Vučić otvorio prugu do Subotice, a stanice na njoj bez upotrebne dozvole

Infrastruktura železnice Srbije usvojila je 3. oktobra zvanični dokument u kom se konstatuje da šest staničnih zgrada nema upotrebne dozvole.
Vučić otvorio prugu do Subotice, a stanice na njoj bez upotrebne dozvole
Foto: Instagram (Buducnostsrbijeav)
Kako piše Radar, to je učinila istog dana kada je predsednik Aleksandar Vučić otvorio prugu do Subotice, uz žaljenje što sa njim nisu osumnjičeni za korupciju na tom projektu Goran Vesić i Tomislav Momirović. 
 
Prema dokumentu koji je usvojila IŽS, u pitanju stanice u Novom Sadu, Subotici, Kisaču, Bačkoj Topoli, Žedniku i Naumovićevu.
U dokumentu Sektora za saobraćajne poslove Infrastrukture železnice Srbije od 3. oktobra u odeljku 4, posvećenom ograničenjima u korišćenju pojedinih infrastrukturnih kapaciteta, precizira se da je "za stanične zgrade u stanicama Kisač, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica (putnička) strogo zabranjen pristup putnicima, zaposlenima IŽS-a i železničkih prevoznika i trećim licima".
 
Objašnjava se da je pristup zabranjen "dok se ne završe radovi na pothodniku u putničkom delu stanice Subotica, za saobraćaj vozova za prevoz putnika koristiće se samo prvi stanični kolosek sa pripadajućim peronom ugrađenim sa leve strane ovog koloseka, što je objavljeno telegramom IŽS broj 249 od 25. jula 2025."
Takođe se konstatuje da su granične stanice Subotica, Rasputnica Sajlovo i privremena stanica Petrovaradin "dok se ne dobije dozvola za upotrebu kapaciteta stanice Novi Sad".
 
Takođe se konstatuje da će po "sadašnjim uslovima kroz stanicu Novi Sad vozovi za prevoz putnika saobraćati bez zaustavljanja".
 
Opširnije pročitajte u tekstu nedeljnika Radar.
Podsetimo da je brza pruga zvanično otvorena prošlog petka, 3. oktobra, tako što se Vučić sa pojedinim ministrima i saradnicima provozao vozom od Beograda do Subotice.
 
Tom prilikom je rekao da "to što sada ne možemo da otvorimo tri stanice je, iako će vam oni dati bezbroj objašnjenja, samo zbog onoga što se desilo pre 11 meseci".
 
Građevinski inženjer Danijel Dašić, član Anketne komisije koja se bavi ispitivanjem odgovornosti za pad nadstrešnice, za Dojče vele ocenjuje da je predsednik Srbije "odavno rekao doviđenja stručnosti i racionalnom i logičnom rasuđivanju".
 
"Prema izveštaju Inspekcije, pet od šest stanica od Novog Sada do Subotice proglašeno je nebezbednim. Jedina koja je prošla je Zmajevo-Vrbas. Sve ostale su ocenjene jedinicom. Dakle, nije mali nivo nebezbednosti", navodi Dašić.
 
On naglašava da su upozorenja o nedovoljnoj bezbednosti staničnih zgrada počela i pre izveštaja Inspekcije.
 
"Vučića su pre više od godinu dana i Kinezi upozoravali da sve stanične rekonstrukcije koje su radili u okviru komercijalnog ugovora nisu dovoljne. Naveli su da te zgrade ne mogu da budu stanične zgrade pored pruge koja ide 200 kilometara na sat, zbog vibracije i starosti objekata i da je potrebna temeljna rekonstrukcija tih objekata ili izgradnja novih. Predsednik je to totalno zanemario i oko mesec dana pre pada nadstrešnice, on je, otvarajući stanicu u Subotici, imao samo jednu zamerku, a to je što nema natpisa na mađarskom jeziku", podseća Dašić.
 
Dodaje da je apsolutni nonsens insistiranje da vozovi idu brzinom od 200 kilometara na sat, "jer ta pruga 80 do 90 odsto svog prihoda ostvaruje teretnim saobraćajem koji nikad i ne ide brže od 100, 120 kilometara na sat".
 
Dodaje da to što je u saobraćaj puštena pruga, dok je pet stanica duž nje zatvoreno, vlasti mogu da objasne jedino time da je pruga - jedinstvena celina.
 
Do nedelje, 12. oktobra vožnja brzom prugom od Beograda do Subotice biće besplatna. Posle toga povratna karta će koštati 2.000 dinara.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Mazut

    09.10.2025 14:59
    Ako uđeš u objekat, u kom je metalna građevinska skela okolo lifta, u kojoj su prozori zaštićeni građevinskom folijom, u kojem je prolaz rezervisan i ograđen lentom i zaštitnom trakom, to ne mora značiti da je to gradilište. Drugim rečima, šta je gradilište a šta ne, odlučuješ sam, to je demokratija.Šta je bezbeno a šta ne, šta je upotrebljivo a šta nije, svako sam odlučuje. To je poruka!
  • Ja

    09.10.2025 14:27
    Svi stanovi u ovom gradu su useljeni pre izdavanja upotrebne dozvole.
  • Грађанин

    09.10.2025 14:22
    Voz iz Subotice jutros kasni, svi koji su ga čekali u Pzs ušli u drugi voz. Pakao, ljudi jedni drugima na glavama stoje.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Država u Nišu osnovala Fakultet srpskih studija

Promenom statusa i izdvajanjem departmana za istoriju, srbistiku i ruski jezik i književnost iz sastava Filozofskog fakulteta, Vlada Srbije osnovala je novu visokoškolsku ustanovu u Nišu - Fakultet srpskih studija.