložio proveru statičke stabilnosti objekta.
"Proveru stabilnosti bi izvršilo pravno lice koje poseduje rešenje o ispunjenosti uslova za projektovanje za tu vrstu objekta, a koje nije učestvovalo u izradi tehničke dokumentacije i tehničke kontrole projekta za građevinsku dozvolu, kao ni na izvođenju radova, odnosno vršenju stručnog nadzora na izgradnji predmetnog objekta", pojašnjeno je u dokumentu objavljenom na Portalu javnih nabavki.
"Infrastruktura železnice Srbije" dalje navodi da je, imajući u vidu da je ugrožena konstruktivna bezbednost preostalog dela objekta, te da ista predstavlja neposrednu opasnost po bezbednost, odlučeno da se sprovede pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva.
Nakon što je prvi poziv propao, FTN se ipak krajem januara javio na drugi i to zajedno sa Institutom za ispitivanje materijala.
Inače, "Infrastruktura" je ponude dostavila, po drugi put, FTN-u i firmi "Mašinoprojekt" iz Beograda. Konkursna dokumentacija kasnije je, na zahtev ponuđača, upućena i Građevinskom fakultetu u Beogradu.
Jedino je Fakultet tehničkih nauka dostavio ponudu po upućenom pozivu na vreme.
Ipak, kako je objavio Forbes Srbija, stručnjaci Fakulteta tehničkih nauka kojem je poveren posao provere stabilnosti zgrade nisu do maja dozvolu da uđu u zgradu i obave posao.
Ovu informaciju obelodanio je veštak Andrija Rašeta sa FTN-a, u novom ispitivanju pred višim javnim tužiocem u Novom Sadu i braniocima 13 optuženih. Novo ispitivanje održano je 29. aprila jer je Viši sud tražio da se dopuni optužnica.
Prema dokumentu sa ispitivanja u koji je Forbes Srbija imao uvid, vidi se da je jedan od branilaca pitao veštake da li je neko od njih, nakon izrade veštačenja, ušao u poslovni odnos sa Infrastrukturom železnice Srbije.
Profesor Andrija Rašeta odgovorio je da je fakultet sklopio ugovor o proceni stanja stanične zgrade, a ne oni kao fizička lica.
"Dakle, niko od stručnih lica koja su učestvovala u izradi nalaza i mišljenja se u međuvremenu nije zaposlio u IŽS niti je ušao u poslovni odnos lično sa Infrastrukturom železnice Srbije", rekao je Rašeta.
Rašeta je rekao i da "izvršenje posla još nije započeto, jer nemamo odobrenje pristupa objektu niti rada na objektu Železničke stanice u Novom Sadu". Profesor je naveo i da se FTN obraćao dopisima "Infrastrukturi" kako bi dobio odobrenje pristupa objektu.
"Rušenje, rekonstrukcija ili delimično korišćenje" - šta su pričali zvaničnici?
Ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević rekla je krajem maja koje su opcije za Železničku stanicu u Novom Sadu - rušenje, rekonstrukcija ili delimično korišćenje.
O tome šta treba uraditi sa staničnom zgradom govorio je i aktuelni gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin. On je naveo da je ideja da se objekat Železničke stanice u Novom Sadu ogradi, a da putnici izlaze na srednji i na kranji peron.
Predsednik Srpske napredne stranke i savetnik predsednika Srbije, koji je bio premijer u vreme pada nadstrešnice, Miloš Vučević izjavio je da treba razmišljati o tome da se otvori železničko stajalište u Novom Sadu, dok se ne utvrdi statika Železničke stanice.
"Treba razgovarati i razmišljati o tome da se koristi stajalište, jer ima ulaz C, koji omogućava da se uđe na perone. Mora Novi Sad opet da krene da prima putnike. Moramo da vratimo voz u Novi Sad, mora da ide dalje ka Subotici i Budimpešti", rekao je Vučević.
Poslednji se oglasio Aleksandar Vučić koji je naveo da bi brza pruga od Novog Sada do Subotice bude otvorena 15. septembra na praznik - Dan srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave. On je pozvao nadležne i izvođače da probaju do tada sve da završe i istakao da je bezbednost na prvom mestu.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
FOTO, VIDEO: Pretnja od potpunog urušavanja "Bele lađe" u centru Novog Sada
09.12.2025.•
0
Kuća u kojoj se nekada nalazila čuvena kafana "Bela lađa", u Njegoševoj ulici, u kojoj je navodno prvi put Novi Sad predstavljen kao Srpska Atina, preti da se potpuno uruši.
Moto Deda Mrazevi i ove godine u humanitarnoj vožnji za novosadske mališane
09.12.2025.•
0
Humanitarna akcija "Moto Deda Mraz" održaće se u nedelju, 28. decembra, kad će Deda Mrazevi na motorima krenuti u darivanje brojnih mališana.
Dom zdravlja podseća Novosađanke: Zakažite mamografiju
09.12.2025.•
0
Dom zdravlja Novi Sad podseća stanovnice Novog Sada i okoline na skrining mamografiju, program koji se sprovodi prema Nacionalnom planu za rano otkrivanje karcinoma dojke.
Novogodišnja čarolija u Magazi: Paketići, vaučeri i igračke za svako dete
09.12.2025.•
0
Nova godina je pravo vreme za osmeh na licima mališana, a Magaza i ove godine priprema poseban novogodišnji asortiman igračaka koji će oduševiti svako dete.
U Novom Sadu za jedan dan rođeno 20 beba, među njima i blizanci
09.12.2025.•
0
U Novom Sadu je u poslednja 24 časa rođeno 20 beba.
U Novom Sadu danas malo toplije
09.12.2025.•
0
U Novom Sadu će danas biti malo toplije u odnosu na dan pre i promenljivo oblačno.
Pravi jesenji utorak pred Novosađanima: Evo šta vas očekuje u danu pred nama
08.12.2025.•
1
Ovaj utorak u naš grad donosi pravo jesenje vreme.
Protivpožarni put u osnovnoj školi u Futogu biće plaćen preko 16 miliona dinara
08.12.2025.•
0
Osnovna škola "Desanka Maksimović" u Futogu dobiće novi protivpožarni put, po ceni od 16,2 miliona dinara sa uračunatim porezom.
Koševi od četiri miliona za sportsku halu u Petrovaradinu
08.12.2025.•
9
Sportska hala u Petrovaradinu dobiće nove profesionalne koševe, sa FIBA sertifikatom, što će biti plaćeno gotovo četiri miliona dinara.
FOTO: Slučaj slušalice u stanu Radivoja Jovovića
08.12.2025.•
7
Medijski tim pokrajinskog poslanika Radivoja Jovovića tvrdi da se u njegovom stanu od 25. novembra nalazi "slušalica za prisluškivanje".
Prevozniku Jaćimoviću oduzeta vozačka dozvola
08.12.2025.•
21
Prevoznik Milomir Jaćimović izjavio je danas FoNetu da mu je oduzeta vozačka dozvola, zbog toga što, kako mu je obrazloženo u policiji u Žablju, lekarski pregled koji je obavio nije validan.
"Čistka" u pokrajinskoj administraciji, najavljuju se tužbe
08.12.2025.•
50
U pokrajinskoj administraciji počelo je dodeljivanje rešenja o "neraspoređenosti" delu zaposlenih, zbog čega se protiv poslodavca najavljuju tužbe.
Sirene za uzbunu oglasiće se u sredu u Novom Sadu i Beočinu: Testiranje sistema
08.12.2025.•
1
Sirene za uzbunu biće testirane u Novom Sadu, Beočinu i drugim mestima po Vojvodini u sredu, 10. decembra.
Portal 021.rs među pet najboljih informativnih sajtova u regionu
08.12.2025.•
20
Portal 021.rs uvršten je među pet najboljih informativnih sajtova u regionu bivše Jugoslavije, u tradicionalnom izboru specijalizovanog portala Media Daily.
Javna rasprava o nacrtu akcionog plana za mlade u Novom Sadu do 2030. godine
08.12.2025.•
0
Grad Novi Sad organizuje javnu raspravu o Nacrtu lokalnog akcionog plana politike za mlade za period od 2026. do 2030. godine, a otvoreni sastanak biće održan u utorak, 16. decembra.
Objavljeno 35 adresa na kojima Novosađani mogu podneti prijavu za legalizaciju objekata
08.12.2025.•
1
Počela je prijava nelegalnih objekata na digitalnoj platformi svojnasvome.gov.rs, kao i u poštama.
Šta se dešava u OŠ "Prva vojvođanska brigada": Direktor protiv Školskog odbora, UKP, inspekcije
08.12.2025.•
24
Smenjen je školski odbor u OŠ "Prva vojvođanska brigada", koji je prethodnih meseci ukazao na brojne probleme u ovoj novosadskoj školi.
U Novom Sadu proteklog vikenda rođena 21 beba, među njima i blizanci
08.12.2025.•
0
U Novom Sadu je proteklog vikenda rođena 21 beba.
U Novom Sadu danas promenljivo oblačno
08.12.2025.•
0
U Novom Sadu će danas biti promenljivo oblačno i suvo.
Stranica studentskog medija Blokada info uklonjena sa srpske Vikipedije
07.12.2025.•
7
Stranica Blokada info, studentskog medija iz Novog Sada, uklonjena je danas sa srpske Vikipedije.
Komentari 22
Bojsi
Brane
Маја
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar